Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pijnstilling doseren over de dag
Moderator: moderatorteam
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
Pijnstilling doseren over de dag
Kira staat dus nu op de Rymadil. Toen ik nog niet wist wat ze mankeerde, gaf ik ze 1x per dag de dosis die ze mag hebben, naar gewicht.
Maar wat is nu beter, de dosis in 1x zoals ik al deed of 2x per dag een halve dosis?
De da die ik gisteren sprak zei dat 1x per dag het beste was, maar een andere die mij een poosje geleden Rymadil gaf voor een blessure van Kali, die zei weer dat doseren over de dag het beste was.
Maar wat is nu beter, de dosis in 1x zoals ik al deed of 2x per dag een halve dosis?
De da die ik gisteren sprak zei dat 1x per dag het beste was, maar een andere die mij een poosje geleden Rymadil gaf voor een blessure van Kali, die zei weer dat doseren over de dag het beste was.
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Er staan ook 2 verschillende wijze's van doseren als je gaat googlen.
De eerste:
Dosering/Toediening
Dosering voor alle indicaties: 4 mg/kg lichaamsgewicht, 1x daags: zie doseringstabel.
en de tweede :
Dosering/Toediening
Voor orale toediening bij honden. 4 mg carprofen /kg lichaamsgewicht, dag. Dagdosis verdeeld over 2 giften.
Dosering/Toediening
Dosering voor alle indicaties: 4 mg/kg lichaamsgewicht, 1x daags: zie doseringstabel.
en de tweede :
Dosering/Toediening
Voor orale toediening bij honden. 4 mg carprofen /kg lichaamsgewicht, dag. Dagdosis verdeeld over 2 giften.
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Dat had ik dus ook gezienMarie-José schreef:Er staan ook 2 verschillende wijze's van doseren als je gaat googlen.De eerste:
Dosering/Toediening
en de tweede :
Dosering/Toediening
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Merak
- Actief
Die vraag heb ik me ook wel eens gesteld, en daarom ben ik op zoek gegaan naar info hierover. Je komt inderdaad verschillende doseringen tegen. Lastig
. Ik kwam echter wel een introductiekaart van Pfizer tegen over Rimadyl, waarin gesproken wordt over 2 doses per dag. Alleen post-operatief wordt een enkele dosis per dag voorgeschreven. Nou, voor zover je er wat aan hebt, onderstaand de link naar de introductiekaart.
http://www.pfizerah.nl/pdf/rimadyl.pdf
http://www.pfizerah.nl/pdf/rimadyl.pdf
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Addy
- Hanneke2
- Zeer actief
ik heb allerlei variaties geprobeerd, ook met hogere doseringen, maar ik kom er ook niet goed uit en blijf voorlopig dus maar op 1 x 's ochtends vroeg 100 mg. Daarna ga ik douchen en aankleden en effe het nieuws kijken, en dan lopen we een dik uur door het park en rent Jack achter balletjes aan en dolt met andere honden.
's Middags loopt hij als een 100-jarige te sjokken, en 's avonds is hij weer giga actief, dan moet er gegooid met balletjes en doet hij superenthousiast mee als we Lilo dingen proberen te leren.
Ik kan er geen chocola van maken.
's Middags loopt hij als een 100-jarige te sjokken, en 's avonds is hij weer giga actief, dan moet er gegooid met balletjes en doet hij superenthousiast mee als we Lilo dingen proberen te leren.
Ik kan er geen chocola van maken.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes