Hallo iedereen,
Zoals misschien gemerkt wil ik graag wat meer hondenrassen en
hun karakter leren kennen. Daarom ben ik van plan om mezelf
als bijvoorbeeld honden-oppas of uitlaat voor te stellen,
ik zou het heel erg leuk vinden om zo wat honden beter te leren kennen,
en goed te leren wat een hond 'houden' nou echt inhoud.. Zo help ik andere
mensen en mezelf ook nog! Ik weet niet of er hier mensen op het
forum zijn die interesse hebben of mensen kennen die thuis een hond
hebben en niet altijd uit kunnen laten of een avondje weg willen en de hond
niet alleen achter willen laten. Ik stel me open voor alle antwoorden.
Ik neem niet zomaar alle honden aan want ze moeten wel 'leven' hier
onder enkele omstandigheden. We hebben thuis namelijk een konijn en
2 vogels, en die worden graag met rust gelaten. Ik hoop positieve
reacties te krijgen van men, en tips zijn natuurlijk ook van harte welkom!
Ik woon zelf in Groningen, en het zou dus ook handig zijn wanneer er
mensen reageren uit de omgeving Groningen die interesse hebben..
Alvast bedankt,
Groetjes Ellen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden Oppas
Moderator: moderatorteam
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Dat is wel leuk dat je dit wilt doen.
Maar hou er rekening mee dat je konijn toch tijdelijk in een hok (waar een hond niet bij kan komen) zal moeten met een vreemde hond erbij. Want ook al zijn ze gewend, dan nog blijft het een vreemd konijn voor de oppashond.
Zelf hebben wij ook 2 konijnen (buiten in een groot hok + ren) en binnen hebben wij 2 cavia's in een groot hok. En wij passen ook wel eens op een hond van een ander die uiteraard ook met onze hond overweg moet kunnen, maar dat heb je snel genoeg door als je je hond eerst op vreemd terrein kennis laat maken met een vreemde hond). Maar bij het oppassen zorgen wij er altijd voor dat de andere hond nooit bij de konijnen of cavia's kan komen. Van mij mogen ze er een hele dag bij liggen, maar erbij komen dat zal niet gaan. Het caviahok is ook zo opgesteld (en groot genoeg) dat een hond die niet om kan stoten of kan verplaatsen. Het konijnenhok + ren staat vast dus dat is al helemaal hond bestendig. Dus zorg dat je konijn + vogels even in het hok zitten tijdens de oppas en dat de vreemde hond er niet bij kan komen.
Verder wens ik je veel succes en hopelijk kom je een aantal leuke oppashonden tegen.

Maar hou er rekening mee dat je konijn toch tijdelijk in een hok (waar een hond niet bij kan komen) zal moeten met een vreemde hond erbij. Want ook al zijn ze gewend, dan nog blijft het een vreemd konijn voor de oppashond.
Zelf hebben wij ook 2 konijnen (buiten in een groot hok + ren) en binnen hebben wij 2 cavia's in een groot hok. En wij passen ook wel eens op een hond van een ander die uiteraard ook met onze hond overweg moet kunnen, maar dat heb je snel genoeg door als je je hond eerst op vreemd terrein kennis laat maken met een vreemde hond). Maar bij het oppassen zorgen wij er altijd voor dat de andere hond nooit bij de konijnen of cavia's kan komen. Van mij mogen ze er een hele dag bij liggen, maar erbij komen dat zal niet gaan. Het caviahok is ook zo opgesteld (en groot genoeg) dat een hond die niet om kan stoten of kan verplaatsen. Het konijnenhok + ren staat vast dus dat is al helemaal hond bestendig. Dus zorg dat je konijn + vogels even in het hok zitten tijdens de oppas en dat de vreemde hond er niet bij kan komen.
Verder wens ik je veel succes en hopelijk kom je een aantal leuke oppashonden tegen.

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Leuk idee! En een goede manier om hondenrassen een beetje te leren kennen, als is iedere hond (van welk ras dan ook) toch weer anders!
Ik woon in Tilburg, dus dat is een kleeeiiiin beetje uit de richting
maar ik hoop dat je een paar leuke oppashonden treft!
Op marktplaats staan ook altijd advertenties, misschien kun je daar eens kijken/ plaatsen.
Het werd al gezegd, maar voor een hond is het moeilijk om vreemde dieren met rust te laten! Vaak zijn honden toch wel erg nieuwsgierig naar de nieuwe omgeving en de nieuwe vriendjes die zich daar in bevinden!
Succes!!
Ik woon in Tilburg, dus dat is een kleeeiiiin beetje uit de richting

Op marktplaats staan ook altijd advertenties, misschien kun je daar eens kijken/ plaatsen.
Het werd al gezegd, maar voor een hond is het moeilijk om vreemde dieren met rust te laten! Vaak zijn honden toch wel erg nieuwsgierig naar de nieuwe omgeving en de nieuwe vriendjes die zich daar in bevinden!
Succes!!
RIP Cena

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2