Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sterk staaltje, 'oog voor de baas'.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Chione
Zeer actief

Sterk staaltje, 'oog voor de baas'.

Ongelezen bericht door Chione »

Search & rescue Pitbull, Rocky.

~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

kan de video niet zien krijg alleen maar een pagina met "most recent"
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik kan hem ook niet zien..
Video is being watched, zegt ie. :denken:
Later nog eens proberen, ben benieuwd naar het filmpje. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

bij mij deed de link het ook niet maar ik heb de zoekfunctie gebruikt.
Search & rescue Pitbull, Rocky

Knap met al die afleiding van kinderen en honden er omheen,
gebruikt ze trouwens de teletac die de hond om heeft?
Chione
Zeer actief

Inge O schreef:eng staaltje teletac gebruik, ja :N: .
Niet gezien. :N:

~
Afbeelding
~
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Chione schreef:
Inge O schreef:eng staaltje teletac gebruik, ja :N: .
Niet gezien. :N:
Dan vind ik het filmpje toch iets minder. :ugh:
Ik had het liever zonder TT gezien.
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Ik heb eerder filmpjes gezien van die Fred Hassen. Volgens mij gebruikt hij de stroomband als negatieve bekrachtiger (het weghalen van een onaangename prikkel): de hond krijgt continu stroomprikkels tot hij het gewenste gedrag laat zien, dan gaat de stroom eraf.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Belle schreef:Ik heb eerder filmpjes gezien van die Fred Hassen. Volgens mij gebruikt hij de stroomband als negatieve bekrachtiger (het weghalen van een onaangename prikkel): de hond krijgt continu stroomprikkels tot hij het gewenste gedrag laat zien, dan gaat de stroom eraf.
he gadsie, dat lijkt me niet de manier... bah
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

dit is echt een demo , hóe je een stroomstoot ding moet gebruiken :eek:

ze heeft het duidelijk in haar hand ... :evil:

ja, zo kan ik het ook wel, ...stom gedoe zeg ! :boos:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik had het in eerste instantie ook niet gezien, echt sneu dat het op deze manier moet :neenee:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Belle schreef:Ik heb eerder filmpjes gezien van die Fred Hassen. Volgens mij gebruikt hij de stroomband als negatieve bekrachtiger (het weghalen van een onaangename prikkel): de hond krijgt continu stroomprikkels tot hij het gewenste gedrag laat zien, dan gaat de stroom eraf.
Hier schrik ik van.. :eek:
Als dat zo is vind ik het om te kotsen! :devil: :kotz:
Wat een k*tmanier om zo met honden om te gaan. :boos:
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Tja ik weet het niet. Ik vind een TT verkeerd gebruiken uit de boze, maar ze heeft hem wel in haar hand, de hond heeft het wel om, maar de hond loopt ook gewoon vrolijk kwispelend mee en toont geen gedrukte/bange houding vind ik. Wel veel te slaafs, lijkt me niets, maar dat is wat anders.
Als ik het filmpje zo zie dan vind ik het stom dat ze die TT in haar hand houdt, want die hond heeft dat helemaal niet nodig. Die heeft wat lekkers nodig omdat hij het super doet i.p.v. een baas met een TT in de hand :boos:
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Ze moesten dat wijf zelf eens onder stroom zetten continue totdat zij *gewenst* gedrag laat zien. :boos:
Dan wil ik wel degene zijn die de knop bedient. :rambo:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:dit is echt een demo , hóe je een stroomstoot ding moet gebruiken :eek:

nou dat denk ik niet hoor... je moet heel goed weten wat je doet met zoiets of het gaat helemaal verkeerd... ik geef jou er nooit 1 in de handen in ieder geval. :neenee:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

wendy71 schreef:Ze moesten dat wijf zelf eens onder stroom zetten continue totdat zij *gewenst* gedrag laat zien. :boos:
het is allemaal erg makkelijk oordelen zonder het te kennen etc.
Ik weet wat deze methode is, ik denk dat het veel van de methode van Bart Bellon weg heeft.. maar dat wil zeggen dat de negatieve prikkel heel laag is... misschien standje 1 dus voor mensen niet eens voelbaar... vandaar dat de hond ook vrolijk blijft.
Dit is bij een van mijn honden ook gebruikt bij een oefening en werkt fantastisch ALS JE WEET HOE JE ER MEE MET OMGAAN. Ik heb het dus niet zelf gedaan maar laten doen door mn trainer die er verstand van heeft.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:dit is echt een demo , hóe je een stroomstoot ding moet gebruiken :eek:

nou dat denk ik niet hoor... je moet heel goed weten wat je doet met zoiets of het gaat helemaal verkeerd... ik geef jou er nooit 1 in de handen in ieder geval. :neenee:
Wat mij stoort is dat iedere normale hond reageert als een andere hond aan zijn kont probeert te zitten, deze wil wel reageren maar houd zich meteen weer in, dat is geen natuurlijk gedrag maar komt puur door die TT. Ik heb mijn hond dan liever iets minder gehoorzaam maar wel op een natuurlijke manier getraind :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
malinois schreef:

Wat mij stoort is dat iedere normale hond reageert als een andere hond aan zijn kont probeert te zitten, deze wil wel reageren maar houd zich meteen weer in, dat is geen natuurlijk gedrag maar komt puur door die TT. Ik heb mijn hond dan liever iets minder gehoorzaam maar wel op een natuurlijke manier getraind :wink:
Ik zou hem ook niet gebruiken met allemaal loslopende honden om hem heen overigens, dat zou ik niet eerlijk vinden tov de hond.
Honden die om hem heen lopen onder appel met geleider mag hij niet naar kijken van mij maar dat wil ie ook niet want hij vind mn balletje veel belangrijker :wink:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
wendy71 schreef:Ze moesten dat wijf zelf eens onder stroom zetten continue totdat zij *gewenst* gedrag laat zien. :boos:
Ik weet wat deze methode is, ik denk dat het veel van de methode van Bart Bellon weg heeft.. maar dat wil zeggen dat de negatieve prikkel heel laag is... misschien standje 1 dus voor mensen niet eens voelbaar... vandaar dat de hond ook vrolijk blijft.
Dit is bij een van mijn honden ook gebruikt bij een oefening en werkt fantastisch ALS JE WEET HOE JE ER MEE MET OMGAAN. Ik heb het dus niet zelf gedaan maar laten doen door mn trainer die er verstand van heeft.
Belle had het over *continue* onder stroom zetten totdat de hond *gewenst* gedrag liet zien.
Dáár reageerde ik op :19: , je hoeft jezelf niet aangesproken te voelen hoor Malinois, ik hád het nl niet over jou. :roll:
Ik weet ondertussen ook wel dat jij het op een andere manier gebruikt.
Maar op bovenstaand vb en wat Belle erover zei, daar kots ik op ja.
Afbeelding
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Ik heb even op de site gekeken en het forum wat erbij hoort. De band wordt zelfs bij puppy's van 6 weken gebruikt. Iemand meldde daar dat haar pup elke keer zo depressief werd als hij de band alleen al zag. Ze vertelt er ook nog bij dat de hond bij de training (door de trainer) regelmatig jankte en dat er bij de training wel tot level 46 werd gegaan. Ik werd niet hoeveel levels zo'n ding heeft, maar dit klinkt niet echt als een nauwelijks voelbare prikkel.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Belle schreef:Ik heb even op de site gekeken en het forum wat erbij hoort. De band wordt zelfs bij puppy's van 6 weken gebruikt. Iemand meldde daar dat haar pup elke keer zo depressief werd als hij de band alleen al zag. Ze vertelt er ook nog bij dat de hond bij de training (door de trainer) regelmatig jankte en dat er bij de training wel tot level 46 werd gegaan. Ik werd niet hoeveel levels zo'n ding heeft, maar dit klinkt niet echt als een nauwelijks voelbare prikkel.
Och germ arme puppies.. :jank:
Ik vind dit pure dierenmishandeling. :devil:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

wendy71 schreef:
malinois schreef:
Belle had het over *continue* onder stroom zetten totdat de hond *gewenst* gedrag liet zien.
Dáár reageerde ik op :19: , je hoeft jezelf niet aangesproken te voelen hoor Malinois, ik hád het nl niet over jou. :roll:
continue heeft nogmaals ook een standje... dat kan dus ook standje 1 zijn... dus een naar gevoel wat weg gaat als hij doet wat er gevraagd wordt... daarom zeg ik het heeft best veel weg van de methode van Bart Bellon.
Je bent er niet bij dus weet je het niet... je voelt het niet dus ik vind dat je dan niet bij voorbaat kan oordelen.
Een hond die continue standje 127 krijgt loopt echt niet meer te kwispelen... :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Belle schreef:Ik heb even op de site gekeken en het forum wat erbij hoort. De band wordt zelfs bij puppy's van 6 weken gebruikt. Iemand meldde daar dat haar pup elke keer zo depressief werd als hij de band alleen al zag. Ze vertelt er ook nog bij dat de hond bij de training (door de trainer) regelmatig jankte en dat er bij de training wel tot level 46 werd gegaan. Ik werd niet hoeveel levels zo'n ding heeft, maar dit klinkt niet echt als een nauwelijks voelbare prikkel.
dat vind ik dan weer niet normaal natuurlijk...
het hoeft helemaal niet als laatste redmiddel gebruikt te worden, maar pups vind ik not-done :neenee:
Hoeveel standen een TT heeft, is heel verschillend... ligt aan het model en aan het merk. Ik gebruik een digitale Dogtra en die van mij heeft 127 standen...
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

malinois schreef:Ik zou hem ook niet gebruiken met allemaal loslopende honden om hem heen overigens, dat zou ik niet eerlijk vinden tov de hond.
Honden die om hem heen lopen onder appel met geleider mag hij niet naar kijken van mij maar dat wil ie ook niet want hij vind mn balletje veel belangrijker :wink:
Nou ben ik al helemaal geen voorstander van een TT maar dit vind ik gewoon echt laf gebruik
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
wendy71 schreef:
malinois schreef:
continue heeft nogmaals ook een standje... dat kan dus ook standje 1 zijn... dus een naar gevoel wat weg gaat als hij doet wat er gevraagd wordt... daarom zeg ik het heeft best veel weg van de methode van Bart Bellon.
Je bent er niet bij dus weet je het niet... je voelt het niet dus ik vind dat je dan niet bij voorbaat kan oordelen.
Een hond die continue standje 127 krijgt loopt echt niet meer te kwispelen... :wink:
Ik geloof zomaar dat het niet bij standje 1 is gebleven, zie bovenstaande post van Belle over het desbetrefend forum en site wat erbij hoort.
Die gaan echt wel verder dan standje 1 hoor.
Maar daar komen we samen toch niet uit. :wink:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik heb een aantal filmpjes bekeken en ik vind het voor die personen, die een hond zo slaafs willen hebben, dat het tijd worden dat er een robodog komt.
Ik kan me niet voorstellen dat die honden voor de baas willen werken. Daar bedoel ik mee dat ik sterk de indruk heb dat ze overgeconditioneerd zijn en niet vanuit eigen wil iets voor de "baas" doen.

Absoluut niet hoe ik met een hond zou willen werken :neenee: .

Vraag me af of die honden zelf kunnen denken, ie op situaties in kunnen spelen zonder opdracht van buitenaf.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Mijn manier van met honden omgaan is het ook niet Liesbeth. :wink:
Vreselijk dat slaafse, geen enkel initiatief (meer ) durven tonen.
Ik persoonlijk houd daar niet van en ik zou zelf geen hond willen houden op zo'n manier. :ok:
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ik dacht een vrolijke hond te zien die helemaal op gaat in zijn baasje op een positieve manier. Na alles wat ik hier lees, denk ik daar wel heel anders over. :roll: Triest.

~
Afbeelding
~
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ik vraag me dan wel eens af als je alle eigen initiatief weghaald bij de hond door zo te trainen , dat die hond nooit een keer 'ontploft' en doordraait bv, hij moet alles maar goed vinden. :19:

Groetjes Els
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Chione schreef:Ik dacht een vrolijke hond te zien die helemaal op gaat in zijn baasje op een positieve manier. Na alles wat ik hier lees, denk ik daar wel heel anders over. :roll: Triest.
Totdat die stroomband in beeld komt, ik heb er geen lekker gevoel bij eerlijk gezegd.
Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

malinois schreef:Je bent er niet bij dus weet je het niet... je voelt het niet dus ik vind dat je dan niet bij voorbaat kan oordelen.
Nou ik vind wel dat je hierover mag oordelen. Ook al is standje 1 (stel dat ze deze gebruiken) niet voelbaar voor mensen, de hond voelt het wel anders gaat hij niet het (voor deze mensen) ongewenste gedrag vermijden of gewenste gedrag vertonen om maar van die stroom af te zijn.

Bij het achterom kijken terwijl er een andere hond aan het snuffelen gaat, zie je dat de hond een correctie verwacht terwijl zoiets basaal hondengedrag/communicatie is. En dat vind ik persoonlijk erg sneu!

Dan maar een omkijkende hond...... :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”