Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bezigheidstherapie

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

bezigheidstherapie

Ongelezen bericht door veertje »

De hond van mijn tante heeft iets aan zijn poot (ben even kwijt wat het precies was). Nu mag hij 6 weken niet rennen en dat is lastig voor een whippet :wink: Nu zoekt mijn tante dus dingen om hem bezig te houden. Ze doet wel zoekspelletjes met brokjes, maar al dat extra lekkers maakt hem natuurlijk niet slanker als hij ook nog eens niet mag rennen.
Hebben jullie nog ideeën wat ze met hem kan doen?
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Nina Ottosson spelletjes?
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Nina Ottenson inderdaad, maar wel de spellen waarbij de hond niet hoeft te bewegen met de zere poot, uiteraard.
De kong is een beproefd middel, maar ook een speurspelletje in huis zal vast veel plezier geven.
Ik weet niet of de hond ook bepaalde dingen wel- of niet mag... anders zou ik zeggen; laat 'm eens het rolletje van de keukenrol kapot scheuren. Geef 'm ook een flinke kluif waar hij lang mee doet.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ze hoeft die brokjes om te zoeken toch niet als extra te krijgen?
Laat ze haar eten maar bij elkaar scharrelen :wink:
Zo lang ze daarvoor tenminste niet te veel hoerft te bewegen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Als de hond wel gewoon rustig mag lopen en een beetje interesse heeft in vreemde luchtjes: straat voor straat de hele omgeving verkennen tijdens de wandelingen. Jack (podenco) heeft destijds na zijn operatie 5 maanden aan de lijn moeten lopen, en we zijn overal geweest waar we anders nooit kwamen. :wink:

*Winkelen*, ook een groot succes, dus gewoon een loopje naar de dierenwinkel en daar een koekie, koekie halen bij de videotheek, koekie halen bij een andere hondvriendelijke winkel... Jack is nog steeds dolenthousiast als we richting winkelcentrum gaan. :mrgreen:

Trekspelletjes (liggend) zijn ook lekker vermoeiend, en ik maakte voor Jack regelmatig een sokkending (allemaal ouwe sokken in elkaar geknoopt en dan brokjes tussen de knopen duwen). Die kan je zo moeilijk maken als je zelf wilt (moeilijker dan een Kong), en dan was hij ook weer een half uurtje zoet.

En uiteindelijk blijft het gewoon tobben en afzien, lijnrust voor een hond die graag rent. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Hanneke2 schreef: Trekspelletjes (liggend) zijn ook lekker vermoeiend, en ik maakte voor Jack regelmatig een sokkending (allemaal ouwe sokken in elkaar geknoopt en dan brokjes tussen de knopen duwen). Die kan je zo moeilijk maken als je zelf wilt (moeilijker dan een Kong), en dan was hij ook weer een half uurtje zoet.
Wat een goed idee! Die steel ik van je :wink: .
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Bedankt voor de ideeën, ik geef ze door :ok:
De keukenrolletjes heeft ze ook al geprobeert, maar die lagen bij thuiskomst nog op dezelfde plek als waar ze ze had achter gelaten, daar heeft hij dus helemaal niet naar omgekeken.
En de zoekspelletjes kunnen idd ook met zijn gewone eten, dat heb ik ook al doorgegeven.

Ik weet niet of het een hond is voor de nina ottenson spelletjes (als iets niet lukt geeft hij het snel op), maar ik ga het doorgeven :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”