Vorig jaar heb ik Milo over gezet op brokken van Nutro, hij deed het hier ontzettend goed op, behalve dat hij in die periode eigenlijk constant etterende ogen had.
Achteraf blijkt dat hij een half jaar die brokken heeft gehad en eigenlijk een half jaar aan het modderen is geweest met zijn ogen.
Kan toeval zijn, kan ook niet natuurlijk.
Nu was ik toen de brokken zat en na alle verhalen hier heb ik toen besloten om hem helemaal op carnibest te zetten.
Binnen een week was zijn oogprobleem over en is niet meer teruggekomen
Kan ook toeval zijn, kan ook niet.
Nu ging hij begin juli steeds aan de diarree, aantal x bij de dierenarts geweest, etc.
De dierenarts schuift het op voedselallergie. We hebben toen hypo allergene brokken meegekregen, die hij nu dus krijgt.
In die dierenartsbezoekjesperiode is er bloedonderzoek gedaan (hij drinkt stuk meer) en er zou ontlastingsonderzoek gedaan worden, maar ze hadden van het lab te horen gekregen dat de ontlasting beschimmeld was
Ik heb zo door bepaalde dingen mijn twijfels of het überhaupt is opgestuurd, maar dit ter zijde.
Zodra hij weer aan de diarree gaat o.i.d. kan ik alsnog ontlastingsonderzoek laten doen.
Hij krijgt nu zo'n 3 á 4 weken alleen deze brokken.
In het begin ging het heel goed, de diarree was best snel over, hij ontlastte wel véél meer dan met carnibest maar dat was te verwachten. Ook had hij superveel energie, echt veel meer dan dat ik hem ooit heb meegemaakt.
Wat is dan allemaal het probleem?
Nou, sinds 2 dagen heeft meneer weer wat troep in zijn ogen, wat etter. Het is nog niet veel, maar ik heb toch sterk het vermoeden dat hij slecht tegen brokken kan.
Verder vind ik dat hij zichzelf veel meer aan het bijten en krabben is dan voorheen.
Nu vraag ik me af of het verstandig is om hem gewoon terug te zetten op carnibest, of zou dit kwaad kunnen?
Zou dit ook kwaad kunnen als het wél daadwerkelijk voedselallergie is?
Verder zijn alle tips welkom, ik weet op het moment niet zo wat het verstandigst is.
Ik wil nog wel een weekje aankijken of zijn ogen weer erger worden, want ik denk toch sterk dat het door de brokken komt.