Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De perfecte hond voor ons gezin

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Charlotje94
geregistreerd lid

De perfecte hond voor ons gezin

Ongelezen bericht door Charlotje94 »

héé !
Mijn naam is Charlotte,
Ik ben nieuw hier,
en ik heb me deels aangemeld omdat ik met een vraag zit .

Eerst moet ik even een voorwoord zeggen :piew:
Het begon enkele weken geleden,
toen kwam mijn moeder van haar werk terug en ze vertelde me dat haar baas gevraagd had of ze geen hond wilde adopteren..
het ging over een cockertje die nog jong en speels, maar toch al goed opgevoed was.
Mij moeder was erg overtuigd en vertelde het me,
en ik was echt sùper blij (we zagen al jaren voor een hondje.)

Uiteindelijk bleek het toch niet door te gaan omdat de eigenaar van het hondje het niet over haar hard krijgt hem weg te doen.

Maar ze heeft echt de smaak te pakken gekregen,
dus wilt ze echt gaan kijken voor een hond :)

De vraag is nu welke hond?

-Het moet een hond zijn die met een gezin moet kunnen omgaan.
-Het moet een hond zijn die niet te groot is en zeker ook niet te klein (geen keffer en ook geen reus)
-Het moet een hond zijn die niet te veel haren verliest (mijn moeder wilt niet dag in dag uit staan stofzuigen), natuurlijk het mag lang- en kortharig zijn :)
-Het moet een hond zijn die in je huis kan blijven, en 3 keer per dag uitgelaten word (we hebben geen reusachtige tuin.

Weet jij de ideale hond?
x.

Lees ook even wat hieronder komt ;)
over de laatste vraag, 3 keer per dag een uur lukt niet,
maar 'smorgens (voor school) gaat dat een kwartier zijn,
'smiddags ook zoiets en 'savond kan dat een 3 kwartier, uur zijn
omdat ik dan tijd heb!
Over de opvoeding van de hond,
De vriend van mijn moeder (die ondertussen bij ons is komen wonen) gaat zich als hoofdbaasje neerleggen,
en ik moet gaan wandelen (dat heb ik zelf voorgesteld, en vind het een geweldig idee!)
Ik heb dus duidelijk nergens vermeld dat mijn moeder niet wilde wandelde,
dat mijn stiefvader niet wilde gaan wandelde,
dat mijn broer niet wilde gaan wandelen,
en helaas pindakaas, dit zie ik echt nergens staan! :P
Ik zal even duidelijk zijn :)

Ik heb 4 keer per dag tijd :
15 minuten (smorgens)
30 minuten (smiddags)
1-1,5 uur (naschool)
40 - 60 minuten (savonds naschool)

Het baasje:
Mijn vriend is de hoofdbaas, wat niet betekent dat wij ook geen baasjes zijn ;)
Ik en mijn stiefvader/moeder/vriendin gaan dan om de week naar de hondenschool

schoonmaken:
Eenmaal dat het zover is, zullen we alle 3 (ik, me moeder, me stiefvader) wel helpen aan het schoonmaken van de hond hoor!! :D

En voor de rest,
mijn stiefvader heeft heel zijn leven al honden gehad,
dus kan echt met honden omgaan :)

bedankt om dit even te lezen ;)
Laatst gewijzigd door Charlotje94 op 15 sep 2008 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Kayka
Zeer actief

Re: De perfecte hond voor ons gezin

Ongelezen bericht door Kayka »

Charlotje94 schreef:

-Het moet een hond zijn die niet te groot is en zeker ook niet te klein (geen keffer en ook geen reus)
-Het moet een hond zijn die niet te veel haren verliest (mijn moeder wilt niet dag in dag uit staan stofzuigen), natuurlijk het mag lang- en kortharig zijn :)
-Het moet een hond zijn die in je huis kan blijven, en 3 keer per dag uitgelaten word (we hebben geen reusachtige tuin.

Weet jij de ideale hond?
x.
Ja hoor. Je kunt m kopen bij Bart Smit. :ok:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Het is me niet duidelijk of jullie een pup of een herplaatser willen. Ik denk dat een herplaatser misschien geschikter is voor jullie, dan weet je meteen wat je krijgt. Je zou eens kunnen kijken op de diverse herplaatssites, of op www.dierenasiels.com

Bekijk de beschikbare honden eens, volgens mij is dat een goede manier om erachter te komen wat voor hond bij jullie zou passen. En zo extreem zijn jullie eisen niet dat je alleen maar een speelgoedhondje zou kunnen nemen hoor :wink:

Of kijk hier eens http://www.sosstrays.be/nederlands/nl-adoptie.html
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Kayka schreef:
Charlotje94 schreef:

Weet jij de ideale hond?
x.
Zoveel en hele rare wensen heeft ze niet hoor :denken: Ik heb er in ieder geval meer bij een hond :smile:

Ik zou ook voor een leuk herplaats hondje gaan van een paar jaar oud :wink:

Als je een ras of meerdere in gedachten hebt die aan je wensen voldoen, dan kun je ook contact opnemen met de rasvereniging,wellicht dat zij honden hebben die herplaatst moeten worden :wink:
Charlotje94
geregistreerd lid

Tamara. schreef:
Kayka schreef:
Charlotje94 schreef:

Weet jij de ideale hond?
x.
Zoveel en hele rare wensen heeft ze niet hoor :denken: Ik heb er in ieder geval meer bij een hond :smile:

Als je een ras of meerdere in gedachten hebt die aan je wensen voldoen, dan kun je ook contact opnemen met de rasvereniging,wellicht dat zij honden hebben die herplaatst moeten worden :wink:
nee sorry,
Dit zijn echt normale eisen xD
zoals je zegt,
er zijn mensen die een hele waslijst hebben voor een hond (natuurlijk zijn er bij ons nog enkele kleinigheden, maar dit zijn de belangrijkste)
We gaan in ieder geval geen hond kopen uit een winkel of whatever,
maar zeker uit een asiel,
dat stond al vast :)
Kayka
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kayka »

Charlotje94 schreef:
Tamara. schreef:
Kayka schreef:
Charlotje94 schreef:

Weet jij de ideale hond?
x.

nee sorry,
Dit zijn echt normale eisen xD
zoals je zegt,
er zijn mensen die een hele waslijst hebben voor een hond (natuurlijk zijn er bij ons nog enkele kleinigheden, maar dit zijn de belangrijkste)
We gaan in ieder geval geen hond kopen uit een winkel of whatever,
maar zeker uit een asiel,
dat stond al vast :)
Just a joke, folks. :wink:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Misschien een middenslag Poedel of iets dergelijks, herplaatsers van een
rasvereniging van de Poedels...
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Goed dat jullie voor een herplaatser gaan :ok:.
Herplaatsers kun je op verschillende manieren adopteren. Via het asiel, www.dierenasiels.com zou ik eens gaan bezoeken. Daarnaast zijn er verschillende stichtingen (een paar mensen op dit forum kunnen je daar meer over vertellen) die herplaatshondjes uit het buitenland aanbieden. Een andere manier is via de rasvereniging. Ieder ras (of combinatie van een paar rassen) heeft een rasvereniging. Voor zover ik weet bieden alle rasvereneiging de mogelijkheid om je hond via hen te herplaatsen. Soms kun je daar dus ook hele leuke hondjes treffen. De adressen kun je allemaal vinden op www.kennelclub.nl
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Charlotje94 schreef: -Het moet een hond zijn die met een gezin moet kunnen omgaan.
Dat kan, heel veel hondenrassen kunnen goed in een gezin leven.
Een middenslagformaat, ook hier is de keus nog steeds heel groot. Al is het wel handig om te weten wat jullie al een grote hond vinden. Dat verschilt namelijk per persoon.
Als je een hond neemt, dan moet je zowiezo elke dag stofzuigen. Niet alleen voor de haren, maar ook voor het zand en het stof wat je extra erbij krijgt. Dus hier vallen alle hondenrassen eigenlijk af.

Een hond heeft geen reusachtige tuin nodig, maar wat versta jij onder 3x per dag uitlaten? Is dat een blokje om door je woonwijk, of zijn dat wandelingen van een uur waarbij je hond lekker rond mag rennen. Een hond doe je namelijk pas echt een plezier als die ook lekker los kan rennen en gek kan doen. Gek doen, kan rennen, jagen, spelen en door de blubber en sloten banjeren zijn bijvoorbeeldAan de riem een blokje om is voor ook geen probleem, maar dagelijks MOET een hond zijn energie kwijt, anders krijg je inderdaad een vervelend onopgevoede rothond die kan gaan slopen of blaffen, uit verveling.

Weet jij de ideale hond?
x.
Ik ben blij dat jullie niet voor die hond zijn gegaan, want dan zouden jullie best eens teleurgesteld kunnen raken in de hond. Nu kun je je nog verdiepen in de karaktereigenschappen van een hondenras en wat een hondenras nodig heeft (dit verschilt per ras!). En over hoe en wie de hond gaat opvoeden, want dat moet consequent gebeuren. Succes met de voorbereiding.
Charlotje94
geregistreerd lid

Muk schreef:
Charlotje94 schreef: -Het moet een hond zijn die met een gezin moet kunnen omgaan.
Een middenslagformaat, ook hier is de keus nog steeds heel groot. Al is het wel handig om te weten wat jullie al een grote hond vinden. Dat verschilt namelijk per persoon.
Als je een hond neemt, dan moet je zowiezo elke dag stofzuigen. Niet alleen voor de haren, maar ook voor het zand en het stof wat je extra erbij krijgt. Dus hier vallen alle hondenrassen eigenlijk af.

Een hond heeft geen reusachtige tuin nodig, maar wat versta jij onder 3x per dag uitlaten? Is dat een blokje om door je woonwijk, of zijn dat wandelingen van een uur waarbij je hond lekker rond mag rennen. Een hond doe je namelijk pas echt een plezier als die ook lekker los kan rennen en gek kan doen. Gek doen, kan rennen, jagen, spelen en door de blubber en sloten banjeren zijn bijvoorbeeldAan de riem een blokje om is voor ook geen probleem, maar dagelijks MOET een hond zijn energie kwijt, anders krijg je inderdaad een vervelend onopgevoede rothond die kan gaan slopen of blaffen, uit verveling.

Weet jij de ideale hond?
x.
Ik ben blij dat jullie niet voor die hond zijn gegaan, want dan zouden jullie best eens teleurgesteld kunnen raken in de hond. Nu kun je je nog verdiepen in de karaktereigenschappen van een hondenras en wat een hondenras nodig heeft (dit verschilt per ras!). En over hoe en wie de hond gaat opvoeden, want dat moet consequent gebeuren. Succes met de voorbereiding.
over de laatste vraag, 3 keer per dag een uur lukt niet,
maar 'smorgens (voor school) gaat dat een kwartier zijn,
'smiddags ook zoiets en 'savond kan dat een 3 kwartier, uur zijn :)
omdat ik dan tijd heb!
Over de opvoeding van de hond,
De vriend van mijn moeder (die ondertussen bij ons is komen wonen) gaat zich als hoofdbaasje neerleggen,
en ik moet gaan wandelen :) (dat heb ik zelf voorgesteld, en vind het een geweldig idee!)
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door lilalila »

Ik vind 3 keer per dag uitlaten wel een beetje weinig.
Je zit zo aan 4 keer per dag uit, in ieder geval 1 grote wandeling per dag, en dan nog zo'n 3 kortere rondjes.

En met dat schoonmaken, eigenlijk zorgt elke hond wel voor meer schoonmaakwerk, naast verharen, moet je ook denken aan met moddere poten binnenlopen, lekker uitschudden etc.

Als je gek op je hond bent, is dat geen enkel probleem.
Weten jullie zeker dat je het wil, ook je moeder ? Want als zo'n hondje twee jaar later weer herplaatst moet worden ivm schoonmaken (helaas, het gebeurt ècht ), kan je er beter niet aan beginnen.
Mark-Tinny
Actief
Mijn ras(sen): Labrador en een kruising

Ongelezen bericht door Mark-Tinny »

Wij hebben hier een jonge hond en moeten hem minstens 4 keer per dag uitlaten om het in huis (een beetje) rustig te houden, bij die 4 x zitten zeker 2 wandelingen van minstens 1u.
Voor een hond moet je tijd maken, met de bal spelen of zwemmen het zijn dingen die er allemaal bij komen kijken.
Als je dit niet kunt kun je er beter niet aan beginnen!
Tinny: raszuivere kruising (01/01/98-12/04/08 )
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Mark-Tinny schreef:Wij hebben hier een jonge hond en moeten hem minstens 4 keer per dag uitlaten om het in huis (een beetje) rustig te houden, bij die 4 x zitten zeker 2 wandelingen van minstens 1u.
Voor een hond moet je tijd maken, met de bal spelen of zwemmen het zijn dingen die er allemaal bij komen kijken.
Helemaal mee eens.
Als je alleen 's avonds de hond lekker kunt laten uitrennen dan is dat onvoldoende voor een hond. En uitlaten is dus niet alleen een blokje om aan de lijn, maar lekker los laten rennen en spelen. En dat meer dan 3x per dag. Of je moet een stokoude hond met een slechte conditie (en vaak ook medische problemen erbij) willen, die echt niet meer dan 3x per dag een klein rondje uitgelaten kan worden. Maar anders zou ik in jullie geval geen hond nemen. Want als je moeder's vriend de hoofdverzorger is en die houdt niet van uitlaten, dan zou ik er niet eens aan beginnen.

En als je een hond neemt, dan komt er veeeeeeeeeel meer bij kijken dan 3x per dag uitlaten waarvan 1x een uur lang (dat is echt te weinig). Je zult ook op hondencursus moeten gaan met de hond (dat is echt wel aan te raden als je een eerste hond neemt). En natuurlijk dagelijks schoonmaken. :mrgreen: Als je dit niet kunt bieden aan een hond (en dat is helemaal niet erg als je dat niet kan), neem dan geen hond.

Ik heb een oude en ernstig zieke hond, maar zelfs die laat ik minstens 4x per dag uit en ik ga er nog mee op cursus en hij doet nog aan reddend zwemmen. Kortom, zelfs een oude, zieke hond heeft aan 3x per dag uitlaten meestal nog te weinig.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

oei, ik vind het ook wel een beetje erg weinig uitlaattijd voor de hond.
vooral 's avonds.
's morgens besteed ik ook maar weinig tijd aan mijn hond, maar 's avonds is (bijna) gans voor hond.

anders kun je gaan zien voor een hond op leeftijd, die zoveel beweging niet meer nodig heeft of aan kan, een hond die gewoon een rustige oude dag zoekt :ok:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Het idee is hardstikke leuk maar vaak is degene die de hond uitlaat ook degene die de baas is, leuke dingen doen met de hond en baas zijn gaan vaak hand in hand.
Ik vind de tijd die er uitgetrokken gaat worden om uittelaten erg kort, overdag 2x een kwartier is echt erg weinig.
Ik heb ene oude jack russel die al meer beweging krijgt als dat...
Als een hond teweing beweging krijgt dan kan deze allerlei nare gedragseigenschappen als slopen, blaffen en onzindelijkheid gaan vertonen en daar zitten jullie niet echt op tewachten denk.

Ik zou er nog eens heel goed overnadenken als ik jullie was.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Dat wandelen vind ik ook veel te kort. Er zijn helaas veel honden die het ermee moeten doen, maar de meeste zijn er niet tevreden mee. Moet de hond tussendoor alleen thuis blijven of is er wel iemand thuis voor hem?

Kijk een klein oudje kan het best doen met een paar blokjes om en soms wat langer, maar voor een gezonde middenmaat is dat echt te weinig. Veel honden zijn dan in huis stuiterballen. Als je al maar een kwartiertje loopt op de dag, dan zal dat vaker een kwartiertje moeten zijn, niet maar twee keer.

Elke hond haart en in de ruiperiode kan dat best flink zijn. Elke dag stofzuigen moet sowieso al gauw en als je een stoffen bank hebt gaat daar ook veel haar op zitten.

Het staat hier al, maar degene die de hond uitlaat is voor de hond meestal de baas. Moet jij dat echt altijd alleen doen? Als de rest niet wil uitlaten, zou ik het al niet doen want jij wil waarschijnlijk ook wel eens weg, bent ziek of hebt geen zin. Hoe zit het met vakanties of een dagje weg, is daar een oplossing voor? Het uitlaten is het meeste werk dat je aan een hond hebt en je moet er echt plezier in hebben, anders kun je beter geen hond nemen. Kroelen op de bank is leuk, maar een hond heeft meer nodig.

Anne
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

Zoals al gezxegd is er zijn zat honden die 3x per dag uitgelaten worden,
daar is niks mis mee, je hoeft echt geen uren te lopen hoor, dat zijn de fanatiekelingen onder ons :wink:
wij werken allebei, en ze worden hier sochtends een half uur uitgelaten aan de lijn, en savonds ruim een uur en dan gaan we ergens heen waar ze kunnen rausen en rennen en bomen slopen enz
in het weekend wel 3x

dus lekker kijken in het asiel of er een leuke hond voor jullie bij zit :ok:
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

herejede schreef:Zoals al gezxegd is er zijn zat honden die 3x per dag uitgelaten worden,
daar is niks mis mee, je hoeft echt geen uren te lopen hoor, dat zijn de fanatiekelingen onder ons :wink:
wij werken allebei, en ze worden hier sochtends een half uur uitgelaten aan de lijn, en savonds ruim een uur en dan gaan we ergens heen waar ze kunnen rausen en rennen en bomen slopen enz
in het weekend wel 3x

er zijn ook zat honden die 3x een kwartier worden uitgelaten en waarvan de baasjes afvragen waarom ze zo stuiterballerig en sloperig zijn..
Afbeelding
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

minhie schreef:
herejede schreef:Zoals al gezxegd is er zijn zat honden die 3x per dag uitgelaten worden,
in het weekend wel 3x

er zijn ook zat honden die 3x een kwartier worden uitgelaten en waarvan de baasjes afvragen waarom ze zo stuiterballerig en sloperig zijn..
Goh inderdaad... Zulk soort honden kom ik elke dag tegen :roll:

Ik loop zelf ruim 2 uur op een dag (dus in totaal, 's ochtends 20 minuten, 's middags 30 minuten, 's avonds 60 minuten en 'savonds laat 15 minuten), daar is Juultje tevreden mee. + in het weekend naar het strand, doordeweeks spelen met andere vriendjes etc.
Vergis je absoluut niet in de tijd die je moet lopen met je hond. Want ik zie heel veel hondjes die elke dag maar even uitgelaten worden.
Voordat Juul kwam, heb ik mij voorbereid voor het aantal tijd dat ik wss zou moeten lopen... En dat is mij meegevallen (want daarnaast ga ik naar school, teken in thuis, werken, mn andere beesten verzorgen etc).
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Mijn hondjes (ik heb 1 mini en een uk :mrgreen: ) wandelen 4 keer per dag, waarvan 1 lange losse wandeling en 3 blokjes om. En daar doen ze het perfect op hoor :wink: Ze spelen wel samen in huis en ook met mij... Maar 4 wandelingen vind ik persoonlijk toch wel een minimum... 1 direct na het opstaan, 1 tussen de middag, 1 voor het avondeten en 1 voor het slapen :19: En de jongste is 5,5 maand :wink:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Trici
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trici »

Muk schreef:
Mark-Tinny schreef:Wij hebben hier een jonge hond en moeten hem minstens 4 keer per dag uitlaten om het in huis (een beetje) rustig te houden, bij die 4 x zitten zeker 2 wandelingen van minstens 1u.
Helemaal mee eens.
Als je alleen 's avonds de hond lekker kunt laten uitrennen dan is dat onvoldoende voor een hond. En uitlaten is dus niet alleen een blokje om aan de lijn, maar lekker los laten rennen en spelen. En dat meer dan 3x per dag. Of je moet een stokoude hond met een slechte conditie (en vaak ook medische problemen erbij) willen, die echt niet meer dan 3x per dag een klein rondje uitgelaten kan worden. Maar anders zou ik in jullie geval geen hond nemen. Want als je moeder's vriend de hoofdverzorger is en die houdt niet van uitlaten, dan zou ik er niet eens aan beginnen.

En als je een hond neemt, dan komt er veeeeeeeeeel meer bij kijken dan 3x per dag uitlaten waarvan 1x een uur lang (dat is echt te weinig). Je zult ook op hondencursus moeten gaan met de hond (dat is echt wel aan te raden als je een eerste hond neemt). En natuurlijk dagelijks schoonmaken. :mrgreen: Als je dit niet kunt bieden aan een hond (en dat is helemaal niet erg als je dat niet kan), neem dan geen hond.

Ik heb een oude en ernstig zieke hond, maar zelfs die laat ik minstens 4x per dag uit en ik ga er nog mee op cursus en hij doet nog aan reddend zwemmen. Kortom, zelfs een oude, zieke hond heeft aan 3x per dag uitlaten meestal nog te weinig.
Misschien dat ik deze verkeerd op vat; maar mijn hond krijgt ook doorgaans s avonds pas de lange wandeling; s morgens laat mijn vriend hem plus minus 20 minuten uit voor hij gaat werken, ik tussen de middag een minuut of 10 om even te plassen, voor t eten ook zo ongeveer een kwartier en na het eten ga ik of mijn vriend er een flink poos op uit om OF aan de riem een eind te lopen OF om ff flink poosje los te lopen, ligt r aan.....maar 'de lange wandeling' s hier dus ook pas s avonds eigenlijk en mijn Sam (lab van 3,5jr) doet het prima! Moet ik wel zeggen dat dat imiddels een flink ingebakken ritme is dus dat dat misschien ook scheelt; want sam heeft inmiddels echt wel door wanneer het 'lange wandeltijd'is zal k maar zeggen.....
Wat ik bedoel te zeggen is dat het volgens mij niet zo heel veel uitmaakt wanneer je de lange wandeling doet; ALS je hem maar doet....(wanneer er wel steeds tussen door iemand thuis is zodat hij/zij in ieder geval even kan plassen) k zeg eerlijk; hadden wij beiden full time gewerkt had ik het waarschijnlijk WEL vroeg gedaan.....(nou ja, weet k eigenlijk zeker)
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

als mijn honden 2 uur per wandeling zouden moeten lopen dan komen ze niet meer overeind, en dan willen ze ook niet meer mee, niet iedere hond heeft dezelfde bewegingsbehoefte :19: :mrgreen:
dus als ze minimaal èèn keer per dag flink kunnen uitrennen, dan is het voor heel veel honden gewoon goed :ok:
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

dat bedoelde ik, hier is dat ook zo :ok:
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

De tijd die de TS aangeeft die ze over hebben om met de hond te lopen, is erg weinig, vind ik persoonlijk.

Hangt er misschien ook een beetje vanaf welk ras je kiest e.d., maar dan nog.

Beike mag meerdere malen per dag lekker uitrennen en los lopen.
En daarbij ook spelen met zijn vriendjes, of lekker zwemmen e.d.

Gemiddeld wandelen we elke dag zo'n 3 tot 4 uur in totaal, verdeelt over de dag.
En de meeste wandelingen zijn dan niet aangelijnd.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ellen. schreef:Misschien een middenslag Poedel of iets dergelijks, herplaatsers van een
rasvereniging van de Poedels...
Zijn fijne en intelligente honden en ook heel speels en energiek. En ze ruien niet!

Waar woon je eigenlijk Charlotte? Kijk eens bij www.dierenasiels.com in een naburig asiel. Ik zou voor een wat rustiger ras gaan. Eentje die niet heel veel beweging nodig heeft. TEnzij je echt van plan bent om iets met de hond te ondernemen.
Laatst gewijzigd door iones op 15 sep 2008 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

S@ndr@ schreef:als mijn honden 2 uur per wandeling zouden moeten lopen dan komen ze niet meer overeind, en dan willen ze ook niet meer mee, niet iedere hond heeft dezelfde bewegingsbehoefte :19: :mrgreen:
dus als ze minimaal èèn keer per dag flink kunnen uitrennen, dan is het voor heel veel honden gewoon goed :ok:
Dat geld ook voor mijn honden. Ik wandel per dag echt geen uren en zeker Kali doe ik daar geen plezier mee die gaat na 20 minuten achter me aan sjokken en doet niks meer behalve dat gesjok. Wat ze wel heel leuk vind is spelen in het water en dat doen we dan vaak wat langer.
Kira kan met haar HD en alles wat ze nog meer mankeert ook niet heel lang meer lopen.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

doggy schreef:De tijd die de TS aangeeft die ze over hebben om met de hond te lopen, is erg weinig, vind ik persoonlijk.

Gemiddeld wandelen we elke dag zo'n 3 tot 4 uur in totaal, verdeelt over de dag.

Als je drie tot vier uur per dag loopt ben je echt een uitzondering hoor. De meeste honden kunnen wel met minder toe.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Muk schreef:

Weet jij de ideale hond?
x.
ik heb 2 honden en stofzuig 2 á 3x per week en het is echt geen zwijnenstal hoor :mrgreen:
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

EstherK schreef:
doggy schreef:De tijd die de TS aangeeft die ze over hebben om met de hond te lopen, is erg weinig, vind ik persoonlijk.

Als je drie tot vier uur per dag loopt ben je echt een uitzondering hoor. De meeste honden kunnen wel met minder toe.
Ik loop gewoon veel met hem, vind hij leuk en ik ook.
Daar komt bij, dat ik veel vrije tijd heb.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Muk schreef:
Helemaal mee eens.

dit is jouw mening. het zou prettig zijn als je het ook zo opschrijft.

als ik al die dingen zou doen die jij nu roept als zijnde noodzakelijk krijg ik 2 honden met in totaal 8 middelvingers die mij lekker alleen laten gaan.

misschien hebben jouw hond(en) dit nodig, maar de mijne niet en velen met die van mij..

en ik heb honden met de term stuiterbal in de rasbeschrijving en dat doen ze alleen als ik ze uitdaag voor een spel. niet door onvoldoende beweging dus.

edit aanvulling: ik vind 2x een kwartier en 1x ongeveer een uur dan dus ook in principe voldoende.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”