Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vaak poepen en scheten laten
Moderator: moderatorteam
- Franck
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
vaak poepen en scheten laten
Sinds januari heb ik een Am. Cocker Spaniel. We weten niet welk voer zijn vorige baasje heeft gegeven, maar aanvankelijk was hij 3 kilo te zwaar. Op advies ben ik begonnen met afvalbegeleiding. Dit is een gratis service bij mijn dierenarts. Seppe kreeg voer van Royal Canin om af te vallen. Dat ging erg goed! De brokken icm lekker veel bewegen. Nu zit hij op zijn streefgewicht en ben ik overgestapt naar een lightvoer. Het advies luidde: weight control van het zelfde merk of een light voer. Brokken speciaal voor de cocker spaniel viel af door de hoge prijs. Na veel wikken en wegen ben ik uitgekomen bij Hill's light. Kwalitatief gezien een goed voer, maar Seppe poept nu erg veel en laat ook erg veel scheten. Nu ga ik dus verder zoeken naar een ander voer. Waarschijnlijk weight control of light van Royal canin. Gisteren kwam een assistente van de dierenarts weer met een ander merk: Trovet. Ook een kwaliteitsbrok, maar goedkoper dan RC. Nou zie ik door de bomen het bos helemaal niet meer. Begin zelfs te twijfelen of hij wel light moet hebben.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Wil je brokken blijven voeren of sta je ook open voor een andere manier van voeren?
Als je hond nu goed op gewicht is en verder geen allergische problemen heeft zal ik, als ik jou was, eens kijken naar een ander soort voer als hij 'problemen' heeft met het voer wat hij nu krijgt.
Als je brokken wilt blijven voeren kun je eens kijken naar farmfood, cavom of naar prins bijvoorbeeld. Dit zijn prima merken brokken zonder toegevoegde rommel zoals kleur, geur- en smaakstoffen
Als je openstaat om iets anders te geven dan brokken, kun je helemaal of gedeeltelijk overgaan op kvv (kompleet vers voer). Dit is rauw diepvriesvlees waar honden het ook heel goed op doen of zelfs nog beter
Merken zoals Carnibest, AHV, Rodi, Prins, Smuldier zijn over het algemeen volop verkrijbaar bij een dierenwinkel of zelfs supermarkt.
Ik zou dan gewoon voeren op het oog. Je gaat uit van het gemiddelde wat een hond moet krijgen met een bepaald gewicht en daar zou ik in eerste instantie wat minder van geven. Wordt hij te mager, geef je wat meer, wordt hij toch weer wat dikker geef je nog iets minder.
Als je hond nu goed op gewicht is en verder geen allergische problemen heeft zal ik, als ik jou was, eens kijken naar een ander soort voer als hij 'problemen' heeft met het voer wat hij nu krijgt.
Als je brokken wilt blijven voeren kun je eens kijken naar farmfood, cavom of naar prins bijvoorbeeld. Dit zijn prima merken brokken zonder toegevoegde rommel zoals kleur, geur- en smaakstoffen
Als je openstaat om iets anders te geven dan brokken, kun je helemaal of gedeeltelijk overgaan op kvv (kompleet vers voer). Dit is rauw diepvriesvlees waar honden het ook heel goed op doen of zelfs nog beter
Ik zou dan gewoon voeren op het oog. Je gaat uit van het gemiddelde wat een hond moet krijgen met een bepaald gewicht en daar zou ik in eerste instantie wat minder van geven. Wordt hij te mager, geef je wat meer, wordt hij toch weer wat dikker geef je nog iets minder.
-
Freggel16
- Zeer actief
- Contacteer:
Cavom heeft de neiging dat honden hiervan gaan aanzetten. Dan zou ik eerder naar de andere 2 merken kijken of naar een andere brok zonder geur, kleur en smaakstoffen.Tamara. schreef:Als je brokken wilt blijven voeren kun je eens kijken naar farmfood, cavom of naar prins bijvoorbeeld. Dit zijn prima merken brokken zonder toegevoegde rommel zoals kleur, geur- en smaakstoffen![]()
Made bij *Jolanda*
Fabulous van hapschaarhove 20-03-2006
Diego Van de Wilde Havana 07-05-2007
-
~Suzanne~
- Zeer actief
wow! Jij weet het mooi te verwoorden!!!Tamara. schreef:Wil je brokken blijven voeren of sta je ook open voor een andere manier van voeren?
Als je brokken wilt blijven voeren kun je eens kijken naar farmfood, cavom of naar prins bijvoorbeeld. Dit zijn prima merken brokken zonder toegevoegde rommel zoals kleur, geur- en smaakstoffen![]()
Als je openstaat om iets anders te geven dan brokken, kun je helemaal of gedeeltelijk overgaan op kvv (kompleet vers voer). Dit is rauw diepvriesvlees waar honden het ook heel goed op doen of zelfs nog beterMerken zoals Carnibest, AHV, Rodi, Prins, Smuldier zijn over het algemeen volop verkrijbaar bij een dierenwinkel of zelfs supermarkt.
Suzanne
-
Suzan
- Zeer actief
[quote="Freggel16Cavom heeft de neiging dat honden hiervan gaan aanzetten. Dan zou ik eerder naar de andere 2 merken kijken of naar een andere brok zonder geur, kleur en smaakstoffen.[/quote]
Van cavom moet je gewoon niet te veel geven. Ik heb heel wat jaren cavom gevoerd en mijn honden gewoon op gewicht gehouden.
Ik vraag mij alleen af of een hond geruisloos van een geëxpandeerde brok zoals royal canin of hills over kan gaan op een geperste brok als cavom, farmfood ed.
Franck, lees je lekker in wat betreft kvv. Tamara heeft al wat merken vermeld. Je hond zal je eeuwig dankbaar zijn, mijn honden smullen in ieder geval van de kvv. Er is ook nog Duck, Energique enz. Denk er wel om dat je de complete neemt.
O ja, poepen doen ze hier 1 keer per dag.
Van cavom moet je gewoon niet te veel geven. Ik heb heel wat jaren cavom gevoerd en mijn honden gewoon op gewicht gehouden.
Ik vraag mij alleen af of een hond geruisloos van een geëxpandeerde brok zoals royal canin of hills over kan gaan op een geperste brok als cavom, farmfood ed.
Franck, lees je lekker in wat betreft kvv. Tamara heeft al wat merken vermeld. Je hond zal je eeuwig dankbaar zijn, mijn honden smullen in ieder geval van de kvv. Er is ook nog Duck, Energique enz. Denk er wel om dat je de complete neemt.
O ja, poepen doen ze hier 1 keer per dag.
-
Freggel16
- Zeer actief
- Contacteer:
Klopt, alleen komen de meeste mensen daar helaas te laat achter (omdat ze van de aangeven hoeveelheid van de verpakking uitgaan), als hun hond al aangekomen is.Suzan schreef:Van cavom moet je gewoon niet te veel geven. Ik heb heel wat jaren cavom gevoerd en mijn honden gewoon op gewicht gehouden.Freggel16 schreef:Cavom heeft de neiging dat honden hiervan gaan aanzetten. Dan zou ik eerder naar de andere 2 merken kijken of naar een andere brok zonder geur, kleur en smaakstoffen.
Ik heb het wel gedaan, en geen problemen ondervonden.Suzan schreef:Ik vraag mij alleen af of een hond geruisloos van een geëxpandeerde brok zoals royal canin of hills over kan gaan op een geperste brok als cavom, farmfood ed.
Made bij *Jolanda*
-
_diva_
- Zeer actief
- gizmo
- Zeer actief
- Franck
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Bedankt voor alle antwoorden. Het moet goed zijn van kwaliteit en toch niet al te duur. Toevallig net een proefzakje cavom gekregen bij de BB . Dat scheelt in prijs met Royal Canin of Hill's !
CVV ( compleet is nog steeds met een c
) zag ik niet bij de supermarkt en de dierenwinkel was gesloten vanwege vakantie.
Het vaak poepen en de gasvorming zou best kunnen komen door de kip die in light voer zit.
CVV ( compleet is nog steeds met een c
Het vaak poepen en de gasvorming zou best kunnen komen door de kip die in light voer zit.
- langehond1
- Zeer actief
-
Suzan
- Zeer actief
Het is ook kant en klaar vers vlees voeding, iedereen zegt kvv.Franck schreef:Bedankt voor alle antwoorden. Het moet goed zijn van kwaliteit en toch niet al te duur. Toevallig net een proefzakje cavom gekregen bij de BB . Dat scheelt in prijs met Royal Canin of Hill's !
CVV ( compleet is nog steeds met een c) zag ik niet bij de supermarkt en de dierenwinkel was gesloten vanwege vakantie.
- Franck
- geregistreerd lid
- Contacteer: