Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kong vullen?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

Kong vullen?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,
Ik heb voor de jongens hier een Kong...
die kun je vullen met in de dierenwinkel te koop zijnde pasta. Yeah rigth ;-) Dus niet ;-) Want DAT ga ik er niet aan uitgeven.....

Ik heb m gepropt met lastig eruit te krijgen dingen.... knabbels...

Heeft iemand anders nog suggesties in de categori 'zelf maak''?

Suzanne
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Tik op google eens kong recepten in en je weet niet wat je ziet :wink:
Maar je kan er ijsjes van maken dmv yoghurt met allerlei lekkers erdoor erin tedoen, wel even het gat afsluiten met een brokje oid anders loopt het je vriezer in... en voordat je het geeft even de kong onder de warme kraan doen zodat d eeerste kou eraf is.
Ik doe er regelmatig iets van smuldier kvv in waar ook pens stukjes door zit.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik doe er ook altijd smuldier in :wink: , gat dicht stoppen joghurt er in en nachtje in de vriezer :19: . lekker ijsje :cheer:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

ik stop er stukjes pens in, stukjes kopvlees, wat smuldier en griekse yoghurt met honing en dan de vriezer in, staat garant voor even wat kongplezier :wink:
~Suzanne~
Zeer actief

jacq1970 schreef:Tik op google eens kong recepten in en je weet niet wat
:oops:

Dat had ik me niet gerealiseerd!
Wist ik veel dat zo'n ding magnetron -safe is? ;-)
Eh... ik heb wel het nodig aan suggesties... dank u ;-)

Suzanne

ps... tips blijven welkom! ;-)
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

ik had er laatst ook een topic over en wat leuke tips gehad. inmiddels heb ik het volgende uitgeprobeerd:

pindakaas (even lekker laten smelten)
yoghurt (vanuit de vriezer)
stukjes oud brood met een klein beetje honing
banaan (dat was kliederen!)
brintapap
worst
(pens)koekjes

en daarstraks had ik de ene helft van zo'n dubbellikker-ijsco er in gestopt, maar dat was een plakboel (gelukkig wel buiten gegeven) en ze had hem sneller op dan ik hoopte (moest dweilen en de vloer was nog niet droog, toen had ze m al op!) :smile:
RIP Cena :roos:
    alm@
    moderator
    Mijn ras(sen): Langhaar teckel
    Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Wat is er mis met een lekker vers bot waar ze paar uur mee zoet zijn :19:
    Afbeelding
    ~Suzanne~
    Zeer actief

alm@ schreef:Wat is er mis met een lekker vers bot waar ze paar uur mee zoet zijn :19:
    Niets, maar ik vind afwisseling wel leuk! ;-)

Suzanne
    alm@
    moderator

Suzanne123 schreef:
    alm@ schreef:Wat is er mis met een lekker vers bot waar ze paar uur mee zoet zijn :19:
    Niets, maar ik vind afwisseling wel leuk! ;-)

Suzanne
    De hond ook denk je :wink: Ik zie zelf niks in kongen vullen met pindakaas o.i.d. :mrgreen: ik gooi hier een paar keer in de week een vers lamsbekken- of schouder in de tuin, goed voor uren knaagplezier. Maar het gaat erom dat de honden lekker wat te doen hebben en ieder doet dat op z'n eigen manier :ok:
    Afbeelding
    Gipsy
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
    Aantal honden: 4
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Vanavond hebben ze hier bevrozen yoghurt, toast,banaan mengeling gekregen (toast in stukjes erbij om de gaatjes te dichten en de caloriën laag te houden) in hun Kongn perzik, yoghurt, toast.... :mrgreen:

Ik merk hier dat ze van een goei been sneller wat vloeibare uitloop hebben dus worden de benen beperkt !
    ~Suzanne~
    Zeer actief

Ik kan de opmerking over het bot niet helemaal vergeten.... ;-)

Daar zit ongetwijfeld wat in, maar aangezien Tristan nog een pup is vind ik 'een bot voor een paar uur' gewoon tever gaan ;-) wie weet groei ik daar nog in hoor... Ik ben al zover dat die kleine Carnibest krijgt en geen brokken ;-) maar een recreatiebot vind ik gewoon nog te eng....

Er worden diverse soorten kauwmateriaal aangeboden hier (commercieel gekocht, dat wel) en vandaag voor het eerst voor die kleine een kong met wat erin... tsja.... ;-)

Ik hou ze natuurlijk ook bezig met spel en 'oefeningetjes', het is echt niet zo dat ze hier uitsluitend zichzelf moeten vermaken..... en dan vind ik zo'n kong een prima idee....

Suzanne
    alm@
    moderator

Boutje schreef:Ach ja, afwisseling...
    Net jij hebt natuurlijk helemaal geen snacks en snoepjes in huis :mrgreen: :smile: .
    Heb je het tegen mij? Ik geef ze inderdaad thuis geen snacks en snoepjes. Alleen buiten om te trainen krijgen ze wat met weinig calorieën. Ik heb 2 castraten en die houd ik graag op een gezond gewicht met gezonde voeding :wink:
    Afbeelding
    ~Suzanne~
    Zeer actief

alm@ schreef:
    Net jij hebt natuurlijk helemaal geen snacks en snoepjes in huis :mrgreen: :smile: .
    Heb je het tegen mij? Ik geef ze inderdaad thuis geen snacks en snoepjes. Alleen buiten om te trainen krijgen ze wat met weinig calorieën. Ik heb 2 castraten en die houd ik graag op een gezond gewicht met gezonde voeding :wink:
    :pffff:
    die opmerking over snacks en snoepjes was voor mij..... omdat ik in een ander topic aangaf 'niets in huis te hebben' ;-)

Suzanne
    alm@
    moderator

Suzanne123 schreef:Ik kan de opmerking over het bot niet helemaal vergeten.... ;-)

Daar zit ongetwijfeld wat in, maar aangezien Tristan nog een pup is vind ik 'een bot voor een paar uur' gewoon tever gaan ;-) wie weet groei ik daar nog in hoor... Ik ben al zover dat die kleine Carnibest krijgt en geen brokken ;-) maar een recreatiebot vind ik gewoon nog te eng....
    Hier barfen ze al jaren dus botten 'wegwerken' zijn ze gewend maar ik kan mij voorstellen dat je het bij een pup wat eng vindt :wink:
    Misschien kan je eens een zacht (ongekookt) lamsribbetje proberen als het je wat lijkt. In het begin houd je het dan vast zodat hij het niet in één keer weg kan schrokken, zo leren ze meteen goed te knagen.
    Afbeelding
    alm@
    moderator

Suzanne123 schreef:
    alm@ schreef:
    :pffff:
    die opmerking over snacks en snoepjes was voor mij..... omdat ik in een ander topic aangaf 'niets in huis te hebben' ;-)

Suzanne
    Ahh oké :ok: soms kan ik het allemaal niet meer volgen :mrgreen:
    Afbeelding
    SannePP
    Zeer actief
    Contacteer:

Cena krijgt ook snel diarree als ze te lang op een bot knauwt, dus vandaar dat we de kong gehaald hebben. En ik ben zo'n muts die haar puppepup niet alleen laat als ze een bot of schoentje of wat dan ook heeft, vanwege verstikkingsgevaar. Met de kong durf ik haar wel buiten te laten terwijl ik binnen bezig ben! :ok:
      Sabby
      Zeer actief
      Contacteer:

Ongelezen bericht door Sabby »

uuhh wat is een kong en wat doen ze ermee?
      en hoe halen ze het spul er weer uit wat je erin stopt?

(ja sorry, nog nooit van ene kong gehoord... )
      distance-creations.nl voor persoonlijke waakborden en (dieren)dingen met foto!
      Afbeelding
      SannePP
      Zeer actief
      Contacteer:

Sabby: geeft niks hoor, ik had er tot voorkort ook nog nooit van gehoord! :mrgreen:

Afbeelding
      Dit is een kong (de supervariant - Cena heeft een rooie)
      Het is een rubberen speeltje, dat hol is van binnen.
      Er zitten twee gaten in: aan de bovenkant een kleintje, onder een wat grotere. De kong kun je vullen met van allerlei lekker dingen, die je hond uit de gaatjes moet zien te peuteren/ likken/ knagen. Hier issie wel even mee bezig, zodat hij zich kan vermaken terwijl jij de vloer dweilt (haha dat is hier vaak het geval)
      Maar het is ook heerlijk op een warme zomerdag: de kong kan, gevuld met bijvoorbeeld yoghurt, in de vriezer en is dan een lekker en moeilijk ijsje!
        Sabby
        Zeer actief
        Contacteer:

Ongelezen bericht door Sabby »

wat een leuk ding!

maar krijgen ze dat dan niet kapot.. zodat ze samen met het lekkers erin ook het rubber binnenkrijgen??
        distance-creations.nl voor persoonlijke waakborden en (dieren)dingen met foto!
        Afbeelding
        SannePP
        Zeer actief
        Contacteer:

Sabby schreef:wat een leuk ding!

maar krijgen ze dat dan niet kapot.. zodat ze samen met het lekkers erin ook het rubber binnenkrijgen??
        nee dat is dus zo stoer van een kong: het is stevig rubber, zeker de zwarte! Er zijn zeker en vast honden die hem kapot krijgen, dat denk ik wel, maar een niet-sloopgrage hond krijgt hem niet zomaar kapot! Cena heeft hem zowaar al 2 weken en heeft er nog niet eens een klein stukje af weten te krijgen!!! :mrgreen:
          Plaats reactie

Terug naar “Voeding”