Naar aanleiding van het topic dat ik hier las over "Sammy met de bullenpees" dacht ik dat het misschien interessant voor ons zou zijn om met zijn allen een overzichtje op te maken voor ons als hondeneigenaar:
In welke situatie laat je de hond overgeven en door toediening van welk product ?
In welk geval mag je de hond in geen geval laten overgeven ? En wat doe je dan ?
Wanneer heb je de keuze ?
Ik zal beginnen over één van mijn honden:mrgreen:
Bij het eten van paardenpoep waarbij het paard net ontwormd werd...ofwel naar de DA voor toediening van een injectie opdat de hond dadelijk gaat overgeven vooraleer de poep verteerd wordt (en de giftstoffen dus in het bloed kunnen komen)
ofwel de hond een halve liter melk laten drinken
(overkwam Cheyenne op 25 juni: zij kreeg de injectie en gaf binnen de 10 seconden over en moest de nacht dan aan het infuus liggen).
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Overzichtje wanneer je hond laten overgeven, wanneer niet...
Moderator: moderatorteam
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Overzichtje wanneer je hond laten overgeven, wanneer niet...
Laatst gewijzigd door Gipsy op 08 jul 2008 23:04, 2 keer totaal gewijzigd.
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
- Innuendo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël - Locatie: Sweetlake city
Zo heb ik het niet begrepen van de DA, juist dat hij eerder kon stikken door het over geven.. Dat de bullepees zeg maar in de luchtpijp kon komen, Is dat niet juist dan?Inge O schreef:ik ben ook het baasje van sammy niet, maar toch evenblondie schreef:en gevalletje niet???
Jij kreeg bij Sammy te horen dat het niet raadzaam is geweest om te laten overgeven, is dit omdat het een te groot stuk is wat eventueel als je dat wederom door de luchtpijp laat gaan dit voor ernstiger letsel zorgt?: ik denk dat ook voornamelijk een rol speelde dat ze sammy had proberen laten braken door het geven van zout. nu zat haar slokdarm dicht, dus er was geen sprake van dat het zout op een normale manier naar de maag kon, het zat daar dus ter plaatse in het weefsel te branden
.
bijkomend probleem had kunnen zijn dat hij door de benauwdheid wat zout naar boven zou wurgen, waar het veel kans had om in de luchtpijp te raken omdat hij niet meer normaal kon slikken.
Jou uitleg klinkt aannemelijker eigenlijk