Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herby vraagje

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Herby vraagje

Ongelezen bericht door M@scha »

ik las hier of op een ander forum dat de vleesmix van herby compleet was dus heb ik een mailtje gestuurd:
Kan ik de vleesmix gebruiken als compleet kvv? Zoals ik nu carnibest, rodi en smuldier gebruik? Is de botmix daar aanvulling op?

het antwoord snep ik eigenlijk niet wat nu niet compleet is :19: omdat er geen chemische troep inzit?

ik vind barfplaats etc erg leuk maar vaak onbegrijpelijk dus eerst maar even hier proberen..

dit is het antwoord dat ik kreeg:
Hoi Mascha

Onze producten zijn niet compleet te noemen , omdat wij geen kunstmatige toevoegingen doen en er geen vezels(granen oid) in zitten

Voor voedingsadviezen volgens het barfprincipe kan je het beste kijken op www.barfplaats.nl of op www.voernatuurlijk.nl

Gr herby
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Die vleesmix 1 is zeker wel compleet. Maar er zijn geen granen, groentes en vitamine premix aan toegevoegd, dus voor de 'commercie' is dat niet compleet. Een beetje een onzinterm in deze. Belangrijker dan die kunstmatige premix is zoveel als mogelijk af te wisselen met vleessoorten, af en toe een eitje, groente- of kruidenmixje, zaden en pitten etc. Die nieuwe bottenmixen wild ben ik niet zo happig op om dat als volledig KVV te geven. Veel te veel bot, veel te weinig spiervlees. Maar die kan je dan wel weer mengen met de vleesmix zonder bot. Voor het afspenen van pups is het ideaal, al die verschillende soorten wat niet in de standaard KVV meuk zit. :ok:
M@scha
Zeer actief

maar ik kan dus gewoon 20 kilo ofzo bestellen en lola dit elke dag geven?

ik geef af en toe wel wat bij maar ik wil graag weten of het ok is als ik haar dit gewoon elke dag geef net zoals ik nu mijn smuldier aan haar geef.

dingen erbij geven wil ik wel gaan doen omdat ik die herby nu heb gevonden en dus eindelijk tegen normale prijzen leuke dingetjes kan krijgen, maar dat is wel als verwennerij bedoeld en niet als "voeding"

weet jij dat? zou ik haar gewoon standaard die vleesmix kunnen geven zonder iets erbij
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

massam schreef:maar ik kan dus gewoon 20 kilo ofzo bestellen en lola dit elke dag geven?

ik geef af en toe wel wat bij maar ik wil graag weten of het ok is als ik haar dit gewoon elke dag geef net zoals ik nu mijn smuldier aan haar geef.

dingen erbij geven wil ik wel gaan doen omdat ik die herby nu heb gevonden en dus eindelijk tegen normale prijzen leuke dingetjes kan krijgen, maar dat is wel als verwennerij bedoeld en niet als "voeding"

weet jij dat? zou ik haar gewoon standaard die vleesmix kunnen geven zonder iets erbij
Ik weet niet, ik heb ernaar gekeken en vond het griezelig. Ik zou als ik jou was kijken of ik Haaksbarf kon vinden. Dat is zeker een goed KVV...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Golden Stanley

Nee, ik zou afwisselen met andere vleesmixen. :wink:
Vleesmix 1 zou ik zeker doen in jouw geval.
En dan aanvullen met Vleesmix 2 en de botmix 2, eventueel aangevuld met de vis botmix maar als je wekelijks of elke 2 weken een zalmkop, zalmstaart of sardientjes geeft, ben je er ook en is waarschijnlijk iets goedkoper. De aanvullingen die ik eerder noemde, zou ik absoluut onder voeding scharen en niet als verwennerij bij welke KVV je ook voert, omdat je gewoon niet weet wat je exact voert. Maar ik weet niet hoe dat zit met jouw hond, is dat degene met die allergie?
Laatst gewijzigd door Golden Stanley op 08 jul 2008 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief

Jacksel schreef:
massam schreef:maar ik kan dus gewoon 20 kilo ofzo bestellen en lola dit elke dag geven?

Ik weet niet, ik heb ernaar gekeken en vond het griezelig. Ik zou als ik jou was kijken of ik Haaksbarf kon vinden. Dat is zeker een goed KVV...
ik ga never geen haaks barf geven :N:

ik vind het te duur en mijn enige contact met de leverancier kreeg ik kriebels van dus laat maar.

ik zoek geen ander merk. ik ben zeer tevreden over smuldier maar dit zou erg makkelijk zijn.

ik zoek dus niks meer dan info over dit individuele product/leverancier :ok:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Golden Stanley schreef:Nee, ik zou afwisselen met andere vleesmixen. :wink:
Vleesmix 1 zou ik zeker doen in jouw geval.
En dan aanvullen met Vleesmix 2 en de botmix 2, eventueel aangevuld met de vis botmix maar als je wekelijks of elke 2 weken een zalmkop, zalmstaart of sardientjes geeft, ben je er ook en is waarschijnlijk iets goedkoper. De aanvullingen die ik eerder noemde, zou ik absoluut onder voeding scharen en niet als verwennerij bij welke KVV je ook voert. Maar ik weet niet hoe dat zit met jouw hond, is dat degene met die allergie?
nee dit gaat over mijn "normale" hond :mrgreen: waar ik dus alles in kan gooien. maar de zalm spulletjes enzo kan ik erg goedkoop krijgen bij herby voor onze stumtel sammy en ik zie zoveel leuke dingen die geen vis zijn maar die voor lola erg leuk zouiden zijn en ik moet minimaal 45 euro bestellen ofzo.

ok, dan ga ik van jouw dingetjes even een lijstje maken en dan bestellen en dan dus die 2 vleesmixen afwisselen met de botmixen en aanvullen met visjes en de eitjes/groentjes uit je eerste bericht! :ok:

super dank je!
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

wat is een kruidenmixje? :N:

ik heb nu:

ei
groenten
zaden/pitten
(kan ik dat met die krijden in 1 mixje maken en dit toevoegen?)
vleesmix 1 en 2 + botmix 2 en elke 2 weken wat visbot/kop

als ik dit zo zie vindt lola dat vast niet erg, al denk ik dat ze niet in die zalmkop gaat trappen want voor een forellenkop haalt ze haar neus op...
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Op de vleesmix zonder bot voeg ik het volgende toe

- pompoenpitten (toetjeslepel, net iets groter dan theelepel)
- sesamzaad (idem)
- tarwe zemelen (kleine eetlepel)

- brandnetel (toetjeslepel)
- heermoes (idem)
(gedroogd)

een flinke lepel acacia honing van de bio winkel (koudgeslagen)
af en toe een lepel stuifmeelkorrels

- eitje
- flinke scheut biogarde
M@scha
Zeer actief

mercedes2803 schreef:Op de vleesmix zonder bot voeg ik het volgende toe

- sesamzaad (idem)

- heermoes (idem)
(gedroogd)

- eitje
- flinke scheut biogarde
en dat eten ze dus gewoon dagelijks of voeg jij nog extra dingen toe?

kijk dit zoek ik he. gewoon iemand die het voor me voorkauwt :mrgreen: ik ben zo'n muts in die dingen...

waar haal je die toei trouwens? (brandnetel, heermoes en zemelen, stuifmeelkorrels)
Afbeelding
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

mercedes2803 schreef:Op de vleesmix zonder bot voeg ik het volgende toe

- sesamzaad (idem)

- heermoes (idem)
(gedroogd)

- eitje
- flinke scheut biogarde
dit hoeft niet dagelijks hoor!

je kunt bij versvoeren inderdaad niet spreken over "compleet" voer. Immers bij vers is het belangrijk af te wisselen met diersoorten en de vlees- en orgaansoorten. af en toe wat toetevoegen waar bovenstaande een mooi voorbeeld van geeft.
Om een "prooidier" na te bootsen is het belangrijk van alle onderdelen van het dier te voeren. Dit hoeft niet perse in een maaltijd maar over een korte periode genomen weer wel.
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
M@scha
Zeer actief

ik vind het heel mooi klinken wat je schrijft maar ik snap er echt niks van...

wil ik prooidieren nabootsen? ok, hoe doe ik dat zonder barf? en wat moet ik doen om bijvoorbeeld die vleexmixen van herby "compleet" (dus zo dat lola voldoende binnenkrijgt) te maken.

lola weigert namelijk alles wat serieuzer is dan een kippennek... en ze weigert al 4 jaar dus het is structureel zeg maar :N:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

Nee, Rimpel en Muis zitten op NRV, dus niet alleen de vleesmixen.
Ze krijgen een compleet samengesteld verhaal waar de vleesmixen dus deel van uitmaken ja.
Ze krijgen hier 1 keer in de week vleesmix.
De ene keer de mix met bot, de andere keer de mix zonder bot.
Meestal die met bot trouwens maar dat is omdat ik compleet rauw voer natuurlijk

Om de ontlasting goed te houden en om ‘ ruwe vezel’ na te bootsen en dus de darmen en maag aan het werk te houden voeg ik die pitten en tarwe zemelen toe. Als je hele prooidieren zou voeren zouden ze die ruwe vezel uit de huid/haren/nagels halen van hun eten.

De brandnetel, heermoest, sesamzaad en pompoenpitten en tarwe zemelen koop ik bij de gezondheidswinkel (een soort “ Tuin van…” ) maar is ook vast te krijgen in natuurwinkels.
De tarwe zemelen zou ik voor sam zeker niet doen in verband met zijn allergieen, en bij Lola even kijken hoe ze erop reageerd…tarwe kan namelijk reactie veroorzaken bij honden die daar gevoelig voor zijn.
De honing en stuifmeelkorrels (DUUR trouwens hahahah honing 5.60 geloof ik en de korrels 7.60 per pot) koop ik bij de bio winkel. Moet koudgeslagen honing zijn en dan kom je automatisch uit bij de bio natuurwinkel.

Ik kom er vanavond nog wel even op terug
Toen ik begon wilde ik het ook ontzettend graag in " hapklare antwoorden' omdat het me onduidelijk was en omdat ik onzeker was dus niets vreemds aan hoor :mrgreen:
M@scha
Zeer actief

vooral je laatste zin maakt me blij :mrgreen:

maak je trouwens geen zorgen over sam. die is nu stabiel met zijn brok/rauwe vis combi dat daar niet mee geprobeerd wordt. het is juist dat ik bij herby de zalm voor bijna niks kan krijgen en dus daar ook voor lola zou willen bestellen. net zo makkelijk toch? :mrgreen:
Afbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

ik geef mix 1 en 2 afwisselend (in 2 zit orgaan erbij en in 1 bot), daarnaast spiervleessnippers, kipkarkas en pens.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

massam schreef:vooral je laatste zin maakt me blij :mrgreen:

maak je trouwens geen zorgen over sam. die is nu stabiel met zijn brok/rauwe vis combi dat daar niet mee geprobeerd wordt. het is juist dat ik bij herby de zalm voor bijna niks kan krijgen en dus daar ook voor lola zou willen bestellen. net zo makkelijk toch? :mrgreen:
dit maakt mij weer veel duidelijk, sam krijgt volledig voer omdat in de brok alles wat nodig is toegevoegd is. de zalm is dan een extra toevoeging.

als je vers voert dus helemaal zelf samen gesteld vers is het belangrijk dat je alles van een dier voert. IK geef zelf geen hele prooi dieren maar let er wel op dat storm bijvoorbeeld dan eens de ingewanden van de ene diersoort en dan eens van de andere diersoort krijgt. Dus kippenkarkas, maar ook ribben van geit of runderspeirvelees maar ook eens van eenschaap . Ook af en toe eens hart, nier en lever maar dat ook eens van andere diersoorten dan alleen van een en dezelfde. Dat is wat ik bedoel met afwisselen en ik wissel vaak in een maand periode alles af.
vooral niet te ingewikkeld denken inderdaad ;)
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Golden Stanley

massam schreef:ik vind het heel mooi klinken wat je schrijft maar ik snap er echt niks van...

wil ik prooidieren nabootsen? ok, hoe doe ik dat zonder barf? en wat moet ik doen om bijvoorbeeld die vleexmixen van herby "compleet" (dus zo dat lola voldoende binnenkrijgt) te maken.

lola weigert namelijk alles wat serieuzer is dan een kippennek... en ze weigert al 4 jaar dus het is structureel zeg maar :N:
Als je niet van plan bent om zelf samen te stellen, hoef je je niet zo bezig te houden met het nabootsen van prooidieren. Met respect, maar met KVV mixen bereik je dat niet zo. :mrgreen:
De toevoegingen die Mercedes net beschreef zijn meer dan prima, waarvan met name de honing, stuifmeelkorrels en brandnetel belangrijk zijn. In de zaden en pitten (ik gebruik geen sesamzaad, maar pompoen, zonnebloem en pijnboompitten) zitten tig van goede aminozuren, mineralen en vitamines waar je alleen maar profijt van hebt als het gebroken is. Dus die zou ik in jouw geval licht mee mixen in een groentemix.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik geef een mix van barf,Smuldier en HVV(Herbymixen dus).
Aangezien de mixen per kilo verpakt zijn,ik niet laat vasten en die kiloverpakkingen dus eigenlijk te veel zijn om in 1 of 2 keer op te voeren doe ik er Smuldier of Barf bij om de boel zo veel mogelijk te completeren.En natuurlijk ei,yoghurt enz.
Volgens mij zijn die mixen namelijk niet helemaal voldoende om compleet genoemd te worden.Ze doen er hier wél allebei een moord voor :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
mercedes2803
Zeer actief

Al die toevoegingen krijgen ze hier niet iedere dag nee :wink:
Ze krijgen het standaard bij hun vleesmix en daarnaast als ze een dag hebben met alleen maar spiervlees. Ik wil ook nog weleens wat zemelen over de orgaan gooien om de poep wat stevig te houden.
Maar anderzijds druk ik ook weleens een kipkarkasje in de orgaan om zo wat bot bij te voeren en de poep dus stevig te houden.

Ik zou in ieder geval afwisselen met de mixen...die met bot is gewoon belangrijk omdat er bot in zit.
Die andere is ook een samenstelling die het best goed doet.

Ik zeg eerlijk dat ik niet weet of ik het zelf zo zou doen om mijn honden alleen maar de mix 1 en 2 te geven met als toevoeging wat ik schrijf, gewoon een stuk onzekerheid denk ik, want ik heb tenslotte ook jaren Energique en Carnibest gevoerd en eigenlijk zijn de mixen van Herby niets anders dan dat, met dien verstande dat de mixen van Herby eigenlijk nog veel mooier zijn omdat ze groffer zijn en omdat ze meer diersoorten bevatten.
Het enige dat Carnibest en Enerqigue toevoegen zijn wat groenten (welke weet ik niet eens, kun je nagaan) stukjes bot en wat olie (lijnzaad meen ik bij Carnibest) in Energique zit niet eens bot.

Maar goed, ik voer nu NRV en dat voelt zo onwijs goed dat ik me niet voor kan stellen dat ik ooit nog fulltime een kant en klare KVV zou gaan voeren...gevoelsmatig zit er dan veel te weinig afwisseling in omdat ik nu zo'n beetje 10 !!! diersoorten voer hahahaha ( Kip, Rund, paard, Geit, Haas, Hert, Eend, Parelhoen, Lam en Konijn)

Prooidier nabootsen en dergelijke zijn dingen waar je je niet mee bezig hoeft te houden, wat al gezegd is.

Ik zou persoonlijk in het geval van Lola kiezen om toe te voegen op bvb de zalmmix, dan heb je alweer een diersoort te pakken en ik denk dat ze dat wel eet...
Buiten nekken en karkassen om kun je wel aardig bij voeren om toch een 'completer' gevoel te hebben.
Herby heeft ook paard, hert, haas zonder bot.
Misschien eens het proberen waard?
Als je fulltime die mixen gaat voeren is er gewoon weinig 'compleet' te maken denk ik eerlijk gezegd.

Maar misschien kan iemand anders er nog eens een lichtje over laten schijnen?
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik zou ook niet alleen maar de mixen geven, maar het inderdaad aanvullen met dingen die weinig of niet in de kvv zitten. Zoals spiervlees en goede botten en vette vis. Maar dat aanvullen hoeft ook niet elke dag. Gewoon afwisselen, dan krijgt je hond van alles wat mee. Prooidiermethode gaat niet lukken met kvv, want daarvoor zit er in kvv al veel te veel orgaanvlees, dat zie je in een echte prooi niet. :mrgreen:
Honing en dergelijke krijgen ze hier nauwelijks, zaden en pitten ook niet. Maar dat is wat je zelf wil, ik heb het idee dat het meer ons eigen idee is dat het goed zou kunnen zijn, dan dat het echt iets doet voor de honden. Hetzelfde met verschillende soorten olie, dat doe ik ook niet meer, alleen als ze echt zwaar de rui in gaan, krijgen ze toevoeging van visolie. Als je het constant geeft, werkt het niet meer. Zo geef ik soms wat kruiden of wat gedroogd zeewier, maar ik zie het meer in de groente/fruit mixjes die je zelf heel makkelijk kan maken en dan met wat yoghurt of een ei heb je weer een prima afwisseling op je vaste menu voor de honden. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
M@scha
Zeer actief

super jongens! hier kan ik wat mee! :ok:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Roelfien schreef:Ik zou ook niet alleen maar de mixen geven, maar het inderdaad aanvullen met dingen die weinig of niet in de kvv zitten. Zoals spiervlees en goede botten en vette vis.
Herby heeft ook een heel goede zalmmix;ik vind hem wel erg fijn gemalen maar qua inhoud is hij heel goed.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
fresan
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV en laekense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door fresan »

Ik voer nu ook al een tijd van Herby.
Wat ik doe is de vleesmix 2 mengen met gemalen pens en als toevoeging heb ik geplette mais en tarwe vlokken.
Aangezien mij dog nogal wat wegwerkt op een dag :N: maak ik een grote hoeveelheid aan.
2 kilo pens met 1 kilo vleesmix en (uit mijn hoofd ik weet het niet zeker) 600 gram vlokken.
De dog is nu net 12 maanden en hij groeit hier netjes gelijkmatig op.
Onze pup van 8 weken zit sinds ze hier is ook op dit mengsel en ook zij(duitse herder) doet het hier prima op. Mooie glimmende vacht en keurige drollen(in tegenstelling tot de eukaneuba hoopjes die ze had toen ze bij ons kwam)

Over het financiële gedeelte, ik heb het eens uitgerekend en ik ben met dit versvoeren goedkoper uit dan met een goede geperste brok.
(waar mijn dog nooit geen goede drollen van had, welk merk ik ook probeerde)

Gewoon proberen dus, je merkt het volgens mij gauw genoeg als je hond het er niet goed op doet!

Succes Sandra.
fresan
Zeer actief

Hihi, zie net dat het lijkt of de dog 3 kilo vlees eet op een dag :N:
Gelukkig niet, dit is een hoeveelheid voor 2 à 3 dagen en de pup eet ook mee!
Bewaar het in een luchtdicht afgesloten ton in een koelkast in de schuur.

Sandra.
M@scha
Zeer actief

@fresan, ik heb net een "menu" op barfplaats gezet. ik hoop dat die de commissie kan doorstaan.. ik zal het straks ook even hier neerzetten
Afbeelding
fresan
Zeer actief

Heb hem net gelezen en ik neem mijn petje voor je af als je het op deze manier gaat doen.
Ik ben niet zo van de reken en heb daarom voor gekozen voor wat ik nu voer , hoef ik lekker niet na te denken :wink:
Ziet er volgens mij wel goed uit zo hoor :ok:
Maar ik ben zeker geen barf expert dus ben benieuwd wat die ervan zeggen.

gr. Sandra.
M@scha
Zeer actief

fresan schreef:Heb hem net gelezen en ik neem mijn petje voor je af als je het op deze manier gaat doen.
Ik ben niet zo van de reken en heb daarom voor gekozen voor wat ik nu voer , hoef ik lekker niet na te denken :wink:
Ziet er volgens mij wel goed uit zo hoor :ok:
Maar ik ben zeker geen barf expert dus ben benieuwd wat die ervan zeggen.

gr. Sandra.

ik ook niet ik heb maar gekeken naar die percentages etc...

voor de rest: dit is mijn hersenspinsel :mrgreen: ik mis denk ik alleen de granen/zaden dingen die iedereen hier wel heeft. is het nodig? ik hoor juist dat je dat juist niet wil toch?
Zie ook mijn vraag bij KVV problemen voor meer info.

ik ben toch maar eens in het hele verhaal gedoken en heb aan de hand van de beginnerstopics en de Herby productenlijst een potentieel menuutje gemaakt.

ik ben benieuwd wat jullie ervan denken.

ik ben uitgegaan van in de beginnerstopics genoemde percentages:

50% vleesbot
15% groenten
15% orgaanvlees
20% spiervlees

bij lola komt dit bij 2% lichaamsgewicht per week uit op:

1050 gram vleesbot
320 gram groenten
320 gram orgaan
420 gram spiervlees

aangezien lola weigert botten te eten als ze heel zijn heb ik zoveel mogelijk de gemalen/gehakte ingrediënten van Herby uitgekozen.

Dit menu had ik voor 2 weken bedacht en dan week drie weer menu 1 etc.

week 1:

botmix 1 1000 gram
gemalen kip / eend, karaks
verhouding ca. 70% bot 30% vlees

groentenmix 320 gram
zelf samenstellen en malen

Rundvlees snippers spiervlees 420 gram

Runderpens gemalen 320 gram

week 2:

Botmix vis 1000 gram
Botmix vis:
Gemalen zalmkarkas met vlees

groentenmix 320 gram

Vleesmix 2 790 gram
Rund/schaap/geit - kopvl/spiervl/orgaanvl
licht wisselende samenstelling - Per Kilo (geschikt voor groentenmix)

bij vleesmix 2 is het percentage lastig te zien maar omdat er zowel kop, spier als orgaanvlees inzit heb ik die gebruikt om zowel de spier als orgaanvleesbehoefte in te passen.

Afbeelding
M@scha
Zeer actief

mijn hersenspinsel is al aan wat veranderingetjes onderhevig...

week 1:

botmix 1 700 gram en 300 gram spiervleessnippers rund
gemalen kip / eend, karaks
verhouding ca. 70% bot 30% vlees

groentenmix 320 gram + 1 ei

Rundvlees snippers spiervlees 420 gram

Runderpens gemalen 320 gram

week 2:

Botmix vis 1000 gram
Botmix vis:
Gemalen zalmkarkas met vlees

groentenmix 320 gram + 1 ei

Vleesmix 2 790 gram
Rund/schaap/geit - kopvl/spiervl/orgaanvl
licht wisselende samenstelling - Per Kilo (geschikt voor groentenmix)
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

marian* schreef:
Roelfien schreef:Ik zou ook niet alleen maar de mixen geven, maar het inderdaad aanvullen met dingen die weinig of niet in de kvv zitten. Zoals spiervlees en goede botten en vette vis.
Herby heeft ook een heel goede zalmmix;ik vind hem wel erg fijn gemalen maar qua inhoud is hij heel goed.
Die ga ik nu proberen als wekelijks vishapje voor Jamey, kijken of ze dit wel blieft. Hele vissen (Sardientje) eet ze heel erg moeilijk, en sinds Yore er is vindt ze het makkelijker om het door hem te laten eten :roll:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik heb geen idee of je daar mee goed zit, want ik kan niet zoveel met die percentages bot/vlees (70% bot? dat lijkt me nogal veel, maar ik denk dat je bedoelt dat het 70% vlees met bot is?)
Maar als je er vanuit gaat dat je voor je hond 30% bot en vet, 30 % spiervlees en +/_ 15% orgaan en 15% overige zoals yoghurt, groente en wat oud brood of pasta of dergelijke kan geven, dan denk ik dat je aardig goed zit. Groente is behoorlijk veel, maar dat is ook per hond verschillend waar ze behoefte aan hebben. De ene hond gaat beter op wat meer groente en de ander juist op bijvoorbeeld wat meer vet of juist een snee oud brood extra (daar gaat Toby bijvoorbeeld beter op dan alleen vlees)
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”