Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ontdooitijd vers vlees

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ontdooitijd vers vlees

Ongelezen bericht door Tring »

Ik geef Keeffie elke dag 100 gram vers vlees van Rodi. 50 gram per keer. Nou vries ik die plakken altijd apart in in een boterhamzakje. Als het dan ontdooit is kan ik het vlees eruit schudden of ik haal het er met een vorkie uit, no way dat ik dat vieze vlees aanraak. :pffff: Ik laat het altijd buiten de koelkast ontdooien, maar langer dan op de verpakking staat. Op de verpakking staat 3 uur, maar soms laat ik het 5 uur ontdooien, want volgens mij ontdooit het langzamer in een zakje. :denken: Ik vraag me af of dit kwaad kan. Eergisteren had Keeff meer dan 100 gram in 1x gegeten en 5 uur laten voelde hij zich helemaal niet goed. Maar ik denk dat het komt omdat hij zoveel in 1x at. Keeffer heeft normaal nooit last. Kan het dat de plakjes bederven na 3 uur?
xx Marr en Keeff
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Het zou niets uit moeten/mogen maken..
Vooral die 2 uurtjes niet. :wink:

Hier eten ze regelmatig pens oid wat al veel langer uit de vriezer ligt en ontdooit is.
Nooit geen problemen. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

ik geef hem hier ook rodi of smuldier, de ontdooitijd van smuldier is echt enorm lang :N: zeker wel een uur of 7 voordat het echt normaal eetbaar is. ijskoud vlees lijkt me niet zo goed voor de maag. zoals vandaag, heb ik bij de smuldier die al vrij goed ontdooit was alleen nog te koud kokend water gedaan, er ontstond wel een vieze soepachtige brij, maar hij vond het heerlijk :mrgreen:
rodi is altijd veeel sneller ontdooit bij ons. ik haal de schijven uit de verpakking en leg ze in een bakje die ik afdek met folie. zonder folie ontdooit het nog weer wat sneller, maar ik ben bang voor vliegen die erop gaan dus dek het liever af.
rodi schijven duurt hier meestal wel 3/4 uur.
ik merk ook dat ontdooien langer duurt als ze verpakt zijn dan in de "open lucht" ontdooien.

ik had pas geleden teveel smuldier ingeslagen en het paste niet allemaal in de vriezer, toen heb ik meerdere verpakkingen in de koelkast gelegd en die zou hij dan in een paar dagen opeten.
maar dat werd een zooitje :boos: al het bloed en sap kwam uit de verpakkingen zetten en had door de hele koelkast gelekt :jank:
nu doe ik meestal 1 dag van tevoren de smuldier uit de vriezer, in de koelkast leggen en dan de dag erna voeren.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Is de Prins kattenversie niks voor jou? Blokjes van 25 gram. Ontdooit vast ook snel. Ik ontdooi minimaal 3 kilo tegelijk dus kan je verder niet adviseren. Maar kvv en zo nu en dan een kipvleugel lijkt me prima voeren voor een wawa
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

je hebt ook een hondenversie met die kleine blokjes toch? Energique en Runner hebben dit ook.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

linda1985 schreef:je hebt ook een hondenversie met die kleine blokjes toch? Energique en Runner hebben dit ook.
Ik heb geen idee... maar het kan best. In principe zal er qua samenstelling niks anders inzitten.
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

linda1985 schreef:je hebt ook een hondenversie met die kleine blokjes toch? Energique en Runner hebben dit ook.
Energique heeft het sowieso....bolletjes van 25 gram.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik ontdooi altijd voor 3 dagen tegelijk. Dat verdeel ik over bakjes (Johma) en dat gaat in de koelkast, geen enkel probleem.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

Je kunt bv vandaag vlees uit de viezer halen wat je morgen geeft. Ik heb eens ergens gelezen dat je vlees toch beter in de koelkast kunt laten ontdooien. Als ik snel een plakje duck moet ontdooien dan doe ik dat in een plastic zakje en leg dat zakje in lauw water, dan is het zo ontdooid. Dat is dan wel in noodgevallen want normaal wordt bij ons alles in de koelkast ontdooid. Om vlees op kamertemperatuur te krijgen als het uit de koelkast komt doe ik het in een glazen bak en die gaat even in een andere bak met een laagje heet water. Dan is het zo op kamertemperatuur.
Onze chihuahua's zijn nu bepaald niet gek op rodi, misschien zou je ook eens energique of duck kunnen proberen En wissel dan wat af met soorten en merken, dat is toch lekkerder voor een hond.
Een plakje duck of energique kun je best 2 dagen in de koelkast hebben mits je koelkast op de juiste temperatuur staat. Rodi wordt een vieze troep als je dat ontdooit in de koelkast hebt staan. Onze grote honden eten af en toe eens rodi, de chihuahua's halen er tegenwoordig hun neus er voor op.
Elisabeth
Actief

Ongelezen bericht door Elisabeth »

Hoe gebruik je smuldier als je niet 400 gram moet vooren maar bv 600 gram? Onze hond (we krijgen hem as zaterdag) zal 1x per week Smuldier Compleet krijgen maar het zal natuurlijk best een periode voorkomen dat hij hij aan 400 gram te weinig heeft en dat 800 gram te veel is, is dit door te zagen? Naar wat ik gelezen heb kan je beter niet brokken en smuldier mengen dus vanddar 1x per week vlees en verder brokken.

Elisabeth
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

Elisabeth schreef:Hoe gebruik je smuldier als je niet 400 gram moet vooren maar bv 600 gram? Onze hond (we krijgen hem as zaterdag) zal 1x per week Smuldier Compleet krijgen maar het zal natuurlijk best een periode voorkomen dat hij hij aan 400 gram te weinig heeft en dat 800 gram te veel is, is dit door te zagen? Naar wat ik gelezen heb kan je beter niet brokken en smuldier mengen dus vanddar 1x per week vlees en verder brokken.

Elisabeth
onze pup van ong 20 kg hoort ook 600 gram te krijgen nu, maar hij krijgt al 2 weken 800 gram smuldier (dus 2 verpakkingen per dag) :oops:

anders zou je het dus moeten laten ontdooien en dan door midden delen en de andere helft weer terug de koelkast in voor de volgende dag?
Afbeelding
Doglover
Zeer actief

Ongelezen bericht door Doglover »

Ik geef Prins of Energique (is hetzelfde) en dat haal ik de avond van te voren uit de vriezer en leg ik in de koelkast. De volgende ochtend laat ik het 15 à 30min op het aanrecht staan om op kamertemp. te komen.

Op de verpakking staat dat het 2 dagen, ontdooid, in de koelkast houdbaar is.
wen
Zeer actief

Ongelezen bericht door wen »

Elisabeth schreef:Hoe gebruik je smuldier als je niet 400 gram moet vooren maar bv 600 gram?
Elisabeth
Ik laat ze even op het aanrecht liggen totdat ik het met een mes
doormidden krijg en dan gaat het in een zak weer de vriezer in, duurt denk ik ongeveer een half uurtje maar das gewoon uitproberen :wink:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik ontdooi kvv au bain marie, oftewel ik mieter het vlees in de bak en zet die in de gootsteen die gevuld is met heel heet water.
Heel handig als je net zoals ik wel eens vergeet wat eruit te halen :ok:
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Ik ontdooi het in de magnetron. Op 500 watt, dus niet voluit maar halve kracht. Dan is het nog niet ontdooidt, maar het gaat wel sneller. Ik doe er ook vaak een beetje water bij, dan ontdooit het nog na als je het even laat staan. Ik verwarm het zowiezo ook als het uit de koelkast komt, ik vind dat gewoon te koud om zo te geven. Net lauw, dus niet heet.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

In de ochtend haal ik het avondeten eruit, grote stukken, penslappen bv, haal ik zelfs een dag voor gebruik er uit. Rollen Carnibest (1kg) ook ongeveer een dag voor gebruik. Mocht het meer dan een portie zijn, dan gaat de rest in de koelkast en dat probeer ik er ongeveer een uur voor gebruik uit te halen, zodat het iets meer naar kamertemperatuur neigt. Als het te koud is doe ik er wat heet water overheen.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

In principe moet het niet uitmaken of het vlees nu 3 uur buiten d ekoelkast staat of 5 uur...daar kan hij niet ellendig van geworden zijn.
Mss inderdaad teveel gegeten in 1 keer.

En je kan opzich op 1 dag wel brokken en vlees geven hoor...als je er maar minimaal 8 uur tussen laat, dus s'morgens om 8 uur de brok ( of vlees) en s'middags rond 5 uur de andere maaltijd.
Ik geef zelf cavom brokken dat zijn geperste brokken en daar leg ik het vlees ook wel eens gewoon op, beetje warm water erover en klaar...nooit geen problemen... de problemen komen overigens als je gebakken brok geeft en vlees tegelijk.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”