Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
reu en teef
Moderator: moderatorteam
- rovianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 1
reu en teef
Een kennis van mij heeft een jonge open reu, niet echt dominant maar staat wel zijn mannetje. Hij is heel speels.
Nu kan ze een herplaatsteef krijgen, heel lief beest maar wel dominant en open.
Wat zou verstandig zijn en waar zou ze op moeten letten?
Ook ivm loopsheid enz.
oh ja er lopen daar verder ook katten rond die de teef niet gewent is.
Ook ivm loopsheid enz.
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Nou dat laatste punt zou al een onoverkomelijk punt kunnen zijn, dat zou ik dus als eerste uitzoeken of ze die niet gaat opvreten.
Verdersamen uitlaten op neutraal terrein kijken of het klikt. Dit hoeft niet veel problemen op te leveren. Geen kluifjes en speelgoed laten slingeren en idd apart houden bij loopsheid.
Verdersamen uitlaten op neutraal terrein kijken of het klikt. Dit hoeft niet veel problemen op te leveren. Geen kluifjes en speelgoed laten slingeren en idd apart houden bij loopsheid.
Re: reu en teef
je vraagd natuurlijk wel om problemen er komt geheid een strijd om de macht om maar niet te spreken als ze loops is dan is een reu echt niet te houden hoor en uit ervaring weet ik dat als een hond niet aan katten gewend is het een hopeloze zaak is, wij hebben de afgelopen maanden een jonge reu er bij gehad die geen katten gewend was en alzeker niet de moeite deed om er aan te wennen als hij hem te pakken had gehad had de kat echt niet meer geleefd het was gelukkig maar een logee maar de kat heeft echt maanden apart moeten zijn echt zielig,rovianne schreef:Een kennis van mij heeft een jonge open reu, niet echt dominant maar staat wel zijn mannetje. Hij is heel speels.
Ook ivm loopsheid enz.
dus kortom bezint voor je begint want de weg terug is erg moeilijk en ook niet eerlijk tegen over de teef
groetjes ayla
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Ik denk dat de katten meer problemen kunnen geven dan de honden onderling. Op neutraal terrein samen uitlaten en dan kijken hoe het thuis gaat. Reu en teef samen gaat over het algemeen prima, ze hebben natuurlijk tijd nodig om aan elkaar te wennen ! Als de teef loops is lijkt het me wel wat lastiger, misscjien is het dan een idee om een van de twee te laten castreren ? (Of je moet de mogelijkheid hebben om ze tijdens die periode apart te houden..)
Hoe de hond op katten reageert is een kwestie van proberen denk ik. Er zijn genoeg honden die er best makkelijk aan kunnen wennen maar dat weet je van te voren natuurlijk nooit....hoewel ik toch wel vaak hoor dat het na een tijdje prima gaat ! Als het een leuke lieve hond is lijkt het mij het proberen wel waard !!
Hoe de hond op katten reageert is een kwestie van proberen denk ik. Er zijn genoeg honden die er best makkelijk aan kunnen wennen maar dat weet je van te voren natuurlijk nooit....hoewel ik toch wel vaak hoor dat het na een tijdje prima gaat ! Als het een leuke lieve hond is lijkt het mij het proberen wel waard !!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
-
- Zeer actief
Dit vind ik wel heel erg zwart wit. Hier ook een herplaatser gekomen, die geen katten gewend was. En dat is vanaf dag 1 al goed gegaan. Kat liep niet weg, maar bleef gewoon stilstaan. Dan is het voor de meeste honden niet meer interessant.ayla schreef:
uit ervaring weet ik dat als een hond niet aan katten gewend is het een hopeloze zaak is....
groetjes ayla
Gewoon kijken of het gaat. Een reu is meestal heel coulant ten opzichte van een teef. Ik zou zeker een proeftijd afspreken en daarna kijken of het gaat of niet.
Succes

Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Dat hoeft niet per se, ze herkennen de huisdieren al snel als eigen.Onze fervente kattenjagers hebben onze zwerfkat meteen geaccepteerd.Niet dat het altijd zo gaat maar het kan dus wèlayla schreef:
uit ervaring weet ik dat als een hond niet aan katten gewend is het een hopeloze zaak is, wij hebben de afgelopen maanden een jonge reu er bij gehad die geen katten gewend was en alzeker niet de moeite deed om er aan te wennen als hij hem te pakken had gehad had de kat echt niet meer geleefd het was gelukkig maar een logee maar de kat heeft echt maanden apart moeten zijn echt zielig,
dus kortom bezint voor je begint want de weg terug is erg moeilijk en ook niet eerlijk tegen over de teef
groetjes ayla

Misschien is een proeftijd een idee?
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Onze zoon had een kat, daar zijn 2 honden bij gekomen. In het begin kwam de kat niet beneden, maar na een paar weken waren ze aardig gewend. Nu is er een andere kat gekomen omdat de vorige was overleden, en ook dat gaat prima. Ik zou eventueel de teef laten helpen, want een geholpen reu kan ook nog erg vervelend zijn tijdens een loopsheid, en dekpogingen doen. Veel plezier met het spul.
Maggie
Maggie
Maggie
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
- rovianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Marie-Josée
- Erelid