Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ontsnapte honden bijten dieren dood

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Phalène
Zeer actief
Mijn ras(sen): Epagneul nain Papillon + Phalène
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Phalène »

SOEST - De politie in Soest heeft twee honden gevangen die kort daarvoor twee cavia's, zes konijnen en een kip hadden doodgebeten.

Zondagochtend werd de politie gewaarschuwd dat twee loslopende honden door de afrastering bij een woning op de Molenstraat waren gebroken en een aantal dieren hadden doodgebeten. Twee schapen, die ook op het terrein liepen, wisten zich te verbergen in een openstaande schuur en ontsnapten zo aan hun noodlot.

De adresgegevens van de eigenaren stonden vermeld in een kokertje dat de honden droegen. Een van hen, een 41-jarige inwoner van Grootschermer, vertelde dat beide honden op een afgesloten terrein op de Beukenlaan liepen en kennelijk kans hadden gezien te ontsnappen.

Tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt. De honden zijn in beslag genomen en justitie beslist over de teruggave.

Bron: RTV Utrecht
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Nanna schreef:Honden teruggeven zonder gezanik. Eigenaar de schade én een boete laten betalen en controleren of ie daarna wèl een deugdelijk hek heeft gezet.
Klaar.
helemaal mee eens :ok:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Nanna schreef:Honden teruggeven zonder gezanik. Eigenaar de schade én een boete laten betalen en controleren of ie daarna wèl een deugdelijk hek heeft gezet.
Klaar.
Ook mee eens. En wel een flinke boete, want financieel mogen die mensen best voelen wat voor een ellende zij hebben veroorzaakt.
De schade (de dode dieren) kun je voor een habbekrats kopen, dus daar zal die hondeneigenaar niet echt van wakker liggen.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Klaar.
Wat kan ik hier nog aan toevoegen? :ok:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Gos schreef:
Klaar.
Wat kan ik hier nog aan toevoegen? :ok:
Niets, want zo is het. :wink:
Hoe naar en verdrietig het ook is voor eigenaren van de cavia's en konijnen, de honden treffen geen blaam.
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Addy schreef:
Klaar.
En idem hier. Moet toch niet gekker worden dat een hond met enig jachtinginstinct hiervoor zou worden afgemaakt.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

*Linda* schreef:
Addy schreef:
Klaar.
En idem hier. Moet toch niet gekker worden dat een hond met enig jachtinginstinct hiervoor zou worden afgemaakt.
Dat staat er toch ook niet, alleen of die kerel z'n honden terug krijgt. Misschien zijn d'r wel meerdere problemen mee geweest.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Er staat ook niets over het hek van de eigenaar van de honden, er staat dat het hek van de eigenaar van de slachtoffers ondeugdelijk was.

De honden waren gewoon twee loslopende honden, staat er.
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Ik vind het triest voor de eigenaar van die beesten die zijn doodgebeten.

Daar lees ik niks over,meer over het probleem of de honden nog terug mogen.

Het zal je cavia of konijn of kip maar zijn,kan zijn dat die voor de eigenaar evenveel waarde hebben als een hond die doodgebeten wordt.
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Ik had dit bericht zo net per ongeluk ook geplaatst :N: :mrgreen:

Het lijkt me een nachtmerrie voor de eigenaar van de honden.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Dondersteen schreef:Ik vind het triest voor de eigenaar van die beesten die zijn doodgebeten.

Daar lees ik niks over,meer over het probleem of de honden nog terug mogen.

Het zal je cavia of konijn of kip maar zijn,kan zijn dat die voor de eigenaar evenveel waarde hebben als een hond die doodgebeten wordt.
Dat is waar en of het hekwerk van de eigenaar van die cavia's enz nu deugdelijk was of niet, een vreemde hond hoort daar zowiezo niet te komen. Nu kan een ongelukje gebeuren, maar dan moet dat ook financieel heel goed afgehandeld worden. En als dit vaker dan eens is gebeurd, dan zit die hond niet bij de juiste eigenaar en zou die eigenaar er wat mij betreft afstand van moeten doen.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Neeltje schreef:
*Linda* schreef:
Addy schreef:
Klaar.
Dat staat er toch ook niet, alleen of die kerel z'n honden terug krijgt. Misschien zijn d'r wel meerdere problemen mee geweest.
Ik zeg ook niet dat dat er staat. Wat er wél staat is dat de dieren in beslag zijn genomen en dat justitie beslist over de teruggave. Niets is onmogelijk dus. Vandaar dat ik schrijf, "zou worden afgemaakt" als in "eventueel". Snap je.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

*Linda* schreef:
Neeltje schreef:
*Linda* schreef:
Addy schreef: helemaal mee eens :ok:
Ik zeg ook niet dat dat er staat. Wat er wél staat is dat de dieren in beslag zijn genomen en dat justitie beslist over de teruggave. Niets is onmogelijk dus. Vandaar dat ik schrijf, "zou worden afgemaakt" als in "eventueel". Snap je.
Uhm nee, want als er staat teruggave, lees ik teruggave en geen afmaken, maar eerder herplaatsing.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”