Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een genant Staby moment....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

doggy

Een genant Staby moment....

Ongelezen bericht door doggy »

Ja ja... typisch iets voor een Staby :mrgreen:
Bananen in de oren en de baas voor schut zetten :smile: :mrgreen: :mrgreen: :smile:

Ik liep vanmorgen met beike in het park en liet hem los....
Ik zag al aan zijn koppie dat hij iets vanplan was, maar toch luisterde hij goed en liep mooi mee, zolas anders ( meeste keren dan, :mrgreen: ).

Op het laatste stuk, voor de brug, ging Beike ineens de andere kant op en ik wist al hoe laat het was....
Neus in de grond en zoeken maar :mrgreen:
Dat betekend meestal:
Haha, het baas je let even niet op en ik ga mijn neus achterna en kom pas bij het baasje, als ik klaar ben :mrgreen:
Ik weet nog steeds niet waarom, maar ik denk, vanwege 2 loopse teefjes, hier op de buurt, die blijkbaar hun spoor daar uit hadden gezet.

Beike liep steeds rondjes en met zijn neus aan de grond en zocht echt alles af.

Ik liep door en riep hem nog eens.
Meneer keek op, maar ging gewoon door met zijn bezigheden.
Ik liep de brug over en riep hem nog eens.
Hij keek naar mij en ik deed net of ik iets gevonden had , wat erg leuk was.
Op dat moment fietste er een vrouw voorbij en die moest erg lachen :smile:
Ja, ik ook wel, maar ik moest serieus overkomen op Beike, alhoewel ik de lol er wel van kon inzien.

Ook liep er nog een man met een Appenzeller en een X Stafford voorbij ( vriendjes van Beike), maar zelfs dat was niet intressant voor Beike, op dat moment.
Die man zal wel gedacht hebben: Hahaha :mrgreen:

Uiteindelijk kwam Beike naar me toe.
Ik beloonde hem en even later lijnde ik hem aan en zijn we naar huis gelopen.

Goh, wat een genant moment zeg, maar wel erg grappig. :mrgreen:
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

grappig maar typisch stabij .. ik denk dat er zat honden zijn die dit weleens doen
doggy

shanty schreef:grappig maar typisch stabij .. ik denk dat er zat honden zijn die dit weleens doen
Ja, klopt, maar typisch Staby, vanwege...
Lekker eigenwijs en wel weten dat de baas me roept en ik bij haar moet komen, maar toch nog net even iets moet doen, voor ik echt naar haar toe ga. :mrgreen:
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

doggy schreef:
Lekker eigenwijs en wel weten dat de baas me roept en ik bij haar moet komen, maar toch nog net even iets moet doen, voor ik echt naar haar toe ga. :mrgreen:
Ik verzeker je dat dat echt niet typisch stabij is, maar eerder typisch hond :wink:

Kan me voorstellen dat je jezelf voelt staan op dat moment. Zo'n moment dat je om je heen kijkt of niemand je ziet :mrgreen:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Nou, ik zie zoveel van dit soort taferelen hier in het park. (Mijn reuen doen dat niet :pffff: ). En meestal zijn dat toch geen staby's.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

En wat heeft je hond nu geleerd? Een hier-commando kan ik gerust negeren want de baas wacht wel. :wink:

Ik roep 1x en als ze dan niet komen loop ik of door of ik ga ze halen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
doggy

Inge schreef:En wat heeft je hond nu geleerd? Een hier-commando kan ik gerust negeren want de baas wacht wel. :wink:

Oh, nee hoor, niet echt :mrgreen:
Ik ben door gelopen en heb achter een bosje gewacht, omdat het vlakbij de weg was en ik hem niet uit het zicht wou veliezen.
Er zat een brug tussen.
Daarnaast wou ik ook overzicht houden, van de honden die daar liepen, aangezien er nog wel eens een Bully-hond loopt, waarmee Beike het niet goed kan vinden.

Ik haal Beike het liefste nooit op, alleen als het moet, vanwege de situatie dan.
Doorlopen werkt haast altijd, alleen was het toen niet de ideale plek om helemaal door te lopen.
shanty

och mens wat doe je toch altijd alles perfect he :roll:
doggy

shanty schreef:och mens wat doe je toch altijd alles perfect he :roll:
Is dit op mij gericht??

Zo ja, waarom zo negatief??
( Zo vat ik het wel op, althans).
shanty

Omdat het bij jou altijd volgens het boekje gaat
ik geloof daar gewoon niet zo in
doggy

shanty schreef:Omdat het bij jou altijd volgens het boekje gaat
ik geloof daar gewoon niet zo in
Oh, nee hoor, echt niet. :mrgreen:

Hoe kom je daarbij als ik vragen mag???
shanty

dat baseer ik op al jou antwoorden
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

doggy schreef:
Inge schreef:En wat heeft je hond nu geleerd? Een hier-commando kan ik gerust negeren want de baas wacht wel. :wink:

Ik ben door gelopen en heb achter een bosje gewacht, omdat het vlakbij de weg was en ik hem niet uit het zicht wou veliezen.
Er zat een brug tussen.
Daarnaast wou ik ook overzicht houden, van de honden die daar liepen, aangezien er nog wel eens een Bully-hond loopt, waarmee Beike het niet goed kan vinden.

Ik haal Beike het liefste nooit op, alleen als het moet, vanwege de situatie dan.
Doorlopen werkt haast altijd, alleen was het toen niet de ideale plek om helemaal door te lopen.
O ja hoor, echt wel.......... :mrgreen:
´Ach, baasje roept, maar ze wacht toch wel´ weet Beike en ook ´wanneer ik na 5 keer roepen pas kom krijg ik toch een beloning, ik doe lekker wat ik zelf wil´.
Waarom zou hij de volgende keer na 1x roepen komen :19:
En wanneer dit typisch is voor een staby dan ken ik toch heel veel staby´s incognito :wink:
Afbeelding
doggy

shanty schreef:dat baseer ik op al jou antwoorden
Nou..

Ik wil alleen maar zeggen, dat niemand zo perfect is, en ook niet dat ik nu zo nodig de perfecte baas ben :wink:

Ik heb gewoon veel geleerd van o.a. dit forum, maar dat wil zeker niet zeggen, dat ik nu zo perect ben hoor :wink:
doggy

Kaiou schreef:
doggy schreef:

Er zat een brug tussen.

´Ach, baasje roept, maar ze wacht toch wel´ weet Beike en ook ´wanneer ik na 5 keer roepen pas kom krijg ik toch een beloning, ik doe lekker wat ik zelf wil´.
En wanneer dit typisch is voor een staby dan ken ik toch heel veel staby´s incognito :wink:
Klopt, ik ben soms te soft, wat dat betreft.

Maar hij krijgt echt geen beloning, als ik hem tig keren moet roepen.

Hij kreeg het nu, omdat hij kwam, toen ik hem riep, op dat moment.
Hij keek mij aan en hij kwam naar me toe.
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

doggy schreef:
Kaiou schreef:
doggy schreef:

Er zat een brug tussen.

Ik haal Beike het liefste nooit op, alleen als het moet, vanwege de situatie dan. Doorlopen werkt haast altijd, alleen was het toen niet de ideale plek om helemaal door te lopen.
Hij keek naar je, was toch klaar waar hij mee bezig was en had trek in een brokje, dus kwam hij naar je toe :mrgreen:.
Jouw hier-commando heeft waarschijnlijk zo goed als geen waarde (meer).
Misschien moet je er toch nog maar weer op gaan trainen als je niet meer van dit soort genante momenten wilt hebben :wink: .
Afbeelding
doggy

Kaiou schreef:
doggy schreef:
Kaiou schreef:
doggy schreef: Oh, nee hoor, niet echt :mrgreen:
Er zat een brug tussen.

Ik haal Beike het liefste nooit op, alleen als het moet, vanwege de situatie dan. Doorlopen werkt haast altijd, alleen was het toen niet de ideale plek om helemaal door te lopen.
Hij keek naar je, was toch klaar waar hij mee bezig was en had trek in een brokje, dus kwam hij naar je toe :mrgreen:.
Jouw hier-commando heeft waarschijnlijk zo goed als geen waarde (meer).
Misschien moet je er toch nog maar weer op gaan trainen als je niet meer van dit soort genante momenten wilt hebben :wink: .
Jah , dat denk ik ook.

Maar genant sloeg ook meer op, lachwekkend. :mrgreen:

Maar je hebt gelijk.. ik kan er zeker weten op trainen. :ok:
elbertkeizer
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door elbertkeizer »

Zijn jullie zo streng voor je hond dat ie gelijk kwijlend naast je moet zitten als je 1 keer roept? Het zijn dieren hoor en geen slaven, er mag best een beetje karakter in zitten toch? Er zijn ook mensen die de underdog zijn bij andere mensen en dit op hun hond afreageren :wink:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

elbertkeizer schreef:Zijn jullie zo streng voor je hond dat ie gelijk kwijlend naast je moet zitten als je 1 keer roept? Het zijn dieren hoor en geen slaven, er mag best een beetje karakter in zitten toch? Er zijn ook mensen die de underdog zijn bij andere mensen en dit op hun hond afreageren :wink:
Wat is dit nou voor een rare bijdrage :denken:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

elbertkeizer schreef:Zijn jullie zo streng voor je hond dat ie gelijk kwijlend naast je moet zitten als je 1 keer roept? Het zijn dieren hoor en geen slaven, er mag best een beetje karakter in zitten toch? Er zijn ook mensen die de underdog zijn bij andere mensen en dit op hun hond afreageren :wink:
Het lijkt me toch wel handig dat een hond direct luistert op cruciale momenten ja.
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Ik vind het qua genant wel mee vallen :mrgreen:
Wij moeten regelmatig het water in om Josh op te halen :smile: Die is dan zijn balletje kwijt en blijft net zolang duiken en zoeken totdat hij hem heeft gevonden :roll:
Groetjes,
Wendy
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

maitestar schreef:Ik vind het qua genant wel mee vallen :mrgreen:
Wij moeten regelmatig het water in om Josh op te halen :smile: Die is dan zijn balletje kwijt en blijft net zolang duiken en zoeken totdat hij hem heeft gevonden :roll:
Autsch! Dat is niet handig! Voortaan altijd maar je zwemkleding aan doen dan! :smile2:

@ Doggy: andere hondenbezitters in het park snappen het vaak best goed hoor, als je achterlijk staat te doen naar je hond. :mrgreen: En ach, wat anderen er van denken, boeit ook niet!
Feit blijft dat Beike uiteindelijk wel weer bij je kwam, nadat hij zijn neus even extra training had gegeven!
RIP Cena :roos:
    S@ndr@
    Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

doggy schreef:
    shanty schreef:grappig maar typisch stabij .. ik denk dat er zat honden zijn die dit weleens doen
    Na dit gelezen te hebben weet ik zeker dat ik ook een Stabij heb :idea:
    twinkeltje
    moderator
    Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

o eindelijk weet ik ook wat ik heb Happy is niet raag maar gewoon een staerbij op snuffelstage
    Afbeelding
    doggy

maitestar schreef:Ik vind het qua genant wel mee vallen :mrgreen:
    Heb ik ook wel eens gehad :mrgreen:
    Ik had een balletje in het water gegooid en die was blijkbaar lek, want hij zonk naar de bodem.

Beike heeft daar wel 20 minuten staan zoeken in het water ( hij kon erin staan), toen ik het wel welletjes vond.

Ik deed toen maar net of ik een andere bal had en toen kwam Beike het water uit.

Één keer viel ik er bijna zelf in, toen ik probeerde om een pup uit het water te halen, die er niet meer uit kon komen.
    Het baasje van de pup was erg geschrokken en durfde op dat moment daardoor zelf even niets te doen.
    Gelukkig kwamen zowel ik als dat pupje veilig uit het water / aan de kant.
    doggy

twinkeltje schreef: staerbij op snuffelstage
    :smile: :smile: :smile:

Da's een goeie, snuffelstage :mrgreen: :mrgreen: :smile: :smile:
    Emma
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
    Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

tjonge wat een negatieve antwoorden even terug zeg!

kan me het commentaar van @elbertkeizer wel voorstellen.

veel honden hebben wel eens bananen in de oren. en vaak is dat ook wel lachwekkend. al weet je dat je op dat moment wel serieus moet blijven.

@doggy: kan me de situatie wel voor me zien. zo doe ik ook wel eens ( lekker hard joelen als ie komt) iets waar ik me ook eigenlijk stiekem voor schaam :mrgreen: (of beter : ik geneer me achteraf.)
    Muk

Ongelezen bericht door Muk »

S@ndr@ schreef: Na dit gelezen te hebben weet ik zeker dat ik ook een Stabij heb :idea:
    Anders ik wel! :mrgreen:
    doggy

Staby-moment sloeg ook meer op, dat ik met een Staby liep ( het ras zelf), dan dat dat nu zo typisch is voor een Staby :mrgreen:
    Alhoewel, hij soms erg eigenwijs kan zijn. :mrgreen:

En ach ja.. ik zie ook wel mensen schreeuwen naar hun hond en boos doen e.d. , maar dat heeft in mijn ogen helemaal geen zin.

Als je hem gewoon rustig roept en vrolijk en blij bent , is het veel leuker om bij de baas te komen.

Dat neemt niet weg, dat ik Beike het hier-commando soms toch nog even aan moet scherpen :ok:
    ( Eigenlijk ik dus :mrgreen: ).

Maar he... blijft een goede Twink: Op Snuffelstage :smile: :smile: :smile:
    Zoek stok!
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Het gros van de honden komt niet als ze geroepen worden en ze zijn ergens anders mee bezig, dat is echt geen Stabij ding, sorry :wink: Ik vind het altijd wel grappig dat mensen beweren dat hun hond zo goed luistert, maar het op cruciale momenten laat afweten. Juist op de momenten dat de hond eigenlijk wat anders wil doen, merk je of een hond wel of niet goed luistert.
    Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”