Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

constant opkomende maag

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

boxersien

constant opkomende maag

Ongelezen bericht door boxersien »

Boris is er één van eten en blijven eten totdat je dood ligt. Hij zal nooit en nooit stoppen als hij brokken voor zijn neus heeft totdat ze op zijn of hij barst.
Nu kwam zijn maag steeds op dus heb ik geprobeerd te kijken wat het is. Eerst Farmfood weggelaten en alleen vlees gegeven en maar 600 gram. Dit ging goed. Maar ik ga zo op vakantie en mijn ouders geven geen vlees. Bovendien heb ik alleen pens/vlees in de buurt wat niet ideaal voeren is als je al echt geen! vlees wil voeren :mrgreen:

Nu zit hij weer terug op Farmfood maar zijn maag komt weer constant op. Kan dit zijn omdat hij teveel voer krijgt?

Hij krijgt nu 2x daags 180 á 200 gram FF en is 8 jaar, redelijk actief en 33 kg.
Ik zit erover te denken om eens 2x 150 gram te gaan geven en kijken wat hij dan doet. En anders weer maar 3 keer per dag gaan voeren zodat de porties kleiner zijn.
Wat zouden jullie doen??

Hij zal echt nooit aangeven dat hij vol zit dus daar kan ik niet naar kijken. Het is ook altidj een sport hier tussen hem en ons om alles goed afgesloten te houden qua voeding van hem. Het is hem dit jaar gelukkig nog maar 1x gelukt om zijn ton open te breken en even te gaan schransen. Kwam er gelukkig snel achter, maar weet dat hij toen wel flink heeft geschranst :N: gelukkig niet genoeg om echt overvol te komen te zitten.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Wat bedoel je met dat de maag opkomt?
Moet ie spugen???
Dat deed Nika namelijk op Farmfood (en ook op andere geperste brokken), voor haar is een geperste brok blijkbaar te zwaar. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Dat hoeft inderdaad niets te maken te hebben met de hoeveelheid, maar gewoon de acceptatie van de voeding door de maag. Blijkbaar vindt de maag van je hond die brok te zwaar. En dat blijkt wel uit het feit dat ie vlees wel goed opneemt. Een hondenmaag is een plooibaar geval waar echt heeeeeel veel in kan zonder dat een hond zich vol voelt. Dus een hondenmaag kan met het grootste gemak die 200 gram aan. Alleen kan het wel zijn dat het verteren van die 200 gram farmfood niet zo goed gaat. Dus dat de maag moeite heeft met het wegwerken van de brokken.
Je wilt expliciet brokken voeren, en geen vlees, dus ik zou toch eens naar een geexpandeerde brok kijken als blijkt dat de geperste te zwaar zijn. Maar ja, vlees is beter. Maar wellicht alleen voor op vakantie de brok en dan thuis weer op vlees. Een hond die gewend is aan vlees, kan best een paar weekjes ander voer hebben. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Kunnen je ouders ook geen KVV geven?

Willen ze echt niet dan maar kleinere porties geven.

Als hij zo'n gevoelige maag heeft van brokken zou ik die toch maar weg laten en op vers voeren overgaan als dat wel goed gaat.
Afbeelding
boxersien

Hij heeft altijd op brok gestaan (Royal canin) daar poepte hij veel van en liet enorme scheten. Dit voer werd opeens veel duurder en dat vond ik het niet waard.Dus toen op een ander voer over gestapt (eigen voer van een goede leverancier uit de buurt). Hier poepte hij nog meer van (6 x per dag gemiddeld) en bijkomend kreeg hij problemen met zijn aambeien.
Toen dus overgestapt op Farmfood en vers vlees (smuldier). Maar nu dus dit weer....
Eigenlijk wil ik wel gewoon Farmfood blijven voeren omdat het gewoon een goed voer is en ik er wel gemakkelijk aan kan komen. Heb vandaag overlegt met een voedingsdeskundige en die gaf aan dat het ook heel goed kan komen door zijn ouder worden en de hoeveelheid. Ik ga nu proberen om hem in 3 á 4 porties per dag de hoeveelheid te voeren en kijken wat hij dan doet.
Gaat het niet, dan gaan we maar weer terug naar een brok zoals royal canin, maar liever niet.

Alleen vlees voeren zal nooit gaan lukken. Mijn ouders werken gewoon tegen en ik ben al blij dat ik het af en toe mag doen. Alleen zit ik weer met het probleemd at ik niet gemakkelijk aan wat anders kom dan vlees/pens combi als volledig vlees voeding. Heb namelijk ook niet zoveel ruimte in de diepvries gekregen om het met grote hoeveelheden te bestellen.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Inge schreef:Wat bedoel je met dat de maag opkomt?
Moet ie spugen???
Dat deed Nika namelijk op Farmfood (en ook op andere geperste brokken), voor haar is een geperste brok blijkbaar te zwaar. :wink:
Hier met Max idem hoor. Hij spuugt er niet echt op maar geperste brokken blijven wel omhoogkomen. Hij had continue oprispingen. Nu voer ik weer een geexpandeerde brok en geen problemen meer ! (Biofood...zit ook geen rommel in..)
boxersien

SuzieC1970 schreef:
Moet ie spugen???
Hier met Max idem hoor. Hij spuugt er niet echt op maar geperste brokken blijven wel omhoogkomen. Hij had continue oprispingen. Nu voer ik weer een geexpandeerde brok en geen problemen meer ! (Biofood...zit ook geen rommel in..)
Bedankt alvast voor de tip. Is biofood ook gemakkelijk te eten voor honden met stompjes i.p.v. tanden? Anders moet ikw eer brokken gaan weken. Niet dat ik erom geef, maar als het niet nodig is dan is dat wel gemakkelijker :wink:
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

boxersien schreef:
SuzieC1970 schreef:
Moet ie spugen???
Bedankt alvast voor de tip. Is biofood ook gemakkelijk te eten voor honden met stompjes i.p.v. tanden? Anders moet ikw eer brokken gaan weken. Niet dat ik erom geef, maar als het niet nodig is dan is dat wel gemakkelijker :wink:
Als hij FF kan eten zou ik niet weten waarom hij moeite zou hebben met Biofood. Het is misschien ietsje harder maar kauwt hij echt op zijn brokken dan ? Hier is het meestal wat happen en dan is de bak leeg, echt kauwen doet Max niet... Je kunt een proefpakketje biofood aanvragen. Heb ik ook gedaan en dan krijg je er meteen een mapje met info bij ! www.biofooddiervoeding.nl
Het bevalt mij iig prima ! Hoog vleesgehalte, schone ingredienten,scharrelvlees en geen chemische rotzooi...
Freggel16
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Freggel16 »

Anders zou je eens Canex kunnen proberen, en dan de krokante variant. Die bevatten ook geen synthetische geur-, kleur- en smaakstoffen en/of anti-oxydanten.
Made bij *Jolanda*
Afbeelding

Fabulous van hapschaarhove 20-03-2006
Diego Van de Wilde Havana 07-05-2007
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Jaymz krijgt oprispingen van bepaalde tussendoortjes van Farmfood, dus dat krijgt hij niet meer. Verder eet hij Prins brokken senior afgewisseld met hondenvleeshamburgers. Dat is wel geperst, maar volgens mij zitten daar niet al te wilde stoffen in (de toegevoegde chemische ellende om het langer houdbaar te houden enz.).
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”