In principe lijkt me een 2e labrador helemaal geweldig maar dat word praktisch heel lastig. Gollum gaat eigenlijk altijd overal met me mee, meestal met het openbaar vervoer. 2 labradors mee met de trein lijkt me erg lastig. Ook op visite word onhandig, nu ben ik nog overal welkom met Gol, ze is niet zo heel groot en superrustig in huis. Je moet het maar net treffen dat je nog een onderdeur lab vind die even rustig is.
Dus nu ben ik ook over kleine hondjes aan het nadenken. Met Gollum zou dat prima gaan, ze is heel rustig met kleine hondjes, teef of reu zal ook weinig uitmaken, ze schikt zich toch wel onderaan de roedel.
Maar ja, wat voor klein hondje. Ik ben niet van het kammen en tutten dus een korte vacht of een vacht die kort gehouden kan worden heeft de voorkeur. Verder hou ik van lange losloopwandelingen, een hond die vrij sociaal naar andere dieren en mensen is, is dan wel gewenst. Van water houden is ook een pré, lijkt me heerlijk om naar 2 spatterende honden te kijken. Ik hou niet zo van keffers :N: En ik hoef er ook geen shows mee te lopen.
Is er eigenlijk wel een hond die daarbij past?