Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Relatie brok-vers & invaginatie ?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Relatie brok-vers & invaginatie ?

Ongelezen bericht door Gipsy »

Na het overlijden van Cratos (Wietse&Gerda) en Vita ben ik de ziekte "invaginatie" dieper gaan bestuderen.

Bij Cratos stond het al vast dat het dat was...bij Vita gingen ze dat om 9u s morgens onderzoeken maar ze overleed net voor 8 u (was toen al in shock & vertrokken).

Nu vraag ik me af (want dat vond ik niet op google)...weet iemand iets af of er al een onderzoek is gedaan naar de relatie tussen de voeding en de ziekte ?

Ik begin wel angst te krijgen...Vita deed haar maagtorsies na versvoer en de "meer dan waarschijnlijke" invaginatie ook ...

Iemand info hierover of wie heeft ook een hond verloren aan invaginatie en wat kreeg die te eten ?

Dank bij voorbaat voor jullie medewerking :ok:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik heb een bordeauxdog op 18 maanden verloren aan een darminvaginatie :jank: :jank:
Dit was in 1998 en hij at toen brokken ,het merk weet ik eerlijk gezegd niet meer.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

we hebben ooit is een pup gekocht die met 9 weken invaginatie kreeg , oorzaak verstopping door spoelwormen. Ze is geopereerd en het is allemaal goed gegaan.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Daisy heeft ooit een invaginatie gehad. Maar toen had ze nog nooit iets van vers gehad. Kreeg toen alleen maar brokken.
Gelukkig snel in gegrepen door de da en gelijk geopereerd. Ze is er helemaal bovenop gekomen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”