Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Aversie tegen eten
Moderator: moderatorteam
-
Addy
Aversie tegen eten
Sammie Hoesseinie heeft dus echt een aversie tegen eten. Het is niet dat wij gemakkelijk veranderen van voeding waardoor hij zich dit heeft kunnen aanleren. Hij lust gewoon weinig tot niets.
Als pup is hij heel erg ziek geweest en heeft toen een week gebraakt, diarree gehad , aan infusen gehangen en heel veel medicatie gehad die er echt dwangmatig inging.
Zou het kunnen dat hij daardoor een aversie tegen voeding ontwikkeld heeft ?
Zo ja, zou je daar nog wat aan kunnen doen ?
Als pup is hij heel erg ziek geweest en heeft toen een week gebraakt, diarree gehad , aan infusen gehangen en heel veel medicatie gehad die er echt dwangmatig inging.
Zou het kunnen dat hij daardoor een aversie tegen voeding ontwikkeld heeft ?
Zo ja, zou je daar nog wat aan kunnen doen ?
- Bollie
- Vaste gebruiker
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 1
Hier ook zo'n Miep met eten, nergens enthousiast voor te krijgen, ruikt aan het eten en loopt weg
Brok of KVV, maakt niets uit. Ook hondenkoekjes e.d. gaan er niet in. Mijn hoop is gevestigd op de pup die over 2 weken komt ...... m.s. is dat wel aanleiding om de bak leeg te eten, maar ik heb er een hard hoofd in.
Maar ja, jij hebt al meerdere honden en dat werkt dus niet stimulerend .... neem aan dat je ook al geprobeerd hebt om het extra lekker te maken??
Fokster zei tegen mij "zolang de botjes er niet uitsteken hoef je je geen zorgen te maken, zij heeft genoeg aan weinig" dus misschien ook een soort geruststelling voor jou?
Maar ja, jij hebt al meerdere honden en dat werkt dus niet stimulerend .... neem aan dat je ook al geprobeerd hebt om het extra lekker te maken??
Fokster zei tegen mij "zolang de botjes er niet uitsteken hoef je je geen zorgen te maken, zij heeft genoeg aan weinig" dus misschien ook een soort geruststelling voor jou?
-
Addy
heb ik ook geprobeerd maar werkt niet, hij eet rustig vier vijf dagen helemaal niets, het is een manneke van nog geen vijf kilootjes.crutz schreef:hier ook gehad met Ace...die at echt alleen maar om te overleven...
tot ik de overstap maakte naar NRV en op zeer wisselende tijden ging voeren...(dus soms iedere dag, soms om de dag, soms nog een dag extra als er heel veel gegeten was...) sindsdien valt hij altijd aan...
Ze barfen hier en ik geef nooit regelmatig.
Maar zelfs de dingen die hij dan wel "lekker " vind gaan er minimaal in, zodra het etenstijd is verstopt hij zich gewoon
Als ik pens geef wil hij nog wel komen kijken voor een heel klein hapje, smuldier krijg ik er ook nog wel met mate in maar soms eet hij ook zo een bak leeg van 400 gram, er is gewoon geen peil op te trekken. Zo lust hij iets niet en een week later vreet hij zijn eigen helemaal rond van dat wat hij eerder niet lustte
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Boomer is ook zo lastig met eten..
Ben zelfs gestopt met rauw voeren, want hij at het toch niet. At alleen de kip, als hij dat al wilde.
Nu krijgt hij weer gewoon brokken, die blijven gewoon staan en hij eet wanneer het hem uitkomt.. Soms ook dagen niet. Hij eet nu beter dan toen ik rauw voerde.
Als pup heeft hij ook wel ns een week niet gegeten, vertikte het gewoon.
Ben zelfs gestopt met rauw voeren, want hij at het toch niet. At alleen de kip, als hij dat al wilde.
Nu krijgt hij weer gewoon brokken, die blijven gewoon staan en hij eet wanneer het hem uitkomt.. Soms ook dagen niet. Hij eet nu beter dan toen ik rauw voerde.
Als pup heeft hij ook wel ns een week niet gegeten, vertikte het gewoon.
-
Addy
Volgens hemzelf staat hij bovenaan de ladderBoutje schreef:Dus nu en dan eet hij wel veel... 400 gram kvv ineens voor een hondje van 5 kilo is toch veel.
Is hij verder actief en gezond? Dan zou ik het gewoon negeren en hem laten eten als hij wil.
Eet hij bij de andere honden of appart? (misschien eens andersom proberen)
Staat hij onder aan de ladder of net niet? (durft hij niet of moet hij uist alles in de gaten houden?)
Laïla is ook nog altijd een slechte eter, maar sinds ik het al of niet eten negeer gaat het beter. Ze blijft op gewicht, eet soms wel, soms niet, maar we maken er ons neit meer druk om. En ik heb de indruk dat ze de laatste tijd ietsje beter begint te eten.
Apart eet hij niet en bij de andere honden eet hij ook niet als hij zijn dag heeft
400 gram ineens is veel maar aangezien hij dan weer twee dagen niet eet ben ik al lang blij dat hij dat opeet, verder braakt hij niet, is hij niet ziek en volgens de da een kerngezond hondje die bij vlagen wat te mager is
Verder maak ik geen poeha, als hij niet eet dan maar niet maar inwendig vind ik het wel naar, ik heb liever dat hij ook lekker eet zoals de rest dat ook doet
-
estelle
Wij hebben dat met Chello ook gehad. In het begin was het zo erg dat hij vreselijk mager was en we daar opmerkingen over kregen.
Hij trekt werkelijk overal zn neus voor op en zn eten eet hij soms met lange tanden, echt odmat het moet dan.
Vers vlees en botten e.d. moet hij al helemaal niet.
Hij heeft het jaren goed gedaan op Çavom maar begon daar nu ook over te eikelen. Hij staat nu op een andere brok en dan eet hij weer beter.
Hij trekt werkelijk overal zn neus voor op en zn eten eet hij soms met lange tanden, echt odmat het moet dan.
Hij heeft het jaren goed gedaan op Çavom maar begon daar nu ook over te eikelen. Hij staat nu op een andere brok en dan eet hij weer beter.
-
Addy
Dus eigenlijk zijn er gewoon honden die slecht eten en hoef ik het niet te verklaren door zijn ziek zijn in puppie stadium met daarbij horend dwang vocht en medicijnen ?estelle schreef:Wij hebben dat met Chello ook gehad. In het begin was het zo erg dat hij vreselijk mager was en we daar opmerkingen over kregen.
Nu dat ik lees dat meer honden het hebben maak ik me daar dan ook maar geen zorgen meer over
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Bij Boomer heeft het in ieder geval nix met ziek (geweest) zijn te maken, die is gewoon eigenwijsAddy schreef:Dus eigenlijk zijn er gewoon honden die slecht eten en hoef ik het niet te verklaren door zijn ziek zijn in puppie stadium met daarbij horend dwang vocht en medicijnen ?
Nu dat ik lees dat meer honden het hebben maak ik me daar dan ook maar geen zorgen meer over
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Ik durf het bijna niet te opperen hoor,.....maarre...
heb je weleens brokkken geprobeerd ? Ik weet dat je graag vers voert en dat snap ik ook wel maar misschien vindt hij brok wel interressant genoeg om af en toe te eten ? Dan heb je nog wat achter de hand als hij weer een periode wat slechter eet en hoef je misschien niet bang te zijn dat hij te mager wordt. Af en toe wat brok eten als aanvulling is volgens mij toch beter dan helemaal niet eten...
heb je weleens brokkken geprobeerd ? Ik weet dat je graag vers voert en dat snap ik ook wel maar misschien vindt hij brok wel interressant genoeg om af en toe te eten ? Dan heb je nog wat achter de hand als hij weer een periode wat slechter eet en hoef je misschien niet bang te zijn dat hij te mager wordt. Af en toe wat brok eten als aanvulling is volgens mij toch beter dan helemaal niet eten...
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Dat had Gollum ook als pup, en dat is nog wel een labrador :N: (die leven normaal om te vreten volgens mij). Sinds ze gecastreerd is kan ze eigenlijk altijd wel eten.crutz schreef:hier ook gehad met Ace...die at echt alleen maar om te overleven...
tot ik de overstap maakte naar NRV en op zeer wisselende tijden ging voeren...(dus soms iedere dag, soms om de dag, soms nog een dag extra als er heel veel gegeten was...) sindsdien valt hij altijd aan...
Addy, als je een hond van 5 kilo 2% van zijn lichaamsgewicht voert is dat 100 gram per dag (100 gram lijkt ook niks).
Dus als hij 400 gram eet hoeft hij in principe 4 dagen niet meer te eten.
-
Addy
Dat heb ik ook geprobeerd en zelfs diverse soorten maar hij neemt een brokje in zijn bek en tuft het dan wegSuzieC1970 schreef:Ik durf het bijna niet te opperen hoor,.....maarre...
Had die brokken wel gelust had ik hem daar onmiddelijk op gezet, mijn principes over goede voeding schuif ik zo aan de kant als dat in het belang van mijn hondje is
- Chanoey
- geregistreerd lid
Ik ben blij om dit topic te lezen, hier nog een moeilijke eetster. Gelukkig eet ze wel als we veel afwisselen en dingen zelf klaarmaken. Ook ik heb dus al mijn principes over voeding aan de kant moeten zetten (ik wilde graanvrij voeren en had haar op duck en wilde dat ook zo houden) maar maak me nu soms wel zorgen dat ze voedingsstoffen te kort komt.
If things around you don't change. Change the things you're around.