Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

R.I.P Lieve Cheeco, het is veel te snel gegaan...

Een plek om je overleden hond te herdenken.

Moderator: moderatorteam

moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

R.I.P Lieve Cheeco, het is veel te snel gegaan...

Ongelezen bericht door moosje »

Cheeco is vanavond 9 augustus 2008 ingeslapen in de armen van Dorus en mij. Hij is ongeveer 7 geworden. Zijn echte leeftijd is niet bekend.

Ik was vanmiddag met Zarah naar Dorus gegaan, we zouden even samen wat boodschappen voor hem gaan doen in de stad. Daarna zou ie bij mij komen eten.
Verder dus niks aan de hand, hondjes lekker alleen thuis gelaten, en wij even gaan winkelen.
Cheeco at al 2 dagen nauwelijks, en dronk ook niet veel.
Thuis gekomen even lekker geknuffeld, hondjes weer even met zn allen gespeeld, en Dorus even wat achter zn pc gedaan. Ik heb wat tv zitten kijken.
Rond 5 uur zijn we met de fiets naar buiten gegaan, om door t park naar mij te gaan fietsen. Cheeco, Zarah en Gompie hebben nog even gespeeld en er was niks aan de hand.
Dus maar gaan fietsen, net zoals we wel vaker doen. Cheeco wilde niet echt doorlopen, en dat is niks voor hem. Het is maar ongeveer 300 meter naar t park, en daar aangekomen moest ie poepen en dat deed ie staand. Wij heel verbaasd, en zelfs even gelachen, want t was wel heel raar. Dorus dacht dat ie last van zn heupen had en dat ie daarom niet echt doorliep, en ook niet zakte om zn behoefte te doen. Ook ademde ie wat moeizamer, maar hij had ook bronchitis, dus we dachten dat dat het was.
Op ruim ¾ van de weg liep ie nog steeds heel langzaam, en Dorus riep en en zakte even op zn hurken om Cheeco enthousiast te maken. Cheeco sjokte naar hem toe en ging voor hem liggen op zn buik. Hij draaide vrij snel plat op zn zij, en ademde steeds moeilijker. Dorus is bij hem gaan zitten en heeft zn kop op schoot genomen. Ik de DA gebeld, maar die kon pas om 8 uur in de kliniek zijn. Geen probleem want wij moesten ook eerst nog vervoer zien te regelen.
Ik voelde aan denk ik dat er iets helemaal fout was, want was heel rustig, terwijl k wel heel emotioneel was. Toch maar even gekeken naar de slijmvliezen, en die waren wit. Zn tong was blauw, en het ging gewoon niet goed. Dus maar weer de DA gebeld (zat 1 minuut tussen het vorige gesprek en deze) en die kon over een half uur in de kliniek zijn. Hij dacht aan een bloeding ivm het witte tandvlees etc. En dan zou er niks meer aan te doen zijn. Inmiddels was Cheeco 4 seconden gestopt met ademen, maar ging ie toch weer verder gelukkig. Zn tong werd ook wit ipv blauw.
Ik de dierenambulance gebeld en die zouden er met 10 minuten zijn. Dus ik snel met Zarah en Gompie naar mijn huis gecrost en de honden boven gedaan, 2 flesjes water gevuld (eerste ingeving), en mn fiets in de schuur gezet. Toen k beneden was kwam de ambu er al aan. Dus door t park heen naar Dorus en Cheeco gereden. Toen we aankwamen lag Cheeco in t gras te rollen, dus dachten we dat het allemaal wel mee zou vallen.
Eenmaal bij de DA nog 10 minuutjes moeten wachten, en dus maar vast wat papieren ingevuld.
De DA kwam en Cheeco sprong bij zn kinderen in de auto, hier hebben we heel erg om moeten lachen met zn allen.
Frederik (DA) heeft naar zn hart geluisterd en wat bloed afgenomen, dat laatste was een heel karwei. Zn hart was helemaal op hol geslagen, en in zn bloed was niks te zien van een bloeding. Maar zn hart baarde de DA veel zorgen. Dus hij heel veel moeite moeten doen om Utrecht te pakken te krijgen voor een ECG en een echo van het hart. Die gaven aan de hand van het verhaal van Frederik weinig kans op genezing. Misschien dat het met medicijnen nog een paar weken uitgesteld had kunnen worden. Dus toen maar de enorm moeilijke beslissing genomen om Cheeco ter plekke in te laten slapen. Eerst nog even op het veldje bij de DA voor gespeeld met een tak, en dat deed ie nog vol overgave, ondanks zn benauwdheid en idiote hartritme. Frederik snapte er niks van, en wij ook niet. Het is gewoon een enorme vechter!
Toen weer naar binnen terwijl ie toch niet heel goed liep, hij had er echt moeite mee, t arme dier. Binnen heeft Dorus hem op de grond bij zich getrokken en nog geknuffeld, en ik ook nog geknuffeld. Frederik heeft hem een spuitje in zn kont gegeven, en het duurde 10 minuten voordat dat een beetje begon te werken. Toen ie toch iets slapper werd hem maar even op de tafel gelegd, zodat de DA er beter bij kon, en hij heeft hem vervolgens een injectie in zn hart gegeven, omdat zn bloeddruk zo slecht was dat het in een poot niet zou lukken. Toen heeft het nog zeker 2 a 3 minuten geduurd voordat ie het vechten op gaf. Hij wilde echt niet gaan, maar op deze manier had ie alleen maar geleden en was ie waarschijnlijk vanzelf overleden na een hoop pijn.
Toen ie overleden was kwam er zeker een halve liter vocht uit zn mond gestroomd, wat allemaal uit zn longen kwam. Volgens Fredrik had dat ook allemaal met zn hart te maken, en was ie daarom zo benauwd. Hij durfde niet met zekerheid te zeggen of t ook bronchitis was, omdat ie voor vanavond nooit iets aan zn hart had gemerkt.
Was dus een heftig dagje. Heb echt t idee dat t al ver na middernacht is, maar t is nog niet eens 11 uur.

Cheeco was van Dorus en mij samen, maar trok meer naar hem toe. Toen we uit elkaar gingen anderhalf jaar geleden (we hadden Cheeco toen ruin n jaar) was het ook logisch dat hij met hem mee zou gaan.

Maand of 3/4 geleden:
Afbeelding
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Veel sterkte.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Heel veel sterkte samen,

Wat kan alles zo ineens helemaal fout gaan.

Het enige positieve dat ik zie is dat het jullie gelukt is hem een lijdensweg te besparen...
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Het was een hele moeilijke keuze, vooral omdat ze heeeel misschien in Utrecht wel iets hadden kunnen doen. Maar die kans was zo klein hoorden we van diverse mensen. Dus maar voor Cheeco gekozen en niet voor onszelf. Hoe moeilijk het ook was en is.
Dorus is net naar huis met Gompie en ik lig op bed met mn laptoppie en Zarah ligt lekker naast me.
Eerst een zieke hond (Zarah), dan een verbroken relatie, en dan dit. Zit allemaal even niet mee.
Afbeelding

JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Heel veel sterkte.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ik kan me voorstellen dat het een hele moeilijke keuze was, zeker als je hem dan toch nog ziet spelen en doen en het ook niet helemaal duidelijk was of er misschien nog iets gedaan zou kunnen worden.

Maar als je zelf denkt dat je het juiste hebt gedaan voor hem dan is dat ook zo.

En mocht de mogelijke behandeling tot niets goeds hebben geleidt dan heb je Cheeco in elk geval een hoop ellende bespaard.
moosje
Zeer actief
Contacteer:

Tijdens het spelen merkten we weinig aan hem, maar zodra ie stopte of even stilstond (wel op spanning) dan zag je dat het niet goed ging. Maar opgeven heeft ie nog nooit gedaan, met niks. Dus nu ook niet.

We hebben van meerdere mensen gehoord dat het de juiste keuze is geweest, en dat scheelt toch wel.
Afbeelding

jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

heel veel sterkte

de doberman staat er om bekend dat ze DCM kunnen hebben. Bij de doberman is ook een erg snel verloop.
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
moosje
Zeer actief
Contacteer:

Ja k weet t, maar we weten niet of dat het ook geweest is.
Zal t dinsdag eens vragen, moet dan met Zarah voor controle.
Afbeelding

noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Moosje, heel veel sterkte...
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Wat erg.....sterkte hoor..
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Sterkte
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Aiske
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aiske »

Heel veel sterkte...
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Sterkte :J:
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Wat vreselijk :jank:
Heel veel sterkte
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Heel veel sterkte
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Sterkte
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

heel veel sterkte
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Sterkte met het verlies
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Veel sterket voor jullie met dit verlies
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Wat verdrietig dat jullie hem nu al moeten missen, en zo plotseling ook allemaal...gelukkig heeft hij niet geleden maar dat maakt het gemis niet minder...
Veel sterkte voor nu, straks en de komende tijd...
danielle-russel-king
Zeer actief

Ongelezen bericht door danielle-russel-king »

heel veel sterkte
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Heel veel sterkte met dit grote verlies! :jank:

Jullie hebben de juiste beslissing genomen en voor de hond gekozen. Heel dapper.......zo is hem een lijdensweg gespaard gebleven.... :jank:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Heel veel sterkte gewenst
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Cheeco

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

heel veel sterkte gewenst....

Ingrid
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Sterkte voor jullie allen !
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Heel veel sterkte gewenst moosje. Verbazingwekkend hoe sommige honden maar door willen gaan ondanks dat het lichaam het helemaal niet meer aankan, he? Knap dat jullie deze beslissing zo samen hebben kunnen nemen en dat je er zo rustig bij gebleven bent. Je krijgt heel wat voor je kiezen, meid, maar goed dat Cheeco een lijdensweg bespaard gebleven is.
mon
Zeer actief

Ongelezen bericht door mon »

heel veel sterkte :cry:
groetjes monique en een lik van samra en lahloub

in mijn gedachten en in mijn hart wimpie 15-8-93 - 19-6-06 layka 6-92 - 3-10-05
Afbeelding
Annemiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
Contacteer: