Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Regels en nog eens regels BAH
Moderator: moderatorteam
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
Regels en nog eens regels BAH
Hummer is alleen getatueerd. (Komt uit België)
Raad van Beheer neemt geen chipnr. over die gezet is door een DA. Proteq keert niet uit zonder chip.
Nu is het afwachten op exportformulieren van de fokker. Kan nog wel een tijdje duren. Hij heeft ook met regels te maken.
Dat dan weer opsturen naar de raad en hopelijk komt er dan snel een controle en chipper langs.
Raad van Beheer neemt geen chipnr. over die gezet is door een DA. Proteq keert niet uit zonder chip.
Nu is het afwachten op exportformulieren van de fokker. Kan nog wel een tijdje duren. Hij heeft ook met regels te maken.
Dat dan weer opsturen naar de raad en hopelijk komt er dan snel een controle en chipper langs.
Laatst gewijzigd door Asterix op 10 sep 2008 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Re: Regels en nog eens regels BAH
Jammer dat de fokker niet direct ook een chip heeft laten plaatsen, dat kan namelijk in België vanaf 1 januari 2006Cleo schreef:Hummer is alleen getatueerd. (Komt uit België)
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Re: Regels en nog eens regels BAH
Juist,tatou. wordt zelfs uitzonderlijk nog toegepast.Inge schreef:Jammer dat de fokker niet direct ook een chip heeft laten plaatsen, dat kan namelijk in België vanaf 1 januari 2006Cleo schreef:Hummer is alleen getatueerd. (Komt uit België)
- enjo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse setter
- Aantal honden: 3
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Vorig jaar kon je iig als fokker nog kiezen. Maar st. Hubertus mag zelf niet chippen, dat moet de dierenarts doen. Dan komt de nestcontroleur van St. Hubertus als de pups gechipt zijn en worden die nrs. opgenomen in het stamboek als zijnde officiële registratie en identificatie van de hond.ranetje schreef:Is Hummer geregistreerd door St Hubertus?
Die chippen toch? Of is dat alleen op verzoek en kan beide (chippen of tatoeëren) nog?
Kan je Hummer ook niet verzekeren?
Of kan dat wel op het tatoeagenummer?
Is de hond getatoueerd dan is de tatouage de off. registratie/identificatie van de hond want die tatouage komt op de stamboom te staan.
De chip van de nederlandse DA kun je gebruiken voor identificatie en verzekering maar niet voor de Raad van Beheer, die wacht op de internationale stamboom/export pedigree met de rode stempel en aan de hand daarvan komen ze de import hond controleren.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Bedankt voor de uitlegbulletjebe schreef:Vorig jaar kon je iig als fokker nog kiezen. Maar st. Hubertus mag zelf niet chippen, dat moet de dierenarts doen. Dan komt de nestcontroleur van St. Hubertus als de pups gechipt zijn en worden die nrs. opgenomen in het stamboek als zijnde officiële registratie en identificatie van de hond.ranetje schreef:Is Hummer geregistreerd door St Hubertus?
Die chippen toch? Of is dat alleen op verzoek en kan beide (chippen of tatoeëren) nog?
Kan je Hummer ook niet verzekeren?
Of kan dat wel op het tatoeagenummer?
Is de hond getatoueerd dan is de tatouage de off. registratie/identificatie van de hond want die tatouage komt op de stamboom te staan.
De chip van de nederlandse DA kun je gebruiken voor identificatie en verzekering maar niet voor de Raad van Beheer, die wacht op de internationale stamboom/export pedigree met de rode stempel en aan de hand daarvan komen ze de import hond controleren.

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- Asterix
- Zeer actief
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Doggen
- Contacteer:
Hoi Cleo
Zoals je misschien wel weet heb ik ook een belgje hier rondlopen
Ook zij heeft alleen aan tattoo
Ik heb ze niet verzekerd dus wat dat betreft ook geen probleem
Maar exportpapieren krijg je niet van de fokker hoor
Er moet een rood exportstempel op je stamboom (st hubertus) staan (achterzijde)
Die stuur je dan met een begeleidend briefje op naar de RvB dan krijg je een acept in de bus die betaal je vervolgens komen ze de hond checken en klaar
Je mag zelf kiezen of je een chip wilt ja of nee
Dus ik weet niet op welke exportpapieren A zit te wachten maar die zijn er dus niet!
Zoals je misschien wel weet heb ik ook een belgje hier rondlopen
Ook zij heeft alleen aan tattoo
Ik heb ze niet verzekerd dus wat dat betreft ook geen probleem
Maar exportpapieren krijg je niet van de fokker hoor
Er moet een rood exportstempel op je stamboom (st hubertus) staan (achterzijde)
Die stuur je dan met een begeleidend briefje op naar de RvB dan krijg je een acept in de bus die betaal je vervolgens komen ze de hond checken en klaar
Je mag zelf kiezen of je een chip wilt ja of nee
Dus ik weet niet op welke exportpapieren A zit te wachten maar die zijn er dus niet!
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- greatdane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
-
- Actief
- Contacteer:
Ook hier een belg. Die is vorig jaar ook gewoon gechipt omdat dit makkelijker was voor ons. Verder stond erop zijn stamboom een exportstempel, opgestuurd naar de raad van beheer, betalen en toen kwamen ze kijken of Fahim wel de hond van de stamboom was. NHSBnr en klaar.

Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
- Asterix
- Zeer actief
- Asterix
- Zeer actief
Heb je de verzekering ook opgezegd voor je dog? Waar waren je honden verzekerd?greatdane schreef:Hier ook een belgje(keeshond)die op 31-12-2005 geboren is en dus net buiten de boot viel.![]()
Wel een chip bij de DA laten zetten voor de verzekering,die ik overigens onlangs voor beide heb opgezegd,omdat ik al jaren voor niets betaal.
- greatdane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Ja ook de dog.Ik was verzekerd bij proteq.Cleo schreef:Heb je de verzekering ook opgezegd voor je dog? Waar waren je honden verzekerd?greatdane schreef:Hier ook een belgje(keeshond)die op 31-12-2005 geboren is en dus net buiten de boot viel.![]()
Wel een chip bij de DA laten zetten voor de verzekering,die ik overigens onlangs voor beide heb opgezegd,omdat ik al jaren voor niets betaal.
Een keeshond is overigens een zeer gezond ras,maar ook mijn dog heeft nooit iets en betaal toch al ruim 6 jaar.
Als er nu iets zou zijn betaal ik het liever zo,dan dat ik misschien weer 6 jaar €50,- per maand weggooi.

Bruno 07-05-2012-*16-10-2012