Vandaag was ik met de honden op bezoek en ging even tussendoor Vera uitlaten. Dat Saar dat niet leuk zou vinden wist ik al wel, maar we moesten een hele steile trap af, en ik kon ze niet samen tegelijk naar beneden dragen. Dus dan maar Vera even 5 minuutjes alleen mee, en Saar bij (voor haar superbekende) mensen achtergebleven.
Toen ik terug de trap op kwam gelopen met Vera stond Saar ons al piepend op te wachten. Ik zet Vera neer, die rent naar binnen, Saar erachteraan, en klaar waren we. Ik werd niet eens meer begroet

Buiten merk ik ook heel erg dat Saar op Vera wacht, vaak pas doorloopt als Vera haar gepasseerd is (dan dribbelt ze er snel achteraan). Loop ik door terwijl Vera ver achter is gebleven dan raakt Saar zwaaaar in dubio, gaat ze halverwege in het midden staan wachten met zo'n twijfelkoppie.
Vera echter dendert buiten precies daarheen waar zij heen wil denderen. Blijft Saar 100 meter achter "ja dus?

Alleen gisteren toen Saar hem echt gepeerd was naar vreten in de bosjes, en ze niet kwam toen ik riep, raakte Vera ook een beetje in paniek, en ging nerveusig langs de bosrand heen en weer drentelen, en weigerde met mij mee weg te lopen (vond ik overigens heel erg vertederend

Nu is Saar een type hond die erg snel aan een andere hond gaat hangen, dus wat dat betreft klopt het plaatje wel, ondanks het feit dus dat (meer zelfstandige) Vera als pup erbij gekomen is.
Hoe is dat bij jullie met meerdere honden. Hangt er een duidelijk meer aan de ander, valt dat mee, of hangen ze eigenlijk sowieso niet zo erg aan elkaar?