Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help!!Ben verliefd op een pupje.
Moderator: moderatorteam
- margriet
- Actief
Help!!Ben verliefd op een pupje.
Ik weet het echt niet meer.Ik wou na timber echt een herplaatser of asielhond in huis nemen.Na 3 hondjes te hebben bekenen en helaas zonder klik ben ik opeens verliefd op een pupje.
Weet niet wat ik moet.Ik zou morgen kunnen kijken.
Het is best wel moeilijk om een hond uit het asiel te krijgen die met hele kleine kinderen kan en heel goed met honden.
Ik voel mij zo schuldig als ik zou beslissen om het pupje wel te nemen ook al ben ik er helemaal weg van.Ik zou het dan niet doen alleen omdat ik graag een asielhond wil.
Ik weet het allemaal niet meer.Komt gelijk weer een zootje emoties los door dit gepieker.Ik wou dat mijn maatje gewoon nog bij mij was.
Moet ik mij blind staren op een asielhond of herplaatser of moet ik mijn gevoel volgen?
Ik weet dat ik als yorik wat ouder is toch wel heel graag een tweede hond wil.
Wie heeft er advies voor mij?
Het is best wel moeilijk om een hond uit het asiel te krijgen die met hele kleine kinderen kan en heel goed met honden.
Ik voel mij zo schuldig als ik zou beslissen om het pupje wel te nemen ook al ben ik er helemaal weg van.Ik zou het dan niet doen alleen omdat ik graag een asielhond wil.
Ik weet het allemaal niet meer.Komt gelijk weer een zootje emoties los door dit gepieker.Ik wou dat mijn maatje gewoon nog bij mij was.
Moet ik mij blind staren op een asielhond of herplaatser of moet ik mijn gevoel volgen?
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Weetje als er ene hond op je pad komt die je aanspreekt dan moet je daarvoor gaan.....of het nu een herplaatser is of een pup dat maakt niet uit, mits je maar de tijd ervoor hebt en weet waar je aan begint.
En het een pupje is dat uit een goed nest komt, geen broodfok dier want dat is dikke dikke foei uiteraard!
Zet alles op een rijtje en beslis dan..
En het een pupje is dat uit een goed nest komt, geen broodfok dier want dat is dikke dikke foei uiteraard!
Zet alles op een rijtje en beslis dan..
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Re: Help!!Ben verliefd op een pupje.
Nergens op blind staren en altijd je gevoel volgen, maar ook de praktijk niet vergeten. Aan elke hond moet je veel tijd besteden, maar aan een pup toch wel heel veel. Heb je die tijd? Gaat dat met je werk? En zou je zoontje met een pup overweg kunnen (weet niet hoe oud die is)?.margriet schreef: Moet ik mij blind staren op een asielhond of herplaatser of moet ik mijn gevoel volgen?

- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Gewoon doen wat je hart je ingeeft. Ik heb ook altijd de droom gehad om honden op te vangen, maar helaas heb ik daar de honden op dit moment niet voor dus dat idee heb ik moeten laten varen.
Soms komen gewoon dingen op je pad die anders zijn dan je zelf in gedachte had, maar vaak is daar wel een reden voor alleen wordt dat je later pas duidelijk.
Misschien behoed je dit pupje wel voor een baas die hem later in een asiel stopt of hem slecht behandeld, je weet soms niet wat de reden is, maar die is er zeker.
Soms komen gewoon dingen op je pad die anders zijn dan je zelf in gedachte had, maar vaak is daar wel een reden voor alleen wordt dat je later pas duidelijk.
Misschien behoed je dit pupje wel voor een baas die hem later in een asiel stopt of hem slecht behandeld, je weet soms niet wat de reden is, maar die is er zeker.
Groetjes,
Wendy
Wendy
-
- Zeer actief
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik denk dat je het beste op je gevoel af kunt gaan.
Ben wel zeer nieuwsgierig om welk ras het gaat. Heb je een foto van de pup?
Ben wel zeer nieuwsgierig om welk ras het gaat. Heb je een foto van de pup?

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- Mi
- Actief
Het best is altijd je gevoel te volgen en dat is dus je verliefdheid en niet schuldgevoel, want dit laatste ontstaat alleen door analyseren en niet door je intuitie.
Ik zou vooral gaan kijken naar de pup en laat je gevoel daarover verder beslissen.
Een asielhond help je een vaste plek te krijgen, dat is graag wat je voor een hond wil doen, maar wanneer je bedenkt dat je de pup een vaste plek kan laten behouden ben je net zo goed bezig.
Laat je schuldgevoel a.u.b varen, want je bent alleen verantwoordelijk voor het dier/de dieren waar jij voor gekozen hebt voor te zorgen en niet voor de dieren die door anderen naar het asiel zijn gebracht of domweg zijn gedumpt.
Ik herken je dubbel gevoel wel, mijn huidige hond is een pup, hiervoor had ik een herplaatser uit het asiel van 3 jaar en had me helemaal voorgenomen om dat nu weer te doen.
Ik ben drie kwart jaar aan het zoeken geweest in het asiel en geen passende hond uit het asiel gevonden, of de hond paste niet bij mij/mijn situatie, of het klikte niet of ik was (wat veel voorkwam) te laat en waren andere mensen me al voor.
Toen kwam ik mijn hondje tegen (destijds kleine 3 maanden oud, inmiddels 5 maanden oud)
Ik wist het ook niet zo goed, niet alleen omdat ik graag een asiel hond wou en deze periode vaak de asiels bomvol zitten, maar ook omdat ik eigenlijk nooit nagedacht heb bij een pup.
Wil ik wel een pup?, kan ik dat wel? (vanaf begin af opvoeden) en meer van die vragen.
Beetje belachelijke twijfels voor mij persoonlijk als ik het nu bedenk, want ik heb in mijn eerste hond heel veel tijd en energie gestoken om hem her op te voeden en heb hem gedragsmoeilijk af gekregen, dan zou ik toch ook minstens de basis kunnen leggen voor de opvoeding van een pup.
Uiteindelijk heb ik besloten te gaan kijken en het allemaal over me heen te laten komen en mijn gevoel te laten spreken.
Het was al snel duidelijk; dit hondje is 'm! Hij wordt het!
En nu 2 maanden verder ben ik blij dat ik het gedaan heb, het is het hondje dat bij me past en het opvoeden gaat goed.
Ik zou vooral gaan kijken naar de pup en laat je gevoel daarover verder beslissen.
Een asielhond help je een vaste plek te krijgen, dat is graag wat je voor een hond wil doen, maar wanneer je bedenkt dat je de pup een vaste plek kan laten behouden ben je net zo goed bezig.
Laat je schuldgevoel a.u.b varen, want je bent alleen verantwoordelijk voor het dier/de dieren waar jij voor gekozen hebt voor te zorgen en niet voor de dieren die door anderen naar het asiel zijn gebracht of domweg zijn gedumpt.
Ik herken je dubbel gevoel wel, mijn huidige hond is een pup, hiervoor had ik een herplaatser uit het asiel van 3 jaar en had me helemaal voorgenomen om dat nu weer te doen.
Ik ben drie kwart jaar aan het zoeken geweest in het asiel en geen passende hond uit het asiel gevonden, of de hond paste niet bij mij/mijn situatie, of het klikte niet of ik was (wat veel voorkwam) te laat en waren andere mensen me al voor.
Toen kwam ik mijn hondje tegen (destijds kleine 3 maanden oud, inmiddels 5 maanden oud)
Ik wist het ook niet zo goed, niet alleen omdat ik graag een asiel hond wou en deze periode vaak de asiels bomvol zitten, maar ook omdat ik eigenlijk nooit nagedacht heb bij een pup.
Wil ik wel een pup?, kan ik dat wel? (vanaf begin af opvoeden) en meer van die vragen.
Beetje belachelijke twijfels voor mij persoonlijk als ik het nu bedenk, want ik heb in mijn eerste hond heel veel tijd en energie gestoken om hem her op te voeden en heb hem gedragsmoeilijk af gekregen, dan zou ik toch ook minstens de basis kunnen leggen voor de opvoeding van een pup.
Uiteindelijk heb ik besloten te gaan kijken en het allemaal over me heen te laten komen en mijn gevoel te laten spreken.
Het was al snel duidelijk; dit hondje is 'm! Hij wordt het!
En nu 2 maanden verder ben ik blij dat ik het gedaan heb, het is het hondje dat bij me past en het opvoeden gaat goed.
ik snap dit even niet.. wie is nu Yorik, je vriend? , maar als hij wat ouder is?margriet schreef:Ik weet dat ik als yorik wat ouder is toch wel heel graag een tweede hond wil.

waarom gelijk denken aan een 2de hond ,

misschien heb je je handen vol met 1 hond.
als je zo gespitst bent op een asielhond, dan zijn er echt wel betere te vinden,
die wèl met kinderen en andere honden om kunnen gaan, hoor
blijven zoeken

natuurlijk is een pup leuker en je kan hem helemaal naar jòuw hand zetten,
maar ik vind het heel goed van je, dat je de asielhonden zo wil helpen..
... weer eentje een heerlijk baasje gevonden !

er zijn maar weining mensen die sowieso er over nadenken zoals jij doet,
en gelijk maar een pup nemen, ik dacht ook even over een asielhond
maar ik had geen ervaringen met honden en dan gelijk een hond te nemen waarvan je de achtergronden niet weet?
dat was teveel van het goede voor mij.
Er zijn er dus heel weinig , die er zo over denken zoals jij, en het asiel is daar heel blij om !

Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 23 jul 2008 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Je weet donders goed wat je moet doen, maak er geen drama van. Je overleden maatje zit in je hart, een nieuwe kan die plek nooit innemen dus gewoon je gevoel volgen. Zo simpel is datmargriet schreef:Ik weet het echt niet meer.Ik wou na timber echt een herplaatser of asielhond in huis nemen.Na 3 hondjes te hebben bekenen en helaas zonder klik ben ik opeens verliefd op een pupje.

Jij vindt die pup leuk, dus ga je gewoon voor die pup. Ook 'n herplaatser kan heel veel werk zijn en misschien wel problemen met zich meebrengen waar je niet op zit te wachten.
Dan de volgende keer maar misschien 'n herplaatser. Niet moeilijk doen, doen wat jij zelf wilt. Jij hebt die honden niet in het asiel geplaatst, dus er valt niets schuldig te voelen. Anders breng je 'n zak voer naar het asiel.
Dan de volgende keer maar misschien 'n herplaatser. Niet moeilijk doen, doen wat jij zelf wilt. Jij hebt die honden niet in het asiel geplaatst, dus er valt niets schuldig te voelen. Anders breng je 'n zak voer naar het asiel.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Doe wat je hart je ingeeft.
Ik ken het idee van een schuld gevoel.
Maar je zoekt een hond waar het mee klikt waarom je blind staren op een asielhond als je nu de klik hebt gevonden ook al is het een pupje.
Ik ken het idee van een schuld gevoel.
Maar je zoekt een hond waar het mee klikt waarom je blind staren op een asielhond als je nu de klik hebt gevonden ook al is het een pupje.
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- margriet
- Actief
verliefd op pupje!!Helaas broodfok!!
Toen ik gister het bericht op het forum plaatste had ik alleen nog maar een foto van de pup gezien en heel even met de (eigenaar) gesproken.
We zouden vandaag komen kijken en ik zou weer terug bellen want ik wil heel veel weten.Altijd!!!
Ik vroeg of hij een stamboom had,nou nee dus.Dat vind ik opzich niet zo belangrijk,timber had dat wel maar goed.
Wie zijn de ouders???Foto's???allebei geen antwoord of zeg maar nee.
Hij wou geen kennel aan huis,hij haalde af en toe een teef en een reu ergens weg en daar fokte ze een nestje mee.??????????????
En hij had wel 5 verschillende rassen thuis.En daar had hij regelmatig een nestje mee.
Nou echt niet dat daar een hondje weg komt.Stakker van een pup.
Zo'n man heeft ook een vrouw en kinderen en die vinden dat normaal zeker!!!????
Ik kom misschien wel uit een heel beschermd wereltje maar ik kan mij van zo iets gewoon niets voorstellen.
Geen dagje naar de vaste wal!!!!
We zouden vandaag komen kijken en ik zou weer terug bellen want ik wil heel veel weten.Altijd!!!
Ik vroeg of hij een stamboom had,nou nee dus.Dat vind ik opzich niet zo belangrijk,timber had dat wel maar goed.
Wie zijn de ouders???Foto's???allebei geen antwoord of zeg maar nee.
Hij wou geen kennel aan huis,hij haalde af en toe een teef en een reu ergens weg en daar fokte ze een nestje mee.??????????????
En hij had wel 5 verschillende rassen thuis.En daar had hij regelmatig een nestje mee.
Nou echt niet dat daar een hondje weg komt.Stakker van een pup.
Zo'n man heeft ook een vrouw en kinderen en die vinden dat normaal zeker!!!????
Ik kom misschien wel uit een heel beschermd wereltje maar ik kan mij van zo iets gewoon niets voorstellen.
Geen dagje naar de vaste wal!!!!
- Zoek stok!
- Zeer actief
- margriet
- Actief
Dat weet ik wel!!!Komt wel goed hoor maar zo is timber ook in mijn leven gekomen.Het hoeft niet altijd slecht te zijn.Ik hou altijd marktplaats in de gaten,daar zetten bekende fokkers ook hun pups op.
Trouwens wel zonder al te veel informatie en geen prijs en meestal een link naar hun eigen website.Toch vind ik het heel sneu voor zo'n hondje.
Trouwens wel zonder al te veel informatie en geen prijs en meestal een link naar hun eigen website.Toch vind ik het heel sneu voor zo'n hondje.
het lot beslist , nu toch maar kijken weer naar een asiel hondje?margriet schreef:Dat weet ik wel!!!Komt wel goed hoor maar zo is timber ook in mijn leven gekomen.Het hoeft niet altijd slecht te zijn.Ik hou altijd marktplaats in de gaten,daar zetten bekende fokkers ook hun pups op.

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Waarom, ze kan toch ook een goede betrouwbare fokker uitkiezen en daar een pup vandaan halen?Pak-de-bal schreef:het lot beslist , nu toch maar kijken weer naar een asiel hondje?margriet schreef:Dat weet ik wel!!!Komt wel goed hoor maar zo is timber ook in mijn leven gekomen.Het hoeft niet altijd slecht te zijn.Ik hou altijd marktplaats in de gaten,daar zetten bekende fokkers ook hun pups op.
Ik vind MP nou niet echt een geschikte plek om een pup uit te zoeken(uitzonderingen daargelaten.)

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
toch vind ik niet dat je veel bekende fokkers op mp ziet en gelukkig maar....margriet schreef:Dat weet ik wel!!!Komt wel goed hoor maar zo is timber ook in mijn leven gekomen.Het hoeft niet altijd slecht te zijn.Ik hou altijd marktplaats in de gaten,daar zetten bekende fokkers ook hun pups op.
maar idd, het gevaar van plaatjes kijken zonder achtergrond te weten
en ja, sneu voor het hondje, maar nog erger voor de moeder, want als hij dit allemaal makkelijk kwijt raakt is de stap naar het volgende nest weer makkelijker...
ik stimuleer alleen de gedachte òm een asiel hond te halen,wendy71 schreef:Waarom, ze kan toch ook een goede betrouwbare fokker uitkiezen en daar een pup vandaan halen?Pak-de-bal schreef:het lot beslist , nu toch maar kijken weer naar een asiel hondje?margriet schreef:Dat weet ik wel!!!Komt wel goed hoor maar zo is timber ook in mijn leven gekomen.Het hoeft niet altijd slecht te zijn.Ik hou altijd marktplaats in de gaten,daar zetten bekende fokkers ook hun pups op.
Ik vind MP nou niet echt een geschikte plek om een pup uit te zoeken(uitzonderingen daargelaten.)
de meerderheid denkt daar niet eens zo over

- Zoek stok!
- Zeer actief
Bekende fokkers wel, goede fokkers is een ander verhaalmargriet schreef:Dat weet ik wel!!!Komt wel goed hoor maar zo is timber ook in mijn leven gekomen.Het hoeft niet altijd slecht te zijn.Ik hou altijd marktplaats in de gaten,daar zetten bekende fokkers ook hun pups op.

Linda, Izzie en Bram
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
beruchte fokkers bedoel jemargriet schreef:Dat weet ik wel!!!Komt wel goed hoor maar zo is timber ook in mijn leven gekomen.Het hoeft niet altijd slecht te zijn.Ik hou altijd marktplaats in de gaten,daar zetten bekende fokkers ook hun pups op.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
wat is nu het verschil met een advertentie op marktplaats of een advertentie op een hondensite... het blijft toch hetzelfde...Hutsje schreef:beruchte fokkers bedoel jemargriet schreef:Dat weet ik wel!!!Komt wel goed hoor maar zo is timber ook in mijn leven gekomen.Het hoeft niet altijd slecht te zijn.Ik hou altijd marktplaats in de gaten,daar zetten bekende fokkers ook hun pups op.
Trouwens wel zonder al te veel informatie en geen prijs en meestal een link naar hun eigen website.Toch vind ik het heel sneu voor zo'n hondje.. in het algemeen zetten goede fokkers hun pups echt niet op mp, die hebben wachtlijsten of doen het via andere kanalen zoals de rasvereniging
.
ik ga toch eerst kijken bij een fokker hoe of wat... overigens ken ik de meeste in 'mijn' wereldje wel dus hoef nergens te kijken voor een pup omdat ik veel hoor qua dekkingen etc. dan weet ik waar ik een pup kan bestellen... maar als je de fokker niet kent kun je naar mijn mening ook rustig op marktplaats bij een goede fokker een pup halen, zolang je er maar gewoon gaat kijken wat je normaal ook zou doen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi