Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wel of niet gebit reinigen?UPDATE
Moderator: moderatorteam
- stefanie
- Zeer actief
Wel of niet gebit reinigen?UPDATE
Ik heb voor morgen een afspraak staan om het gebit van Masha te laten reinigen bij de DA. Ter voorbereiding heeft ze 5 dagen AB gehad. Haar bekkie stinkt nu stukken minder.
Maar nu begin ik erg te twijfelen of ik het wel door moet laten gaan.
Masha is al bijna 16, heeft een hele slechte achterhand, heeft staar, is bijna doof, wat dement. Ik heb voer voor haar dat ze lekker vindt en goed kan eten.
Ik vraag me dus af of ik haar er wel een plezier mee doe. Eigenlijk weet ik het denk ik al...
Maar wat zouden jullie doen?
Maar nu begin ik erg te twijfelen of ik het wel door moet laten gaan.
Masha is al bijna 16, heeft een hele slechte achterhand, heeft staar, is bijna doof, wat dement. Ik heb voer voor haar dat ze lekker vindt en goed kan eten.
Ik vraag me dus af of ik haar er wel een plezier mee doe. Eigenlijk weet ik het denk ik al...
Maar wat zouden jullie doen?
Laatst gewijzigd door stefanie op 20 aug 2008 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
ja, laten reinigen, toevallig vandaag ben ik bij de da geweest, ook zijn tandjes zijn van aanslag ontdaan, niet leuk, wel beter voor zijn gebit, en het was niet veel werk voor de da, ik zou het niet nalaten te doen
Ik lees nu goed dat je speciaal voor gebit erheen gaat, ik zou het zeker niet nalaten, pijn aan je bek even grof gezegd is niet fijn... ikzelf heb ook een mondhygienist nodig, ik ontwikkel veel tandsteen, fijn vind ik zon bezoek niet, baat heb ik er wel bij, ik ben nog redelijk jong, maar mijn ouwe
pa gaat ook nog naar de mondhygienist ook hij heeft er baat bij dit ter illusstratie
Als je hond er baat bij heeft zeker niet nalaten, in mijn honds geval wordt het zonder narcose gedaan, mocht er narcose aan te pas komen zou ik bij een oudere hond wel de nodige overwegingen maken, dat is dus iets waar ik geen uitspraak over doe, daar zou ik zelf ook goed over nadenken
Ik lees nu goed dat je speciaal voor gebit erheen gaat, ik zou het zeker niet nalaten, pijn aan je bek even grof gezegd is niet fijn... ikzelf heb ook een mondhygienist nodig, ik ontwikkel veel tandsteen, fijn vind ik zon bezoek niet, baat heb ik er wel bij, ik ben nog redelijk jong, maar mijn ouwe
Als je hond er baat bij heeft zeker niet nalaten, in mijn honds geval wordt het zonder narcose gedaan, mocht er narcose aan te pas komen zou ik bij een oudere hond wel de nodige overwegingen maken, dat is dus iets waar ik geen uitspraak over doe, daar zou ik zelf ook goed over nadenken
- stefanie
- Zeer actief
Ik heb haar een kleine 3 weken geleden uit het asiel gehaald dus dit heb ik niet op mijn geweten.ranetje schreef:Laten reinigen.
Een gebit met veel aanslag en daardoor ontstekingen heeft invloed op de werking van de organen van de hond.
Als ze dus echt zware aanslag heeft zou ik die reiniging laten doorgaan.
En vervolgens zorgen dat ze niet meer zo'n aanslag krijgt
Toen hij begon over de ingreep, heb ik inderdaad meteen gevraagd of ze de narcose wel aan zou kunnen. Volgens hem wel aangezien de bloedwaarden goed waren.alm@ schreef:Een plezier doe je haar er zeker mee, van veel tandsteen kunnen ze ook pijn hebben. Ik neem aan dat je de narcose goed met de da overlegd hebt? Het is al een oud hondje natuurlijk. Sterkte in elk geval voor je ouwetje
- stefanie
- Zeer actief
Het wordt bij Masha dus onder narcose gedaan en dat is mijn grootste struikelblok eigenlijk. Narcose houdt altijd een risico in maar bij een oudere hond is dat toch een stuk groter.blondie schreef:ja, laten reinigen, toevallig vandaag ben ik bij de da geweest, ook zijn tandjes zijn van aanslag ontdaan, niet leuk, wel beter voor zijn gebit, en het was niet veel werk voor de da, ik zou het niet nalaten te doen
Ik lees nu goed dat je speciaal voor gebit erheen gaat, ik zou het zeker niet nalaten, pijn aan je bek even grof gezegd is niet fijn... ikzelf heb ook een mondhygienist nodig, ik ontwikkel veel tandsteen, fijn vind ik zon bezoek niet, baat heb ik er wel bij, ik ben nog redelijk jong, maar mijn ouwepa gaat ook nog naar de mondhygienist ook hij heeft er baat bij dit ter illusstratie
![]()
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dan moet je voor jezelf afwegen waarom het noodzakelijk is dat juist nu het gebit gereinigt moet worden, dat advies en die ingreep is niet voor niets..stefanie schreef:Het wordt bij Masha dus onder narcose gedaan en dat is mijn grootste struikelblok eigenlijk. Narcose houdt altijd een risico in maar bij een oudere hond is dat toch een stuk groter.blondie schreef:ja, laten reinigen, toevallig vandaag ben ik bij de da geweest, ook zijn tandjes zijn van aanslag ontdaan, niet leuk, wel beter voor zijn gebit, en het was niet veel werk voor de da, ik zou het niet nalaten te doen
Ik lees nu goed dat je speciaal voor gebit erheen gaat, ik zou het zeker niet nalaten, pijn aan je bek even grof gezegd is niet fijn... ikzelf heb ook een mondhygienist nodig, ik ontwikkel veel tandsteen, fijn vind ik zon bezoek niet, baat heb ik er wel bij, ik ben nog redelijk jong, maar mijn ouwepa gaat ook nog naar de mondhygienist ook hij heeft er baat bij dit ter illusstratie
![]()
en op je eigen gevoel afgaan,
pijn in je bakkus is ook niet fijn.. onder narcose gaan denk ook niet maar dat heb ik nooit meegemaakt en mijn dieren ook niet op oudere leeftijd
voor mondreiniging hoeft ze neem ik aan niet onder zware narcose
succes maar lijkt mij dat een da niet adviseert gebit te reinigen als er mogelijke complicaties uit kunnen komen..
- stefanie
- Zeer actief
Nou, heb uiteindelijk besloten het toch maar te doen.
Ik wilde erbij zijn met het onder narcose brengen dus werd gebeld toen ik haar mocht brengen.
Masha kreeg haar narcose en viel op de grond in slaap. Ik zat er naast en zag dat het ademen niet helemaal goed ging. Eerst hapte ze heel af en toe naar adem en dan stopte ze helemaal met ademen. :N: Gelukkig kwam de ademhaling weer op gang, ze had een ademdepressie van de narcose. God, dan schrik je toch wel ff. Van mij mag ze best haar laatste adem uitblazen maar dan toch liever thuis in mijn armen.
Heb het meteen even gehad over haar slechte achterhand. Dat ze heel snel omvalt en bijna geen spieren heeft. Of anabolen geen optie voor haar zouden zijn. De DA vond haar achterhand ook wel erg slecht en vond de anabolen ook wel een goed idee. Daar gaan we het zo dus even verder over hebben als ik het meisje over een uurtje op ga halen.
Tevens had hij het over een dieet 'tegen' dementie dat hele goede resultaten boekte. Daar zal ik straks nog een ander topic over openen.
Update: Masha is weer thuis. Alles is goedgegaan. Gereinigd, gepolijst en gespoeld. Er hoefde gelukkig geen kiezen getrokken te worden.
Ik mocht eerder komen omdat ze erg onrustig was.
Ze heeft ook haar eerste anabolen-injectie gekregen. Even afwachten dus of dit aanslaat bij haar. Ik hoop het want ze heeft echt nul komma nul spier in haar achterhand. Als ze moet poepen, valt ze op haar kont en komt dan amper overeind.
Ohja, dat dieet bleken brokken van Hills te zijn.....
Ik ga zo maar eens op internet wat info opzoeken.
Ik wilde erbij zijn met het onder narcose brengen dus werd gebeld toen ik haar mocht brengen.
Masha kreeg haar narcose en viel op de grond in slaap. Ik zat er naast en zag dat het ademen niet helemaal goed ging. Eerst hapte ze heel af en toe naar adem en dan stopte ze helemaal met ademen. :N: Gelukkig kwam de ademhaling weer op gang, ze had een ademdepressie van de narcose. God, dan schrik je toch wel ff. Van mij mag ze best haar laatste adem uitblazen maar dan toch liever thuis in mijn armen.
Heb het meteen even gehad over haar slechte achterhand. Dat ze heel snel omvalt en bijna geen spieren heeft. Of anabolen geen optie voor haar zouden zijn. De DA vond haar achterhand ook wel erg slecht en vond de anabolen ook wel een goed idee. Daar gaan we het zo dus even verder over hebben als ik het meisje over een uurtje op ga halen.
Tevens had hij het over een dieet 'tegen' dementie dat hele goede resultaten boekte. Daar zal ik straks nog een ander topic over openen.
Update: Masha is weer thuis. Alles is goedgegaan. Gereinigd, gepolijst en gespoeld. Er hoefde gelukkig geen kiezen getrokken te worden.
Ik mocht eerder komen omdat ze erg onrustig was.
Ze heeft ook haar eerste anabolen-injectie gekregen. Even afwachten dus of dit aanslaat bij haar. Ik hoop het want ze heeft echt nul komma nul spier in haar achterhand. Als ze moet poepen, valt ze op haar kont en komt dan amper overeind.
Ohja, dat dieet bleken brokken van Hills te zijn.....