Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
chloor
Moderator: moderatorteam
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
chloor
Sorry als ik in het verkeerde forum plaats??
Maar in hoeverre is chloor schadelijk voor de hond?? Want ik zie rgeelmatig op filmpjes dat honden gewoon in een zwembad zwemmen bij mensen in de tuin en meestal zit er dan wel chloor in. Nou hebben wij zelf ook een zwembad waar een minimum van chloor in zit om het watre goed te houden. Zazoe mag er niet in zwemmen maar hij heeft ook een eigen zwembadje waar misschien wat water uit het zwembad in terecht is gekomen. Als de buurtkindjes komen zwemmen spatteren ze veel en er is natuurlijk niks leukers voor Zazoe dan dat water op te vangen.
dat speelde zich gister af en nou heeft hij vandaag twee keer gebraakt. Er kwam gewoon geel gal uit verder geen brokken of niks. Vanmorgen heeft hij niet gegeten maar dat doet hij wel vaker niet zou het van de warmte komen dat hij gebraakt heeft of komt het echt van dat beetje chloor wat hij gisteren misschien op heeft?
Verder drinkt hij wel goed als hij dat niet doet geef ik hem zelf water.
Maar in hoeverre is chloor schadelijk voor de hond?? Want ik zie rgeelmatig op filmpjes dat honden gewoon in een zwembad zwemmen bij mensen in de tuin en meestal zit er dan wel chloor in. Nou hebben wij zelf ook een zwembad waar een minimum van chloor in zit om het watre goed te houden. Zazoe mag er niet in zwemmen maar hij heeft ook een eigen zwembadje waar misschien wat water uit het zwembad in terecht is gekomen. Als de buurtkindjes komen zwemmen spatteren ze veel en er is natuurlijk niks leukers voor Zazoe dan dat water op te vangen.
dat speelde zich gister af en nou heeft hij vandaag twee keer gebraakt. Er kwam gewoon geel gal uit verder geen brokken of niks. Vanmorgen heeft hij niet gegeten maar dat doet hij wel vaker niet zou het van de warmte komen dat hij gebraakt heeft of komt het echt van dat beetje chloor wat hij gisteren misschien op heeft?
Verder drinkt hij wel goed als hij dat niet doet geef ik hem zelf water.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Sanne!!
- Zeer actief
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
ik denk dat het hetzelfde geldt als voor een mens: het is niet goed om chloorwater binnen te krijgen, maar in kleine hoeveelheden is het niet schadelijk. Denk ik...
Het kan wel zijn dat door het chloorwater zijn maagje wat geirriteerd is. Dat, samen met de onmogelijke hitte, kan best wel eens zorgen voor braakneigingen.
Zolang hij goed blijft drinken, zou ik me niet te veel zorgen maken! Geef hem anders iets licht verteerbaars, of een lekker koude traktatie.
Het kan wel zijn dat door het chloorwater zijn maagje wat geirriteerd is. Dat, samen met de onmogelijke hitte, kan best wel eens zorgen voor braakneigingen.
Zolang hij goed blijft drinken, zou ik me niet te veel zorgen maken! Geef hem anders iets licht verteerbaars, of een lekker koude traktatie.
RIP Cena

- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
- Sanne!!
- Zeer actief
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
- Sanne!!
- Zeer actief
SannePP schreef:Ow ja sh*t!Sanne!! schreef:schandalig vind ik het dat jij er later was en dus mijn naam gebruikt:P hahahah...
geeft niet hoor wij hebben gewoon een mooie naamhahahaha
Maareeh, ik zit er eigenlijk aan te denken om mijn hond een andere naam te geven. Wat vinden jullie van Zazoe?
![]()

- Sanne!!
- Zeer actief
Omdat Zazoe vanmorgen twee keer gebraakt heeft en ik voreg me af of het van dat chloor zou KUNNEN komen. Ik zeg dus niet dat het zo is maar ik vroeg het... Hij heeft net wel gegeten maar vanmorgen niet en gedronken heeft hij ook..Inge O schreef:waarom zou het chloorgehalte zoals het in zwembaden gebruikt wordt voor mensen onschadelijk zijn maar voor honden niet?
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
- Sanne!!
- Zeer actief
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Is wel handig: dan roep je en dan komen ze allebei (niet)Sanne!! schreef:hahaha okee dan is het goed:P anders moesten we een keer gaan wandelen konden we lekker verwarrend over zazoe praten en lekker verwarrend over sanneSannePP schreef:Niet huilen Sannetje! Ik hou het gewoon lekker bij Cena! Anders luistert ze helemaal niet meer
Een vriend van ons heeft een hond en die heet Senna. Als we dan een van de twee roepen, komen ze allebei!

RIP Cena

- Sanne!!
- Zeer actief
Okee bedankt voor je antwoord:)Inge O schreef:zal dan idd wel door het drinken komen, waar hij dan misselijk van is gewordenSanne!! schreef:Omdat Zazoe vanmorgen twee keer gebraakt heeft en ik voreg me af of het van dat chloor zou KUNNEN komen. Ik zeg dus niet dat het zo is maar ik vroeg het... Hij heeft net wel gegeten maar vanmorgen niet en gedronken heeft hij ook..Inge O schreef:waarom zou het chloorgehalte zoals het in zwembaden gebruikt wordt voor mensen onschadelijk zijn maar voor honden niet?.
We proberen het al zoveel mogelijk tegen te houden majaa dat gaat niet altijd!!
Boris vind het ook heerlijk om uit het zwembad hier te drinken (met chloor) en ja, we dekken het nu af als we er zelf echt niet in gaan, maar 24/7 kunnen we het niet bewaken. Hij heeft er tot nu toe geen last van (en we proberen het wel zoveel mogelijk te voorkomen door dus het zwembad te overdekken of boris op te sluiten). Hij is sowieso een snelle braker maar heb niets extras gezien qua braken en schokhalzen e.d.