Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vacht Amerikaanse Stafford
Moderator: moderatorteam
- m-aan
- Actief
- Contacteer:
Vacht Amerikaanse Stafford
Ik ben aan het "oppassen" op een Amerikaanse Stafford reu van 9 jaar, een geweldig lief beest die luistert als een tierelier.
Wat mij opvalt, is dat hij gigantisch ruift. Nou heb ik nul komma nul verstand van een Staff, dus mijn vraag: hoort dat er bij? Hoe verzorg je de vacht? Ik heb 'm nou een keertje geborsteld en er komt nogal een hoeveelheid kleine witte haartjes vanaf. Als hij komt kroelen, ben je gelijk bedekt....
Maan
Wat mij opvalt, is dat hij gigantisch ruift. Nou heb ik nul komma nul verstand van een Staff, dus mijn vraag: hoort dat er bij? Hoe verzorg je de vacht? Ik heb 'm nou een keertje geborsteld en er komt nogal een hoeveelheid kleine witte haartjes vanaf. Als hij komt kroelen, ben je gelijk bedekt....
Maan
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
uh ja dat kan erbij horen, bij een korthaar, zeker in bepaalde periodes, maar goed, ook voer en algehele conditie kan invloed hebben op de hoeveelheid, borstelen? laat maa, doe maar niet, stimuleer je het alleen maar meer mee lijkt het soms wel
wat je zou kunnen proberen, even goed wassen, flink afdrogen en wie weet scheelt het een stuk
wat je zou kunnen proberen, even goed wassen, flink afdrogen en wie weet scheelt het een stuk
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
ik doe ze in die periode
1st goed uitborstelen, dan 1x wassen maar 2 x zepen
en met een rubberborstel goed masseren, en als ze dan droog zijn nog eens goed uitborstelen
en dan een paar dagen later nog eens flink borstelen en dan is het ergste wel voorbij althans hier
1st goed uitborstelen, dan 1x wassen maar 2 x zepen
en dan een paar dagen later nog eens flink borstelen en dan is het ergste wel voorbij althans hier

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
mo
- Actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Ella46
- Zeer actief
- m-aan
- Actief
- Contacteer:
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
hallo,
onze stafford haart ontzettend veel! alles zit aan je broek, maar wij wassen hem met shampoo voor huid en moet zeggen dat het daarna wat rustiger is (niet helemaal weg) en we doen dit niet elke week maar af en toe als het heel erg is. de hond vind het fijn en zn vacht en huid ziet er mooi uit.
gr
onze stafford haart ontzettend veel! alles zit aan je broek, maar wij wassen hem met shampoo voor huid en moet zeggen dat het daarna wat rustiger is (niet helemaal weg) en we doen dit niet elke week maar af en toe als het heel erg is. de hond vind het fijn en zn vacht en huid ziet er mooi uit.
gr