Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Die Pedigree Souplesse
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Die Pedigree Souplesse
Is dat nou wat?
Ik zit te denken om het aan Jamey te gaan geven, eerst een week of wat 'stootkuur', daarna de 'onderhoudsdosis', maar dan mot ik wel eerst weten of het echt wat is... Dussss zijn er al mensen met ervaring daarmee?
Ik zit te denken om het aan Jamey te gaan geven, eerst een week of wat 'stootkuur', daarna de 'onderhoudsdosis', maar dan mot ik wel eerst weten of het echt wat is... Dussss zijn er al mensen met ervaring daarmee?

You'll be in my heart... Always...
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
ik wilde het ook geven aan monky, maar ik ben toch maar weer cluco/chondri gaan geven (veel goedkoper) monky heeft ineens geen moeite meer met pilletjes, dus ik ga maar weer ff kijken hoe die het daar op doet nadat hij een periode van 3 maanden niks heeft gehad
ik wilde eigenlijk wel weer eens weten of het echt werkt of dat ik denk dat het werkt dus nu gaat hij weer min. 3 maanden op de cluco+ van de kruidvat & zalmolie gaat dit niet werken gaat hij op een onderhoudsdosid pijnstillers
ik wilde eigenlijk wel weer eens weten of het echt werkt of dat ik denk dat het werkt dus nu gaat hij weer min. 3 maanden op de cluco+ van de kruidvat & zalmolie gaat dit niet werken gaat hij op een onderhoudsdosid pijnstillers

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Jacksel
- Zeer actief
Hoe zit dat met zo'n kruidvat preparaat, staat daar ook een dosering voor honden op? Aangezien ik natuurlijk een mini van 5 kilo heb...monky555 schreef:ik wilde het ook geven aan monky, maar ik ben toch maar weer cluco/chondri gaan geven (veel goedkoper) monky heeft ineens geen moeite meer met pilletjes, dus ik ga maar weer ff kijken hoe die het daar op doet nadat hij een periode van 3 maanden niks heeft gehad![]()

-
S@ndr@
- Zeer actief
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
monky krijgt 2 pillen op een dag 1 s'morgens & 1 s'avonds en monky weegt 30 kilo, dan zou je jamey een kwartje per dag moeten geven denk ik? (wel erg ingewikkeld, wel erg goedkoop) dus ik zou dan ook voor een poedertje gaan denk ikJacksel schreef: Hoe zit dat met zo'n kruidvat preparaat, staat daar ook een dosering voor honden op? Aangezien ik natuurlijk een mini van 5 kilo heb...

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
-
hercujess
- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Re: Die Pedigree Souplesse
Mijn honden werden er helemaal hyper van, maar je kunt denk ik beter gewone glucosamine van de groene os, glucobest ofzo geven, daar zitten tenminste geen geur, kleur, smaakstoffen antioxidanten en conserveringsmiddelen inJacksel schreef:Is dat nou wat?

-
ekennel
- Vaste gebruiker
Ik heb er ook naar staan kijken, maar blijf bij Quincy ook gewoon bij het glucosamine/chondrotoïne preparaat dat ik al gaf. Dat van het kruidvat. Het gehalte glucosamine en chondrotoïne in de pedigree koek is volgens mij te verwaarlozen. Van beide 2%. Is volgens mij gewoon weer een leuk lokkertje waar de honden niet echt beter van worden.

-
angelseye2000
- Actief
Pedigree heeft het niet echt zelf bedacht volgens mij. Mijn ene hond gebruikt sinds eind vorig jaar een natuurlijk supplement (Biofood) Souplesse geheten. Het resultaat is verbluffend. Hij beweegd, loopt en speelt weer met veel energie....Moos schreef:Dat is gewoon heeeeeeeeeeeeeeeeeel slim bedacht van pedigree. Je kan dat geven, maar dan zit er zo'n pedigree zooi-koek bij :N: Of gewoon zelf glucosamine regelen
Biofood Souplesse
http://www.biofooddiervoeding.nl/hond/h ... ticleID=48
Overige supplementen voor gewrichten
https://www.medpets.nl/dierenarts/infor ... en/62/1/1/
Pedigree heeft alleen wat meer centjes in huis om het beter aan de man te brengen, en komt met een snackie met de belangrijkste vergelijkbare marketing ingrediënten glucosamine en chondroïtine en zie daar....
Ik heb op internet veel zitten googlen naar echte onderzoeken met resultaat over de werking van glucosamine en chondroïtine. Ik heb echter niet veel kunnen vinden. Toch hoor je veel goede resultaten uit de praktijk met met name bovengenoemde stoffen. Let vooral op dat echte groenlipmossel (Nieuw Zeeland) wordt gebruikt en chondroïtine van goede kwaliteit (in ieder geval niet uit beenderen van runderen en kalf). De meeste goede supplementen (o.a. Sasha's Blend, Seraquin en Biofood Souplesse) voor de hond bevatten dit vandaar de hogere aanschafprijs. Bij sommige producten wordt glucosamine en chondroïtine van gewone schelpen gebruikt (?). De werking blijkt/schijnt vele malen minder te zijn. Daarnaast is een goede verhouding van glucosamine en chondroïtine belangrijk. In de meeste gevallen wordt voor een supplement in losse poedervorm de verhouding (4:3) geadviseerd, tezamen met een juiste (dag)dosering.
JMHO
Veel succes.
Er zijn 2 soorten voer: goed voer en slecht voer.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ik heb het eens uitgerekend, maar er zit in elk "botje" ong. 3x te weinig gluco/chrondo in!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
boxersien
- Jacksel
- Zeer actief
Het is geen brok ofzo, meer vergelijkbaar zeg maar met de dentastix ofzo...boxersien schreef:Ik moet eerlijk bekennen dat ik echt absoluut niet hou van voer met zoiets erin. Voer is voer om te voeren en glucosamine is iets om ernaast te geven naar de behoefte van de hond. Dit hoort niet samen.