Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
rauwe eieren?
Moderator: moderatorteam
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
rauwe eieren?
Is het wel of niet goed voor een hond om af en toe een rauw ei te eten?
Enerzijds lees ik dat het goed is voor de vacht en de kalk van de schaal goed is voor het gestel.
Anderzijds kunnen eieren bacterieen als samonella bevatten, die schadelijk, soms zelfs dodelijk zijn.
???
Enerzijds lees ik dat het goed is voor de vacht en de kalk van de schaal goed is voor het gestel.
Anderzijds kunnen eieren bacterieen als samonella bevatten, die schadelijk, soms zelfs dodelijk zijn.
???
RIP Cena
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
Ik geef mijn honden al jaren rauwe eieren. Ze jatten ze ook zelf uit het kippenhok. De ene week hebben ze er 1 die ik geef en de andere week jatten ze er zo 4 uit het kippenhok. Nog nooit wat van gekregen
Het salmonellaverhaal gaat niet op voor honden omdat hun maagzuur vele malen zuurder schijnt te zijn als bij mensen. Als ik het niet goed heb, komt er wel iemand anders die het wel goed weet, maar dit is volgens mij de verklaring ervoor.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
astrid schreef:Ik geef mijn honden al jaren rauwe eieren. Ze jatten ze ook zelf uit het kippenhok. De ene week hebben ze er 1 die ik geef en de andere week jatten ze er zo 4 uit het kippenhok. Nog nooit wat van gekregenHet salmonellaverhaal gaat niet op voor honden omdat hun maagzuur vele malen zuurder schijnt te zijn als bij mensen. Als ik het niet goed heb, komt er wel iemand anders die het wel goed weet, maar dit is volgens mij de verklaring ervoor.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ik geef ook al jaren rauwe eitjes, nooit een probleem mee gehad.
Een paar weken geleden had ik zo'n heel bakje met zes rauwe eieren laten vallen toen ik het in de ijskast wou zetten. Eiersnot op de grond, aan de binnenkant van de ijskastdeur, tegen de groentela.....
Ebertje heeft het keurig schoongemaakt, geen spoor meer van de zes eitjes te bekennen

Een paar weken geleden had ik zo'n heel bakje met zes rauwe eieren laten vallen toen ik het in de ijskast wou zetten. Eiersnot op de grond, aan de binnenkant van de ijskastdeur, tegen de groentela.....
Ebertje heeft het keurig schoongemaakt, geen spoor meer van de zes eitjes te bekennen
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Liesbeth
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Hier staat Spike er altijd razendsnel bij als ik het kippenhok in ga. Eitjes!!!
Helaas zijn ze niet altijd voor hem, wij lusten ze ook, alleen dan wel gebakken of gekookt hoor
Ze krijgen hier dus ook regelmatig een rauw ei. Daisy laat de schil vaak liggen, maar daar weet Spike wel weer raad mee. Geen probleem!
Helaas zijn ze niet altijd voor hem, wij lusten ze ook, alleen dan wel gebakken of gekookt hoor
Ze krijgen hier dus ook regelmatig een rauw ei. Daisy laat de schil vaak liggen, maar daar weet Spike wel weer raad mee. Geen probleem!
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Eebje had dus een feestjetekkel schreef:Ik geef ook al jaren rauwe eitjes, nooit een probleem mee gehad.
Ebertje heeft het keurig schoongemaakt, geen spoor meer van de zes eitjes te bekennen![]()

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10