Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat weegt een zalmkop?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

wat weegt een zalmkop?

Ongelezen bericht door M@scha »

ongeveer?
Afbeelding
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Dat is een goeie :19: ik heb ze op het moment ook niet in de vriezer liggen dat ik er eentje voor je kan wegen.. Gokje 350 gram :19:

Maar ik zal maar niet teveel uit gaan van die gokjes van mij :N:
M@scha
Zeer actief

ok. ik heb namelijk lola's bestelling klaarliggen, nu die van sam nog...

ik denk dat ik de koppen de volgende keer maar doe en nu de wangen en botmix van zalm probeer voor hem

ik ga nu al iets van 50 kilo bestellen :N: lijkt me voorlopig even zat...
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

dat wisselt heel erg. toevallig hadden ze ze hier gister en die varieerden van 350 gram tot bijna een kilo :19: .
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Hutsje schreef:dat wisselt heel erg. toevallig hadden ze ze hier gister en die varieerden van 350 gram tot bijna een kilo :19: .
Inderdaad, de ene keer heb ik zo'n grote dat ik 'm door midden moet hakken en de honden er met zijn twee van kunnen eten, de andere keer geef ik de honden allebei een wat kleinere kop. Ik heb er op het moment vijf liggen en die hebben allemaal een ander formaat. (Wegen kan ik niet want ze zitten nogal aan elkeer gevroren :mrgreen: ).

Ik heb trouwens ook staarten en die kun je wat makkelijker verdelen dan koppen, dat zijn namelijk allemaal verschillende formaten en gewichten. :wink:
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

degene die ik altijd krijg wegen meestal zo rond 500 gram
Afbeelding
Groetjes Marja
M@scha
Zeer actief

jeetje wat groot :eek:

niks van te zeggen dus al zullen de "2 voor 1 euro" wel geselecteerd zijn.

ik heb nog even broertje gebeld (visboer, maar te duur) of ie nog gratis zalmkoppen voor zijn petekind :mrgreen: had en hij neemt vanavond wat afvaldingetjes mee. helaas heeft ie dat bijna nooit. visboeren doen niet veel meer zelf qua fileren helaas...
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

broertje belt net, hij neemt vanavond 3 koppen mee! (we eten bij hem en zijn vriendin vanavond)
Afbeelding
Leane

Hier krijgen ze ook altijd de staarten erbij

Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Leane schreef:Hier krijgen ze ook altijd de staarten erbij

Afbeelding

ik ga ervan uit dat de zalm botmix die ik ga bestellen gemalen kop+staart etc is.

anders kan ik evt bij the royal dogshop een keer karkassen bestellen van zalm alleen zijn die nu niet op voorraad.

net even uitgerekend wat het scheelt als ik via Herby ga voeren.. voor lola scheelt het weinig maar voor sam veel. in totaal scheelt het 240 euro per jaar! :N: :eek: (goedkoper dus dan wat ik nu voer)
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ja, die koppen verschillen nogal eens en mijn honden eten liever staarten dan koppen. :wink: Maar je broer komt vast wel op de visafslag en daar kan ie vast wel wat voor je regelen, ookal zou hij het zelf niet hebben. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
M@scha
Zeer actief

Roelfien schreef:Ja, die koppen verschillen nogal eens en mijn honden eten liever staarten dan koppen. :wink: Maar je broer komt vast wel op de visafslag en daar kan ie vast wel wat voor je regelen, ookal zou hij het zelf niet hebben. :ok:
hij krijgt alles bezorgd en "vroeguh" hadden ze vaak afval maar dat gebeurt nu of helemaal niet (dat het dus gefileerd binnenkomt) of het wordt voor de soep etc gebruikt om bouillon van te maken.

in ieder geval vanavond 3 zalmkoppen. da's alweer 3 dagen eten als ze echt iets van 300 gram zijn
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:jeetje wat groot :eek:

niks van te zeggen dus al zullen de "2 voor 1 euro" wel geselecteerd zijn.

ik heb nog even broertje gebeld (visboer, maar te duur) of ie nog gratis zalmkoppen voor zijn petekind :mrgreen: had en hij neemt vanavond wat afvaldingetjes mee. helaas heeft ie dat bijna nooit. visboeren doen niet veel meer zelf qua fileren helaas...
Ik krijg ze gratis bij de visboer. Hij neemt er iedere keer 10 voor me mee :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes Marja
Leane

massam schreef: net even uitgerekend wat het scheelt als ik via Herby ga voeren.. voor lola scheelt het weinig maar voor sam veel. in totaal scheelt het 240 euro per jaar! :N: :eek: (goedkoper dus dan wat ik nu voer)
Zo dan !! dat is erg veel !!
M@scha
Zeer actief

en dat is zonder sam's brokken.. dus eigenlijk maar voor de helft van zijn voeding...

en dat is op z'n goedkoopst... voor forel betaal ik 6 euro per kilo, voor sardines 3.36.

als ik van die 3.36 uitga scheelt het dus 230 per jaar en voor lola 10=240.

ga je van die 6 euro uiit is het wel het dubbele

:eek:
Afbeelding
Leane

Dat is inderdaad erg veel

Moet je eens uitrekenen wat je overhoudt als je stopt met roken :smile:
M@scha
Zeer actief

Leane schreef:Dat is inderdaad erg veel

Moet je eens uitrekenen wat je overhoudt als je stopt met roken :smile:

:blah: :devil:

:N: :mrgreen:

ik doe gewoon net als 80% van de mensen die bewust met het hondenvoer omgaan... alles op % uitrekenen voor de hond en zelf een frikandel speciaal met een sigaretje :N: :smile:
Afbeelding
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Even verder gaande op die zalm he? Is het nog steeds zo dat je die 3 weken moet invriezen?

Juno vreet ze namelijk wel. Gaia mot ze gewoon echt niet, ja beetje verse haring door de karnemelk en kvv zodat je ze niet meer proeft. :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Gaia schreef:Even verder gaande op die zalm he? Is het nog steeds zo dat je die 3 weken moet invriezen?

Juno vreet ze namelijk wel. Gaia mot ze gewoon echt niet, ja beetje verse haring door de karnemelk en kvv zodat je ze niet meer proeft. :pffff: :mrgreen:
ik krijg alles bevroren dus ik ga ervan uit dat het goed is anders had het er wel opgestaan...

forel is ook zoet water vis en die koop ik vers (ik zie ze gevangen en gedood worden) en die vries ik wel in, maar voor diezelfde avond wordt het niet bvevroren en sam vind het allemaal ok
Afbeelding
Leane

Gaia schreef:Even verder gaande op die zalm he? Is het nog steeds zo dat je die 3 weken moet invriezen?
Die parasiet waarvoor je de zalm zou moeten invriezen komt alleen maar in de wilde zalm voor op bepaalde plaatsen langs de Amerikaanse kust. De mogelijkheid dat die zalm bij jou terecht komt is zogoed als nihil.alle zalm die wij hier kunnen kopen komt uit de kwekerij,het aanbod van wildvang-zalm is zéér zeldzaam.En bovendien heeft de meeste vis al een reis achter de rug waarbij ze al ingevroren zijn geweest.
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Mijn honden vonden het in het begin ook niet echt lekker, ik giet er kokend water overheen laat dat heel even staan (30 sec)en geef het dan( als het weer is afgekoeld). Dan eten ze het wel
Afbeelding
Groetjes Marja
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

ik heb gisteren gebruik gemaakt van haar jaloezie. Dus haar een haring staartje gegeven en Juno 1. Zij liet hem vallen, Juno vrat em snel op.

Dat zag ze zo dus 2 keer gebeuren, maar never nooit niet dat ze dat ding eens door zou slikken hoor. :mrgreen:
Afbeelding
Canecorsosultan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Contacteer:

Ongelezen bericht door Canecorsosultan »

Ik kon hier bij de visboer de koppen van zalmen en ander visafval gratis ophalen. Hij moest betalen voor de afvoer, vandaar. Alleen die 2 van mij weigeren pertinent visafval te eten, stelletje mutsen.
@Massam, wellicht een adresje voor jou?(pb even voor het adres, als je het wil hebben)
De zalmmix van Herby gaat er daarentegenwel prima in :ok:

De koppen die ik kon ophalen wogen tussen de 300 en 1000gr, afhankelijk van de grootte van de vis.
Afbeelding
Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”