Een auto stond te tuuten aan de inkompoort boven...Honden losgelaten, met zijn allen naar boven...
"Mevrouw, ik kom u verwittigen...uw hond, ja die daar, die grote Dalmata, die heeft me gisteren gebeten"
"WATTE" ?

Poort open en ik naar buiten, naar de auto...
"Ja wij kwamen gisteren voorbijgewandeld, uw hond kwam door een gat naar buiten gekropen en heeft me in mijn been gebeten"...
"Sorry maar ik ben buiten gekomen, heb jullie gezien, heb naar mijn hond gefloten die stond te blaffen, en die direct naar me toekwam, deed alle honden binnen en kwam terug buiten om te zien waarom de honden hadden geblaft en u was al weg..."
Jamaar ik bloedde zo vreselijk dat we vlug zijn doorgegaan en daarna naar de noodarts"
"Pardon ? Waarom legt u geen klacht neer ? Ik zou echt niet liever willen dat u klacht neerlegt, bij Politie of Rijkswacht, ja waarom doet u dat niet ?"
"Och maar ik wil u geen problemen bezorgen. U bent zo vriendelijk".
"Maar ik wil dat u klacht neerlegt (want de Politie en Rijkswacht is hier al vaak geweest en kennen alle honden perfect en weten dat ze niet bijten en héél lief zijn)"
Jamaar, u weet toch niet wat er allemaal in hun hoofd rondgaat, waarom ze ineens zouden bijten"
"Jawel, dat weet ik maar al te goed, geen enkele van mijn honden heeft ooit iemand gebeten en zaterdag hebben alle honden nog de hele dag hier met kindjes en anderen gespeeld. Ik vertrouw mijn honden volledig"
"Ja maar waarom blaffen uw honden dan steeds als ik voorbijkom gewandeld s avonds ? "
"Weet u dat dan niet ? Omdat toen mijn puppers nog klein waren, uw hond, telkens u voorbijkwam gewandeld hij steeds razend tegen mijn afsluiting kwam blaffen, hij hier bleef hangen omdat hij niet naar u luisterde en hij mijn puppies pestte als hij zijn kans zag..."
"Maar allez wat zegt u nu...mijn hondje was zo n klein (en haar man die naast haar zat lachtte me volledig uit "
Enfin en zo ging het maar door en door...
Ze had een papier van de Dr van wacht van gisterenavond...Er werd wel melding gemaakt van een Dalmata, maar nergens dat er een beet was. Ook had ze een tetanusspuit gekregen zei ze.
Boven haar kuit had ze een grote plakker kleven waardoor ik niets kon zien.Ze stapte wel uit de auto en zonder te manken of wat ook begeleidde ze me naar de plek waar de hond onder de afsluiting zou zijn gekropen.
Ik ben er enige tijd echt van de kaart geweest...Dat Tommy le Pasha haar niet kan rieken en idd steeds staat te blaffen als ze s avonds voorbij komt gewandeld is waar...ik roep de honden dan en we gaan dan ergens anders spelen maar ze komt altijd op een ander moment en mijn honden de hele dag opsluiten wil ik niet...
Ja ik weet ook wat tussen hen fout is gelopen...toen ze pup waren werden ze gepest door haar hond en zij klopte meer dan eens met een stok of wandelstok tegen de omheining waardoor de honden schrik kregen. Ik heb toen direct ingegrepen en gezegd dat ik dat nooit meer wou zien maar de schade was er dus blijkbaar al.
Tommy heeft nooit iemand gebeten en is een superlieve hond...
ik kan het echt niet geloven dat hij iemand zou bijten.
En als het wel gebeurd is gisterenavond dan vraag ik me af of ze hem misschien geslagen heeft met haar wandelstok (daar wandelt ze elke avond mee, ze is trouwens 68 maar supergoed te been)...of dat Tommy in de wandelstok wou bijten die ze langs datzelfde been houdt...

Zij vond het normaal een ijzeren mondstuk aan te doen bij haar duitse scheper (die heb ik nooit gezien, moet voor jaren zijn geweest) maar ik leg geen enkele van mijn honden aan een ketting.

Ik heb met haar afgesproken dat de honden voorlopig vanaf 20u in huis zullen zijn en op de binnenkoer zodat ze op haar gemak kan voorbijgewandeld komen....
Brrrrrrrrrr.. ik heb er koude rillingen van....

Wat zouden jullie doen ?
Ondertussen ben ik weeral volop aan het lezen over alle mogelijke redenen om te bijten...zien of ik iets kan bijleren

Vreemd was ook wel dat er boven vlakbij de poort 4 mensen (waaronder een chirurg