Omdat ik in een flat woon met nog 2 woonlagen boven mij moeten glazenwassers toegang vragen tot mijn tuin om bij de bovenburen de ramen te kunnen wassen.Normaliter zorgen woningbouwverenigingen voor glazenwassers maar de onze wil of kan geen ARBO-gekeurde installatie installeren op het dak zodat mijn bovenburen het jaren zonder glazenwasser hebben moeten stellen en is deze "wijk" vrij met als gevolg dat er een paar Beun de Hazen aan de deur zijn geweest om toegang te vragen.
Als ik thuis ben geen probleem.En als de honden ook thuis zijn al helemáál niet.
Vanmiddag had ik nummer zoveel aan de deur die ook even aan de achterkant wilde kijken i.v.m. een prijsopgave.Mwah,kom maar even achterom(daar kun je van buiten mijn tuin en dus ook van de flat de boel heel goed inschatten natuurlijk)

Laat daar nou heel toevallig Max ook zijn toen die man de tuin in wilde

Beun de Haas bekeek eerst Max,toen de te wassen ramen (alles van achter het hek),keek nog eens naar Max die als een bezetene stond te blaffen en zei toen zoiets als "nou,nee ik doe het toch maar niet" om vervolgens te maken dat ie weg kwam
De clou van het verhaal:nadat er een paar keer iemand op die manier hier aan de deur is geweest heb ik de betreffende buren gevraagd of ze daadwerkelijk om een prijsopgave bij wie dan ook gevraagd hadden en dat bleek niet zo te zijn geweest.
Ik heb daarna de afspraak gemaakt dat ze me inseinen als het wel zo mocht zijn zodat ik ook weet wie ik binnen laat

Dikke kans dus dat de flat "afgelegd" wordt door een duister figuur en vandaar ook dat ik de honden op zo'n moment duidelijk aanwezig laat zijn.Ik vond het in elk geval prachtig om te zien dat nummer zoveel het in zijn broek deed voor Max
Die zien we (hopelijk) niet meer terug