Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Allergie?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Allergie?

Ongelezen bericht door SannePP »

Cena bleek al erg snel nadat wij haar opgehaald hadden bij de fokker, een allergie te hebben voor de Pedigree die we voerden.

We zijn toen op advies van de dierenarts overgestapt op Science Plan van Hill's. Hiervan leek Cena ontuitputtelijke honger te krijgen/ houden en het is nog ongeloofelijk duur ook.

Daarom zijn we nu, ook weer op aanraden, over gestapt op Care Croq Junior (kip en rijst). Maar opnieuw heeft Cena onwijs veel jeuk en knauwt ze de hele dag op haar poten!

We weten nu dus echt niet meer wat we nu moeten gaan voeren. Het moet goed zijn voor Cena, het moet haar honger stillen én ze moet er tegen kunnen (zonder jeuk!). Liefst ook nog gewoon betaalbaar, maar voorop staat dat het Cena's gezondheid ten goede komt!

Adviezen?
RIP Cena :roos:
    jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Probeer eens ProPlan zalm en rijst. Tuana is daar erg van opgeknapt. Zij kreeg ook erg veel jeuk van Caracroq namelijk.
    S@ndr@
    Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

of canex vis rijst, is ook een hele goede en redelijk betaalbaar :ok:
    Jeannettebo
    Zeer actief
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

kvv gaan voeren
    Afbeelding
    astrid
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Jeannettebo schreef:kvv gaan voeren
    Helemaal mee eens. Is vrij makkelijk te verkrijgen en ook niet duur als je Rod neemt of Smuldier.
    Mit
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Smuldier. Is te koop bij bijvoorbeeld de C1000. 1 Pakje compleet kost iets van 69 cent, en daar zou Cena denk ik nu 1 dag mee doen.

Wij hebben een grote en een mini hondje die het allebei krijgen, over het algemeen 2 pakjes per dag met zn 2en, om de paar dagen 3 pakjes. Dus ze eten met zn 2 (hond van tussen de 45-50 kilo en hond van 2,5 kilo) voor ongeveer 1,20 per dag (1 pakje compleet, en 1 pens)
    Afbeelding
    ~Suzanne~
    Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Suzanne
    Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 19 jul 2008 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
    SannePP
    Zeer actief
    Contacteer:

ik heb totaal geen verstand van kvv; waar vind ik daar meer info over?

En over smuldier: dat is vlees he; is het handig om dat alleen maar te voeren? Dan krijgt ze helemaal geen brokken meer?
      Mit
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

SannePP schreef:ik heb totaal geen verstand van kvv; waar vind ik daar meer info over?

En over smuldier: dat is vlees he; is het handig om dat alleen maar te voeren? Dan krijgt ze helemaal geen brokken meer?
      Wij voeren alleen maar Smuldier, zonder brokken.
      We hebben 1 hond die echt geen brok meer aankijkt, en de ander eet het wel maar heeft nogal gevoelige darmen. Na wat experimenten is de Smuldier gebleven.
      Eerst at hij in zijn eentje 1200 gram per dag, maar na zijn castratie is dat dus minder anders wordt hij veel te dik.

Verder zitten ze gewoon goed in hun vacht, ze poepen compact en doen het er prima op. Dankzij het nodige knaagvoer (botten e.d.) hebben ze ook mooie witte tandjes.
      Afbeelding
      Amber
      Zeer actief
      Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Als je de complete versies neemt, dan zijn brokken niet meer nodig.
      Alles zit erin.
      En er zijn al veel honden gelukkiger geworden, die ook aan een allergie leden, op de Kvv (kant en klaar versvlees)
      Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
      astrid
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

SannePP schreef:ik heb totaal geen verstand van kvv; waar vind ik daar meer info over?

Er staat in dit hoekje heel veel over kvv, neus er eens rond. Je kan het combineren, brokken en kvv. Bv 3 dagen brok en 4 dagen kvv, ik noem maar wat. Of s'morgens brok en s'avonds kvv. Er zijn heel veel verschillende soorten, het ligt er maar net aan waar je hond het goed op doet. Mijn Rottweiler eet bv graag AHV, maar ze gaat er dun van poepen. Hier eten ze alles door elkaar, Smuldier, Rodi, Carnibest Bibi aangevuld met NRV. Of Barf hoe je het noemen wilt. Dus penslappen, kippenekken, geiteribben, en wat ik allemaal nog meer kan krijgen.
      ~Suzanne~
      Zeer actief

Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 19 jul 2008 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
      SannePP
      Zeer actief
      Contacteer:

Heel heel erg bedankt! Wij gaan ons inlezen de komende tijd. Ik moet zeggen dat het zo al een stuk positiever klinkt dan ik in gedachten had :wink:
      Het zal wel een grote overstap voor onszelf zijn. Al onze honden hebben altijd de meest goedkope, simpele brokken gegeten en deden het daar perfect op. Dan is het even slikken dat onze kleine puppepup het helemaal niet zo goed blijkt te doen, ook niet op dure brokken.
      Maar goed, als kvv helpt, haar niet te kort doet en ook nog lekker is (wat ik wel verwacht): wat let ons dan?

Ik ga echt flink lezen en op onderzoek uit! Dank jullie wel voor zover. Ik kom vanzelf wel met nieuwe vragen! :mrgreen:
        Sabby
        Zeer actief
        Contacteer:

Ongelezen bericht door Sabby »

och wat sneu voor der... jeuk is zo vreselijk!
        (heb een alergische kat... die kan écht niets hebben)

succes met je onderzoek
        hoop dat je dé oplossing vind ;)
        SannePP
        Zeer actief
        Contacteer:

aan de slag!

Gisteravond even overlegd met mijn vriend en hij is - wat ik niet verwacht had - voor kvv! Hij is zelf chefkok en ziet het helemaal zitten om in de toekomst zelf voor Cena te gaan koken! Op zijn werk kan hij dan ook van alles bestellen!
        Dus vandaag ben ik op zoek gegaan naar geschikt voer. Dat viel nog niet mee in een grote stad als Tilburg: bijvoorbeeld de Carnibest wordt maar in 2 trimsalons verkocht.
        Dus ik naar de andere kant van Tilburg, verdwaald in de Reeshof, vraag ik aan iemand: weet u waar de trimsalon zit? Zegt zij: "ja, want die is van mij!" haha :smile: heb ik weer!

Maar ik heb dus een kilo Carnibest-worst gehaald: De gewone natuur-variant. Eenmaal thuis met een groot koksmes stukken gesneden en verpakt voor de komende dagen.

Ik wilde beginnen met 100 gram per dag en dat voer ik met 50 gram op, totdat ze de benodigde 440 gram per dag krijgt (40 gram per kilo lichaamsgewicht) Dat duurt precies een week. De rest vul ik nu nog aan met brokken.

Ik heb geen idee of ik het dan goed doe. Op de site staat het volgende:
        Begin als volgt; meng op de eerste dag 1 eetlepel Carnibest door het huidige voer van uw huisdier. Op de tweede dag 2 eetlepels, op de derde dag 3 eetlepels enz. tot u na 7 dagen zo ver bent dat u uw huisdier 1 hele maaltijd Carnibest kunt voeren. Tevens dient u de eerste week een klein beetje kokend water over het nog op te dienen portie voer te gieten en dit vervolgens op kamertemperatuur te serveren. Indien de ontlasting goed blijft kunt u de 2e week steeds meer rauwe Carnibest geven. U kunt, indien nodig, het portie voer gedurende een aantal weken lichtelijk blijven overgieten met kokend water om het vervolgens op kamertemperatuur te serveren.
        Cena heeft een sterk spijsverteringsorgaan, ze is al best wel wat gewend met eten, dus 1 eetlepel per dag leek me wat weinig. Kan ik het zo doen?
        Ik wil natuurlijk zo snel mogelijk af van de brokken!

Net het eerste beetje gegeven: 50 gram vlees, 100 gram brokken, klein beetje kokend water, af laten koelen en aanvallen maar.
        Madame hier eet dus alleen het vlees op en niet de brokken! Pff! :pffff: Ik hoef me dus geen zorgen te maken dat ze het niet lust!

Het ruikt wel naar, dat rauwe vlees! Ik vind dat dus echt heel vies! Ik word al griezelig van rauw gehakt kneden of kipfilet snijden! haha :N:
        Het ruikt precies als de koksbuizen van mijn vriend als hij thuis komt van zijn werk! Brrr!

---

Ik wil graag jullie advies over de hoeveelheden en het opbouwen!
          SannePP
          Zeer actief
          Contacteer:

Edit: we gaan morgen wel weer even langs de DA, want bij Energique zeiden ze dat Cena misschien wel een huismijtallergie kan hebben (omdat de meeste jeuk aan haar poten zit). Dus even kijken wat de DA daar van zegt!
            wendy71
            Zeer actief
            Mijn ras(sen): Ridgebacks!
            Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
            Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

@: Suzanne 123": Haaksbarf heeft wel degelijk komplete KVV hoor..
            Ze zullen heus enkelvoudige varianten hebben, maar ik heb Jakko destijds kompleet gevoerd met Haaksbarf. :ok:
            Kompleet as in 1 role.., hoefde ik niks bij te geven, bot , orgaan en spiervlees in 1 rol. :wink:
            Afbeelding
            Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
            Sabby
            Zeer actief
            Contacteer:

Ongelezen bericht door Sabby »

SannePP schreef:Edit: we gaan morgen wel weer even langs de DA, want bij Energique zeiden ze dat Cena misschien wel een huismijtallergie kan hebben (omdat de meeste jeuk aan haar poten zit). Dus even kijken wat de DA daar van zegt!
            als je toch langsgaat zou ik sowieso een bloedtest o.i.d. laten doen
            want als je weet waar ze alergisch voor is, hebben ze daar meestal wel medicijnen voor!

ze hebben in iedergeval iets voor de jeuk, en dat zou wel heel fijn zijn voor je hondje
            jeuk is toch erger dan pijn...
            Gittje
            Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

Als je vers voert : KVV of barfen

As je brok voert en je hond is allergisch aan granen, kan je overwegen om Bentro Kronen Nutriotional Balance Lam & rijst te geven. Er zit daar uitsluitend rijst als koolhydraten in (in tegenstelling tot veel duurdere merken ...).

Je kan ook een combinatie doen : 's morgens KVV en 's avonds brok.
            wendy71
            Zeer actief
            Contacteer:

Gittje schreef:
            As je brok voert en je hond is allergisch aan granen, kan je overwegen om Bentro Kronen Nutriotional Balance Lam & rijst te geven. Er zit daar uitsluitend rijst als koolhydraten in
            Met alle respect, maar rijst is ook een graansoort.
            áls je hond daadwekelijk allergisch is voor graan is ie dat ook als je hem rijst voert.
            Zaak aan ts om daadwekelijk uit te vinden of haar hond allergisch is of een intollerantie heeft aangaande graan. :wink:
            Afbeelding
            SuzieC1970
            Zeer actief
            Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

wendy71 schreef:
            Gittje schreef:
            As je brok voert en je hond is allergisch aan granen, kan je overwegen om Bentro Kronen Nutriotional Balance Lam & rijst te geven. Er zit daar uitsluitend rijst als koolhydraten in
            áls je hond daadwekelijk allergisch is voor graan is ie dat ook als je hem rijst voert.
            Zaak aan ts om daadwekelijk uit te vinden of haar hond allergisch is of een intollerantie heeft aangaande graan. :wink:
            Ben ik het niet helemaal mee eens...Gizmo is ook allergisch voor granen behalve voor rijst en mais. Een hond hoeft dan niet automatisch voor aale graansoorten allergisch te zijn ! Verder is hij ook allergisch voor kip( en ei en gevogelte..) Een allergie voor kip komt heel vaak voor ...
            Prins heeft een prima brok voor allergische honden en Biofood ook. Heb er zelf hele goede ervaringen mee en het is betaalbaar ! Kvv is natuurlijk niks mis mee maar als de hond bijv allergisch is voor kip dan hoeft het dus niks beter te gaan op de CB ! Het kan wel natuurlijk maar het is niet altijd een superoplossing voor alle voedingsproblemen hoor en zo lijkt het vaak wel. Veel mensen doen overkomen dat kvv voeren DE oplossing is. Dat KAN het wel zijn maar het hoeft niet. Wel iets om rekening mee te houden. Succes ermee, jeuk is heel naar voor een hond !
            ~Suzanne~
            Zeer actief

wendy71 schreef:@: Suzanne 123": Haaksbarf heeft wel degelijk komplete KVV hoor..
            Ze zullen heus enkelvoudige varianten hebben, maar ik heb Jakko destijds kompleet gevoerd met Haaksbarf. :ok:
            Kompleet as in 1 role.., hoefde ik niks bij te geven, bot , orgaan en spiervlees in 1 rol. :wink:
            Hm... tegen mij zeiden ze dat het NIET compleet is als je niet alle / meer varianten geeft. De mail heb ik niet meer, omdat het daarom voor mij niet interessant was, maar goed.... ik hou het bij de info die ik kreeg van de fabrikant ;-)
            Als ze zelf al zegge niet compleet te zijn.....

Suzanne
            wendy71
            Zeer actief
            Contacteer:

SuzieC1970 schreef:
            wendy71 schreef:
            Gittje schreef:
            Ben ik het niet helemaal mee eens...Gizmo is ook allergisch voor granen behalve voor rijst en mais. Een hond hoeft dan niet automatisch voor aale graansoorten allergisch te zijn ! Verder is hij ook allergisch voor kip( en ei en gevogelte..) Een allergie voor kip komt heel vaak voor ...
            Prins heeft een prima brok voor allergische honden en Biofood ook. Heb er zelf hele goede ervaringen mee en het is betaalbaar ! Kvv is natuurlijk niks mis mee maar als de hond bijv allergisch is voor kip dan hoeft het dus niks beter te gaan op de CB ! Het kan wel natuurlijk maar het is niet altijd een superoplossing voor alle voedingsproblemen hoor en zo lijkt het vaak wel. Veel mensen doen overkomen dat kvv voeren DE oplossing is. Dat KAN het wel zijn maar het hoeft niet. Wel iets om rekening mee te houden. Succes ermee, jeuk is heel naar voor een hond !
            Kan wel zo zijn, maar er zijn nu eenmaal honden die OOK allergisch/intolerant reageren op rijst.(het blijft graan, hoe je het ook wend of keert.)
            Dat is wat ik probeer aan te geven. :wink:
            Wil idd niet zeggen dat elke graanallergische/intolerante hond niet tegen rijst zou kunnen, maar die kans zit er wel degelijk in.
            Afbeelding
            wendy71
            Zeer actief
            Contacteer:

Suzanne123 schreef:
            wendy71 schreef:@: Suzanne 123": Haaksbarf heeft wel degelijk komplete KVV hoor..
            Hm... tegen mij zeiden ze dat het NIET compleet is als je niet alle / meer varianten geeft. De mail heb ik niet meer, omdat het daarom voor mij niet interessant was, maar goed.... ik hou het bij de info die ik kreeg van de fabrikant ;-)
            Als ze zelf al zegge niet compleet te zijn.....

Suzanne
            Vreemd, ik heb tot voor kort de komplete variant gehad.
            En ik bestel al ruim een jaar bij Shaweca(Ja, dat is tegenwoordig de fabrikant van Hb, en niet slagerij stefan haak. :ok: ).
            Afbeelding
            ~Suzanne~
            Zeer actief

SannePP schreef:Edit: we gaan morgen wel weer even langs de DA, want bij Energique zeiden ze dat Cena misschien wel een huismijtallergie kan hebben (omdat de meeste jeuk aan haar poten zit). Dus even kijken wat de DA daar van zegt!
            Het kan zondermeer ook dat ze allergisch is voor huismijt.
            Let op: de DA KAN (en naar mijn ervaring ZAL) je wijzen op de 'risico's ' van kvv (carnibest in dit geval). Die wil namelijk graag verdienen aan die brok. Laat je door wat hij zegt NIET van de wijs brengen ;-) CB is een prima voer.

Ik heb onze puppedup meteen overgezet huppekee, cb ipv brokken. Je kunt probleemloos in 1 x overschakelen en alleen kvv geven. Je ziet, als het aan het voer ligt dan ook meteen resultaat. Ga je niet in 1 x over en blijft ze (ook) brok krijgen, dan 'vertekend' dat het beeld he?

Ik weet in de omgeving Tilburg nog wel wat adressen waar je cb kunt halen. En als ze een keer gaan wandelen met de pups (ik woon in Kaatsheuvel...) kunnen we misschien wat combineren? ??? :wink:

Groetjes,
            Suzanne
            SannePP
            Zeer actief
            Contacteer:

Suzanne123 schreef:Het kan zondermeer ook dat ze allergisch is voor huismijt.
            Let op: de DA KAN (en naar mijn ervaring ZAL) je wijzen op de 'risico's ' van kvv (carnibest in dit geval). Die wil namelijk graag verdienen aan die brok. Laat je door wat hij zegt NIET van de wijs brengen ;-) CB is een prima voer.

Ik heb onze puppedup meteen overgezet huppekee, cb ipv brokken. Je kunt probleemloos in 1 x overschakelen en alleen kvv geven. Je ziet, als het aan het voer ligt dan ook meteen resultaat. Ga je niet in 1 x over en blijft ze (ook) brok krijgen, dan 'vertekend' dat het beeld he?

Ik weet in de omgeving Tilburg nog wel wat adressen waar je cb kunt halen. En als ze een keer gaan wandelen met de pups (ik woon in Kaatsheuvel...) kunnen we misschien wat combineren? ??? :wink:

Groetjes,
            Suzanne
            Ik ben benieuwd wat de DA morgen zegt! Hopelijk weten we dan meer en kunnen we echt de goede oplossing inzetten!
            Gek genoeg prees ze de vorige keer juist niet haar eigen merk brokken aan :19: maar ja, ik ben daar altijd alert op! Ik ga echt geen 5 euro voor een kilo brok betalen als het ook goedkoper en goed kan!

Lijkt me leuk om een keertje samen te gaan wandelen! Ik heb nu een toettoet én kan er ook weer in rijden, dus dat gaat goed komen! Doen we wel over PB-en, goed? Kunnen we inderdaad gelijk even tips uitwisselen en verkooppunten (jij aan mij dan :wink: )

Ik hou jullie op de hoogte van wat de DA morgen zegt. Dat zal pas woensdag zijn want ik moet gelijk gaan werken daarna! :jank:
              Gollum
              Zeer actief
              Mijn ras(sen): Roemeense schone

Re: aan de slag!

Ongelezen bericht door Gollum »

SannePP schreef:Gisteravond even overlegd met mijn vriend en hij is - wat ik niet verwacht had - voor kvv! Hij is zelf chefkok en ziet het helemaal zitten om in de toekomst zelf voor Cena te gaan koken! Op zijn werk kan hij dan ook van alles bestellen!
              Dus vandaag ben ik op zoek gegaan naar geschikt voer. Dat viel nog niet mee in een grote stad als Tilburg: bijvoorbeeld de Carnibest wordt maar in 2 trimsalons verkocht.
              Dus ik naar de andere kant van Tilburg, verdwaald in de Reeshof, vraag ik aan iemand: weet u waar de trimsalon zit? Zegt zij: "ja, want die is van mij!" haha :smile: heb ik weer!

Maar ik heb dus een kilo Carnibest-worst gehaald: De gewone natuur-variant. Eenmaal thuis met een groot koksmes stukken gesneden en verpakt voor de komende dagen.

Ik wilde beginnen met 100 gram per dag en dat voer ik met 50 gram op, totdat ze de benodigde 440 gram per dag krijgt (40 gram per kilo lichaamsgewicht) Dat duurt precies een week. De rest vul ik nu nog aan met brokken.

Ik heb geen idee of ik het dan goed doe. Op de site staat het volgende:
              Begin als volgt; meng op de eerste dag 1 eetlepel Carnibest door het huidige voer van uw huisdier. Op de tweede dag 2 eetlepels, op de derde dag 3 eetlepels enz. tot u na 7 dagen zo ver bent dat u uw huisdier 1 hele maaltijd Carnibest kunt voeren. Tevens dient u de eerste week een klein beetje kokend water over het nog op te dienen portie voer te gieten en dit vervolgens op kamertemperatuur te serveren. Indien de ontlasting goed blijft kunt u de 2e week steeds meer rauwe Carnibest geven. U kunt, indien nodig, het portie voer gedurende een aantal weken lichtelijk blijven overgieten met kokend water om het vervolgens op kamertemperatuur te serveren.
              Cena heeft een sterk spijsverteringsorgaan, ze is al best wel wat gewend met eten, dus 1 eetlepel per dag leek me wat weinig. Kan ik het zo doen?
              Ik wil natuurlijk zo snel mogelijk af van de brokken!

Net het eerste beetje gegeven: 50 gram vlees, 100 gram brokken, klein beetje kokend water, af laten koelen en aanvallen maar.
              Madame hier eet dus alleen het vlees op en niet de brokken! Pff! :pffff: Ik hoef me dus geen zorgen te maken dat ze het niet lust!

Het ruikt wel naar, dat rauwe vlees! Ik vind dat dus echt heel vies! Ik word al griezelig van rauw gehakt kneden of kipfilet snijden! haha :N:
              Het ruikt precies als de koksbuizen van mijn vriend als hij thuis komt van zijn werk! Brrr!

---

Ik wil graag jullie advies over de hoeveelheden en het opbouwen!
              Zo heb ik het ook ongeveer gedaan hoor, gewoon steeds een beetje meer vlees mengen met de brokken en wat gekookt water erover. Ik heb volgens mij 3 dagen gemengd met brokken en daarna alleen kvv gegeven met wat gekookt water erover, in totaal heeft het een week geduurd voordat ik kvv helemaal rauw gaf. Gollum heeft een paar dagen wat slappe ontlasting gehad en daarna eigenlijk nooit meer :wink:

Ik dacht er ook precies hetzelfde over als jij, ik vond kipfilet voor mezelf snijden of gehaktballen draaien ook vies :smile:
              Nu sta ik geitenribben te hakken en pens te knippen met m'n blote handen, het went vanzelf :mrgreen:
              SannePP
              Zeer actief
              Contacteer:

Re: aan de slag!

Gollum schreef:Ik dacht er ook precies hetzelfde over als jij, ik vond kipfilet voor mezelf snijden of gehaktballen draaien ook vies :smile:
              Nu sta ik geitenribben te hakken en pens te knippen met m'n blote handen, het went vanzelf :mrgreen:
              Thanx voor je reactie!
              haha, ik weet niet of het went, maar gelukkig is mijn kokje veel gewend, dus dan mag die ribben hakken en pens snijden! brrr!! :eek:
                ~Suzanne~
                Zeer actief

Oh.. aanvullend nog...
                het is beter om de kvv en brokken niet in een en dezelfde maaltijd te geven, dus niet letterlijk mengen!
                Je kunt dan wel gewoon 1 van de maaltijden die je normaal brok zou doen kvv geven.

Suzanne
                SannePP
                Zeer actief
                Contacteer:

Suzanne123 schreef:Oh.. aanvullend nog...
                het is beter om de kvv en brokken niet in een en dezelfde maaltijd te geven, dus niet letterlijk mengen!
                Je kunt dan wel gewoon 1 van de maaltijden die je normaal brok zou doen kvv geven.

Suzanne
                oh, thanx! Waarom is dat?
                  Plaats reactie

Terug naar “Voeding”