Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenfluitje? Tis ook nooit goed :)

Moderator: moderatorteam

Maria67
Actief

Hondenfluitje? Tis ook nooit goed :)

Ongelezen bericht door Maria67 »

Ik had al steeds van alles gelezen over het hondenfluitje dus vanmorgen heb ik er ook maar eens eentje gekocht. Het lijkt me nl ontzettend leuk om Sara en Pebbles zo een paar comando's aan te leren.
Dus dacht ik, ik begin bij het begin: gewoon in huis met kleine stukjes kaas want daar zijn ze dol op dan af en toe 'hier' roepen, even fluiten zodat ze de link leggen met het fluitje, het stukje kaas en hier komen.

Wat is nu het geval? Ze lopen de hele morgen al constant achter me aan omdat ik wrs ga fluiten en dan krijgen ze een stukje kaas :smile: .
Ik ben net al even naar buiten gelopen, dan zijn ze wel even afgeleidt van de kaas dacht ik. Maar ik kom weer binnen en ja hoor, ze blijven me achtervolgen. En vol verwachting kijken 2 paar hondeoogjes me aan met een blik van: wanneer komt het volgende stukje kaas? :denken:
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

nou hebben ze in ieder geval aandacht voor je :mrgreen:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Hondenfluitje? Tis ook nooit goed :)

Ongelezen bericht door ranetje »

Maria67 schreef:Ik had al steeds van alles gelezen over het hondenfluitje dus vanmorgen heb ik er ook maar eens eentje gekocht. Het lijkt me nl ontzettend leuk om Sara en Pebbles zo een paar comando's aan te leren.
Dus dacht ik, ik begin bij het begin: gewoon in huis met kleine stukjes kaas want daar zijn ze dol op dan af en toe 'hier' roepen, even fluiten zodat ze de link leggen met het fluitje, het stukje kaas en hier komen.

Wat is nu het geval? Ze lopen de hele morgen al constant achter me aan omdat ik wrs ga fluiten en dan krijgen ze een stukje kaas :smile: .
Ik ben net al even naar buiten gelopen, dan zijn ze wel even afgeleidt van de kaas dacht ik. Maar ik kom weer binnen en ja hoor, ze blijven me achtervolgen. En vol verwachting kijken 2 paar hondeoogjes me aan met een blik van: wanneer komt het volgende stukje kaas? :denken:
:smile:
Ze hebben in ieder geval aandacht voor je :ok:
Vandaag dat fluitje even wegleggen.
Morgen even fluiten als je de bak met voer neer zet
En dan misschien als je de tuin (heb je die?) in loopt even de honden fluiten en iets lekkers geven.

Daarna kan je het buiten eens gaan oefenen.
Niet te vaak!!

Ik heb een beetje het idee alsof je honden die fluit op dit moment als clicker zien :wink:
Zodra ik de clicker in mijn handen pakte waren mijn honden ook niet meer weg te slaan :mrgreen:

edit:typo
Laatst gewijzigd door ranetje op 15 jul 2008 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

ranetje schreef:
Ik heb een beetje het idee alsof je honden die fluit op dit moment als clicker zien :wink:
Zodra ik de clicker in mijn handen pakte waren mijn honden ook niet meer weg te slaan :mrgreen:
Haha, ja! Sterker nog, toen ik nog wel eens clickerde kwamen ze hier al aandraven als ik alleen maar het laatje open deed waar de clicker in lag.
Hoezo conditionering. :mrgreen:
Afbeelding
Maria67
Actief

Ongelezen bericht door Maria67 »

ranetje schreef:En dan misschien als je de tuin (heb je die?) in loopt even de honden fluiten en iets lekkers geven:

We hebben een hele grote tuin en daar ben ik net even met ze in geweest en wat denk je? Het lijkt alsof ze met plakband aan me vast zitten. Niks is meer interesant, behalve ik met mn stukjes kaas :mrgreen:

Maar ik leg het fluitje nu maar weg en dan zien we morgen wel weer. Ik had vanalles verwacht maar dit dus niet :19:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Maria67 schreef:
ranetje schreef:En dan misschien als je de tuin (heb je die?) in loopt even de honden fluiten en iets lekkers geven:

We hebben een hele grote tuin en daar ben ik net even met ze in geweest en wat denk je? Het lijkt alsof ze met plakband aan me vast zitten. Niks is meer interesant, behalve ik met mn stukjes kaas :mrgreen:

Maar ik leg het fluitje nu maar weg en dan zien we morgen wel weer. Ik had vanalles verwacht maar dit dus niet :19:
Je bent net even te intensief begonnen :wink:
Eigenlijk als ik het zo lees zoals ik met de clicker ben begonnen vroeger :mrgreen:
Daarom zei ik ook dat je het fluitje (en de kaas!!) even moest wegleggen voor vandaag.
Morgen fluiten voor de bak voer.
Overmorgen behalve voor de bak voer ook even één keer de tuin in lopen en de honden fluiten. Als de honden niet direct met je zijn meegelopen :wink:
En dan rustig aan als ze direct komen ook een keertje tijdens de wandeling fluiten.
Liefst op een moment dat je ziet dat ze al naar je toe komen.
Je moet eigenlijk zeker weten dat ze zullen komen.
Als je dat, zeker in het begin, goed in de gaten houdt kan je er veel plezier van hebben :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”