Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn hond eerste x naar kapper geweest...veel te kort!!
Moderator: moderatorteam
- Peggy75
- Vaste gebruiker
Mijn hond eerste x naar kapper geweest...veel te kort!!
Vandaag is onze boomer voor het eerst naar de trimsalon geweest. Het was de bedoeling dat zijn pony werd geknipt, oren geplukt en de rest zou allemaal netjes worden bijgeknipt...of beter gezegd, de puntjes zouden er vanaf gaan. Nu is hij terug en ik vind dat ie veeeeeeeeeel te kort geknipt is. Ik vind het gewoon niet mooi, had heel duidelijk aangegeven dat ik zijn vacht langer wilde laten. Ipv een boomer met lang haar heb ik nu een schnautzer. Neemt uiteraard niet weg dat ik zielsveel van mijn hond hou. Maar dit is toch allemaal wat minder.
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Peggy75
- Vaste gebruiker
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
- Aantal honden: 1
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Hey Peggy,
daar kun je goed ziek van zijn he
De eerste trimmer waar ik met Frenk naartoe ging, die deed ook maar wat. Totaal geen gevoel voor de coupe van een Shih of Lhasa. Wat een muts. Gelukkig was ik erbij en kon ik snel genoeg ingrijpen.... Maar toch niet snel genoeg om te voorkomen dat ze z'n snor helemaal verpest had
Het groeit inderdaad snel genoeg weer aan hoor. Gewoon een goeie trimmer zoeken en de eerste keer kijken hoe hij/zij het doet.
En voor jezelf opkomen he! Voor prutswerk betaal je niet
daar kun je goed ziek van zijn he

De eerste trimmer waar ik met Frenk naartoe ging, die deed ook maar wat. Totaal geen gevoel voor de coupe van een Shih of Lhasa. Wat een muts. Gelukkig was ik erbij en kon ik snel genoeg ingrijpen.... Maar toch niet snel genoeg om te voorkomen dat ze z'n snor helemaal verpest had

Het groeit inderdaad snel genoeg weer aan hoor. Gewoon een goeie trimmer zoeken en de eerste keer kijken hoe hij/zij het doet.
En voor jezelf opkomen he! Voor prutswerk betaal je niet

- Peggy75
- Vaste gebruiker
@baasje van Frenk...jij snapt het...zou idd zeggen dat ik er haast ziek van ben. Ik was er ook niet bij toen ze ging knippen. Hadden vooraf afgesproken hoe ik het graag wilde en ik dacht eigenlijk dat het helemaal duidelijk was. Ik vind het zo zonde aangezien ik continue in de weer ben met het verzorgen van zijn vacht. En ik dat lange haar zo mooi vindt.
Zal ook wel ff een kwestie van wennen zijn maar tis gewoon jammer.
Knip jij Frenk zelf of laat je het doen?
Zal ook wel ff een kwestie van wennen zijn maar tis gewoon jammer.
Knip jij Frenk zelf of laat je het doen?
- Peggy75
- Vaste gebruiker
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Ik heb zelf 2 knip honden en dan loop je het risico dat ze misschien niet niet naar jou zin worden geknipt. Mij is het nog nooit gebeurd, maar ik heb dan ook een super trimster!! Ik moet er een stukje voor rijden met de auto maar dat doe ik liever dan mijn dames in de Zaanstreek naar een trimsalon te brengen
Heb je wel tegen de trim(st)er gezegd dat je niet tevreden bent? Want dan kan hij/ze er wat mee!
Enne het is maar haar, het groeit vanzelf weer!
Heb je wel tegen de trim(st)er gezegd dat je niet tevreden bent? Want dan kan hij/ze er wat mee!
Enne het is maar haar, het groeit vanzelf weer!

Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
En ik heb er niet eens bijgeschreven dat ik het hardstikke vervelend voor je vind. Ik zou er ook niet blij mee zijn hoor. Ik heb het zelf een keer gehad met mijn eerste hond. Beest zag er niet uit :N:. De keer daarna maar echt heel duidelijk uitgelegd wat wel- en wat niet de bedoeling was! Hoe reageerden ze in de trimsalon toen je zei dat je er niet blij mee was?Peggy75 schreef:Tuurlijk, de foto's zijn er maar moet even kijken hoe dat zo in zijn werk gaat hier.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Ik zou wel eens willen weten wáárom de trimster het veel te kort heeft gedaan...
Ik krijg hier ook wel eens klanten die een leuke puppylook (beertjesmodel) willen, maar dan blijkt het hondje onder het losse haar op de bovenkant ineens een enorme viltlaag te hebben die aan de huid vastzit. En dan zit er echt maar één ding op. Kortscheren.
De keer erop zeggen ze dan nog doodleuk; niet zo kort als de vorige keer. Ik zeg dan nog dat dat ook niet hoeft als hij niet zo in de klit/vilt zit en vervolgens komt mijn scheermachine er met 3 mm nog niet door
Ik krijg hier ook wel eens klanten die een leuke puppylook (beertjesmodel) willen, maar dan blijkt het hondje onder het losse haar op de bovenkant ineens een enorme viltlaag te hebben die aan de huid vastzit. En dan zit er echt maar één ding op. Kortscheren.
De keer erop zeggen ze dan nog doodleuk; niet zo kort als de vorige keer. Ik zeg dan nog dat dat ook niet hoeft als hij niet zo in de klit/vilt zit en vervolgens komt mijn scheermachine er met 3 mm nog niet door

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Ik had mijn boomer altijd vrij lang, puppymodel. Toen is ie een keer heel kort geknipt, van schaap naar koe zeg maar.
Ik schrok, had een ander hondje, maar wel makkelijk
En je voelt zijn of haar warmte beter.
Hij neemt minder vuil mee etc.
Voordeel van zo'n vacht: je kunt dan weer een kortharige en dan weer een langharige hond hebben
Het groeit wel weer aan, en het bespaart je een knipbeurt
Ik heb mijn boomer nu zelf geknipt en geschoren en vandaag zei iemand'
'het lijkt wel een terrier mix, door de snor'
:N:
Ik schrok, had een ander hondje, maar wel makkelijk

En je voelt zijn of haar warmte beter.
Hij neemt minder vuil mee etc.
Voordeel van zo'n vacht: je kunt dan weer een kortharige en dan weer een langharige hond hebben

Het groeit wel weer aan, en het bespaart je een knipbeurt

Ik heb mijn boomer nu zelf geknipt en geschoren en vandaag zei iemand'
'het lijkt wel een terrier mix, door de snor'

- Peggy75
- Vaste gebruiker
Ik heb wel gezegd dat ik het te kort vond, dat het eigenlijk mijn intentie was de haren langer te laten.
Hier een aantal foto's voor :
[/img]http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... SMOMKI[img]
[/img]http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... WFPM36[img]
[/img]http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... ZHXQKR[img]
En na de metamorfose:
[/img]http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... XWSR74[img]
[/img]http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... W8JKKM[img]
[/img]http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... MJSBDA[img]
[/img][/url]
Hier een aantal foto's voor :
[/img]http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... SMOMKI[img]
[/img]http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... WFPM36[img]
[/img]http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... ZHXQKR[img]
En na de metamorfose:
[/img]http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... XWSR74[img]
[/img]http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... W8JKKM[img]
[/img]http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... MJSBDA[img]
[/img][/url]
- Peggy75
- Vaste gebruiker
- Peggy75
- Vaste gebruiker
@ Hercujess, de trimster zei zowel voor als na de knipbeurt dat de hond zo goed verzorgd was. Dus aan de klitten zal het niet gelegen hebben.
Haast onmogelijk ook want ik was Fedde dagelijks aan het kammen.
AnneMarie, heb nu ook een beetje het idee dat ik een terrier of schnautzer in huis heb rondtrippelen.
Ben wel benieuwd in hoeverre zijn haar dadelijk een andere structuur heeft als het weer lang is. Begreep laatst van iemand dat het haar dan moeilijker te onderhouden is.
AnneMarie, heb nu ook een beetje het idee dat ik een terrier of schnautzer in huis heb rondtrippelen.
Ben wel benieuwd in hoeverre zijn haar dadelijk een andere structuur heeft als het weer lang is. Begreep laatst van iemand dat het haar dan moeilijker te onderhouden is.
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Zal wel loslopen.Peggy75 schreef:@ Hercujess, de trimster zei zowel voor als na de knipbeurt dat de hond zo goed verzorgd was. Dus aan de klitten zal het niet gelegen hebben.
Maar weet je, ik lees in je eerste bericht dat je een boomer met lang haar wilde, maar ik zie nog niet eens een boomer met lang haar. Ik zie een hond met een centimeter of 6 aan haar en daar moet dan een "puntje" af en dan blijft er gewoon niet al teveel over, omdat het nog niet al teveel was.
Verder vind ik 'm er wel grappig uitzien, in ieder geval veel beter dan die coupe catweazle die die eerst had.
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
je hebt hem bijna goedPeggy75 schreef:Oeps, nog niet helemaal goed zie ik.
Ben nog niet zo handig hier mee.
jij hebt staan [/img] link [img]
moet net anderson [img]link[/img]
overigens vind ik hem er wel leuk uit zien zo hoor
zulk lang haar had ie niet, groeit heel snel aan
binnen een paar weken ziet ie er alweer totaal anders uit
maar dan moet er wel ergens .jpg staan.xSuzannex schreef:je hebt hem bijna goedPeggy75 schreef:Oeps, nog niet helemaal goed zie ik.
Ben nog niet zo handig hier mee.
jij hebt staan [/img] link

foto in nieuw venster geopend, dat adres gekopieerd en er dan img, /img voor en achter geplakt.

ik vind het overigens reuze meevallen, hoor. eigenlijk vind ik dat kortere leuker staan.
- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
- Peggy75
- Vaste gebruiker
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer: