Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mergpijp.

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2

Mergpijp.

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Vandaag ging ik met mijn moeder mee naar de slager.
Eenmaal daar heb ik die man eens gevraagd of hij iets lekker had voor de hond.
Dus ik netjes wachten komt ie aanzetten met een tas.
Ging meneer met de tas en inhoud een hokje in en ik hoorde wel een zaag machine dus keek echt ff naar me moeder van ojeej iets met bot.
Toen ik de man vroeg wat krijg je van me zei hij NIKS.
Ik had echt zoiets van hmmm :denken:
Maar eenmaal buiten kijk ik in de tas en tja wat dat soort dingen betreft ben ik een leek dus ik vraag vriendlief wat het is.
Nou schat dat is mergpijp.
Eenmaal thuis heb ik hem vanavond een stuk gegeven.
Maar tis wel hard dus was wel ff bang voor zijn tandjes.
Maar volgens wietse kan het geen kwaad is juist goed voor zijn gebit.
Dus nou ja oke prima.

Maar hij bewaakt het wel enorm goed de katten mogen absoluut niet in de buurt komen dus dat word wel ff uitkijken maar hij krijgt het dus alleen wanneer wij er zicht op hebben aangezien onze mimi nogal brutaal is en zich niets aantrekt van ivo zijn gebrom en tandjes.

Maar hij is er wel blij mee bij zijn gewone bot piepte hij nog weleens maar nu hij is enorm zoet en stil :cheer:
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Kijk uit met mergpijpen. Het is ten eerste nogal hard bot dus ze kunnen hun tanden behoorlijk op slijten.
Maar vooral omdat deze om hun kaak vast kunnen zitten. En dat wil je niet meemaken. :N:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Botten die afkomstig zijn van de poten van een slachtdier zijn erg hard, zeker die van runderen.
Je kunt beter botten van zachtere delen (ribben) geven en het liefst van jonge dieren.
Hoe meer rauw vlees aan het bot hoe beter het bot verteert. Het liefst 50% vlees naast 50% bot. Geef anders een vleesmaaltijd voor of na een bot.
Geef botten ook altijd rauw!

Lees anders even: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=20512
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

M@ri@nne schreef:Kijk uit met mergpijpen. Het is ten eerste nogal hard bot dus ze kunnen hun tanden behoorlijk op slijten.
Maar vooral omdat deze om hun kaak vast kunnen zitten. En dat wil je niet meemaken. :N:
Ik heb idd al aardig wat keren meegemaakt bij ons in de praktijk dat we mergpijpen die vastzitten om de kaak moesten doorzagen. Houdt je hond dus goed in de gaten als hij hiermee bezig is. :wink:
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Mijn moeder deed altijd een mergpijpje in de bouillion die ze maakte voor ons. En daarna af laten koelen en dan kreeg de hond dat. Hielden het wel altijd in de gaten want sommige kunnen splinteren uiteindelijk.
Maar goed dit was met de hond van mijn ouders en die is nu alweer een jaar geleden overleden (in moeten laten slapen), 12 jaar geworden een golden.

Diego krijgt deze in ieder geval nog niet.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

lola krijgt ze soms (die knauwt niet dus dan maakt het niet uit dat het hard is) maar pascal koopt altijd wel zulke kleine dat ze echt niet om haar bekkie kunnen.

de golden van schoonzus is laatst dus geholpen omdat dat ding om haar onderkaak zat. germ meisje :jank:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”