Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
iets hards
Moderator: moderatorteam
- tibetaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
- Aantal honden: 2
- Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)
iets hards
ik geef sinds kort ook smuldier erbij maar nu zaten er twee hele harde stukjes in, die tibo dus niet door kon bijten. is dat bot ofzo en is dat niet gevaarlijk ivm stikken of tandjes afbreken?
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.
Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
Allway's in my heart

Allway's in my heart

-
Addy
Re: iets hards
dat is gemalen bot en nee het is niet gevaarlijk, je tibetaantjes zijn niet helemaal van suiker gemaakttibetaantje schreef:ik geef sinds kort ook smuldier erbij maar nu zaten er twee hele harde stukjes in, die tibo dus niet door kon bijten. is dat bot ofzo en is dat niet gevaarlijk ivm stikken of tandjes afbreken?
-
Golden Stanley
In Smuldier zie je absoluut niets van gemalen bot terug. Ik denk dat het die twee bekende plastic stukjes zijn, die vaker in Smuldier zitten en dat vind ik dus wel kwaad kunnen. Ooit is hier een topic over geweest door iemand die het plastic herkende en toen werd het afgedaan met dat het toeval was, maar het komt echt zo vaak voor. Vooral bij de kipversie.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
Golden Stanley
Dan moet je maar eens goed opletten met de kipversie tijdens het omhusselen. Toen ik een paar katten aan het overzetten was bijna een jaar geleden, heb ik het twee keer gehad met zo'n bakje. Ik ken vanaf die tijd meer mensen die het ontdekt hebben in zo'n bakje. Het zijn twee plastic stukjes in de kipversie.
- tibetaantje
- Zeer actief
- Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)
bedankt voor jullie tips. ik ga het nu goed bekijken met het husselen en dan haal ik het er uit.
het was echt keihard dus ik kan het zo vinden.
bedankt hoor
bedankt hoor
Allway's in my heart

Allway's in my heart

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Sterker nog: smuldier bevat een calciumpreparaat, helemaal geen bot dus.Golden Stanley schreef:In Smuldier zie je absoluut niets van gemalen bot terug. Ik denk dat het die twee bekende plastic stukjes zijn, die vaker in Smuldier zitten en dat vind ik dus wel kwaad kunnen. Ooit is hier een topic over geweest door iemand die het plastic herkende en toen werd het afgedaan met dat het toeval was, maar het komt echt zo vaak voor. Vooral bij de kipversie.
- tibetaantje
- Zeer actief
wat zou het dan geweest kunnen zijn want het leek echt op bot en het was ook keihard..........heb er mee op de keuken getikt. wou er eerst nog op bijten maar vond dat toch niet echt hygienisch :N: :N: 
Allway's in my heart

Allway's in my heart

- Rami
- Zeer actief
Wat nog zou kunnen is dat er iets in de pens van de koe heeft gezeten. Als een koe iets onverteerbaars eet (dingen van ijzer, plastic, steentjes) blijft dat nog al eens in de pens zitten. En wanneer zo'n pens niet goed nagekeken wordt voordat 'ie in het hondenvoer verdwijnt kun je dus idd harde dingen terugvinden.tibetaantje schreef:wat zou het dan geweest kunnen zijn want het leek echt op bot en het was ook keihard..........heb er mee op de keuken getikt. wou er eerst nog op bijten maar vond dat toch niet echt hygienisch :N: :N:
Zal waarschijnlijk niet heel vaak gebeuren maar het kan wel.
- Rami
- Zeer actief
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Die dingen ben ik toen ik destijds smuldier voerde ook een paar keer tegengekomen..Golden Stanley schreef:In Smuldier zie je absoluut niets van gemalen bot terug. Ik denk dat het die twee bekende plastic stukjes zijn, die vaker in Smuldier zitten en dat vind ik dus wel kwaad kunnen. Ooit is hier een topic over geweest door iemand die het plastic herkende en toen werd het afgedaan met dat het toeval was, maar het komt echt zo vaak voor. Vooral bij de kipversie.
van die oranje plasticke macaroni gevalletjes( ze hadden de vorm van macaroni).Harstikke oranje, overduidelijk plastic..
Volgens mij komt het wel vaker voor dan een enkele keer, ik ben toen toch zeker zon 4'á 5 keer van die dingen tegengekomen.
Het zou kunnen zijn dat het van dezelfde *partij* kwam, maar ik werd er niet vrolijk van toen ik dat zag.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
Golden Stanley
Precies, van die macaroni dingetjes....alleen bij mij waren ze echt doorzichtig plastic, niet oranje. Ik neem aan dat zo'n partij niet maandenlang mee gaat, want ik heb het ook van mensen gehoord een half jaar later. Ik ben zowieso niet zo kapot van Smuldier (die katten ook niet trouwens..........wendy71 schreef:Die dingen ben ik toen ik destijds smuldier voerde ook een paar keer tegengekomen..Golden Stanley schreef:In Smuldier zie je absoluut niets van gemalen bot terug. Ik denk dat het die twee bekende plastic stukjes zijn, die vaker in Smuldier zitten en dat vind ik dus wel kwaad kunnen. Ooit is hier een topic over geweest door iemand die het plastic herkende en toen werd het afgedaan met dat het toeval was, maar het komt echt zo vaak voor. Vooral bij de kipversie.
van die oranje plasticke macaroni gevalletjes( ze hadden de vorm van macaroni).Harstikke oranje, overduidelijk plastic..
Volgens mij komt het wel vaker voor dan een enkele keer, ik ben toen toch zeker zon 4'á 5 keer van die dingen tegengekomen.![]()
Het zou kunnen zijn dat het van dezelfde *partij* kwam, maar ik werd er niet vrolijk van toen ik dat zag.
-
Golden Stanley
Dat is niet waar. De kipversie van Smuldier bevat gemalen kipkarkas en GEEN calciumpreparaat.........alleen de kip dus...Rami schreef:Sterker nog: smuldier bevat een calciumpreparaat, helemaal geen bot dus.Golden Stanley schreef:In Smuldier zie je absoluut niets van gemalen bot terug. Ik denk dat het die twee bekende plastic stukjes zijn, die vaker in Smuldier zitten en dat vind ik dus wel kwaad kunnen. Ooit is hier een topic over geweest door iemand die het plastic herkende en toen werd het afgedaan met dat het toeval was, maar het komt echt zo vaak voor. Vooral bij de kipversie.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Nee, inderdaad, zoiets hoort domweg niet in diervoeder te zitten.Golden Stanley schreef:Precies, van die macaroni dingetjes....alleen bij mij waren ze echt doorzichtig plastic, niet oranje. Ik neem aan dat zo'n partij niet maandenlang mee gaat, want ik heb het ook van mensen gehoord een half jaar later. Ik ben zowieso niet zo kapot van Smuldier (die katten ook niet trouwens..........wendy71 schreef:Die dingen ben ik toen ik destijds smuldier voerde ook een paar keer tegengekomen..Golden Stanley schreef:In Smuldier zie je absoluut niets van gemalen bot terug. Ik denk dat het die twee bekende plastic stukjes zijn, die vaker in Smuldier zitten en dat vind ik dus wel kwaad kunnen. Ooit is hier een topic over geweest door iemand die het plastic herkende en toen werd het afgedaan met dat het toeval was, maar het komt echt zo vaak voor. Vooral bij de kipversie.
Volgens mij komt het wel vaker voor dan een enkele keer, ik ben toen toch zeker zon 4'á 5 keer van die dingen tegengekomen.![]()
Het zou kunnen zijn dat het van dezelfde *partij* kwam, maar ik werd er niet vrolijk van toen ik dat zag.), dus ben er toen maar mee gestopt. Maar welk merk het ook is, het hoort gewoon niet in een voer.
Gelukkig vrij kort smuldier gevoerd, en daarna vrij vlug overgestapt op zelf samenstellen.
Nooit meer iets anders wat mij betreft!
Typo..

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Rami
- Zeer actief
Echt waar? Maar waarom dan in de andere versies een calciumpreparaat gebruiken.Golden Stanley schreef:Dat is niet waar. De kipversie van Smuldier bevat gemalen kipkarkas en GEEN calciumpreparaat.........alleen de kip dus...Rami schreef:Sterker nog: smuldier bevat een calciumpreparaat, helemaal geen bot dus.Golden Stanley schreef:In Smuldier zie je absoluut niets van gemalen bot terug. Ik denk dat het die twee bekende plastic stukjes zijn, die vaker in Smuldier zitten en dat vind ik dus wel kwaad kunnen. Ooit is hier een topic over geweest door iemand die het plastic herkende en toen werd het afgedaan met dat het toeval was, maar het komt echt zo vaak voor. Vooral bij de kipversie.
-
Golden Stanley
Ja, echt waar....of ik ben verkeerd geïnformeerd toen. En volgens mij vertelde ze.......in de enkel pensversie en hart idem. Maar daar ben ik ondertussen niet meer zeker van. Dus pens, hart en kip geen calciumpreparaat. De compleetversies bevatten allen calciumpreparaat.Rami schreef:Echt waar? Maar waarom dan in de andere versies een calciumpreparaat gebruiken.Golden Stanley schreef:Dat is niet waar. De kipversie van Smuldier bevat gemalen kipkarkas en GEEN calciumpreparaat.........alleen de kip dus...Rami schreef:Sterker nog: smuldier bevat een calciumpreparaat, helemaal geen bot dus.Golden Stanley schreef:In Smuldier zie je absoluut niets van gemalen bot terug. Ik denk dat het die twee bekende plastic stukjes zijn, die vaker in Smuldier zitten en dat vind ik dus wel kwaad kunnen. Ooit is hier een topic over geweest door iemand die het plastic herkende en toen werd het afgedaan met dat het toeval was, maar het komt echt zo vaak voor. Vooral bij de kipversie.
- Rami
- Zeer actief
Nou ja, als je het bij Smuldier zelf hebt nagevraagd zal het wel kloppen, neem ik aan.Golden Stanley schreef:
Ja, echt waar....of ik ben verkeerd geïnformeerd toen. En volgens mij vertelde ze.......in de enkel pensversie en hart idem. Maar daar ben ik ondertussen niet meer zeker van. Dus pens, hart en kip geen calciumpreparaat. De compleetversies bevatten allen calciumpreparaat.
Mijn info komt uit een idd wat ouder topic op een hondenrauwvoer-site.
Het enige wat Smuldier toen wilde loslaten over de samenstelling was dat de varianten bestaan uit pens, vlees (wat voor vlees maakten ze niet duidelijk), hart, lever en plantaardige olie + een calciumsupplement + een premix (vitamine en mineralen preparaat). Een anaylse gaven ze niet.
- saffie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
De enkelvoudige vleesversie bevat ook geen calciumpreparaat maar kraakbeen, ik heb een keer over gemaild waar het calcium waar daar in zit vandaan kwam.
Maar wel raar zeg, stukjes plastic in Smuldier. Het is mij nog nooit opgevallen maar ik ga er voorlopig wel op letten. Ik geef tegenwoordig voornamelijk Bibi maar ze krijgen sommige enkelvoudige Smuldier versies nog wel regelmatig.
Maar wel raar zeg, stukjes plastic in Smuldier. Het is mij nog nooit opgevallen maar ik ga er voorlopig wel op letten. Ik geef tegenwoordig voornamelijk Bibi maar ze krijgen sommige enkelvoudige Smuldier versies nog wel regelmatig.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

- Rami
- Zeer actief
Hmm... maar kraakbeen is toch iets anders dan bot? Ik kan me zo voorstellen dat een bot meer calcium (is 'verkalkt') bevat dan kraakbeen.saffie schreef:De enkelvoudige vleesversie bevat ook geen calciumpreparaat maar kraakbeen, ik heb een keer over gemaild waar het calcium waar daar in zit vandaan kwam.
Oh... vandaar misschien dat ze bij Smuldier deze varianten aanvullend noemen. Er zit te weinig calcium in!
-
Addy
ooooooooooooo geef ik valse infoRami schreef:Sterker nog: smuldier bevat een calciumpreparaat, helemaal geen bot dus.Golden Stanley schreef:In Smuldier zie je absoluut niets van gemalen bot terug. Ik denk dat het die twee bekende plastic stukjes zijn, die vaker in Smuldier zitten en dat vind ik dus wel kwaad kunnen. Ooit is hier een topic over geweest door iemand die het plastic herkende en toen werd het afgedaan met dat het toeval was, maar het komt echt zo vaak voor. Vooral bij de kipversie.