Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beleefdheid t.o.v. hondenbezitters

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Beleefdheid t.o.v. hondenbezitters

Ongelezen bericht door marian* »

Het lijkt wel of je als hondenbezitter zijnde steeds meer gezien wordt als iets dat je niet meer fatsoenlijk hoeft aan te spreken of behandelen :roll:
In een paar weken tijd heb ik zelf iets meegemaakt waarbij ik werkelijk afgeblaft werd door een hork(Bente zat aangelijnd en wel in een groot park te poepen op een plek die een andere bezoeker niet beviel),werd een vriendin om niks afgeblaft en gisteren hoorde ik weer van iemand die op een losloopgebied was uitgemaakt voor alles en nog wat door een jogger omdat er een hond opaf liep.Die jogger bleek op korte afstand van het gebied te wonen en wist dat hij over een hondenlosloopgebied liep.
Zo langzamerhand vraag ik me af of mensen mét het tegen komen van hond + bezitter hun toch hopelijk wel aangeleerde zaken acuut vergeten of zo;in elk geval wordt het je af en toe wel heel moeilijk gemaakt om beleefd te blijven :19:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

weinig last van. soms heb je wat seniel pruttelende vissers langs de vaart of hormonaal-verward brabbelende moekes bij speelaangelegenheden maar daar trek ik me niet zoveel van an.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik heb daar ook echt vrijwel geen last van. Maar ik zorg er dan ook altijd voor dat ik mensen niet tot last ben.
Ik kan hier gelukkig heerlijk wandelen en doen zonder gezeik te hebben met ander honden bezitters of hondloze mensen.

Mensen vinden het juist altijd wel grappig als ze mij zien lopen met buggy met rechts Hera, links Woopy en Kimba die er achteraan hobbelt.
Ik krijg elke dag wel 'daar heb je je handen wel vol aan he meid?' te horen.
anica
Actief

Ongelezen bericht door anica »

dit heb ik twee jaar geleden mee gemaakt
ik had me nu weer wat!

Ik heb op het moment een reutje (logee) hij is een neefje van mijn teef en de hond van mijn broertj.
Het gaat perfect tussen hun samen slapen samen aan het zelfde bot samen eten echt alles gaat goed.
Alleen niet als er een andere hond bij komt dan is het van(mijn teef weg wezen anders bijt ik je) dit is wel vervelend maar ik had dit ook wel verwacht hij beschermd haar nog boven zijn eigen broers!

ik reed net naar het bos, parkeer mijn auto en achter mij hoor ik een auto stoppen met honden (uitlaatservice) dus ik doe netjes mijn honden aan de lijn en laat ze de auto uit.
ik stap uit en op dat moment stapt er uit die andere auto een man en die laat twee beagels los, dus ik vraag meteen of hij zijn honden wil aan lijnen omdat ik de zwarte (reu) niet vertrouw.
hij draait zich om en pakt wat uit de auto en dat duurde nog allang maar ondertussen komen die honden naar die van mij dus ik vraag het nog een keer heel gewoon en vriendelijk.
draait hij zich om zegt ie; dat ben ik toch gvd mee bezig.
dus ik had al zoiets van nou doe maar rustig!!!
zijn twee honden komen naar die reu en beginnen zelf met bekken op chase(reu) dus hij doet het terug.
ik zeg; roep ze dan! hou die beesten bij je!
hij; waar ben ik mee bezig poepslet vies vuil kutwijf.
ik; je ziet toch wat voor honden ik bij me heb als 1 van hun word gebeten is het niet mijn fout.
hij; je moet je bek houden *hoer
ik; ik vraag rustig of u uw honden bij u wil houden omdat ik die zwarte niet vertrouw en dat doe je niet, je roept ze niet eens.
hij; gvd dat doe ik wel je moet je bek houden anders krijg je een klap op je bek
ik; kom maar!!!!!! ben nog even blijven staan

en toen ben ik door gelopen tosca stond lekker gras te eten en chase hield die man in de gate en die honden maakte hem nix meer uit ik was nu veel belangrijker!!! ben super trots op hem!!!

maar je zal je honden maar aan zo'n kerel mee geven!
die dus geen ene donder om ze geeft.
ik kon zijn reclame op de auto niet lezen heb nog wel even op internet gekeken maar kon niets vinden.

ik was echt met stomheid geslagen en helmaal toen hij zei met je een klap op je bek hebben!
(zo ff me hart gelucht)
maar je hebt geheel gelijk! het is niet alleen van andere honden bezitters,
ook van wandelaars, fietsers enz enz.
mensen die vinden dat ik mijn gevaarlijke honden bij me moet houden omdat ze 10meter verder als een stel gekken aan het spelen zijn.
of omdat het niet verandwoordelijk is om met zulke gevaarlijk honden te lopen!
mag ik *** lekker zelf weten wat voor ras honden ik wil :pffff:
maar ik blaf ook wel eens mensen af, heb veel geduld en blijf altijd netjes maar soms :boos:
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Als hondenbezitter ben ik nog niet aangesproken.
Wel een keer toen ik zonder hond maar met familie in het park liep, een wielrennen vond het gek dat wij op het pad liepen en begon te schelden.
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Zelf heb ik eigenlijk nooit last van andere mensen, maar ik loop ook gewoon liever daar waar niemand last van mijn 2 honden heeft.

Soms loop ik met 5 honden tegelijk en dan ontwijk ik de drukkere plekken in ieder geval, veel mensen hier zijn bang voor Bouviers en dan krijg je rare reactie's :roll:
Khim
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Khim »

Ik heb er weinig last van. Alleen af en toe, vooral in de weekenden. Veel mensen op de been in de bossen of voor bij ons huis. Enkele kijken al zo van: hou die hond bij je. Of vragen of je de hond niet zomaar overal laat poepen. Ik ruim altijd mijn poep op, heb altijd zakjes bij mij.

Maar over het algemeen vind ik de mensen op straat toch al onvriendelijk tegenwoordig.
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Zoiets overkomt mij eigenlijk zelden tot nooit. En daarnaast, mensen hebben altijd wel wat te zeiken, daar hoef je geen hondenbezitter voor te zijn.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Is mij nog niet overkomen, de helft van de mensen die ik tegen kom beginnen juist een gezellig praatje met me ;)
Afbeelding
jeannie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising podengo

Ongelezen bericht door jeannie »

Ik heb al een aantal keren meegemaakt dat ik langs een huis loop en er op het raam getikt wordt of ik snel even maak dat ik wegkom, of dat er een deur open gedaan wordt en iemand tegen me zegt: "je laat hem toch hier niet poepen hè?", of "je laat hem toch niet plassen tegen de schutting hè?" en als ik dan "nee, natuurlijk niet" zeg dan lopen ze me gelijk te beschuldigen dat ik dat wel zou doen :roll: .
Dat terwijl mijn hond het het liefst helemaal ergens achter in een bosje doet waar niemand hem ziet en zelden of nooit iets doet op straat, en mocht hij dat doen dan ruim ik dat gelijk op.
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Gisteren toevallig nog... De zonen van vrienden van ons (15 en 11 jaar) gingen even een rondje met Joy lopen. Omdat ze net nog gepoept had bij ons had ik ze geen zakje mee gegeven.

Ze zijn net een meter of 50 op weg en ja hoor, Joy ging lekker zitten poepen op een plek waar het absoluut niet wenselijk is. De oudste stuurt dus zijn jongere broertje naar mij om een zakje te vragen. Ik zakje gepakt en die kant op gelopen.

De oudste was netjes bij Joy (en de drol :mrgreen: ) blijven wachten. In de tussentijd was hij wel afgesnauwd met de vraag of hij dit normaal vindt??

Ik snap dat niet... Je kan zo'n manneke er toch vriendelijk op wijzen dat het niet de bedoeling is dat die drol blijft liggen? En dan had hij gewoon kunnen zeggen dat zijn broertje al een zakje aan het halen was. :19:

Pfffff.... :devil:
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Het gaat mij er niet om dát ik aangesproken wordt maar wel de manier waarop :wink:
Als mensen iets op mij of het gedrag van mijn honden aan te merken hebben vind ik het best,maar dat kan toch ook op een normale en fatsoenlijke manier?Waarom meteen uitgemaakt worden voor alles wat mooi en lelijk is?
In mijn geval heb ik nog geprobeerd op een normale manier met die hork te praten maar er viel geen goed garen mee te spinnen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik ben een keer afgeblaft door iemand die vond dat ik mijn hond niet in het gemeentegroen mocht laten poepen (en plassen). En dat terwijl ik het altijd opruim. Die begon toch te schelden en roepen dat hij de politie zou bellen. Dus ik heb hem toegebeten dat hij dat moest doen.

Wat was ik kwaad! Nadat ik de hond heb thuisgebracht, ben ik daar dus naartoe gelopen en heb ik aangebeld bij zijn huis. En heb hem gezegd dat ik niets strafbaars of verkeerds doe. Hij bond in dat hij tegen iedere hondenbezitter zo tekeer gaat (jaja, ik ben vrouw en dan durft hij wel, maar tegen een brede stoere kerel zie ik hem dit niet doen) en dat hij het gewoon smerig vindt. Maar achteraf heb ik mijn punt niet duidelijk genoeg gemaakt. Dus ik denk dat ik daar gewoon eens terug naartoe ga en mijn hond daar nog eens laat poepen (ik ruim het dus op). Kijken hoe hij dan tekeer gaat. En mocht hij dat doen, dan blijf ik ook niet netjes, ik laat mij niet voor alles uitmaken terwijl ik niks verkeerd doe.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hier ook absoluut géén last van.
Gewoon gedag, of gewoon niets.
Honden moeten ook gewoon bij me komen als er iemand aankomt, zitten of volgen.
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Ik krijg eigenlijk ook niet echt vaak negatieve reacties op mijn honden.
Wel heb ik een hekel aan mensen die hun honden niet bij hun houden en ze overal maar op de poep laten schijten.
Ik kan me dan ook goed voorstellen dat de niet hondeneigenaren de honden niet altijd even leuk vinden.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Eigenlijk ook geen ervaring mee. Wel een vuile blik soms naar smerige honden ofzo, maar geen rare opmerkingen.
Het valt me eerder mee hoeveel mensen er toch nog gewoon vriendelijk reageren als Vera ze denkt te moeten gaan begroeten in losloopgebied. Ik voorkom dat door haar af te leiden met een bal, maar soms komen mensen opeens een bocht om, of komen opeens op mij afgelopen om een praatje te maken. Dan denkt Vera dus "heee vrienden :cheer: ".
Van de week nog een jogger tegengekomen die heel vriendelijk naar me riep "dat doet ze al heel erg netjes!" toen Vera de bal apporteerde die ik gegooid had zodat ze niet hem zou gaan begroeten.
Vond ik wel leuk dat iemand dat dus doorhad en daar even iets positiefs over zei :ok:
Afbeelding
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

Nanna schreef:Ik word zelden tot nooit afgeblaft. En áls ik afgeblaft wordt is dat negen van de tien keer door een andere hondenbezitter ;-)
Idem Dito :smile: :smile: :ok:
Full Monty
Zeer actief
Mijn ras(sen): (Harige) Naakthonden
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Full Monty »

Femmel schreef: In de tussentijd was hij wel afgesnauwd met de vraag of hij dit normaal vindt??
Anno 2008 moet iedereen toch wel weten dat een hond niet op de pot gaat zitten en netjes doortrekt achteraf toch?:)
Ik kreeg, toen op een dag mijn zakjes op waren, niet eens de kans om thuis even nieuwe te halen om het keurig in de goot gedropte chihuahuakeuteltje op te ruimen. Vlak voor ik mijn pad opliep kreeg ik die al naar mijn oren gegooid. Ik heb toen ook deze zelfde vraag gesteld :)
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

eerlijk gezegd ben ik ook nog nooit afgekat of weggeblaft...
eerder nog een je hoeft hem niet bij je te roepen hoor ik ben niet bang, of een bedankje of knik van passerende ruiters en renners, en complimentjes vaak over zijn uiterlijk en hoe goed hij luisterd.. eigenlijk nooit rotopmerkingen.. gelukkig..
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

linlin schreef:weinig last van. soms heb je wat seniel pruttelende vissers langs de vaart of hormonaal-verward brabbelende moekes bij speelaangelegenheden maar daar trek ik me niet zoveel van an.
zo denk ik er ook over :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Zo af en toe word ik afgebekt, hier in het bos.
Daar mogen honden los en er grenst ook een camping aan.
De zeikerds komen altijd van die camping.

Die weten dus niet dat honden daar los mogen, hoewel het op alle bordjes staat.
Ze gaan in het bos wandelen en zijn bang voor honden, en dan hebben wij hondenbezitters het gedaan.
Ach ja.
Altijd weer blij als het seizoen over is ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Overigens ben ik er jaren geleden eens van beschuldigd dat "die klote-honden" van mij tegen de deurpost zouden hebben gepist.

Daar heb ik smakelijk om gelachen.
Geen reu te vinden bij mij, en een teef zie ik dat niet doen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Nee, eigenlijk heb ik dat nooit. Als ik dan al iets heb, dan eerder het omgekeerde. Mensen met kleine 2 jarige mensenkindjes die vrolijk Ted gaan roepen. Ted vindt mamma's heel leuk, maar peutertjes wat eng. Helemaal als ze in al hun onevenwichtigheid bovenover haar heen buitelen. Van 't weekend was er eentje die zijn ongecoordineerde Jip en Jannekelaarsje zo in haar zij plantte. Als ik vriendelijk zeg dat ze dat denk ik niet zo leuk vind (eigenlijk vertrouw ik haar niet, al heeft ze nog nooit iets gedaan) en dat ik liever niet heb dat kleine kindjes haar aaien word ik verwilderd aangekeken. Zo'n klein, lief hondje...hoe durref ik!
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Geer schreef:Nee, eigenlijk heb ik dat nooit. Als ik dan al iets heb, dan eerder het omgekeerde. Mensen met kleine 2 jarige mensenkindjes die vrolijk Ted gaan roepen. Ted vindt mamma's heel leuk, maar peutertjes wat eng. Helemaal als ze in al hun onevenwichtigheid bovenover haar heen buitelen. Van 't weekend was er eentje die zijn ongecoordineerde Jip en Jannekelaarsje zo in haar zij plantte. Als ik vriendelijk zeg dat ze dat denk ik niet zo leuk vind (eigenlijk vertrouw ik haar niet, al heeft ze nog nooit iets gedaan) en dat ik liever niet heb dat kleine kindjes haar aaien word ik verwilderd aangekeken. Zo'n klein, lief hondje...hoe durref ik!
Twee weken geleden kwam er een kindje van 1.5, nog wankel op de beentjes, op Vera afgelopen. Ik Vera meteen aangelijnd (was op een veld waar honden los mogen), en naar de oma geroepen "dat ze hem zo omver zou stuiteren!".
Oma's antwoord was "oh ja? Ach daarom vragen we het ook altijd eerst even".

Vragen, vragen?? Kindje was op nog geen twee meter van Vera verwijderd, klaar om haar om de nek te vliegen :N: :19: :mrgreen:

Nu moet ik zeggen dat de ene keer dat loslopende Vera wel bij een klein kindje kon komen, en andersom, ze zich (geheel tegen mjn verwachtingen in) op haar rug gooide i.p.v het kind van de sokken stuiterde. Maar ik ga dat toch geen tweede keer even 'oefenen' :mrgreen:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Bijna nooit last van, zeker niet in het diepste zuiden. Daar wordt je zelfs altijd netjes bedankt als je met je hond even voor iemand aan de kant gaat.
Misschien kun je beter verhuizen? :mrgreen:
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Qal »

Och een hele enkele keer weleens wat te horen gekregen en dan antwoord ik maar met hij kan ook los he? :mrgreen:
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ik heb het een keer mee gemaakt met een visser. En vrij recent met een eigenaresse van 3 honden, waarvan een hitsige reu het vaak op Whooper gemund heeft. Zij was in geen velden en wegen te bekennen en die reu van haar verkrachtte Whooper. Ik heb die hond uiteindelijk bij zijn nekvel van mijn hond afgetrokken. Komt ze eindelijk van afstand aangelopen en begint te bleren dat ik haar hond niet mocht corrigeren en meer van dat geneuzel, omdat ze dat zelf wel deed. Dan plof ik en daar heeft ze zeer waarschijnlijk nu nog spijt van. Ze ontwijkt me en als we elkaar toch niet kunnen ontlopen, zorgt ze er in elk geval wel voor dat mijn hond geen last heeft van haar hond. Quasi probeert ze nog eens te groeten, maar dat heeft bij mij dan geen effect meer.
Met niet hondenbezitters heb ik eigenlijk nooit problemen hier in de buurt.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik heb het ook niet zo meegemaakt zoals sommigen hier, gelukkig. Wel veel blikken die je in je rug voelt branden als een van de honden ergens op de stoep gepoept heeft.
Laatst wel een leuke opmerking gekregen toen ik met Joris alleen liep. Joris was los (op een fietspad) en er kwam een jongen aangefietst, dus roep ik Joris even bij me en laat hem zitten. In het voorbij fietsen zegt hij nog:'zo, die luisterd goed!'. Dat is dan ook wel eens leuk om te horen :wink:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Nee, eigenlijk nooit last van.
Nou ben ik een enorme preventieve 'sorry'-zegger :mrgreen:

Vlakbij m'n huis is een wandelpad waar honden los mogen. Aan het begin en aan het eind staan van die metalen kronkels waarmee ze fietsers proberen tegen te houden. Lukt natuurlijk niet :wink:
In het begin riep ik tegen zo'n fietser in de bijna-viswijfmodus dat hij daar niet mocht fietsen. Kreeg ik kwaaie blikken terug of er begon een discussie, en ze fietsten dan vaak rakelings langs m'n hondje.

Nu roep ik tegen elke fietser 'sorry, kijk uit voor m'n hondje', met de armen een beetje hulpeloos omhoog :mrgreen:
Elke fietser, werkelijk élke fietser, gaat dan meteen in de remmen en stapvoets langs E'tje en mij, en zegt dan iets als 'geeft niet hoor', of in elk geval 'goeiemorgen' :smile:

Het is de omgekeerde wereld, maar het werkt fantastisch!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Ik maak dat gelukkig bijna nooit mee. Ik heb wel een keer boze wielrenners gehad maar dat was een misverstand. Ik riep 'wachten!' tegen mijn honden zodat ze niet in de weg zouden lopen maar die wielrenners dachten dat ik het tegen hun had.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”