Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het grote voordeel aan....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Het grote voordeel aan....

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

...het hebben van een (zo goed als ) dove hond :mrgreen:

Ben is echt een ontzettend jatter, je hoeft maar even weg te zijn en meneer vind wel iets, meestal zijn we daar prima op voorbereid en zorgen we ervoor dat alles weg is, maar nu moest ik even snel boodschappen doen, dus ik kom terug, en ja hoor, meneer had een reep (heerlijke zwitserse :mrgreen: ) chocolade gejat, ik dus kwaad, maar het voordeel is dus wel dat Osa het tegenwoordig allemaal niet meer hoort, vroeger dacht ze namelijk dat ik dus ook boos op haar was, wat natuurlijk ook niet de bedoeling was. Maar tegenwoordig hoort ze t allemaal niet meer, en slaap ze rustig verder :mrgreen:

( voor het geval mensen het denken, ik ben niet vaak boos hoor, niet naar de honden en niet naar mensen :mrgreen: )
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door lilalila »

chocolade is wel giftig voor honden, hoor !

dus misschien even langs de dierenarts ?
Brindlecardi
Zeer actief

lilalila schreef:chocolade is wel giftig voor honden, hoor !

Het is melkchocolade met een redelijk laag percentage chocolade :wink: Het is een paar jaar geleden ook wel eens gebeurd, ook DA gebelt, en was verder niks aan de hand, en dat was wel wat meer chocolade, dus ik maak me eerlijk gezegd weinig zorgen :wink:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni hoort niet altijd alle scooters, scheelt ook :smile: Onweer en vuurwerk is ook minder eng dankzij het doof worden :mrgreen:
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Aimee schreef:

Het is melkchocolade met een redelijk laag percentage chocolade :wink: Het is een paar jaar geleden ook wel eens gebeurd, ook DA gebelt, en was verder niks aan de hand, en dat was wel wat meer chocolade, dus ik maak me eerlijk gezegd weinig zorgen :wink:
Klopt, laag percentage is niet schadelijk.

Knoeppie had eens 100 gram éxtra pure chocola op, dát was toch wat minder en kostte 75 euro en een uur kotsen bij de DA :wink:
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Knoeppie schreef:
Aimee schreef:

Klopt, laag percentage is niet schadelijk.

Knoeppie had eens 100 gram éxtra pure chocola op, dát was toch wat minder en kostte 75 euro en een uur kotsen bij de DA :wink:
Ben ik even blij dat we nooit pure chocolade hebben :mrgreen:
JBK

Re: Het grote voordeel aan....

Ongelezen bericht door JBK »

Aimee schreef:...het hebben van een (zo goed als ) dove hond :mrgreen:
Zoals Johan zegt; elk nadeel hep z'n voordeel :mrgreen:
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

ik vindt een bijna dove hond(ruby heeft ook blijvende bananen in haar oren)vreselijk! moet buiten erg hard roepen wil het is een beetje doorkomen en gelukkig weet ruby precies hoe de rondjes hier in de buurt werken dus zal ze niet van de stoep aflopen of andere dingen doen die gevaarlijk zijn maar ik hoop eigenlijk dat het niet erger wordt.als ze trouwens is wat hoort hier in huis wat in haar ogen niet helemaal pluis is blaft ze tegenwoordig ook als een idioot en dat is iets van de laatste tijd.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Brindlecardi
Zeer actief

Het heeft ook veel nadelen hoor :wink: Osa kan daardoor niet meer los, ook in combinatie met zwerfgedrag, je kan niet meer tegen haar praten, dat vond ze vroeger altijd geweldig, en ze hoort de kleine dingetjes gewoon niet meer, vandaag sliep ze met haar kop naast de broodrooster, en ze hoorde het gewoon niet, dove kwartel :mrgreen: Dat is wel eens eng als je beneden komt, dan reageert ze niet, moet je even kijken of het buikje nog wel op en neer gaat :mrgreen:

Maar zoals je ziet, het heeft dus ook voordelen :mrgreen: :mrgreen:
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

De LD (Letale dosis) van chocolade is voor honden 25 tot 30 gram/kg lichaamsgewicht zuivere chocolade.
En dat is het hem juist: 25 tot 30 gram zuivere chocolade. Maar zuivere chocolade hebben wij niet in huis.
Een goede kwaliteit melkchocolade bevat 30-32% chocolade, bittere chocolade meer.
De hoogste concentratie chocolade zit in (van die hele dure) extra bittere chocola die tot maximal 88% chocolade kan bevatten.

Laten we uitgaan van een Labrador van 25kg en een gewone reep melkchocolade.
De hond komt in de gevaren zone bij: 25 (gewicht hond) x 25 (laagst vastgestelde LD) = 625 gram zuivere chocolade.
Een reep bevat 30 % zuivere chocolade, dus een reep van 100 gram bevat 30 gram chocolade.
De hond komt in gevaar bij het eten van 20 repen van 100 gram.

Ter vergelijking; de LD bij mensen ligt op 30 tot 35 gram/kg lichaamsgewicht dat scheelt niet eens zoveel.
Maar een mens is gemiddeld genomen zwaarder dan een hond. :mrgreen:

Nee, chocolade is niet gezond voor honden, maar paniekverhalen zijn óók weer niet nodig.
Brindlecardi
Zeer actief

Ennath schreef:

De LD (Letale dosis) van chocolade is voor honden 25 tot 30 gram/kg lichaamsgewicht zuivere chocolade.
En dat is het hem juist: 25 tot 30 gram zuivere chocolade. Maar zuivere chocolade hebben wij niet in huis.
Een goede kwaliteit melkchocolade bevat 30-32% chocolade, bittere chocolade meer.
De hoogste concentratie chocolade zit in (van die hele dure) extra bittere chocola die tot maximal 88% chocolade kan bevatten.

Laten we uitgaan van een Labrador van 25kg en een gewone reep melkchocolade.
De hond komt in de gevaren zone bij: 25 (gewicht hond) x 25 (laagst vastgestelde LD) = 625 gram zuivere chocolade.
Een reep bevat 30 % zuivere chocolade, dus een reep van 100 gram bevat 30 gram chocolade.
De hond komt in gevaar bij het eten van 20 repen van 100 gram.

Ter vergelijking; de LD bij mensen ligt op 30 tot 35 gram/kg lichaamsgewicht dat scheelt niet eens zoveel.
Maar een mens is gemiddeld genomen zwaarder dan een hond. :mrgreen:

Nee, chocolade is niet gezond voor honden, maar paniekverhalen zijn óók weer niet nodig.

En dat was weer onze biologie les voor vandaag :mrgreen:

Nee hoor grapje, duidelijk uitgelegd hoor.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Arme Dove Osa! Heeft ze niet eens gehoord at Ben aan het jatten was! Anders had ze mooi haar deel kunnen opeisen! :wink:

Onze Mats wordt ook echt stokdoof. Samen met staar is dat niet altijd even handig nee! Soms blaft ze omdat ze denkt dingen te horen, die er niet zijn. En nu schrikt ze zich kapot als je ineens in de kamer staat en ze je niet binnen heeft horen komen! :mrgreen:
RIP Cena :roos:
    Ennath
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
    Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
    Hoogbejaarde teckel: Sjoske
    En binnenkort: Digna!
    Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Aimee schreef: Nee hoor grapje, duidelijk uitgelegd hoor.
    Ik zou eerder zeggen: rekenles :mrgreen:
    Je kan natuurlijk in de gevarenzone komen met een hele kleine/lichte hond in combinatie met een stevig stuk extra bittere chocolade.
    En een chocolade reep kan (vooral als hij ook nog nootjes bevat) aanleiding geven tot allergische reacties.
    En die kunnen óók levensbedreigend zijn.....maar hebben weer niets met de giftigheid van chocolade te maken. :mrgreen:
    Naad
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Gizmo is ook doof aan het worden, maar als ze hoort 'ga je mee naar buiten' dan is ze niet doof hoor :mrgreen:
    Afbeelding
    Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
    Brindlecardi
    Zeer actief

SannePP schreef:Arme Dove Osa! Heeft ze niet eens gehoord at Ben aan het jatten was! Anders had ze mooi haar deel kunnen opeisen! :wink:

Onze Mats wordt ook echt stokdoof. Samen met staar is dat niet altijd even handig nee! Soms blaft ze omdat ze denkt dingen te horen, die er niet zijn. En nu schrikt ze zich kapot als je ineens in de kamer staat en ze je niet binnen heeft horen komen! :mrgreen:
    Osa is tenminste goed opgevoed, dat is van Ben niet te zeggen :smile:

Osa hoort het echt niet meer, ook niet 'ga je mee' maar inmiddels raak je eraan gewend, en dan werk je automatisch met gebaren, of ze word wakker door Ben die er komt aangestormt :mrgreen:
    jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni hoort de deurbel niet meer :cheer: (wij bijna ook niet) :smile:
    Marie-Josée
    Erelid
    Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ja dat heeft dan duidelijk voordelen :mrgreen:
    Nadeel is wel dat je alles duidelijk zichtbaar moet maken, of voelbaar; we hebben Tomas geleerd om Bruno op te halen door hem even aan te tikken, dat werkt prima :ok:
    Brindlecardi
    Zeer actief

Marie-Josée schreef:Ja dat heeft dan duidelijk voordelen :mrgreen:
    Nadeel is wel dat je alles duidelijk zichtbaar moet maken, of voelbaar; we hebben Tomas geleerd om Bruno op te halen door hem even aan te tikken, dat werkt prima :ok:
    Knap zeg!!! En ideaal :ok: :ok:

Ben kan zelf niet loslopen buiten, dus dat word het maar niet, en binnen is hij wel zo lomp dat Osa het wel moet horen als er wat gaat gebeuren. :mrgreen:
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”