Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gemalen karkassen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

gemalen karkassen

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Omdat Roxy veel last heeft van haar anaalklieren, heb ik kipgehakt gekocht. Tot nu toe zonder resultaat. Maar blijf er uiteraard nog wel een tijd mee doorgaan.
Nu dacht ik als ik nu ook een paar keer in de week gemalen karkassen ga geven, zou dit kunnen helpen, met het oog dat het gemalen bot is?

Ik durf nl. geen hele stukken bot te geven.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Als je kipgehakt voor de hond hebt gekocht dan heb je al gemalen karkassen. Kook je het ook een beetje voor d'r? Daar wordt het nog iets stoppender van.
Brigitte30
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:Als je kipgehakt voor de hond hebt gekocht dan heb je al gemalen karkassen. Kook je het ook een beetje voor d'r? Daar wordt het nog iets stoppender van.
In eerste instantie nog niet gekookt, ga ik komende week wel doen overigens.
Ik dacht dat gemalen karkassen er meer als bot uit zien. Het kipgehakt ziet er erg fijn uit
MarijeEnBoomer
Actief

Ongelezen bericht door MarijeEnBoomer »

de karkassen die ik voer hebben ook behoorlijk wat vlees eraan zitten.. dus misschien als je ze vermaald dat ze dan erg fijn worden.. of het is gewoon kippengehakt en niet voor de hond?!?
Afbeelding
Brigitte30
Zeer actief

MarijeEnBoomer schreef:de karkassen die ik voer hebben ook behoorlijk wat vlees eraan zitten.. dus misschien als je ze vermaald dat ze dan erg fijn worden.. of het is gewoon kippengehakt en niet voor de hond?!?
IK heb gevraagd om kipgehakt dat ik aan de hond wil geven. Maar de dame achter de balie, vond het maar wat raar.
Dus geen idee of dit speciaal kipgehakt voor de hond is? Gekocht bij een poelier, en vacuum verpakt in porties van 250gr. en ca. 9,50 per kilo.
Het ziet er erg rood en fijn uit.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Gewoon kippengehakt bevat geen bot. Dat is voor menselijke consumptie. :mrgreen:
Dan moet je naar hondengehakt vragen, dat is kippengehakt met meegemalen karkas. De ene poelier heeft het wel en de andere niet, gewoon even vragen hier en daar. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

voor 9.50 de kilo hoop ik toch van harte dat het gemalen filet is en geen karkassen.......

Kom, voor 2 euro de kilo moet je klaar kunnen zijn. Haal anders zo'n pakje Stawi kip uit de dierenwinkel.... Dat zal ook wel karkas zijn.
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

kippengehakt voor hond en kattmoet er bij staan en is maar 1 euro de kilo! anders is het gewoon gemalen kippenvlees en ja smuldier en stawi dat zijn gemalen karkassen en ander kippenafval
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Of smuldier kip, kost je ongeveer 40 cent voor 400 gram dus 1 euro de kilo :wink: Is ook gewoon kipgehakt en bij iedere c1000 en nog veel meer supermarkten te koop. :ok:
Afbeelding
Brigitte30
Zeer actief

Roelfien schreef:Gewoon kippengehakt bevat geen bot. Dat is voor menselijke consumptie. :mrgreen:
Dan moet je naar hondengehakt vragen, dat is kippengehakt met meegemalen karkas. De ene poelier heeft het wel en de andere niet, gewoon even vragen hier en daar. :wink:
Ga ik doen! Ik heb volgens mij dus gewoon kipgehakt voor menselijke consumptie. Roxy vond het heerlijk, maar helaas geen effect voor de anaalklieren.
Brigitte30
Zeer actief

Als ik geen kipgehakt voor honden kan vinden is smuldier ook een mooi alternatief. Ik zal het even laten koken en dan toch maar een paar keer per week geven ipv de carnibest.
Bedankt weer allemaal
:ok:

edit: typefout
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Waarom koken? Verhitting van voeding is supressie op het darmstelsel, dat juist die belangrijk bacteriën nodig heeft om de vuiligheid van anaalklier op te ruimen. Je kunt het beter gewoon zo geven.
Brigitte30
Zeer actief

Golden Stanley schreef:Waarom koken? Verhitting van voeding is supressie op het darmstelsel, dat juist die belangrijk bacteriën nodig heeft om de vuiligheid van anaalklier op te ruimen. Je kunt het beter gewoon zo geven.
Dat was een tip van Rosita in het topic anaalklieren, daar zou de ontlasting weer harder van worden.
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Brigitte30 schreef:
Golden Stanley schreef:Waarom koken? Verhitting van voeding is supressie op het darmstelsel, dat juist die belangrijk bacteriën nodig heeft om de vuiligheid van anaalklier op te ruimen. Je kunt het beter gewoon zo geven.
Dat was een tip van Rosita in het topic anaalklieren, daar zou de ontlasting weer harder van worden.
daarom dus, als lapmiddel voor de anaalzakjes.
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Koken kan wel, doe ik ook met kip als ze aan de diarree zijn, maar dan wel alleen kippevlees, kijk goed uit dat er geen bot bij in zit, als dit door koken gaat splinteren ben je verder van huis :eek:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

bernersennenfan schreef:Koken kan wel, doe ik ook met kip als ze aan de diarree zijn, maar dan wel alleen kippevlees, kijk goed uit dat er geen bot bij in zit, als dit door koken gaat splinteren ben je verder van huis :eek:
als het gemalen is dan maakt het niet uit :wink:
Afbeelding
Golden Stanley

Rosita Compagner schreef:
Brigitte30 schreef:
Ik vraag me af of dat wel zo'n lapmiddel is? Koken van vlees doodt die goede bacteriën en enzymen die nodig zijn om het vuil van o.a. de anaalkliertunnels weg te werken. Lees net een heel stuk uit JdB hoe belangrijk het is om juist nooit vlees te koken, maar extra ruw vezel en kruiden toe te voegen in geval van anaalklierproblemen.
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Golden Stanley schreef:
Brigitte30 schreef:
Ik vraag me af of dat wel zo'n lapmiddel is? Koken van vlees doodt die goede bacteriën en enzymen die nodig zijn om het vuil van o.a. de anaalkliertunnels weg te werken. Lees net een heel stuk uit JdB hoe belangrijk het is om juist nooit vlees te koken, maar extra ruw vezel en kruiden toe te voegen in geval van anaalklierproblemen.
Volgens mij moeten ze eerst maar ff leeg. Om dat te bewerkstelligen krijgt ze een keertje gekookte kipkarkas. Daar zal die hond niet van omvallen noch vreselijke tekorten door opdoen. Verder krijgt ze keurig haar KVV rauw. Niet doorslaan hoor ;-)
Golden Stanley

Golden Stanley schreef:
Brigitte30 schreef: Dat was een tip van Rosita in het topic anaalklieren, daar zou de ontlasting weer harder van worden.
Volgens mij moeten ze eerst maar ff leeg. Om dat te bewerkstelligen krijgt ze een keertje gekookte kipkarkas. Daar zal die hond niet van omvallen noch vreselijke tekorten door opdoen. Verder krijgt ze keurig haar KVV rauw. Niet doorslaan hoor ;-)
Het is doodzonde. Heeft niets met doorslaan te maken. Heb zelf een hond met zware anaalklierproblemen gehad, maar daar waren toch wel andere oplossingen voor.
Brigitte30
Zeer actief

Golden Stanley schreef:
Golden Stanley schreef:
Rosita Compagner schreef: daarom dus, als lapmiddel voor de anaalzakjes.
Het is doodzonde. Heeft niets met doorslaan te maken. Heb zelf een hond met zware anaalklierproblemen gehad, maar daar waren toch wel andere oplossingen voor.
Welke andere oplossingen doel jij op dan. Wil ik nl erg graag weten.
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Brigitte30 schreef:
Golden Stanley schreef:

Welke andere oplossingen doel jij op dan. Wil ik nl erg graag weten.
ik ook graag want wie weet kan ik de mensen die ik tevreden heb gemaakt met dít advies wel een nog veel beter alternatief aan de hand doen?
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Brigitte,

Herby verkoopt ook zg botmixen(70%bot, 30% vlees.)
Wellicht iets voor jou omdat je geen hele botten durft te voeren?
Het is gemalen bot met vlees erbij.
Lijkt mij dat Roxy's ontlasting dan ook wat steviger word. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Brigitte30
Zeer actief

wendy71 schreef:Brigitte,

Herby verkoopt ook zg botmixen(70%bot, 30% vlees.)
Wellicht iets voor jou omdat je geen hele botten durft te voeren?
Het is gemalen bot met vlees erbij.
Lijkt mij dat Roxy's ontlasting dan ook wat steviger word. :wink:
Bedankt weer voor het meedenken :ok:
Ik was idd al op zoek geweest naar gemalen karkassen, maar Herby bezorgt volgens mij niet in Zuid-Holland.

Ik denk dat smuldier kip meer kip dan bot bevat, iig zo ziet het er uit. Ik heb iig net de laatste pakjes meegenomen uit de winkel en qua afwisseling zijn die botmixen ook een goed idee.
Op de website van shaweca zie ik geen botmixen staan, ik zal eens gaan vragen of ze het ook in het assortiment hebben.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

klopt, Shaweca heeft geen botmixen.
Ik meende dat Herby door heel nl levert.., verkeerd gedacht blijkbaar. :wink:

Wellicht kan je met iemand meebestellen die bij je in de buurt woont?
Ik roep ook maar wat hoor. :wink:
Gaat het inmiddels weer een beetje met Roxy?
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Brigitte30
Zeer actief

wendy71 schreef:klopt, Shaweca heeft geen botmixen.
Ik meende dat Herby door heel nl levert.., verkeerd gedacht blijkbaar. :wink:

Wellicht kan je met iemand meebestellen die bij je in de buurt woont?
Ik roep ook maar wat hoor. :wink:
Gaat het inmiddels weer een beetje met Roxy?
Toch net nog maar een mail richting shaweca gestuurd, wellicht willen ze het wel maken.
Een week na het uitknijpen van de anaalklieren, wil ze af en toe weer sleetje rijden. Verder gaat het harstikke goed met d'r.
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

in zuid holland bezorgt hij ook bij een grote bestelling misschien kan je met een antal bestellen, dan komt hij wel
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Brigitte30 schreef: Ik denk dat smuldier kip meer kip dan bot bevat, iig zo ziet het er uit. .
Nee, ik denk het echt niet :wink:
ik maal het wel eens en het komt er echt als gehakt uit en er was een poelier hier die dit als gehakt durfde te verkopen!! Echt dus wel opletten en eigenlijk nooit voor jezelf kippengehakt kopen!! Of je moet er op kunnen toezien dat het gemalen wordt!!
Afbeelding
Brigitte30
Zeer actief

ien schreef:
Brigitte30 schreef: Ik denk dat smuldier kip meer kip dan bot bevat, iig zo ziet het er uit. .
Nee, ik denk het echt niet :wink:
ik maal het wel eens en het komt er echt als gehakt uit en er was een poelier hier die dit als gehakt durfde te verkopen!! Echt dus wel opletten en eigenlijk nooit voor jezelf kippengehakt kopen!! Of je moet er op kunnen toezien dat het gemalen wordt!!
Fijn dat er dan toch flink wat bot in zit. we gaan er mee door, en heb ook Psyllium Husk besteld.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Herby bezorgt wel in Zuid-Holland, ik bestel ook altijd bij hem en ik woon in Zwijndrecht.

Problemen met anaalklieren heb ik geen ervaring mee, dus ik kan je daar niet bij helpen.
Maar als je nu eens wat nodig hebt van Herby, en het gaat maar om een paar kilootjes, dan wil ik wel voor je bestellen en kan je het hier op komen halen.
Ik gooi nml elke keer dat ik bestel de hele vriezer vol.
:zweep:
Brigitte30
Zeer actief

Paulala schreef:Herby bezorgt wel in Zuid-Holland, ik bestel ook altijd bij hem en ik woon in Zwijndrecht.

Problemen met anaalklieren heb ik geen ervaring mee, dus ik kan je daar niet bij helpen.
Maar als je nu eens wat nodig hebt van Herby, en het gaat maar om een paar kilootjes, dan wil ik wel voor je bestellen en kan je het hier op komen halen.
Ik gooi nml elke keer dat ik bestel de hele vriezer vol.
Super aanbod! Kom ik zeker bij je op terug.
Ik kan nu van iemand een paar kilo botmix overnemen. Dus dit ga ik proberen en als het bevalt maar ik graag van je aanbod gebruik.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”