Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hotspot

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Hotspot

Ongelezen bericht door Inge »

Hoe ontstaat een hotspot eigenlijk en is de ene hond er gevoeliger voor dan de ander?
Mijn honden hebben er nog nooit last van gehad, terwijl ik soms lees dat er honden zijn die ze regelmatig hebben. Hoe komt dat?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Dit is specifiek een stuk over hotspots: http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=370

Korte samenvatting :wink: :
Een hotspot is een krab-plek. De hond heeft jeuk gehad (vlooienbeet of een allergie ofzo) en krabt de huid stuk. Vervolgens komt er een korstje op wat ook weer jeukt (net als bij ons) en dus krabt de hond de boel weer open. Net zolang tot het echt een hele nare etterende plek is.
Dat kan heel snel gaan. Wel binnen een paar uur, dus binnen een nacht bijvoorbeeld.

De vraag is natuurlijk waar komt die jeuk vandaan? En als je een hond hebt die dus een gevoelige huid heeft of snel allergisch reageert, dan heeft 'ie sneller jeuk en is er dus sneller en vaker aanleiding om te gaan krabben.

Zoiets :denken: :19:
Afbeelding
Catootje
Actief

Ongelezen bericht door Catootje »

Jazz heeft heel vaak last van hotspots gehad. De eerste keer was het zó erg dat de plek echt ging ontsteken, ze was er echt ziek van, ze kreeg zelfs koorts. Het ergste vond ik dat de arme ziel er letterlijk gillend gek van werd. Jazz heeft een ontzettend dikke ondervacht, ik moet echt om de dag goed kammen anders is het één grote klittenbaal. Als ik tegenwoordig maar dénk dat er een hotspot dreigt te ontstaan, maak ik de plek kaal en behandel deze met Dermacoolspray. Op die manier lukt het me om de hotspot-ellende te voorkomen. Mijn vorige Boef had er nooit last van.
Afbeelding
Groetjes uit Papendrecht van Carin, Jazz en Yunishka.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

En hoewel ik een hond met vlooienallergie en slechte huid heb, mag ik mijn handjes dichtknijpen met in 6 en een half jaar tijd 2 keer een beginnende plek die binnen een dag weer weg was.
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

Had er ook nooit last van gehad tot afgelopen zomer toen Harley er last van had.
Bij hem was het een allergische reactie op de scalibor.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Ilona&Kira
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ilona&Kira »

Kira heeft het vroeger wel eens gehad, alleen die had er geen jeuk aan. Het is vanzelf weg gegaan, en nooit meer terug gekomen. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”