Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

webwinkel in dierenartikelen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

webwinkel in dierenartikelen

Ongelezen bericht door Crista »

Is er (volgens jullie) op internet nog "plek" voor (nog) een webwinkel in dierenartikelen?

Er zijn natuurlijk al heel wat webwinkels die hetzelfde verkopen. Ik heb onlangs een restpartij honden speeltjes, riemen en kluiven opgekocht, hiermee wil ik samen met mijn zusje op braderiën gaan staan. Het is niet zo dat we dit als enige doen, alles wat we erop verdienen is gewoon extra en we willen ook een deel aan een goed doel doneren.

Nou wil ik wat meer verschillende artikelen opkopen en kwam het idee van een webwinkel in me op, ik ben redelijk handig met de computer dus dat is geen probleem. Ik ben er ondertussen al wel achter dat er een groot aanbod is in webwinkels en vraag me dus af of het wel zin heeft... het scheelt misschien dat het voor ons gewoon leuk voor erbij is dus waarom niet dacht ik :wink:

Ik heb eerlijk gezegd ook geen idee wat er verder bij komt kijken hoor, qua belasting ed.. daar moet ik me dan eerst in gaan verdiepen.
Mitch & Kiyo
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

budgetshopping kan er nog bij vind ik. gewone en schandalig hoge prijzen zijn er meer dan zat.

denk er in ieder geval aan dat je verzendkosten hebt. als ik bij een bepaalde winkel een halsbandje van 10 euro koop moet ik 7 euro verzendkosten betalen.. nou dan haal ik hem wel voor 13 euro in de winkel...
Afbeelding
Crista
Zeer actief

massam schreef:budgetshopping kan er nog bij vind ik. gewone en schandalig hoge prijzen zijn er meer dan zat.

denk er in ieder geval aan dat je verzendkosten hebt. als ik bij een bepaalde winkel een halsbandje van 10 euro koop moet ik 7 euro verzendkosten betalen.. nou dan haal ik hem wel voor 13 euro in de winkel...
klopt helemaal! Ik kijk nu vooral naar restpartijen, dan heb je ook een aantrekkelijke verkoopprijs. Het assortiment is dan niet heel erg groot, maar de prijzen zijn goed.

Verzendkosten moet ik inderdaad even aan denken, bedankt voor de tip :ok:
Mitch & Kiyo
Afbeelding
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

De belasting komt ook om de hoek kijken want je hebt natuurlijk inkomsten. Dus je moet ook omzetbelasting opgeven en de jaarlijkse aangifte.
Verder nog een K.v.K inschrijving, als je je hier inschrijft krijg je automatisch van de Belastingdienst formulieren toegestuurd die je moet invullen en ook je btw-nummer krijg je dan.

Verzendkosten van een pakket zijn € 6,20.
Wij zelf zitten hieronder met € 4,- om de mensen een beetje tegemoet te komen. Alleen moet je dus dan uitkijken dat je er zelf niet bij inschiet, als bijvoorbeeld je 2 euro winst maakt op een product ben je dus door de verzendkosten gelijk je 2 euro weer kwijt en maak je zelfs verlies.
Ook ben je nog verpakkingskosten kwijt waardoor het helemaal niet rendabel is als je te laag gaat zitten.

Met restpartijen moet je vooral uitkijken dat het geen artikelen zijn die moeilijk te verkopen zijn. Ook wij hebben hier wel eens nagekeken, maar over het algemeen heb je het zelf dan ook nog tijden in huis liggen. Vaak zijn het namelijk niet voor niets restpartijen :wink: Dus kijk daar heel kritisch na, ook al klinkt het nog zo goedkoop.
Groetjes,
Wendy
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Ook zullen jullie zelf of een administratie of accountantskantoor de boekhouding meoten doen, btw aangifte, aangifte inkomstenbelasting. Er zal ook wel een overeenkomst tussen jou en je zus meoten zijn dat jullie samen een bedrijf voeren.

Ik zou zeggen ga eens op gesprek bij een paar administratiekantoren/accountantskantoren in je omgeving. Leg uit wat je wil gaan doen en zij kunnen je verder vertellen wat allemaal nodig is.
Crista
Zeer actief

Bedankt voor de reacties!

We willen het eerlijk gezegd vooral omdat we het gewoon leuk vinden om erbij te doen en zo ook wat geld bij elkaar te krijgen voor 'n goed doel. Qua administratie hebben we geluk aangezien mijn broer alles weet op dat gebied (jaja uitgebreide familie :wink: ).

Ik vind het wel jammer dat er inderdaad zoveel bij komt kijken als belastingaangifte, btw en dergelijke. We gaan sowieso eerst op een paar markten en braderiën staan om te kijken hoe het loopt. Het fijne daarvan is dat je niet ingeschreven hoeft te staan bij de KVK, ik koop gewoon een restpartij op en verkoop het verder.

Als we een webwinkel willen is dat echt voor erbij, dat is niet de hoofdzaak. Maar als we veel artikelen van iets hebben is het misschien leuk om die via internet te verkopen, dat was mijn idee erachter.

Alle tips / ideeën zijn welkom!!3

(edit: typo)
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief

Op zich hoeft het niet veel werk voor je te zijn hoor.... Als je een goed kantoor hebt die kunnen alles voor je regelen. Al lever je het allemaal in een schoendoos aan.
Als jullie zo klein willen blijven raad ik je een goed administratiekantoor aan. Een accountantskantoor is een stukje duurder en beide kantoren hebben dezelfde kennis.
Maar misschien kan je broer alles voor jullie doen voor een vriendenprijs ofzo.
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Ik zou er niet aan beginnen en ik spreek uit ervaring
Crista
Zeer actief

hercujess schreef:Ik zou er niet aan beginnen en ik spreek uit ervaring
nou wil ik natuurlijk ook weten waarom niet... :wink:
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Je kan wel op markten en braderiën gaan staan, maar ook daar controleert de belastingdienst regelmatig. En als je dan je zaken (belastingtechnisch gezien) niet in orde hebt, dan heb je echt serieus een probleem. Daar kun je flinke boetes van krijgen.

Het idee is leuk, maar ik zou eerst heel goed uitzoeken of je er wat aan kan verdienen (na aftrek van alle kosten). De marges zijn vaak kleiner dan je denkt. Succes.
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Ik zou er nu achteraf inderdaad ook niet mee beginnen... Heb hier nog voor honderden zo niet duizenden euro's aan voorraad liggen :roll: En je hebt echt nooit het goede op voorraad. De mensen willen steeds net een ander kleurtje of iets van een ander ras dan dat je op voorraad hebt.
Wat dat betreft gaan wij ook behoorlijk inkrimpen :wink:
Groetjes,
Wendy
Leonieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Leonieke »

Vergis je niet wat er allemaal bij komt kijken.
Belastingdienst, administratie/ boekhouding, pakketten inpakken, site updaten, klanten mailen.....................
Ik heb ook een webshop en het is echt hard werken voor in het begin geen geld, aangezien dit allemaal weer in je voorraad gaat (immers, wat verkocht is moet ook weer aangevuld).
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
Sonnie1983
Zeer actief

Wat startkapitaal zou inderdaad handig zijn zoals degene boven mij eigenlijk aangeeft.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

maitestar schreef:
Ik zou er nu achteraf inderdaad ook niet mee beginnen... Heb hier nog voor honderden zo niet duizenden euro's aan voorraad liggen :roll: En je hebt echt nooit het goede op voorraad. De mensen willen steeds net een ander kleurtje of iets van een ander ras dan dat je op voorraad hebt.
Daarom is mijn winkeltje maar super klein. Gelukkig kan ik bij m'n leverancier per stuk bestellen en is de service heel snel. Winst is dan ook minimaal maar ik vind het gewoon leuk om te doen en zeker leuk om de mensen goedkoop aan goede spullen te laten komen.

Ik heb ook alleen maar artikelen die ik goedkoper kan verkopen dan de rest, of de andere niet hebben, zo niet, mogen ze het bij de andere winkel kopen.
Crista
Zeer actief

Neeltje schreef:
maitestar schreef:
Daarom is mijn winkeltje maar super klein. Gelukkig kan ik bij m'n leverancier per stuk bestellen en is de service heel snel. Winst is dan ook minimaal maar ik vind het gewoon leuk om te doen en zeker leuk om de mensen goedkoop aan goede spullen te laten komen.

Ik heb ook alleen maar artikelen die ik goedkoper kan verkopen dan de rest, of de andere niet hebben, zo niet, mogen ze het bij de andere winkel kopen.
.

aan zoiets dacht ik dus ook, het is echt alleen om erbij te doen omdat ik het leuk vindt. Het gaat in mijn geval ook grotendeels om restant partijen en partijen die ik goedkoop kan opkopen. Ik wil echt geen hele uitgebreide shop opzetten.
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Crista
Zeer actief

Vwb belasting zaken en dergelijke regelt mijn broer alles voor me, hier hoef ik me dus niet druk om te maken. Maar ik ben ook nog lang niet zover hoor, wil gewoon eerst veel informatie hebben over hoe en wat en dan kijk ik wel of het echt iets is wat ik wil.

Er gaat natuurlijk een hoop tijd en geld inzitten, dus ik wil gewoon voor mezelf de voor- en nadelen op een rijtje zetten :wink:
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief

Al ooit aan de startersdag gedacht? Volgens mij is dat via KVK (Kamer Van Koophandel). Kan je ook meer info op doen denk ik.
En verder zou ik denk ik wat kleine webwinkeltjes op internet opzoeken en hun bellen/emailen en vragen of ze hun ervaringen willen delen en of ze nog tips hebben. Denk dat niet iedereen er aan mee werkt maar er zijn er ook genoeg denk ik die graag hun info delen.
Neeltje

Crista schreef:Vwb belasting zaken en dergelijke regelt mijn broer alles voor me, hier hoef ik me dus niet druk om te maken. Maar ik ben ook nog lang niet zover hoor, wil gewoon eerst veel informatie hebben over hoe en wat en dan kijk ik wel of het echt iets is wat ik wil.

Er gaat natuurlijk een hoop tijd en geld inzitten, dus ik wil gewoon voor mezelf de voor- en nadelen op een rijtje zetten :wink:
Da's wel handig. Ik sta nog niet ingeschreven bij de KVK, m'n omzet is nog zo miniem. Ik wil het binnenkort wel gaan doen, maar dan moet ik dus inderdaad ook m'n boekhouding bij gaan houden.

Ik heb ook m'n spullen gewoon op Marktplaats staan, kost helemaal niksos.
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

Bezint eer ge begint.

Denk eraan dat je op markten en braderieen vaak standgeld moet betalen, brandstof om er te komen en een goede conditie, vaak is oz'n dag heeeeeeeeel erg lang. Goedkope spullen koopt men vaak niet via internet, wel de speciale dingen die je bij de dierenwinkel op de hoek niet kunt krijgen. Ook het bijhouden van de internetwinkel kan heel veel tijd kosten, en geld als je zelf niet handig bent op de PC en als je niet zelf je site kunt hosten. Dan krijg je nog eens inschrijving in de kamer van koophandel. En een moordende concurrentie.

Zoals een aantal al eerder gezegd hebben: Denk aan de verzendkosten!!

Veel succes.
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
Crista
Zeer actief

Senta schreef:Bezint eer ge begint.

Denk eraan dat je op markten en braderieen vaak standgeld moet betalen, brandstof om er te komen en een goede conditie, vaak is oz'n dag heeeeeeeeel erg lang. Goedkope spullen koopt men vaak niet via internet, wel de speciale dingen die je bij de dierenwinkel op de hoek niet kunt krijgen. Ook het bijhouden van de internetwinkel kan heel veel tijd kosten, en geld als je zelf niet handig bent op de PC en als je niet zelf je site kunt hosten. Dan krijg je nog eens inschrijving in de kamer van koophandel. En een moordende concurrentie.

Veel succes.
Op markten en braderiën heb ik al vaker gestaan, dat is geen probleem :wink:

Er is inderdaad een enorme concurrentie op internet, dat is nog hetgene wat me het meest tegenhoudt. Qua computer ben ik best handig, dat gaat me zelf wel lukken.

Zoals ik ookal eerder aangaf wil ik ook geen hele uitgebreide webshop, echt alleen een aantal goedkope, goede artikelen. Het is meer voor erbij omdat ik het leuk vind dan dat ik er bergen mee wil verdienen.

Ik moet me alleen echt eerst gaan verdiepen in het KVK gebeuren, mag je bijvoorbeeld wel een kleine webwinkel hebben als je niet staat ingeschreven bij de KVK?
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Crista schreef:
Senta schreef:Bezint eer ge begint.

Veel succes.
Op markten en braderiën heb ik al vaker gestaan, dat is geen probleem :wink:

Er is inderdaad een enorme concurrentie op internet, dat is nog hetgene wat me het meest tegenhoudt. Qua computer ben ik best handig, dat gaat me zelf wel lukken.

Zoals ik ookal eerder aangaf wil ik ook geen hele uitgebreide webshop, echt alleen een aantal goedkope, goede artikelen. Het is meer voor erbij omdat ik het leuk vind dan dat ik er bergen mee wil verdienen.

Ik moet me alleen echt eerst gaan verdiepen in het KVK gebeuren, mag je bijvoorbeeld wel een kleine webwinkel hebben als je niet staat ingeschreven bij de KVK?
Heel duidelijk: nee.
Wat misschien wel kan is dat je gebruik maakt van de kleine ondernemers regeling. Daarbij is de administratieve druk wat minder groot. Of je daar in aanmerking voor komt en wat je dan wel en niet mag moet je aan de KvK vragen. Je kunt ze gewoon bellen met je vragen.
Sonnie1983
Zeer actief

De kleine ondernemingsregeling is eigenlijk alleen van toepassing op de aangifte omzetbelasting.
Zie deze link:
http://www.zzp-nederland.nl/artikel/kle ... geling-kor
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Ik heb even rondgeneusd op verschillende webshops en het valt inderdaad op dat de verzendkosten als snel de pan uitreizen. Alles wat niet door de brievenbus past, kost 6,20 extra. Dan is het al bijna niet meer de moeite voor de klant om het te bestellen!
Toch is het idee wel erg leuk!
Ik zou inderdaad bij de KvK informeren, ook over de verschillende ondernemingsvormen.
Ik zat ook nog te denken dat je misschien samen kan werken met bijvoorbeeld het plaatselijke asiel (of het goede doel dat jullie ingedachten hadden!)
RIP Cena :roos:
    Neeltje

SannePP schreef:Ik heb even rondgeneusd op verschillende webshops en het valt inderdaad op dat de verzendkosten als snel de pan uitreizen. Alles wat niet door de brievenbus past, kost 6,20 extra. Dan is het al bijna niet meer de moeite voor de klant om het te bestellen!
    Ik zou inderdaad bij de KvK informeren, ook over de verschillende ondernemingsvormen.
    Ik zat ook nog te denken dat je misschien samen kan werken met bijvoorbeeld het plaatselijke asiel (of het goede doel dat jullie ingedachten hadden!)
    Dat zeg ik er bij mij ook altijd heel erg duidelijk bij als het niet meer door de brievenbus past (komt wel 'ns voor bij de Nylabones). Ik probeer altijd zo te verpakken dat het toch lukt of 2 enveloppen (nog steeds goedkoper dan de €6,20 . Verder hele goede tip: never nooit eerder uitleveren totdat je het geld of in je handen hebt of op je rekening. Laatst dacht er ook weer iemand dat ik erin zou trappen het eerst op te sturen en dan geld, ja je kent me toch van het forum, ja daaaaaaaaaaaaag daar trap ik dus niet in.
    Leonieke
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Dalmatische honden
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Leonieke »

SannePP schreef:Ik heb even rondgeneusd op verschillende webshops en het valt inderdaad op dat de verzendkosten als snel de pan uitreizen. Alles wat niet door de brievenbus past, kost 6,20 extra. Dan is het al bijna niet meer de moeite voor de klant om het te bestellen!

Tja, die € 6,20 is ook wat je er zelf voor moet betalen. Het is inderdaad prijzig, maar dat bedrag blijft wel gelijk tot 10 kg.
    www.marengosoutfit.nl
    "Exclusief voor hond en paard"
    Neeltje

Leonieke schreef:

Tja, die € 6,20 is ook wat je er zelf voor moet betalen. Het is inderdaad prijzig, maar dat bedrag blijft wel gelijk tot 10 kg.
    Maar dan moet je wel iets speciaals hebben of zo goedkoop, dat ze het niet beter bij de winkel om de hoek kunnen kopen.
    Rich
    Vaste gebruiker
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Rich »

Let er ook op dat je over die 6,20 nog btw moet afdragen. Als je dus die 6,20 doorberekend aan de klant, dan moet je hier zelf nog 1,18 op bijleggen. Je moet immers wel de btw hierover voldoen aan de fiscus. Iets wat nogal door wat webshops vergeten wordt.

richard
    Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”