Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje over pup en vlees

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Jorda
Actief

Vraagje over pup en vlees

Ongelezen bericht door Jorda »

Misschien is de vraag al eerder gesteld (sorry) maar ik kan het zo gauw niet vinden. Ik heb twee volwassen honden die op vlees staan. In september komt er een pup bij. Kan die op "gewoon" vlees, of moet die op vlees voor puppen zoals sommige fabrikanten hebben?

Groetjes van Jorda.
Afbeelding
Lies en co
Zeer actief

Re: Vraagje over pup en vlees

Ongelezen bericht door Lies en co »

Jorda schreef:Misschien is de vraag al eerder gesteld (sorry) maar ik kan het zo gauw niet vinden. Ik heb twee volwassen honden die op vlees staan. In september komt er een pup bij. Kan die op "gewoon" vlees, of moet die op vlees voor puppen zoals sommige fabrikanten hebben?

Groetjes van Jorda.
yep, een pup kan gewoon op vlees. Bij een pup mag je alles geven wat je een volwassen hond geeft. Bij hele kleine pupjes moet je niet opbouwen. In tegendeel zelfs, hoe meer diersoorten je hond als pup eet, hoe meer hij later zal lusten. (lees: zeker voldoende wild geven, want daar zijn ze later soms vies van) En volgens Tom Lonsdale mag er zelfs een aanzienlijk deel vis in zijn, is gezond voor de groei.
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Wij hebben sinds kort ook een pup erbij (Jaap genaamd :wink: ), en hem geven we ook de "normale" variant Carnibest die de volwassen hond ook krijgt.
Mijn idee is dat de puppyvariant handig is voor in het nest.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Brigitte30 schreef:Wij hebben sinds kort ook een pup erbij (Jaap genaamd :wink: ), en hem geven we ook de "normale" variant Carnibest die de volwassen hond ook krijgt.
Mijn idee is dat de puppyvariant handig is voor in het nest.
en dan denk ik alleen nog maar bij de kleinere rassen....hier krijgen ze 1 à 2 dagen gemalen ivm wennen aan zelf eten en daarna gaan ze al over op hele stukken/stukjes...
Jorda
Actief

thanx

Ongelezen bericht door Jorda »

Thanx allemaal voor het antwoord. Is me helemaal duidelijk!

Groetjes van Jorda.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”