Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
urnen vraag
Moderator: moderatorteam
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
- Aantal honden: 1
urnen vraag
Als ik sommige urnen zie kan daar bv maar 100 gram as in...
Die wat ik graag wil hebben (van Amerika) kan wel meer in maar ook daar past volgens mij niet alles in
Dus als je de urn dan gevuld hebt...wat doe je dan met de rest?
Ik vind dat zo raar...dan is hij toch niet meer "compleet"
Dit wil ik dus ook eigenlijk niet...dan laat ik ze nog liever in de bus waar ze standaard inzitten
Maar dit zal bij mensen dan ook zo zijn neem ik aan?
Als een persoon overleden is...krijg je dan alle as of is dat sowieso maar een gedeelte?
Bedoel van Yûnio is het best een aardig grote bus dus vroeg me gewoon af hoe groot zo'n urn voor een mens dan moet zijn als hij/zij er helemaal in zit
Die wat ik graag wil hebben (van Amerika) kan wel meer in maar ook daar past volgens mij niet alles in
Dus als je de urn dan gevuld hebt...wat doe je dan met de rest?
Ik vind dat zo raar...dan is hij toch niet meer "compleet"
Dit wil ik dus ook eigenlijk niet...dan laat ik ze nog liever in de bus waar ze standaard inzitten
Maar dit zal bij mensen dan ook zo zijn neem ik aan?
Als een persoon overleden is...krijg je dan alle as of is dat sowieso maar een gedeelte?
Bedoel van Yûnio is het best een aardig grote bus dus vroeg me gewoon af hoe groot zo'n urn voor een mens dan moet zijn als hij/zij er helemaal in zit

-
- Zeer actief
Hallo leanne Er is denk ik van een hond niet zo veel hoor,maar bij een mens is het ook echt niet veel.
Als je bij een mens alleen maar een sieraad gevuld wilt hebben blijft er natuurlijk wel over.
Dat word bij het crematorium op het veld verstrooid.
Ik moet eigenlijk wel een beetje lachen hoe je zegt:Hoe groot moet een urn zijn voor een mens als hij of zij er helemaal inzit??/haha
Ik lach je niet uit hoor.
Maar ik denk als je een hele grote urn uitzoekt voor je hond dat ligt aan je zelf.
Als je bij een mens alleen maar een sieraad gevuld wilt hebben blijft er natuurlijk wel over.
Dat word bij het crematorium op het veld verstrooid.
Ik moet eigenlijk wel een beetje lachen hoe je zegt:Hoe groot moet een urn zijn voor een mens als hij of zij er helemaal inzit??/haha
Ik lach je niet uit hoor.

Maar ik denk als je een hele grote urn uitzoekt voor je hond dat ligt aan je zelf.

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Yèti
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
- Contacteer:
Voor een mens moet er zo'n 4 liter in de urn passen.
De urn die wij willen bestellen voor mijn vader is ongeveer 28 cm hoog en 24 cm in doorsnede. We hadden eerder een andere urn (piramide) op het oog maar die zou niet in de nis van het colombarium passen. Die urn kon wel verkleind worden maar dan zou alle as niet meer passen. Wat overblijft wordt dan uitgestrooid op het veld bij het crematorium of neem je mee naar huis.
De urn die wij willen bestellen voor mijn vader is ongeveer 28 cm hoog en 24 cm in doorsnede. We hadden eerder een andere urn (piramide) op het oog maar die zou niet in de nis van het colombarium passen. Die urn kon wel verkleind worden maar dan zou alle as niet meer passen. Wat overblijft wordt dan uitgestrooid op het veld bij het crematorium of neem je mee naar huis.
- ridgebackfan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Ik wilde niet zo`n mega pyramide ( schrijf je dat zo) en heb dus wel een kleine beneden staan van alletwee de overleden honden met foto en hun naam plaatjes van hun halsbanden.
De rest staat boven in de grote asbussen.
Als extra heb ik heel klein beetje van elke hond laten verwerken in gouden ridgeback bedel voor aan mijn ketting waar nu twee hondjes aan hangen die net met neus bij elkaar komen die draag ik altijd
De rest staat boven in de grote asbussen.
Als extra heb ik heel klein beetje van elke hond laten verwerken in gouden ridgeback bedel voor aan mijn ketting waar nu twee hondjes aan hangen die net met neus bij elkaar komen die draag ik altijd
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

Dat heb ik me nou echt nog nooit afgevraagd, hoe groot een urn moet zijn om alle as erin kwijt te kunnen, ik dacht dat alle as er gewoon inpast !
Niet dus.
Lijkt me een rotidee om een urn te hebben waar maar de helft van de as in zit. Dan is het hele idee van je dierbare mens of hond weer thuishebben toch weg
Niet dus.
Lijkt me een rotidee om een urn te hebben waar maar de helft van de as in zit. Dan is het hele idee van je dierbare mens of hond weer thuishebben toch weg

- Irene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher - Aantal honden: 3
- Contacteer: