Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

's Morgens niet eten

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Roxy2007
Vaste gebruiker

's Morgens niet eten

Ongelezen bericht door Roxy2007 »

Hallo iedereen,

De laatste 2 dagen laat Roxy 's morgen haar eten (brokken) staan. Ik ben overgestapt op ander voer, in verband met allergie, de eerste dagen at ze alsof haar leven er vanaf hing, maar de laatste twee dagen boeit het voer haar niet zo.

Hebben meer mensen hier last van, of enig idee wat dit kan zijn? Enige tip wat ik kan doen?

Kan het kwaad om Roxy 's avonds in 1x haar hoeveelheid voer te geven?

Bedankt alvast voor de reacties.

Groetjes Sharon en Roxy
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

iik voer zelf geen brokken maar kan het zijn dat ze minder nodig heeft van deze en dus "vol" zit???
je kunt honden gerust eens per dag voeren, ik vind het zelfs beter (in het geval van gezonde volwassen honden)
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Roxy2007
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Roxy2007 »

Bianca_Storm schreef:iik voer zelf geen brokken maar kan het zijn dat ze minder nodig heeft van deze en dus "vol" zit???
je kunt honden gerust eens per dag voeren, ik vind het zelfs beter (in het geval van gezonde volwassen honden)
Wanneer ik kijk naar de voedingstabel krijgt de dus 2x de helft van wat ze mag. Dan ga ik gewoon proberen om haar de volledige hoeveelheid in 1 keer te geven en kijken of ze wat laat staan of niet.

Wanneer kun je het beste een hond te eten geven 's morgens of 's avonds. Ze is bijna volwassen. Nu even ruim 11 maanden.

Bedankt weer voor de reactie.

Groetjes
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

twee keer de helft van wat hij mag is een gemiddelde. Het kan best zijn dat dit voor jouw hondje wat teveel is.
Of misschien krijgt hij veel andere versnaperingen tussendoor?
ik geef 's Storm avonds zijn maaltijd omdat ik overdag als ik wandel "beloon" met stukjes persbrokjes of stukjes rodiworst. (ik geeft ook meestal wat laag gedoseert voer omdat hij daarnaast ook beloont wordt)
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Als je in één keer gaat voeren let dan wel enorm goed op (zeker de eerste tijd) dat de hond echt zijn/haar rust neemt het eerste uur na de maaltijd. Dus lekker gaat liggen ergens en een poosje slaapt. :ok:
mo
Actief

Ongelezen bericht door mo »

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door mo op 26 jul 2008 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Ze krijgen bij mij in de middag eten ,en worden dan voorlopig niet uitgelaten, soms krijgen ze het na de ochtendwandeling,soms later op de dag, op verschillende tijden.
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Op de verpakking van brokken staat meestal een richtlijn van wat een hond van een bepaalde grootte mag hebben. Meestal wat ruim genomen.
Ik geef meestal "op het oog", dus ik kijk wat de hond wil eten en of hij niet te dik wordt en met smaak eet. Dat gevoel krijg je al vrij snel hoor, weet ik uit ervaring. :wink:

Het is niet erg als Roxy 's morgens niet wil eten. Dan geef je gewoon aan het eind van de middag een nieuwe portie. Inderdaad na het eten laten rusten i.v.m gevaar op maagtorsie (maar dat weet je waarschijnlijk al...)

Je kan ook proberen haar 's morgens wat kvv te geven (diepvries versvoer) en 's avonds nog wat brokken(of andersom). Of de dagen wat afwisselen met brokken en versvoer.

Ik geef mijn honden meestal tussen de middag en tegen een uur of 6 's avonds te eten. En als het zo uitkomt ook wel eens 1 keer per dag.

succes!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”