Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mevrouw, uw hond heeft mij gisteren gebeten !

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Mevrouw, uw hond heeft mij gisteren gebeten !

Ongelezen bericht door Gipsy »

Dat overkwam mij deze middag... :N:

Een auto stond te tuuten aan de inkompoort boven...Honden losgelaten, met zijn allen naar boven...

"Mevrouw, ik kom u verwittigen...uw hond, ja die daar, die grote Dalmata, die heeft me gisteren gebeten"

"WATTE" ? :denken:

Poort open en ik naar buiten, naar de auto...

"Ja wij kwamen gisteren voorbijgewandeld, uw hond kwam door een gat naar buiten gekropen en heeft me in mijn been gebeten"...

"Sorry maar ik ben buiten gekomen, heb jullie gezien, heb naar mijn hond gefloten die stond te blaffen, en die direct naar me toekwam, deed alle honden binnen en kwam terug buiten om te zien waarom de honden hadden geblaft en u was al weg..."

Jamaar ik bloedde zo vreselijk dat we vlug zijn doorgegaan en daarna naar de noodarts"

"Pardon ? Waarom legt u geen klacht neer ? Ik zou echt niet liever willen dat u klacht neerlegt, bij Politie of Rijkswacht, ja waarom doet u dat niet ?"

"Och maar ik wil u geen problemen bezorgen. U bent zo vriendelijk".

"Maar ik wil dat u klacht neerlegt (want de Politie en Rijkswacht is hier al vaak geweest en kennen alle honden perfect en weten dat ze niet bijten en héél lief zijn)"

Jamaar, u weet toch niet wat er allemaal in hun hoofd rondgaat, waarom ze ineens zouden bijten"

"Jawel, dat weet ik maar al te goed, geen enkele van mijn honden heeft ooit iemand gebeten en zaterdag hebben alle honden nog de hele dag hier met kindjes en anderen gespeeld. Ik vertrouw mijn honden volledig"

"Ja maar waarom blaffen uw honden dan steeds als ik voorbijkom gewandeld s avonds ? "

"Weet u dat dan niet ? Omdat toen mijn puppers nog klein waren, uw hond, telkens u voorbijkwam gewandeld hij steeds razend tegen mijn afsluiting kwam blaffen, hij hier bleef hangen omdat hij niet naar u luisterde en hij mijn puppies pestte als hij zijn kans zag..."

"Maar allez wat zegt u nu...mijn hondje was zo n klein (en haar man die naast haar zat lachtte me volledig uit "

Enfin en zo ging het maar door en door...
Ze had een papier van de Dr van wacht van gisterenavond...Er werd wel melding gemaakt van een Dalmata, maar nergens dat er een beet was. Ook had ze een tetanusspuit gekregen zei ze.

Boven haar kuit had ze een grote plakker kleven waardoor ik niets kon zien.Ze stapte wel uit de auto en zonder te manken of wat ook begeleidde ze me naar de plek waar de hond onder de afsluiting zou zijn gekropen.

Ik ben er enige tijd echt van de kaart geweest...Dat Tommy le Pasha haar niet kan rieken en idd steeds staat te blaffen als ze s avonds voorbij komt gewandeld is waar...ik roep de honden dan en we gaan dan ergens anders spelen maar ze komt altijd op een ander moment en mijn honden de hele dag opsluiten wil ik niet...

Ja ik weet ook wat tussen hen fout is gelopen...toen ze pup waren werden ze gepest door haar hond en zij klopte meer dan eens met een stok of wandelstok tegen de omheining waardoor de honden schrik kregen. Ik heb toen direct ingegrepen en gezegd dat ik dat nooit meer wou zien maar de schade was er dus blijkbaar al.
Tommy heeft nooit iemand gebeten en is een superlieve hond...
ik kan het echt niet geloven dat hij iemand zou bijten.

En als het wel gebeurd is gisterenavond dan vraag ik me af of ze hem misschien geslagen heeft met haar wandelstok (daar wandelt ze elke avond mee, ze is trouwens 68 maar supergoed te been)...of dat Tommy in de wandelstok wou bijten die ze langs datzelfde been houdt... :19:

Zij vond het normaal een ijzeren mondstuk aan te doen bij haar duitse scheper (die heb ik nooit gezien, moet voor jaren zijn geweest) maar ik leg geen enkele van mijn honden aan een ketting. :devil:
Ik heb met haar afgesproken dat de honden voorlopig vanaf 20u in huis zullen zijn en op de binnenkoer zodat ze op haar gemak kan voorbijgewandeld komen....

Brrrrrrrrrr.. ik heb er koude rillingen van.... :boos:

Wat zouden jullie doen ?

Ondertussen ben ik weeral volop aan het lezen over alle mogelijke redenen om te bijten...zien of ik iets kan bijleren :wink:

Vreemd was ook wel dat er boven vlakbij de poort 4 mensen (waaronder een chirurg :mrgreen: ) waren gedurende enkele uren en geen van hen ook maar iets hebben gehoord van gekres, gegil of wat dan ook... :19:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Hmmmm beetje raar verhaal inderdaad, maar het zou best kunnen kloppen hoor, jaren geleden liep ik altijd samen met iemand anders in het bos en op een dag zat er bij terugkeer naar de auto's een hond voor haar portier, toen ze dichterbij kwam hapte hij onverwacht en fel in haar been.Pleister plus tetanus was voldoende, de volgende dag de eigenaar van de hond erop aangesproken en die was stomverbaasd want zijn hond was altijd zo'n lieverd.Ik zou het niet geloofd hebben als ik er niet bij geweest was.
Je doet er iig goed aan de honden dan maar uit de buurt van de omheining te houden, misschien een dubbele afscheiding zodat niemand ze nog ooit kan pesten?
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Contacteer:

Hmhm, ik had een iets ander antwoord verwacht :roll:

Maar laat ik dat misschien nog toevoegen....

iemand die zich in de brousse bevindt, allez in de bergen...die mij al 5 jaar kent en ik als enige in de buurt met een auto...en die zogezegd, hevig aan het bloeden was (ze zou bloedverdunners slikken zei ze)...
die mij ziet (toen ik uit het huis kwam en de honden terugfloot) en toch nog liever een 1/2-3/4 uur wandelt om thuis te geraken terwijl ze mij ziet en toch NIETS zegt...
Ja sorry hoor dat ik het niet geloven kan en dan heb ik het hier niet over mijn hond, maar alleen al over de omstandigheden en het verhaal van de vrouw. Ze stonden trouwens met 3 (oude vrouwen) boven op de weg en geen één die mij zegt dat er iets gebeurd is ??

HmHm?? :roll:

Ik zal de eerste zijn om een hond weg te houden als zij/hij een gevaar zou zijn...

Vanmiddag heb ik trouwens al gebeld om de arts te spreken die haar zou hebben behandeld, maar die was nu niet van wacht.
Morgenavond wacht ik haar in ieder geval op en wil ik die wonde zien...met een of ander excuus voor de verzekering ofzo...en dan zal ik meer weten...ik wil het fijne ervan weten.
En tussen iemand pitsen en bijten zit ook nog een groot verschil... voor mij dan toch... :roll:
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Kan je hond er onderdoor gekropen zijn?

En zou hij dan ook weer terugkruipen denk je?

Ditzelfde heb ik ook ooit meegemaakt. Politie aan de deur dat onze hond gebeten had................. maar hij was zelf weer terug de kennel ingegaan met de sluiting weer dicht :denken: .

Dat vond de politie toch ook wel erg sterk en later hebben we de beste man zelf maar een keertje uitgelegd dat we niet van die geintjes gediend zijn. :pffff:
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel

Ongelezen bericht door Tulp »

Ik vergeet erbij te vertellen dat áls de hond erbij gekund had hij deze man zeker gepakt had. Zo link was hij op die man die altijd zijn hond los liet bij ons op het erf als we er niet waren :roll: .
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Eerst de wond zien ja.. maar het blijven dieren he... een goede bekende van een hond wilde ook bijvoorbeeld eens iets uit een auto pakken.. waar de hond inzat.. werd toch even waarschuwend geschnapt toen hij de hond wilde begroeten.. toch maar niet zonder eigenaar erbij iets willen doen bij bepaalde honden..
Het blijft een lullig verhaal dat jouw hond dus door de heg heen blijkbaar snel erdoorheen schoot haar beet en dan weer terug de tuin in? dat zie ik niet echt gebeuren eerlijk gezegd.. puur honds gedacht..
eerder inderdaad teveel uitgedaagd en dan happen.. ik geloof ook deels wel mevrouw haar verhaal, waarom zou ze stampij willen maken zonder politie ed op poten te zetten.. ze liet het je nu weten..zonder dat ze problemen wilde, belangrijk is wel dat je de wond ziet en echt probeert te weten wat zij deed waardoor je hond eventueel als het idd zo is de reactie gaf die hij gaf..
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Het is een erg vreemd verhaal en waarschijnlijk wil die vrouw je gewoon een hak zetten omdat ze het geblaf irritant vindt, of omdat ze jaloers is op jouw knappe, lieve honden!
Maar het is niet erg om voorlopig de nodige maatregelen te nemen, al is het maar om meer gezeik te voorkomen!
En ik zou inderdaad contact opnemen met de arts, de vrouw vragen om de wonde te laten zien én vragen of ze het verhaal nog eens in detail wil vertellen! (wellicht betrap je haar op veranderingen in het verhaal)
Succes!
RIP Cena :roos:
    Lucia
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik had haar teen eerst willen zien, nog voordat ik dit lange gesprek was aangegaan.
    Laat haar eerst maar eens bewijzen, dan verder praten.

Het blijft een heel vreemd verhaal vind ik. Als jouwn honden zo op haar reageren zal er idd wel iets gebeurd zijn ooit.
    Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ja toch zou het kunnen hoor. Jaren geleden liep ik met Des hier door het losloopgebied, Des is nr 1 qua zachtaardigheid, knuffelen, altijd lief voor alles en iedereen, een super podencootje :ok: . Ik kom een man tegen die gewoon gedag zegt en ze vloog hem zo in zijn been. Was ze uit mijn zicht geweest en die man had me dat verteld had ik het in geen honderdduizend jaar geloofd. Daarna heeft ze nooit meer iemand gebeten :19:
    Mijn gok is dat deze man haar deed denken aan haar nare verleden in Spanje.
    Sindsdien zeg ik nooit nooit meer :wink:
    Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

ik geloof die mensen ook, en met bloedverdunners móet je wel heel snel naar een doktergaan ,
    ipv even nog gezellig bij jouw aanbellen.

het is in een seconde gebeurd, en jouw hond heeft haar dus altijd al geroken en herkent, en hij mag haar niet.

Ik vind het nog heel aardig van haar, dat ze niet naar de politie is geweest ,
    maar naar jou toe gaat.
    Naad
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Misschien heeft ze het zelf wel uitgelokt die mevrouw, door weer met haar wandelstok tegen de schutting aan te bonken. Dus eigen schuld dikke bult :pffff:
    Afbeelding
    Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
    Chione
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Ik zou sowieso wel eerst die bijtwond willen zien. Zo komt het nogal strange over allemaal.
    ~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
    Afbeelding
    ~
    Marie-Josée
    Erelid
    Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Hopelijk kan de arts die haar behandeld heeft uitsluitsel geven anders blijf je er maar over speculeren.
    Kaiou
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Het is zo'n vreemd verhaal dat je eigenlijk zou zeggen: dat verzin je toch niet....... :wink:
    Maar, ik zou nog maar eens met die mevrouw gaan praten, niet wachten tot ze naar jou toe komt maar er gewoon even langs gaan. Inderdaad eens horen of ze 2x hetzelfde verhaal verteld.
    Afbeelding
    jores
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
    Aantal honden: 7
    Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

als de arts correct is zegt hij tegen jou helemaal niks, hij heeft tenslotte medisch geheim.
    groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
    https://www.facebook.com/vdjorishoeve
    Rea
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
    Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Nanna schreef:tegenvraag: wat schiet die mevrouw er mee op om met zo'n verhaal bij jou aan de poort te komen?
    Ik ga er van uit dat het niet zomaar tijdverdrijf is, en wat ze er mee op zou schieten is me ook al een raadsel.
    Ik geloof dus best dat er wat gebeurd is. Maar voor de zekerheid zou ik een attest van de huisarts willen zien.
    Die tegenvraag zat in ook aan te denken :denken:
    zou ook wel echt willen weten of ze voor een bijtwond is behandeld.

Wat Joris hier verteld, als je aan een arts 't verhaal doet en je van hem alleen wil weten of 't een echt bijtwond aangaat zal hij er niet moeilijk over doen.
    Afbeelding
    Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Hebben jullie ruzie met die vrouw? Dat ze jullie een hak probeert te zetten. Het is al apart dat die vrouw steeds met haar wandelstok tegen jullie heg / schutting tikt om de honden te pesten, dus vandaar mijn vraag. Als jullie in onmin leven dan acht ik haar wel in staat om zo'n rotgeintje uit te halen, maar als dat niet het geval is dan is die kans een stuk kleiner.
    In Nederland kun je bij mijn weten niet zomaar bij een arts informeren naar het letsel van een ander (behalve je gezin) ivm beroepsgeheim. Maar ik zou inderdaad vragen naar de rekening van de arts + een schriftelijke toelichting / verklaring van die arts waarin staat dat dit een hondenbeet is.
    En ik zou zo snel mogelijk zorgen dat jullie hond niet meer door de heg / omheining kan ontsnappen + dat die vrouw jouw honden niet meer kan zien vanaf de openbare weg, zodat zij je honden ook niet meer kan pesten. Want dan kan zij dit soort geintjes niet meer flikken (mocht het een "geintje" zijn natuurlijk.
    alm@
    moderator
    Mijn ras(sen): Langhaar teckel
    Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Zeg nooit nooit bij honden, ze kunnen je soms met vervelende verrassingen overvallen. Als je verzekerd bent voor dit soort dingen zou ik het de verzekering laten uitzoeken en anders zou ik idd een bewijs willen hebben dat het jouw hond is die gebeten heeft.
    Ga in elk geval even je omheining even goed na op gaten. Sterkte ermee.
    Afbeelding
    Emma
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

ik zou in ieder geval zorgen dat je omheining zo is dat je hond er nooit door of over heen kan gaan. want je zit niet op nog zoiets te wachten.

verder ben ik het ook eens dat een hond toch onverwachte dingen kan doen. en als die mevrouw door het blaffen misschien iedere keer met haar wandelstok staat te zwiepen dan lok je een en ander uit natuurlijk. maar daarvoor zou ik een goede omheining of dubbele omheining zetten.

heb je een gat kunnen ontdekken in de omheining?
    Gipsy
    Zeer actief
    Contacteer:

Pak-de-bal schreef:ik geloof die mensen ook, en met bloedverdunners móet je wel heel snel naar een doktergaan ,
    ipv even nog gezellig bij jouw aanbellen.

het is in een seconde gebeurd, en jouw hond heeft haar dus altijd al geroken en herkent, en hij mag haar niet.

Ik vind het nog heel aardig van haar, dat ze niet naar de politie is geweest ,
    maar naar jou toe gaat.
    Hoi Pakkie, jij terug hier ? Zal ik met jou beginnen....

Als je mijn tekst zou hebben gelezen :roll: dan zou je hebben gelezen dat ik de vraag stel...Als die vrouw toch zo aan het bloeden was waarom wil ze dan nog te voet 30 a 45 minuten wandelen naar huis, terwijl ze mij buiten ziet staan met een auto voor de deur ? Zou jij dan niet roepen en zeggen..."hé ik bloed hier, breng me snel even naar de Dr...?

Ik heb haar gebeden om a u b naar de politie te gaan, ik wil niet liever dan dat ze klacht neerlegt !

Heel aardig ? Ik moet van haar mijn hond voortaan aan een ketting vastleggen :neenee: want zo was dat hier altijd zo vroeger, zei ze, en zo heeft haar hond leren blaffen want die hond die hier aan de ketting lag (vorige eigenaar) kon haar hond toch niet pakken en zo treiterde hij die....Heb je dat liever ? :devil:
    Gipsy
    Zeer actief
    Contacteer:

Kaiou schreef:Het is zo'n vreemd verhaal dat je eigenlijk zou zeggen: dat verzin je toch niet....... :wink:
    Maar, ik zou nog maar eens met die mevrouw gaan praten, niet wachten tot ze naar jou toe komt maar er gewoon even langs gaan. Inderdaad eens horen of ze 2x hetzelfde verhaal verteld.
    Op een km of 2 staan een 20 tal weekendhuisjes (zoals dat noemt). Ze woont daar, maar waar :19:

Elke avond komt ze voorbijgewandeld met enkele andere vrouwen, dus vanavond verwittigd een andere buur mij wanneer ze voorbijkomt (mijn huis staat te ver van de straat) en dan zoek ik haar op :ok:
    Suuz
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Wat ik niet helemaal begrijp is waarom er mensen nog steeds denken dat hun hond nooit zal bijten...
    Ik zie mijn honden er ook niet voor aan maar zal nooit, nooit zeggen.
    En zoals Nanna zegt, wat heeft ze er aan om dat te zeggen als het niet zo zou zijn?
    Zoek stok!
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Mijn hond is ook de liefste hond van de wereld, maar ik zeg niet op voorhand dat hij zoiets nooit zou doen :wink: Zou iemand bij mij aan de deur komen met zo'n verhaal, dan zou ik de bijtwond wel willen zien. Overigens kan mijn hond niet in en uit naar voorbijgangers toe.
    Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
    Gipsy
    Zeer actief
    Contacteer:

SannePP schreef:Het is een erg vreemd verhaal en waarschijnlijk wil die vrouw je gewoon een hak zetten omdat ze het geblaf irritant vindt, of omdat ze jaloers is op jouw knappe, lieve honden!

Dat is het eerste dat mijn buren gisteren ook zeiden Maar het is niet erg om voorlopig de nodige maatregelen te nemen, al is het maar om meer gezeik te voorkomen!

De honden gaan allen binnen vanaf 20u, dat heb ik met haar afgesproken

En ik zou inderdaad contact opnemen met de arts, de vrouw vragen om de wonde te laten zien én vragen of ze het verhaal nog eens in detail wil vertellen! (wellicht betrap je haar op veranderingen in het verhaal)
    Succes!
    Ze had een papier van een arts...maar er was geen sprake van een hondenbeet...
    ben wel vergeten te kijken naar uur en datum op het document...Ik vraag haar vanavond nog eens dat documentje :ok:

Ze heeft geen enkele kost....ze heeft de dr niet moeten betalen en ook niet voor de tetanusspuit, noch aankoop noch plaatsing :denken:
    Gipsy
    Zeer actief
    Contacteer:

Zoek stok! schreef:Mijn hond is ook de liefste hond van de wereld, maar ik zeg niet op voorhand dat hij zoiets nooit zou doen :wink: Zou iemand bij mij aan de deur komen met zo'n verhaal, dan zou ik de bijtwond wel willen zien. Overigens kan mijn hond niet in en uit naar voorbijgangers toe.
    Ben het met je eens :ok: Ik zeg ook niet, NOOIT...ik denk dat je elke hond wel zover kan brengen dat hij op een dag eens bijt maar dan omdat je hem provoceert of dermate treitert bijvb.

De bijtwond zien was gisteren geen te stellen eis...haar echtgenoot was erbij en Spanjaarden, tja das een volkje apart...vooreerst dulden ouderen geen tegenspraak van een jongere...bovendien vinden mannen dat ze "god" zijn en de vrouwen mogen kuisen...vooral de oude garde dan hé...

Zonder de man erbij kan ik veel meer bewerkstelligen :ok:

Mijn honden kunnen normaal ook niet naar voorbijgangers toe...Ik heb een afsluiting van bijna 1800 m lang...ben effe aan het uploaden bij photobucket...maar t hapert...

Wat ik wil zeggen...er is hier geen doorgaand verkeer, we wonen afgelegen...als er een hond blaft (1 tot 3 maal per dag) is dat om mij te verwittigen dat er iemand voorbijkomt op het landweggetje boven...en dat is zeer zelden...
    Aan de andere zijde (zie straks foto's) is er een rivier en bergen/heuvels... Daar mag ik geen afsluiting zetten want beschermd gebied...bovendien zou me dat nogeens 20.000 € kosten bovenop de 10.000 € die ik al betaald heb...

En ja, de honden zijn vaak boven met me buiten de afsluiting, niemand die daar ooit een probleem mee heeft gehad en iedereen knuffelt de honden, alle honden...

Vanmorgen om 8u45 stond ikzelf al bij de Politie...heb hun medegedeeld wat me is overkomen...
    Zij hebben me bevestigd dat als die vrouw een hondebeet zou hebben gehad dan is de behandelende Dr. VERPLICHT dat te melden aan de Politie, of dat die vrouw dat nu goedvind of niet. De hond wordt dan in quarantaine genomen, nagekeken of hij gevaccineerd is edm... en getest...

Er is geen enkele melding binnengekomen van een hondebeet ...
    Zoek stok!
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Gipsy schreef: ik denk dat je elke hond wel zover kan brengen dat hij op een dag eens bijt maar dan omdat je hem provoceert of dermate treitert bijvb.
    Of omdat hij de persoon als bedreiging ziet, terwijl wij dat zelf anders zouden zien :wink:
    Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
    Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Als je honden inderdaad in en uit kunnen lopen (uit je tuin / erf) dan is dat in haar geval niet handig. Zou ik toch wat aan doen dan, dat voorkomt een heleboel gezeik.
    Gipsy
    Zeer actief
    Contacteer:

Muk schreef:Als je honden inderdaad in en uit kunnen lopen (uit je tuin / erf) dan is dat in haar geval niet handig. Zou ik toch wat aan doen dan, dat voorkomt een heleboel gezeik.
    Aan de straatkant staan 2 km afsluiting, tussen mezelf en de buren...alles afgesloten en dicht
    Aan de overkant in de bergen, woont niemand en zijn ze nog nooit op een openbare plaats geweest...het is gewoon te ver weg van huis en zonder mij durven ze niet zo ver gaan

Ik wil trouwens nog wel de eerste hond zien die in 1 minuut uitbreekt en dan rap terug binnen de omheining gaat gaan staan...als vrouwtje hem 30 sec. later roept omdat ze hem heeft horen staan blaffen :denken:
    want dat heb ik gezien...hij stond tegen haar aan de omheining te blaffen

Een foto...waar de blauwe auto staat is de omheining, 100m lager mijn huis. Gele lijn = erfgrenzen...rode omlijning 2 v d 3 dalmata, vrij met me mee op andere heuvel van buur
    Afbeelding

Misschien ongeloofwaardig maar toch de waarheid...Tommy wordt 2 in oktober...tot op de dag van vandaag heeft ie nog NOOIT gegromd (ne niet naar mensen, niet naar honden of wat dan ook), nooit gehapt (zelfs niet al spelende met zijn zusters) nooit zijn tanden getoond of wat dan ook...hij is wat men noemt...een echt doetje :smile: :mrgreen:
    wendy71
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Ridgebacks!
    Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
    Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

:offt: mens , wat woon jij beroerd zeg. :N:

NOT. :smile:
    Wat een geweldige mooie plaats. :ok:
    Afbeelding
    Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
    Roelfien
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Die gele streep is jouw einde erf? :eek:

Tja, dat is lastig controleren dan. :mrgreen:

Ik weet dat het in dergelijke gebieden normaal is om de dieren los te laten lopen, maar ja dan kan er dus ook schade aangericht worden.
    Het is me nu alleen onduidelijk wat die mevrouw nu van jou wil. Excuses of ook een vergoeding? Ik zou in ieder geval mijn excuses aanbieden. Je weet gewoon niet wat er gebeurd is, dus dan neem je gewoon je verantwoordelijkheid zonder dat je feitelijk bewijs hebt. Dat is denk ik het netste. :wink:
    Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
    In memoriam Yentie en Toby
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”