Al die toevoegingen krijgen ze hier niet iedere dag nee
Ze krijgen het standaard bij hun vleesmix en daarnaast als ze een dag hebben met alleen maar spiervlees. Ik wil ook nog weleens wat zemelen over de orgaan gooien om de poep wat stevig te houden.
Maar anderzijds druk ik ook weleens een kipkarkasje in de orgaan om zo wat bot bij te voeren en de poep dus stevig te houden.
Ik zou in ieder geval afwisselen met de mixen...die met bot is gewoon belangrijk omdat er bot in zit.
Die andere is ook een samenstelling die het best goed doet.
Ik zeg eerlijk dat ik niet weet of ik het zelf zo zou doen om mijn honden alleen maar de mix 1 en 2 te geven met als toevoeging wat ik schrijf, gewoon een stuk onzekerheid denk ik, want ik heb tenslotte ook jaren Energique en Carnibest gevoerd en eigenlijk zijn de mixen van Herby niets anders dan dat, met dien verstande dat de mixen van Herby eigenlijk nog veel mooier zijn omdat ze groffer zijn en omdat ze meer diersoorten bevatten.
Het enige dat Carnibest en Enerqigue toevoegen zijn wat groenten (welke weet ik niet eens, kun je nagaan) stukjes bot en wat olie (lijnzaad meen ik bij Carnibest) in Energique zit niet eens bot.
Maar goed, ik voer nu NRV en dat voelt zo onwijs goed dat ik me niet voor kan stellen dat ik ooit nog fulltime een kant en klare KVV zou gaan voeren...gevoelsmatig zit er dan veel te weinig afwisseling in omdat ik nu zo'n beetje 10 !!! diersoorten voer hahahaha ( Kip, Rund, paard, Geit, Haas, Hert, Eend, Parelhoen, Lam en Konijn)
Prooidier nabootsen en dergelijke zijn dingen waar je je niet mee bezig hoeft te houden, wat al gezegd is.
Ik zou persoonlijk in het geval van Lola kiezen om toe te voegen op bvb de zalmmix, dan heb je alweer een diersoort te pakken en ik denk dat ze dat wel eet...
Buiten nekken en karkassen om kun je wel aardig bij voeren om toch een 'completer' gevoel te hebben.
Herby heeft ook paard, hert, haas zonder bot.
Misschien eens het proberen waard?
Als je fulltime die mixen gaat voeren is er gewoon weinig 'compleet' te maken denk ik eerlijk gezegd.
Maar misschien kan iemand anders er nog eens een lichtje over laten schijnen?