Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup cursus?

Moderator: moderatorteam

_diva_
Zeer actief

pup cursus?

Ongelezen bericht door _diva_ »

Onze Dylan is nu 18 weken en kent al best een hoop dingetjes ik oefen thuis welleens en hij heeft daar ook plezier in.
Ik ben nog nooit met 1 van mn honden op cursus geweest en heb dus geen idee hoe het in zijn werking gaat.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie het aanraden of niet en of ik zo nog vanwege zijn leeftijd nog in kan stromen?

Weet iemand eengoede hondenschoolin de buurt van Amersfoort?

Gr Gemma
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Je kunt altijd 'n cursus gaan doen. Als je even zoekt op internet zul je er ook vast bij je in de buurt zijn. Ga er gewoon bij 'n paar kijken hoe ze d'r les geven en of jij daar iets aan zult hebben.

Het is echter niet beter om 'in te stromen' omdat je dan halverwege 'n cursus terecht komt. Beter is gewoon met 'n nieuwe cursus te starten.
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Wij hadden zelfs dat er bij de pupcursus een hond mee deed die al 4 maanden was! Maar dit kwam ook omdat het om een Saarloos ging en die was als pup bij fokker niet veel bij mensen geweest. Dus om haar rustig te laten wennen heeft de club aangeraden om met de puplessen eerst mee te doen. Dan heoven de honden nog niet veel te doen en kan de hond lekker op zijn gemak een beetje rond kijken en wennen.
Een saarloos is al een heel schuw ras. Zeker naar mensen toe.
Nu met de basiscursus (vanaf 12 weken) was Diego precies 15 weken toen we er mee begonnen. Dat komt omdat ze weer een groepje starten als er weer plek vrij is en er genoeg zijn. Wij hebben wel lekker kleine groepjes (zeg maar stuk of 7) en genoeg aandacht voor je vragen en problemen. Je leert op deze club zelf je hond lezen. En elke week word er een rondje gedaan hoe het de afgelopen week is geweest. Als je hond of jij iets doet wat niet helemaal goed is dan moet jij nadenken en vertellen wat er fout ging (bijv. hond loopt goed mee en net als jij zegt goed zo loopt de hond de andere kant in, dan moet jij dus vertellen wat er fout ging om maar een simpel voorbeeld te noemen).

Wij vinden het leuk om naar de club te gaan om zo met Diego ook tussen andere honden bezig te zijn. en hij en wij leren er van! Ik zou het niet kunnen alleen hond thuis om mee te wandelen en dingen mee te oefenen. Vind zo'n club juist wat extra's toevoegen eigenlijk.
Ook al oefenen we thuis ook hoor. Want hij kent al bijv. zit en dat gaan ze nu pas krijgen op de cursus.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik kan qua puppycursus Zoys heel erg aanraden, ik vind het erg fijn daar! Heb er met Jamey ook GH1, A cursus, B cursus en 3 seizoenen behendigheid gelopen :mrgreen: Nu met Yore dus puppycursus en volgend seizoen ringtraining en GH1 :mrgreen: Puppycursus loopt tot augustus en begint daarna in september weer...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Zoys is inderdaad een optie, daarnaast hebben ze hier naar mijn mening ook een leuke puppycursus: http://www.hsvalleieneem.nl/index.php
Het ligt er ook een beetje aan of je na een puppy/jonge hondencursus ook nog verder wil gaan trainen.
Ze hebben wel bijna overal een zomerstop, bij de ene wat langer dan bij de andere.
Zou gewoon eens rond bellen en kijken.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik vind het zelf erg leuk om met Bowie naar cursus tegaan, niet alleen omdat zij leert maar meer omdat ik leer met haar omtegaan :wink:
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Ik had het niet willen missen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”