Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Prijs/kwaliteit verhouding hondencursus

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Prijs/kwaliteit verhouding hondencursus

Ongelezen bericht door Tamara. »

N.a.v. een discussie in een ander topic vroeg ik me af wat een gemiddelde hondencursus nou eigenlijk kost.

Ik heb zo nu en dan zeer uiteenlopende bedragen gelezen en vroeg me dit zo af :wink:

Voor de puppy curus betaalde ik 100,- euro voor 10 lessen met maximaal 6 honden op 1 instructeur.

Voor de vervolgcursus die ik met Fien doe en een 'van alles wat' curus met Bowie (bij een andere hondenschool) betaal ik voor 11 lessen en een examen voor beide 100,- euro. Daar zitten maximaal 4 honden op 1 instructeur.

Bij de hondenschool waar ik nu zit, zitten veel hondeninstructeurs die, zover ik het lees (praktijk moet het nog daadwerkelijk uitwijzen :F: ) allemaal behoorlijk ervaring hebben met honden en daarin ook redelijk wat opleidingen in gevolgd.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik betaal 80 euro voor een seizoen GH, geen idee hoeveel lessen een seizoen is eigenlijk... Daarnaast is het per jaar ik geloof 20 euro? lidmaatschapskosten...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

k zou een cursus gaan doen van 10 lessen voor 50 euro. Ik was er samen met een andere pup.
Echter door mijn werk kan ik maar 1x in de 2 weken, dus vind ik het zonde.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Voor gehoorzaamheid betaalde ik iets van 120 euro voor 10 lessen. Twee instructeurs op 10 mensen.
Behendigheid betaalde ik 70-80 euro per 10 lessen.
Allemaal goede cursussen met mensen met verstand van zaken en de rest was ook netjes geregeld.

Ik heb ook een cursus gedaan van 45 euro voor 20 lessen ofzo. Maar dan zat je in een groep van 13 man en kwam je ook nog wel eens een keer voor niks omdat het dan ineens niet doorging ofzo :19:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Op de KC betaal ik 19,50 aan lidmaatschap per jaar.

De puppencursus, 10 lessen, 10 combinaties = 60 euro leden, 65 euro niet leden

De basiscursus, 12 lessen, ook ongeveer 10 combinaties = 60 euro leden (niet toegankelijk voor niet leden)

Alle andere cursussen kosten ook 60 euro + verplicht lidmaatschap.

De priveschool waar we ook getraind hebben:

Basis-opvoed (puppen), 12 lessen, 6 combinaties, 145 euro

Vervolg, 10 lessen, ? combinaties, 120 euro
Afbeelding
boy en minka
Actief
Mijn ras(sen): werklijn border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door boy en minka »

Bij ons op de KC betaal ik voor 13 lessen 45 euro en lidmaatschap is geloof ik 24 euro voor het hele jaar, ongeacht hoeveel cursussen je volgt.
De groepen zijn max 8 en bij meer heb je ook twee instructeurs op de groep staan. Ze streven veel oefening na en het gaat dan ook altijd door, behalve bij onweer en ijzel. We staan dus ook in de stromende regen met een enthousiaste instructrice op het veld! Super!
Maak je geen zorgen voor de dag van morgen.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

De basiscursus, 12 lessen, ook ongeveer 10 combinaties = 60 euro leden (niet toegankelijk voor niet leden)

Alle andere cursussen kosten ook 60 euro + verplicht lidmaatschap
Idem, is waarschijnlijk dezelfde KC.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

Maryanne schreef:

En is dat dan 1 instructeur op 10 combinaties?
Frenk
Zeer actief

Tamara. schreef:
Maryanne schreef:

Bij mij wel.
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Frenk schreef:
Tamara. schreef:
Maryanne schreef:

Bij mij wel.
Ja, klopt.
Ik doe daar trouwens ook de ringtraining.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Bij onze hondenschool betaal je voor de puppy/basis en vervolg 1 en 2 85 euro voor 10 lessen,, er zijn dan 2 instructeurs/instructrices per groep die uit maximaal 14 combi's bestaan.
Moet zeggen dat de groepen opzich wel groot zijn maar vaak gesplitst worden en er voldoende 1 op 1 aandacht en begeleiding is.
Mocht je toch niet helemaal mee kunnen komen of problemen hebben kan je op zaterdag extra komen op afspraak om 1 op 1 te oefenen en dan is het gratis.
Afbeelding
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Op de HS waar ik flyball doe, betaal ik 35 euro voor een jaar. Daarvoor mag je 2x per week flyball, agility en gehoorzaamheid doen (je kiest zelf).

Op de andere club betaal ik rond de 50 euro. Daarvoor mag ik 2x per week gehoorzaamheid en agility doen (doe ik allebei).

Duidelijk veel minder dan in Nederland. Maar het is ook wel anders. De instructeurs zijn niet altijd even gediplomeerd. Op club twee valt dit wel heel goed mee, en daarom doe ik er ook gehoorzaamheid. De klassen variëren vaak van 5 tot 10 (of soms zelfs meer, gewoon omdat je op voorhand niet weet hoeveel mensen er gaan komen) honden per instructeur.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Lysette schreef:Voor gehoorzaamheid betaalde ik iets van 120 euro voor 10 lessen. Twee instructeurs op 10 mensen.
Allemaal goede cursussen met mensen met verstand van zaken en de rest was ook netjes geregeld.

Ik heb ook een cursus gedaan van 45 euro voor 20 lessen ofzo. Maar dan zat je in een groep van 13 man en kwam je ook nog wel eens een keer voor niks omdat het dan ineens niet doorging ofzo :19:
jeetje :eek: wat een prijzen ... ben blij dat dit bij de africhting niet gebruikelijk is ... ik betaal per jaar en train minimaal 2 x per week, zonder zomer of winterstop...1 op 1 instukteur-geleider en daar zit trainingsgeld, lidmaatschap van de vereniging en lidmaatschap van de NBG in verwerkt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Frenk
Zeer actief

malinois schreef:
Lysette schreef:Voor gehoorzaamheid betaalde ik iets van 120 euro voor 10 lessen. Twee instructeurs op 10 mensen.

jeetje :eek: wat een prijzen ... ben blij dat dit bij de africhting niet gebruikelijk is ... ik betaal per jaar en train minimaal 2 x per week, zonder zomer of winterstop...1 op 1 instukteur-geleider en daar zit trainingsgeld, lidmaatschap van de vereniging en lidmaatschap van de NBG in verwerkt.
Maar wat betaal jij dan?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
malinois schreef:

Maar wat betaal jij dan?
heb het ff niet zo bij de hand, om en nabij de 120 euro per jaar...
als ik dan lees 120 euro voor 10 lessen :N: piew... dan valt het bij ons toch nog wel erg mee... en dit zijn gebruikelijke bedragen, bij mn vorige 2 verenigingen verschilde dit niet veel...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

malinois schreef:

Maar daar heb je ook meteen een heel groot punt... het is een vereniging. Die hebben zowiezo al veel lagere huur van een veld e.d. Plus dat het bestaat uit allemaal vrijwilligers. Net als bij een KC enzo. Maar ik heb liever één centraal iemand die alles regelt, loopt naar mijn gevoel gewoon beter (laat ik het zo zeggen, dat heb ik al meerdere malen ondervonden :mrgreen: ). En die mag daar van mij best wat aan overhouden (hoewel ik weet dat je het daar niet voor hoeft te doen, want zoveel blijft er niet over...)
Ik heb ook bij een KC enzo getraind, stuk goedkoper maar ook een hoop meer ergenis dus heb ik besloten dat ik maar gewoon meer betaal voor een les waar ik ook echt lol in heb :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Lysette schreef:
malinois schreef:

Maar daar heb je ook meteen een heel groot punt... het is een vereniging. Die hebben zowiezo al veel lagere huur van een veld e.d. Plus dat het bestaat uit allemaal vrijwilligers. Net als bij een KC enzo. Maar ik heb liever één centraal iemand die alles regelt, loopt naar mijn gevoel gewoon beter (laat ik het zo zeggen, dat heb ik al meerdere malen ondervonden :mrgreen: ). En die mag daar van mij best wat aan overhouden (hoewel ik weet dat je het daar niet voor hoeft te doen, want zoveel blijft er niet over...)
Ik heb ook bij een KC enzo getraind, stuk goedkoper maar ook een hoop meer ergenis dus heb ik besloten dat ik maar gewoon meer betaal voor een les waar ik ook echt lol in heb :ok:
de KC waar ik heb getraint was nog veel duurder :N:
Je hebt gelijk dat de instrukteurs er niets voor krijgen, die doen dat idd. vrijwillig en betalen zelf ook gewoon lidmaatschapsgeld. Veldhuur is nu redelijk, maar waar wij eerst hebben gezeten was het ruim 3000 euro per jaar... zo goedkoop is dat niet... dat moet dan wel betaald worden uit kantine opbrengsten en lidmaatschaps-/trainingsgelden.
En je kunt niet zoveel leden hebben als bijv. een KC. Want je kunt geen 30 honden trainen op een avond als je 1 op 1 instructie geeft. Dat is weer het verschil met jullie bijvoorbeeld. Die geven bijna op elke dag van de week les... bij ons maar 2 x per week op vaste dagen.
Ik vraag me af of 1 centraal iemand het beter doet, die ervaring heb ik helemaal niet :wink:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik betaal 120 euro per jaar (KNPV) en daar zit de koffie bij in. :mrgreen:
In de zomer 3x per week trainen, in de winter 2x per week.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

bij ons betaal je 65 euro voor de puppycursus (12 lessen+ 1 puppytest)

en daarna wordt je echt lid van de vereniging en dat is dacht ik 120 euro per jaar en dan mag je 2x in de week trainen.

eerst deed ik dus met sam 1 uur en met lola 1 uur en daarna met lola alleen 2 dingen.
Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Ik betaal bij de ene KC 60 euro per seizoen (ong 15 lessen gemiddeld)per cursus (geldt voor G&G en behendigeheid) en aanvullend 1 maal 20 euro per jaar aan lidmaatschapskosten.

Bij de andere KC is het iets goedkoper, maar komt overeen met bovenstaande.

Overigens vind ik het belangrijker dat ik goed les krijg van fijne instructeurs in kleine groepen dan wat de kosten zijn. Ik betaal liever iets meer als ik daarvoor beter les krijg en meer aandacht. Max 4 honden per instructeur zoals bij jou, is natuurlijk super en daar zou ik dan ook wel wat meer voor willen betalen :wink:
Verder zou het ook wel eens regio gebonden kunnen zijn, maar dit is een vermoeden van mij,...
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!

Ongelezen bericht door Ennath »

KC
Lidmaatschap jaar € 13,25
Cursus € 39,80
Dat is: 13 lessen, clubwedstrijd, examen.
Voor de A groep (de beginners) wordt er een algemene theorie les gegeven die verrassend goed is.
Voor de A groep is de aanschaf van het zelfgeschreven theorieboek van € 10,= verplicht.
Dat boek is geschikt voor de absolute beginner en in zijn soort ook verrassend goed. Ik heb het mijne overgedaan aan een collega die elders (commercieel, duur, kleine groep) trainde en die in het boek de onderbouwing kon vinden van wat er op het veld wel (en vooral niet) verteld werd.

Groepsgrootte: er wordt gestreefd naar 8 combinaties per instructeur maar de courante tijden kunnen wel tot 12 combinaties tellen.
Op zondag ochtend zijn veel grote groepen waarvan de deelnemers liever in een grote groep op zondag trainen, dan door de week in een kleinere groep te komen (geld ook voor mij). Uit ervaring weet ik dat vooral beginnersgroepen rap slinken als de eerste paar lessen in slecht weer (regen) zijn. Slecht weer op zichzelf kan al verantwoordelijk zijn voor het afhaken van een kwart van de deelnemers.

Instructeurs zijn redelijk theoretisch onderlegd maar richten zich sterk op het Cynophilia GG doel.
Alle oefeningen en de manier waarop deze aangeleerd worden plus alternatieven zijn in uitgeschreven vorm voor de instructeurs aanwezig, zodat de opleiding uniform gegeven wordt onafhankelijk van de instructeur voor de groep.

De KC waar ik nu train heeft als voornemen om alle instructeurs verplicht naar de opleiding Kynologisch Instructeur te sturen, waarbij het streven is dat minstens de helft van de instructeurs ook de gevorderde opleiding afronden. Verder heeft de KC al de beschikking over een Gedragstherapeut, maar is het de bedoeling dat nog één of twee van de instructeurs de GT opleiding gaan volgen. Fondsen hiervoor zijn al gereserveerd.

Hoekse Sprong (FHN vereniging)
Deze vereniging is nieuw voor me, ik ga daar Speuren.
Speurlessen
Beginners 15 lessen voor € 50,=
Gevorderden half jaar € 80,=

GG beginners kost hier € 75,= 12 lessen + examen
Over groepsgrootte, ervaring en niveau kan ik nog niets zeggen.
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie

Ongelezen bericht door Chiki »

Hier 1 op 1 instructie, minimaal 2 keer per week. Kosten circa 100 euro op jaarbasis... (exclusief inschrijfgeld voor wedstrijden/examens wat circa 10 tot 15 euro per evenement is).
Ben overigens wel geschrokken van de prijzen die commerciele hondenscholen hanteren :N: , met meerdere honden trainen kost dat je helemaal een kapitaal!
Frenk
Zeer actief

Ennath schreef:Voor de A groep is de aanschaf van het zelfgeschreven theorieboek van € 10,= verplicht.
Dat boek is geschikt voor de absolute beginner en in zijn soort ook verrassend goed. Ik heb het mijne overgedaan aan een collega die elders (commercieel, duur, kleine groep) trainde en die in het boek de onderbouwing kon vinden van wat er op het veld wel (en vooral niet) verteld werd.
Kan ik als niet-lid van die KC ook dat boek kopen, of mag dat niet?
Afbeelding
Ennath
Zeer actief

Frenk schreef:
Ennath schreef:Voor de A groep is de aanschaf van het zelfgeschreven theorieboek van € 10,= verplicht.
Geen idee :19:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Hier kost het € 12.50 voor het lidmaatschap van de KC en dan € 37.50 voor de cursus. Het lidmaatschap is een keer per jaar. Het cursus geld is per 10 lessen.

Helaas was vorig jaar de jonge honden cursus erg groot 16 combinaties. Maar dat werd gelukkig gesplitst (kon ik lekker 's morgens deelnemen) en waren het er 10.

Ga straks weer beginnen met een cursus gehoorzame hond hoeveel honden er dan aanwezig zijn weet ik niet waren er vorig jaar maar 6.

Vind de lessen erg leuk en leerzaam.
Afbeelding
gevni havanezers
Frenk
Zeer actief

Ennath schreef:
Frenk schreef:
Weet je misschien hoe ik daarachter zou kunnen komen?
Afbeelding
Ennath
Zeer actief

Frenk schreef:
Ennath schreef:
Frenk schreef:
Weet je misschien hoe ik daarachter zou kunnen komen?
http://www.kc-scheldezoom.nl
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Lidmaatschap KC 20 euro per jaar. De cursussen kosten 65 euro en duren 16 tot 20 lessen en zijn inclusief een examen.

Les wordt er gegeven door gedreven vrijwilligers. Groepen zijn in het begin van de cursus soms wat groot (volgens mij heb ik ooit eens 14 combinaties aan een begin van een cursus gehad). Maar dan wordt er gesplitst. Bij een wat grotere groep (zeg maar vanaf een man of acht) zijn er vaak twee instructeurs.

Maar soms zijn de groepen juist uitzonderlijk klein geworden (de afgelopen weken met niet meer dan 2 of 3 man in B-les gestaan).

Ik vind de sfeer op onze KC goed en gemoedelijk en men staat open voor suggesties. Er wordt geprobeerd de lessen afwisselend te houden, dus niet alleen de verplichte oefeningen voor het examen worden afgedraaid, maar er worden af en toe elementen uit de volgende cursussen erbij gepakt (gisteren bv het beginsel van het hoogapport uit de C bij de B) en ook op de volgoefeningen worden variaties aangebracht.

Ben best tevreden zo en ga graag heen en ik hoor mijn bullies ook niet mopperen :mrgreen: .
Afbeelding
Laura-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Laura-Joy »

Voor de puppencursus heb ik geloof ik 60.- betaald + lidmaatschap (weet ik even niet uit mn hoofd maar was onder de 20,-). Officieel zijn dat 10 lessen + examen, maar wij hebben 15 lessen gedaan om te rekken naar de zomervakantie zodat we na de vakantie konden starten met 'de jonge honden groep'.

Voor de jonge honden groep betaal ik 50,- voor 10 lessen.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Voor agility in de groep betaal ik 44 euro voor een stuk of tien lessen. GG heb ik prive, kosten zijn 12,50 per half uur. Agility heb ik ook regelmatig priveles, kosten zijn hetzelfde als bij GG.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”