Moos schreef:Noem anders eens naast de Bullmastif een aantal rassen waar je (puur op uiterlijk?) op valt.
Wat je zoekt kan best veel zijn denk ik namelijk.
Wat je nog niet beantwoord hebt is hoe makkelijk de hond met vreemde honden moet zijn. Wil je de hond graag in het weekend mee kunnen nemen naar het bos/park zonder gedoe?
Excuses, aangezien je de vragen genummerd had was ik de tel een beetje kwijt

Maar de hond moet dus heel goed met andere honden kunnen?
Dan zou ikzelf eigenlijk kijken richting Spaniel of Retriever denk ik, als je het een van de belangrijkste eigenschappen vindt dat de hond heel goed met andere honden kan.
Ik doelde eigenlijk met name op het loslopen; ik wil graag met de hond het bos in kunnen, zonder dat ik hem meteen kwijt ben. Jaja, opvoeding enzo, maar bijvoorbeeld een Husky nemen is dan gewoon niet handig, al kun je nog zo goed africhten. Hij hoeft niet per sé heel sociaal en spelerig met andere honden te zijn, als ik er langs kan lopen en hij zich weet te gedragen, vind ik het al best. Ja, het zou leuk zijn, maar het is geen vereiste.
Waar ik qua uiterlijk op val:
Bull Mastiff, dus, vanwege zijn robuuste, krachtige uitstraling.
Saarlooswolfond en Tsjechoslwaakse wolfhond vind ik hele charmante, mooie honden met een bijzonder intelligente uitstraling.
De Amerikaanse Staffordshire terriër omdat ze een beetje doen denken aan het vervelende jongetje in de klas met het hartje van goud. Dit geldt overigens ook voor de Staffordshire Bull terriër.
Grote sledehonden vind ik heel mooi, maar is absoluut geen optie voor mij. Deze honden horen imho voor de slee, in een roedel. En ik wil echt maar één hond.
Viszla's (hoe je het dan ook spelt), Weimaraners en dan langharig, zooo mooi!
De dogo argentino, maar hier weet ik werkelijk helemaal niets van.
Honden met baarden

geen idee wat voor ras dat is, maar help me eens: grote honden met opstaande oren, een halflange, ruwharige vacht, lichtbruin gemeleerd en dan dus een baard.
Heel eerlijk gezegd spreken spaniels en retrievers me juist helemaal niet aan, hoewel ik de Toller wel weer erg leuk vind.
Ik val dus op grote honden, omdat ik het mooi vind, maar ook omdat het me een veiliger gevoel geeft als ik er 's avonds laat mee over straat ga.
Maar dit zegt niet zoveel, want boxers vind ik weer aartslelijk, no offence, maar die spreken me wél aan omdat het zulke clowns zijn. Poedels doen me qua uiterlijk niks, maar het veelal intelligente karakter spreekt me erg aan en bovendien, die vacht

zo zacht...
Kortom, ik weet niet zo goed in welke hoek ik het moet zoeken.