Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hulphond geholpen!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gesloten
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

hulphond geholpen!

Ongelezen bericht door SannePP »

Het volgende schokkende, maar eigenlijk vooral ook aangrijpende bericht lees ik net op telegraaf.nl:

Blinde redt geleidehond uit kaken staffordshire
Lieke Jongbloed

DEN HAAG - Een 53-jarige blinde Hagenaar is gewond geraakt toen hij met gevaar voor eigen leven zijn geleidehond uit de kaken van een agressieve American staffordshire redde.

De man, die uit angst voor represailles niet met zijn naam in de krant wil, liep vorige week in de duinen bij Scheveningen met zijn trouwe labrador Mauritz. "Ik laat hem vaak ook even loslopen in het uitrengebied daar. Hij speelt dan lekker met de andere honden die daar komen. Maar dit keer hoorde ik dat er eentje op hem afkwam die erg agressief klonk en steeds gromde."

Even later hoorde hij zijn blindengeleidehond ineens hard piepen en gillen. "Ik heb geen moment getwijfeld en ben om me heen gaan grijpen. Het lukte me om die stafford van Mauritz af te krijgen, maar toen werd ik ineens gebeten."

Met twee bebloede armen ging de man eerst naar huis, maar bracht uiteindelijk toch maar een bezoek aan het ziekenhuis. "Ik kreeg een tetanusprik, antibiotica en een hele zwik pijnstillers. Sindsdien durf ik de straat niet meer op", vertelt de aangeslagen man.

Schade

De man is vooral verbolgen over het feit dat de eigenaar van de agressieve hond niets deed om de honden uit elkaar te halen. "Over mijn verwondingen zei hij zelfs dat ik er maar niet tussen had moeten springen. Maar ik laat mijn hond toch niet aanvallen."

De Stichting KNGF Geleidenhonden is erg geschrokken door het drama rond een door hun getrainde viervoeter. "We maken ons grote zorgen over het herstel van de cliënt. En we moeten gaan beoordelen of Mauritz zijn werk nog goed kan doen. Eventuele schade zullen we zeker verhalen op de eigenaar van de staffordshire", aldus directrice Ellen Greve.

De Haagse politie heeft inmiddels een bijtrapport gemaakt en gaat aan de hand daarvan bekijken of de hond in beslag genomen moet worden.

Wat een dappere man, als je dat durft terwijl je niet kunt zien wat je doet! Respect!! :ok: En het arme beessie; ik hoop wel dat de man hem kan houden!
RIP Cena :roos:
    S@ndr@
    Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

wat ozu jij doen als je afhankelijk bent van zo`n beestje, het is wel je vrijheid die daar even wordt aangevallen.
    verder kan hij de staf toch niet zien, dus wie heet heeft dat juist gehopen bij de redding van zijn hulphond.

maar die eigenaar van die staf die moeten ze gewoon flink aanpakken :evil: , als je hond aanvalt trek je hem araf, heel simpel. ,maakt niet uit wat er aan de andere kant staat :19:

edit nana, ik denk dat er wel omstanders zijn geweest, die maar al te graag die diagnose stellen :wink:
    Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 08 jul 2008 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
    doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Als ze beiden los liepen, word dat moeilijk.

Helaas is die man blind en kan, mits getuigen, niets vertellen hoe het ging.

Wel riskant om er tussen te gaan staan, maar ja, wat doe je anders in zo'n situatie??
    Die man greep in, vanwege zijn maatje.

Die man was dus blind , maar wie zegt dat die eigenaar van de Stafford niks deed??
    Dat kon hij toch niet zien??

Ik hoop dat er getuigen zijn die het voorval hebben gezien.
    Sanne!!
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

dubbel topic.. Bij algemeen staat hij ook al.
    Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
    Moos
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Nanna schreef:Maar als die man blind is, hoe kon hij dan zien dat het een Amstaff was?
    Dat dacht ik eerst ook meteen, maar de baas van de Stafford stond er schijnbaar bij commentaar te leveren. Lijkt me dat hij ook wel even zijn mond open getrokken had als het niet zijn hond was geweest die beet?
    Afbeelding
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Sanne!! schreef:dubbel topic.. Bij algemeen staat hij ook al.
    solly, I didn't know! Dan mag deze op slotje! :compress:
    RIP Cena :roos:
      Gesloten

Terug naar “Algemeen”