Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kalfspikken
Moderator: moderatorteam
-
C@rmen
Kalfspikken
Wie geeft ze wel eens aan hun hond?
Worden ze goed gegeten en onder welk vlees moet ik ze meetellen?
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
C@rmen
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Re: Kalfspikken
Ik geef ze regelmatig.C@rmen schreef:Wie geeft ze wel eens aan hun hond?
Bij mij zijn het echt alleen de pik(jes
Hier worden ze erg gewaardeerd overigens.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
C@rmen
Kijk zo dom zat ik dus toch niet met mijn spiervleeswendy71 schreef:Ik geef ze regelmatig.C@rmen schreef:Wie geeft ze wel eens aan hun hond?
Bij mij zijn het echt alleen de pik(jes), dus zonder ballen ed, dus ik reken ze als spiervlees.
![]()
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Ech nie!C@rmen schreef:Kijk zo dom zat ik dus toch niet met mijn spiervleeswendy71 schreef:Ik geef ze regelmatig.C@rmen schreef:Wie geeft ze wel eens aan hun hond?
Bij mij zijn het echt alleen de pik(jes), dus zonder ballen ed, dus ik reken ze als spiervlees.
![]()

- M@scha
- Zeer actief
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Zekers,massam schreef:ik vond het al niet echt organig, maar zo heet het wel.wendy71 schreef:Een pik is een spiermassam schreef:pikken als in piemels?
geslachtsORGAAN![]()
![]()
, spiervlees dus.
half puntje voor mij dan?
Het ís ook verwarrend want je hebt gelijk met je geslachtsORGAAN.
Het word zo genoemd, dus misleidend.
Tsjee, waar hébben we het over.

- M@scha
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
laeken
- Zeer actief
Je zit er dichterbij dan je denkt hoor. Een spier heeft je mannetje sowieso niet tussen zijn benen hangen. Arme bodybuilders en wat zou dan fijn zijn voor de mensen met een complex. Even trainen en je kan ermee voor de dag komen. Er zitten een paar hele kleine spiertjes in, maar dat is alles.massam schreef:vanavond komen we thuis: schat je hebt helemaal geen geslachtsorgaan!![]()
die zullen mooi kijken![]()
- M@scha
- Zeer actief
-
C@rmen
Dat is ook weer zo..als het een spier zou zijn zou het met training kunnen vergroten.. dus toch orgaan?MARC_S schreef:Je zit er dichterbij dan je denkt hoor. Een spier heeft je mannetje sowieso niet tussen zijn benen hangen. Arme bodybuilders en wat zou dan fijn zijn voor de mensen met een complex. Even trainen en je kan ermee voor de dag komen. Er zitten een paar hele kleine spiertjes in, maar dat is alles.massam schreef:vanavond komen we thuis: schat je hebt helemaal geen geslachtsorgaan!![]()
- Dondersteen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondjes
-
laeken
- Zeer actief
Als niet spier orgaan is is het orgaan. Alleen orgaan kun je nooit in bepaalde hoeveelheid moeten toevoegen ongeacht welk orgaan. Kalfspiemel is absoluut geen voedingsrijke vervanger van bv lever om maar wat te noemen. Zeker is dat het absoluut geen spiervlees is op enkele procenten na omdat er hier en daar een spiertje inzit. Hij kan immers een beetje bewegen op commando 
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik reken een kalfspik toch echt niet orgaan.C@rmen schreef:Dat is ook weer zo..als het een spier zou zijn zou het met training kunnen vergroten.. dus toch orgaan?MARC_S schreef:Je zit er dichterbij dan je denkt hoor. Een spier heeft je mannetje sowieso niet tussen zijn benen hangen. Arme bodybuilders en wat zou dan fijn zijn voor de mensen met een complex. Even trainen en je kan ermee voor de dag komen. Er zitten een paar hele kleine spiertjes in, maar dat is alles.massam schreef:vanavond komen we thuis: schat je hebt helemaal geen geslachtsorgaan!![]()
En daar ben ik niet de enige in denk ik maar zo.

- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Het bestaat voor een groot gedeelte uit pees en valt eigenlijk nergens onder. Het bevat vrij weinig voedingsstoffen, dus ik zou het niet echt inpassen in het menu.
Wat veel mensen wel doen is het zelf drogen zodat je zelf gedroogde bullepezen kunt maken, is goedkoper dan kant en klaar kopen
En anders is het een gezonde en verse snack.
Wat veel mensen wel doen is het zelf drogen zodat je zelf gedroogde bullepezen kunt maken, is goedkoper dan kant en klaar kopen
Groetjes,
Wendy
Wendy
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ja zo ken ik ze ook inderdaad, ik vind ze alleen vreselijk naar urine stinkenmaitestar schreef:Het bestaat voor een groot gedeelte uit pees en valt eigenlijk nergens onder. Het bevat vrij weinig voedingsstoffen, dus ik zou het niet echt inpassen in het menu.
Wat veel mensen wel doen is het zelf drogen zodat je zelf gedroogde bullepezen kunt maken, is goedkoper dan kant en klaar kopen![]()
En aangezien er toch weinig voedingsstoffen in zitten krijgt gol wel wat anders om op te knagen
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Ja, zo zie ik ze ook. Niet echt een aanvulling op het dieet qua voedingsstoffen maar de meeste honden vinden ze wel errug lekker.maitestar schreef:Het bestaat voor een groot gedeelte uit pees en valt eigenlijk nergens onder. Het bevat vrij weinig voedingsstoffen, dus ik zou het niet echt inpassen in het menu.
Wat veel mensen wel doen is het zelf drogen zodat je zelf gedroogde bullepezen kunt maken, is goedkoper dan kant en klaar kopen![]()
Ik geef liever iets waar ze wat langer plezier van hebben (de pikken zijn hier hap-slik weg) zoals luchtpijp of strot.
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Een strot van ruim een kilo is hier toch echt niet hap, slik , weg.Rami schreef:Ja, zo zie ik ze ook. Niet echt een aanvulling op het dieet qua voedingsstoffen maar de meeste honden vinden ze wel errug lekker.maitestar schreef:Het bestaat voor een groot gedeelte uit pees en valt eigenlijk nergens onder. Het bevat vrij weinig voedingsstoffen, dus ik zou het niet echt inpassen in het menu.
Ik geef liever iets waar ze wat langer plezier van hebben (de pikken zijn hier hap-slik weg) zoals luchtpijp of strot.
Vooral de paardenstrotten niet.

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Haha, dat schrijf ik ook: "ik geef ze liever iets waar ze langer plezier van hebben zoals een strot of luchtpijp".wendy71 schreef:Een strot van ruim een kilo is hier toch echt niet hap, slik , weg.Rami schreef:Ja, zo zie ik ze ook. Niet echt een aanvulling op het dieet qua voedingsstoffen maar de meeste honden vinden ze wel errug lekker.maitestar schreef:Het bestaat voor een groot gedeelte uit pees en valt eigenlijk nergens onder. Het bevat vrij weinig voedingsstoffen, dus ik zou het niet echt inpassen in het menu.
Ik geef liever iets waar ze wat langer plezier van hebben (de pikken zijn hier hap-slik weg) zoals luchtpijp of strot.![]()
Hoewel ze er wel steeds behendiger in worden. Die monsters hier zijn zelfs met een flinke paardenstrot (we hebben volgens mij dezelfde leverancier
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Rami schreef:Haha, dat schrijf ik ook: "ik geef ze liever iets waar ze langer plezier van hebben zoals een strot of luchtpijp".wendy71 schreef:Een strot van ruim een kilo is hier toch echt niet hap, slik , weg.Rami schreef:Ja, zo zie ik ze ook. Niet echt een aanvulling op het dieet qua voedingsstoffen maar de meeste honden vinden ze wel errug lekker.maitestar schreef:Het bestaat voor een groot gedeelte uit pees en valt eigenlijk nergens onder. Het bevat vrij weinig voedingsstoffen, dus ik zou het niet echt inpassen in het menu.
Ik geef liever iets waar ze wat langer plezier van hebben (de pikken zijn hier hap-slik weg) zoals luchtpijp of strot.![]()
Hoewel ze er wel steeds behendiger in worden. Die monsters hier zijn zelfs met een flinke paardenstrot (we hebben volgens mij dezelfde leverancier) 'maar' iets van 20 minuten bezig...
![]()
Verkeerd /te snel gelezen, sorry Rami.
Haha, ja, waar ze eerst een klein uurtje over doen in het begin, is he hier ook redelijk snel pleiten.
Ze raken er steeds meer bedreven in .
Dezelfde leverancier, geloof ik ook.

-
Ari@ne
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Oh bah!!!!! Zijn ze lekker taai?wendy71 schreef:Speciaal voor Ariane:![]()
Is dat nou eigenlijk hetzelfde als een bullepees? (als die je in de dierenwinkel kan kopen?)

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
De dikke/duurdere versies zijn inderdaad gemaakt van stieren/kalfspikken.nathalietjuh schreef:Oh bah!!!!! Zijn ze lekker taai?wendy71 schreef:Speciaal voor Ariane:![]()
![]()
Is dat nou eigenlijk hetzelfde als een bullepees? (als die je in de dierenwinkel kan kopen?)
De wat goedkopere versies worden ook wel eens gemaakt van pezen uit o.a poten.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
jeetje waar gaat het over!
het valt overigens, zoals hierboven al ergens genoemd, onder de pezen; en das niet echt een voedselgroep. het is dan ook geen voeding, maar een zoethoudertje, ofzo!
Die foto van die afgehakte piellekes had voor mij nou weer net niet gehoeven hoor!
Ik mocht vroeger in de dierenwinkel nooit de piemeltjes pakken. Snapte nooit waarom. Zei dan ook nog heel droog: "maar die zijn toch lekker groot, dat vindt de hond vast lekker!" Vond mijn mama niet fjin!
het valt overigens, zoals hierboven al ergens genoemd, onder de pezen; en das niet echt een voedselgroep. het is dan ook geen voeding, maar een zoethoudertje, ofzo!
Die foto van die afgehakte piellekes had voor mij nou weer net niet gehoeven hoor!
Ik mocht vroeger in de dierenwinkel nooit de piemeltjes pakken. Snapte nooit waarom. Zei dan ook nog heel droog: "maar die zijn toch lekker groot, dat vindt de hond vast lekker!" Vond mijn mama niet fjin!
RIP Cena