Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gans aangevallen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Gans aangevallen

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ben heeft een gans aangevallen :roll:

stiefvader liep langs de vliet, en daar zijn de ganzen er altijd, maar Ben besteed er meestal gewoon geen aandacht aan, geurtjes zijn belangrijk, maar nu dus even niet, er kwam alleen op dat moment een jongen voor bij fietsen die schreeuwde dat hij niet ging helpen, maar de politie ging bellen :blah: :roll:

In hoeverre kan die jongen daar nou echt wat mee? ( i.v.m die nieuwe RAD natuurlijk en omdat er al een aanklacht staat van Ben ) het is net gebeurd dus donker, ik denk dus sowieso niet dat hij Ben goed heeft kunnen zien.

Ik was er trouwens niet bij. hij heeft de gans natuurlijk niet goed kunnen inspecteren op dat moment, het is daar steendonker, morgen ochtend kijken hoe het met meneer/mevrouw gans is.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Als je er al wat van hoort gewoon met een stalen gezicht beweren dat Ben aan de riem zat, aangevallen werd door die gans en zich alleen maar verdedigde.
Brindlecardi
Zeer actief

Wil de hond schreef:Als je er al wat van hoort gewoon met een stalen gezicht beweren dat Ben aan de riem zat, aangevallen werd door die gans en zich alleen maar verdedigde.
Ben zat aan de riem. :wink: Altijd.

Maar bedankt voor de tip :ok: Dat is inderdaad niet zo'n heel gek scenario.
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Asterix »

Met een zaklantaarn even zoeken naar de gans? Wellicht ligt hij daar te kreperen van de pijn :roll:

En wat Wil zegt. Ben was aangelijnd.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Het is een bekend feit dat ganzen nogal opvliegend en agressief uit de hoek kunnen komen dus dat klinkt allemaal heel aannemelijk.
Brindlecardi
Zeer actief

Cleo schreef:Met een zaklantaarn even zoeken naar de gans? Wellicht ligt hij daar te kreperen van de pijn :roll:

Ik kom sowieso de ganzen groep niet binnen, omdat ze zo beschermend zijn als wat, ze zijn 's avonds ook veel alerter dan overdag. Plus dat wat zou ik er op dit moment aan kunnen doen, niet zo veel. :wink: Ik bedoel ik vind het heel rot voor de gans!! Daar niet van hoor, maar ik kan op dit moment er niet zoveel mee. Dan kan ik beter morgen kijken hoe en wat en als het nodig is de dierenambu bellen.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik ga met Cleo mee...
En ik vind het erg raar dat Ben WEL aan de lijn liep maar dat je stiefvader de gans NIET heeft kunnen bekijken...loopt ie op 8 meter of zo?

Als mijn hond iets te pakken krijgt, donker of niet, ga ik net zo lang zoeken tot ik iets gevonden heb...
Ik zou geen oog dicht doen vanacht in de wetenschap dat er misschien een gans ligt te kreperen van de pijn omdat mijn hond hem te pakken heeft gehad.

Dierenambulances en media worden meestal ook niet zo blij van dode ganzen die ze 's ochtends bij een vijver vandaan moeten plukken en een honden eigenaar die zich niet meldt of doet alsof zijn neus bloed en 'de volgende ochtend wel even gaat kijken' :roll:

ik zou dus maar maken dat je daar kwam en gaan kijken...dan kun je misschien OF wat doen OF je gewoon als normale hondeneigenaar opstellen en de dierenambulance bellen dat ze een dode gans op moeten komen halen je verhaal doen dat je hond aangelijnd was, de gans op hem afkwam etc
Dan lijkt me dat er minder aan het handje is dan dat je niets doet en de dierenambu morgenvroeg van een vroege ochtendwandelaar een telefoontje krijgen dat er een kapotte gans bij de vijver ligt en je DAN pas met je verhaal komt.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik vind het eigenlijk ook sneu te lezen dat je het interessanter vindt om te weten wat die jongen nou kan, of hij Ben goed gezien heeft in het donker, RAD etc dan dat je je bekommert om die gans
Brindlecardi
Zeer actief

mercedes2803 schreef:Ik ga met Cleo mee...
En ik vind het erg raar dat Ben WEL aan de lijn liep maar dat je stiefvader de gans NIET heeft kunnen bekijken...loopt ie op 8 meter of zo?

Als mijn hond iets te pakken krijgt, donker of niet, ga ik net zo lang zoeken tot ik iets gevonden heb...
Ik zou geen oog dicht doen vanacht in de wetenschap dat er misschien een gans ligt te kreperen van de pijn omdat mijn hond hem te pakken heeft gehad.

Dierenambulances en media worden meestal ook niet zo blij van dode ganzen die ze 's ochtends bij een vijver vandaan moeten plukken en een honden eigenaar die zich niet meldt of doet alsof zijn neus bloed en 'de volgende ochtend wel even gaat kijken' :roll:

ik zou dus maar maken dat je daar kwam en gaan kijken...dan kun je misschien OF wat doen OF je gewoon als normale hondeneigenaar opstellen en de dierenambulance bellen dat ze een dode gans op moeten komen halen je verhaal doen dat je hond aangelijnd was, de gans op hem afkwam etc
Dan lijkt me dat er minder aan het handje is dan dat je niets doet en de dierenambu morgenvroeg van een vroege ochtendwandelaar een telefoontje krijgen dat er een kapotte gans bij de vijver ligt en je DAN pas met je verhaal komt.
Ben liep WEL aan de lijn en inderdaad aan een 8 meter lijn, zoals ik al zei, hij doet ze normaal niks, ik loop er meestal wel met een redelijke boog omheen omdat ze gewoon heel dichtbij het voetpad zitten vaak en niet van plan zijn om maar ook 1 meter uit te wijken, kennelijk had Ben vandaag even andere plannen.

Je kan ook moeilijk met een razende hond een gans even rustig gaan bekijken he, maar uit wat hij als eerste zag was dat de gans weg flapperde/rende, en zich weer aansloot bij de groep. :roll: Daarbij komt dat hij de vleugel te pakken had en verder geen nek of wat dan ook, dus ik verwacht dat hij er morgen gewoon rondloopt met een kapotte vleugel, of gewoon een wondje met wat minder veren, en dan kan ik alsnog de dierenambu bellen.
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Aimee schreef:
Cleo schreef:Met een zaklantaarn even zoeken naar de gans? Wellicht ligt hij daar te kreperen van de pijn :roll:

Ik kom sowieso de ganzen groep niet binnen, omdat ze zo beschermend zijn als wat, ze zijn 's avonds ook veel alerter dan overdag. Plus dat wat zou ik er op dit moment aan kunnen doen, niet zo veel. :wink: Ik bedoel ik vind het heel rot voor de gans!! Daar niet van hoor, maar ik kan op dit moment er niet zoveel mee. Dan kan ik beter morgen kijken hoe en wat en als het nodig is de dierenambu bellen.
Je zou een poging kunnen wagen maar begrijp je wel. Ganzen staan er niet om bekend dat ze zo aardig zijn tegen wild vreemde mensen.
Hoop dat je morgenochtend wel wat kan zien.
Wat je eventueel nog zou kunnen doen is de dierenambulance bellen maar wellicht overbodig omdat je niet weet of gans wat mankeerd.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Brindlecardi
Zeer actief

mercedes2803 schreef:Ik vind het eigenlijk ook sneu te lezen dat je het interessanter vindt om te weten wat die jongen nou kan, of hij Ben goed gezien heeft in het donker, RAD etc dan dat je je bekommert om die gans
:roll: overdrijven is ook een vak.

Ik ga over een kwartiertje wel kijken of die er nog zit, maar meer kan ik niet doen, je zegt het wel hartstikke leuk zo vanachter je pc, maar ganzen zijn geen lieverdjes wat dit betrefd, als je wat van ze wilt dan bijten ze van zich af, en al helemaal als er kleintjes bij zijn of gewonden. Osa is ook meerdere malen aangevallen daardoor.

Vind het trouwens ook wel weer frappant dat mensen hier zelfs een apart hoekje maken over dat ze zich zo'n zorgen maken over de RAD, en dan komt het voor je eigen hond heel dichtbij, en dan moet je maar niet miepen
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

De illusie dat dieren zich makkelijk laten bekijken, heb ik niet hoor. En een gans al helemaal niet, of hij moet idd half dood zijn. Als hij zich gewoon weer bij de groep aangesloten heeft, kun je er niet meer bij in de buurt komen.

Ik heb een keer een eend aangereden en tijdenlang geprobeerd het arme dier te lokken. Hij was weer het water in gegaan en zeker niet van plan naar mij toe te komen. Ik denk dat hij wel gewond was, maar ik zag niks. Tja, wat moet je dan. Ik ben maar weer ingestapt en doorgereden met een klont in m'n maag.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
tibetaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)

Ongelezen bericht door tibetaantje »

Vind het trouwens ook wel weer frappant dat mensen hier zelfs een apart hoekje maken over dat ze zich zo'n zorgen maken over de RAD, en dan komt het voor je eigen hond heel dichtbij, en dan moet je maar niet miepen
ja ik begrijp wat je bedoeld. met die achterlijke nieuwe wet krijg je toch de zenuwen als zoiets als dit gebeurt!!
en helemaal als zo,n joch gaat roepen dat ie naar de politie gaat (wat ie niet gaat hoor, denk ik) maar je schrikt gewoon!
volgens mij gaat ie niet naar de politie hoor en die gans is waarschijnlijk alleen maar geschrokken anders had je stiefvader dat gerust wel gezien als die gans iets ernstigs had gehad.
misschien een scheur in ze vleugel, komt wel weer goed.
je kan gaan kijken maar ik denk niet dat je wat gaat zien en morgenochtend zie je een groepje kwakende gansen die het op Ben hebben voorzien dus .........voorzichtig he :wink:
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.

Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
:I: Allway's in my heart :I:

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

En Aimee, ik denk niet dat je je zo'n zorgen hoeft te maken mbt Ben. Als je tenminste zorgt dat hij niet elke dag een gans grijpt, denk ik niet dat mensen zich hier nou zo druk om gaan maken.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Je zou misschien even kunnen gaan kijken en is de gans erg gewond hem zijn nek even omdraaien, dan hoeft hij niet te lijden :N:

En wat je nu zegt is denk ik het voorland als het allemaal doorgaat, wegwezen want anders ben je de pineut, ik denk dat het heel erg druk gaat worden zo s'avonds laat :wink:

Groetjes Els
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

billy schreef:Je zou misschien even kunnen gaan kijken en is de gans erg gewond hem zijn nek even omdraaien, dan hoeft hij niet te lijden :N:
Beetje lastig om dat zelf te beoordelen, zeker in het donker :wink:. Laat staan dat de doorsnee hondenbezitter zomaar een dier de nek om kan draaien.
Brindlecardi
Zeer actief

Zoek stok! schreef:En Aimee, ik denk niet dat je je zo'n zorgen hoeft te maken mbt Ben. Als je tenminste zorgt dat hij niet elke dag een gans grijpt, denk ik niet dat mensen zich hier nou zo druk om gaan maken.
Nou het probleem is meer dat Ben gewoon sowieso al niet als lieverdje te boek staat in de buurt, alhoewel er ook mensen zijn die helemaal weg zijn van hem, maar ook natuurlijk omdat hij al een aanklacht heeft staan, dat maakt wel dat ik wat dat betrefd toch wel op mijn hoede ben. Heb het hier ook wel eens meegemaakt dat ze een signalement hadden voor 2 honden, omdat iemand anders ze had aangegeven, waar wij voor wedden aangesproken ( of wij die mensen niet gezien hadden ) dus ik weet wel dat ze dus wel degelijk ook afgaan op signalementen etc.

Ik ga nu even kijken :wink: heb alleen geen goede zaklamp :N: maar goed.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Lemuria schreef:
billy schreef:Je zou misschien even kunnen gaan kijken en is de gans erg gewond hem zijn nek even omdraaien, dan hoeft hij niet te lijden :N:
Beetje lastig om dat zelf te beoordelen, zeker in het donker :wink:. Laat staan dat de doorsnee hondenbezitter zomaar een dier de nek om kan draaien.
Ik zeg dit ook stoer vanachter mn pc hoor maar stel die gans ligt te creperen zou ik het wel durven .

Groetjes Els
Afbeelding
tibetaantje
Zeer actief
Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)

kom je dan nog even vertellen wat je aangetroffen hebt?
waarschijnlijk gewoon niets hoor, want je stiefvader zal gerust niet weg zijn gelopen als hij had gezien dat zo,n gans volledig in de kreukels ligt en als de gans nog weg kan komen door lopen/fladderen zal het wel meevallen hoor.
en die knul gaat echt niet naar de politie om te zeggen dat er een gans is aangevallen denk ik hoor, die is lekker naar huis gefietst en wou gewoon je stiefvader even op stang jagen, misschien omdat ie van die RAD heeft gehoord :N:
suc6 en ik hoop dat je niks vervelend aantreft ( ga je alleen heen )

Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Mijn stiefvader was voornamelijk erg geschrokken omdat hij op zijn achterhoofd was gevallen ( het is daar glad door de ganzenstront, daar gleed hij dus ook nog eens over uit,nadat Ben 'aanviel' en viel dus zo op zijn hoofd, vandaar ook dat Ben wel de mogelijkheid had om de gans ook echt te grijpen )

Maar ik heb de ganzen niet gezien, ik denk dat ze aan de overkant zijn gaan zitten, niks doods aangetroffen, dus ga er van uit dat de gans het nog wel oké doet, buiten het missen van een heleboel veren en misschien wat kleine wondjes. Morgen voor de zekerheid nog maar een keer kijken.

En toch maar weer overwegen om een snuitje aan te schaffen ( muilkorf ligt hier nog wel maar probeer liever eerst snuitje, dat ziet er nog een tikkeltje hondvriendelijker uit )
tibetaantje
Zeer actief

nou dan is de gans in orde hoor...ik hoop dat je stiefvader ook in orde is van zijn val op zijn achterhoofd want dat kan ook nog hard aankomen hoor.
ja, als je het toch wil gaan doen zal zo,n snuitje iets makkelijker zijn voor Ben om te dragen.
wat een gedoe he aimee. :boos:

Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Snuitje ziet er misschien hondvriendelijker uit maar is het niet hoor. Daar zou ik dus niet voor kiezen.
Misschien dat je morgen de gans wel vind. Hoop voor de gans en voor jou dat er niks aan de hand is.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Tja Baco had er laatst ook eentje :wink: , het sterft er hier ook echt van :mrgreen: ,
denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je hond voor dit gaat worden aangepakt :denken: lijkt me heel erg stug,

denk dat jagen op gevogelte niet onder aggresief gedrag valt :19:
die gans is waar schijnlijk gevulcht en voelt later pas of en waar hij gewond is, of je hem nog vind :19: zal toeval zijn denk ik
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hmm...

Hoewel ik me kan voorstellen dat zoiets onder deze omstandigheden kan gebeuren is het wat mij betreft NIET okay als een hond (volstrekt ongeacht ras) een ander dier aanvalt en misschien verwondt. Ik kan me dus wel voorstellen dat iemand aangifte gaat doen.
Ik zie en hoor het ook vaak in het bos 'dat de hond zo leuk konijnen heeft gejaagd, ja hij krijgt ze niet te pakken hoor, maar het is zo leuk'. Nee, het is dus helemaal niet leuk als zo'n konijn met een hartaanval ergens ligt te kreperen ook al is-tie niet gepakt.

Mensen horen te voorkomen dat hun hond wild (in welke soort dan ook) najaagt. Lukt ze dat niet (en ik kan daar bij sommige honden echt inkomen) dan moet de hond aan de lijn. Heel erg simpel.

Juist (mede) door het toelaten van het jaaggedrag worden steeds meer natuurgebieden afgesloten voor (loslopende honden). Wederom moeten de goeden onder de kwaden lijden.

En ja.. ik kan me voorstellen dat een hond aan een 8 meter lijn de kans heeft om zo'n gans te pakken. Maar, het is bekend dat daar ganzen zitten; dan hou je de hond toch kort, zodat hij de kans niet krijgt??

Ja, een hond moet hond kunnen zijn, maar NIET tot elke prijs; dat kan gewoonweg niet in de maatschappij.

Suzanne
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Snuitje is onzin, als je schoonvader zijn evenwicht niet was verloren was het wellicht allemaal niet gebeurd. En nu weten jullie dus dat je daar 's avonds niet langs de rand van het water moet gaan lopen.
En ja, het is erg als je hond een dier verwondt. Absoluut.
Maar helemaal te voorkomen is het nooit. En dan doe je wat je kan doen. En that's it. Je gaat kijken of de gans echt gewond is, zo ja, dan bel je de dierenambulance en dan leg je het uit. Zij zullen dan proberen de gans te vangen. Krijg je helemaal geen problemen van. Enne, een gans de nek omdraaien, dan moet je echt van goede huize komen. Weet je wel hoe groot een gans is? Tis geen duif. :smile:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Suzanne123 schreef:Hoewel ik me kan voorstellen dat zoiets onder deze omstandigheden kan gebeuren is het wat mij betreft NIET okay als een hond (volstrekt ongeacht ras) een ander dier aanvalt en misschien verwondt.
Ik neem aan dat jij vegetariër bent? :wink:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Marie-Josée schreef:
Suzanne123 schreef:Hoewel ik me kan voorstellen dat zoiets onder deze omstandigheden kan gebeuren is het wat mij betreft NIET okay als een hond (volstrekt ongeacht ras) een ander dier aanvalt en misschien verwondt.
En tegen barfen bent? :denken:
Marie-Josée
Erelid

Roelfien schreef:Snuitje is onzin, als je schoonvader zijn evenwicht niet was verloren was het wellicht allemaal niet gebeurd. En nu weten jullie dus dat je daar 's avonds niet langs de rand van het water moet gaan lopen.
En ja, het is erg als je hond een dier verwondt. Absoluut.
Maar helemaal te voorkomen is het nooit. En dan doe je wat je kan doen. En that's it. Je gaat kijken of de gans echt gewond is, zo ja, dan bel je de dierenambulance en dan leg je het uit. Zij zullen dan proberen de gans te vangen. Krijg je helemaal geen problemen van. Enne, een gans de nek omdraaien, dan moet je echt van goede huize komen. Weet je wel hoe groot een gans is? Tis geen duif. :smile:
Helemaal mee eens, het is erg als het gebeurt maar het blijft een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Tomas heeft aan de lijn ook een keer een piepjong konijntje gepakt, het zat langs het pad en hij sprong er bovenop, tja en dat overleeft zo'n kleintje helaas niet.Heeft niets met agressie te maken en ik vind zelf ook dat het niet uitmaakt hoe groot of klein het dier is, een mus is evenveel waard als een merel of gans, een konijn evenveel als een ree.
Mensen maken er alleen een groter drama van als het om een groter dier gaat.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Na, d'r zitten hier maar 2 ganzen, maar daar loop ik dus altijd braaf met een hele grote boog omheen, want hier vallen de ganzen honden aan en als je 'n groep ganzen hebt, geen haar op m'n hoofd die eraan zou denken daar tussen 'n misschien wel of niet gewonde gans te gaan zoeken. Denk niet dat je dat overleefd.

Ik zou me er verder niet druk over maken, alleen voortaan gewoon met 'n boogje om de ganzen heen.
Marie-Josée
Erelid

Marie-Josée schreef:
Ah nee joh, barfen mag want dan maken de mensen eerst die diertjes dood.En dat is wat anders.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”