Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Haarverlies en ontzettende jeuk

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Roxy2007
Vaste gebruiker

Haarverlies en ontzettende jeuk

Ongelezen bericht door Roxy2007 »

Hallo,

Sinds een maand heb ik een 11 maanden oude Amerikaanse Bulldog. (overgenomen uit een gezin) De laatste tijd valt me op dat ze behoorlijke last heeft van haaruitval, en veel jeuk heeft. Zit voornamelijk aan haar achterpoot te bijten en haar achterste. Het stomme is dat het wel erger lijkt te worden wanneer zij gegeten heeft.
Ze krijgt het voer Croc Selection. (kreeg ze van haar vorige eigenaar ook) Elke dag schapenvet, wat toch juist zorgt voor een goede vacht, toch? Heeft iemand tips voor mij?

Alvast bedankt.

Groetjes Sharon en een jeukende Roxy
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Op t eerste zicht denk ik aan een voedselallergie of een schimmel...zowiezo een bezoekje aan de DA waard want dat je hond verschrikkelijke jeuk heeft...moet een hel voor hem zijn...Wat zou jij doen als jij jeuk had ? toch ook naar de Dr....

Schimmels komen trouwens vaker voor en zijn makkelijk te behandelen met de juiste medicijnen...maar ik gok op t voedsel

Trouwens, zijn de haaruitval en de jeuk 2 afzonderlijke verschijnselen of komt de haaruitval door zijn gekrab ?

Ook om even over na te denken :denken:

Ondertussen al even onder een frisse douche steken zodat het tijdelijk niet zo erg jeukt :ok:
Casje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Casje »

had ze bij de vorige baas ook al jeuk???
kan allergie zijn??
Afbeelding

Groetjes Mirjam en Cas
Roxy2007
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Roxy2007 »

Bedankt voor de supersneller reactie.

Zat er indd aan te denken om naar de DA te gaan. Maar je leest hier zoveel dat ik dacht wie weet weet iemand het wel.
Ik heb het idee dat het gelijktijdig is begonnen. Het jeuken en uitval van haar haar.
Ze gaat al 1 of 2 keer onder de douche, juist om de overtollige haren weg te halen, maar helaas mag het niet baten.

Stel het wordt ander voedsel, moet je dat toch afbouwen met het oude voedsel en opbouwen met het nieuwe voedsel?

Groetjes.
Gipsy schreef:Op t eerste zicht denk ik aan een voedselallergie of een schimmel...zowiezo een bezoekje aan de DA waard want dat je hond verschrikkelijke jeuk heeft...moet een hel voor hem zijn...Wat zou jij doen als jij jeuk had ? toch ook naar de Dr....

Schimmels komen trouwens vaker voor en zijn makkelijk te behandelen met de juiste medicijnen...maar ik gok op t voedsel

Trouwens, zijn de haaruitval en de jeuk 2 afzonderlijke verschijnselen of komt de haaruitval door zijn gekrab ?

Ook om even over na te denken :denken:

Ondertussen al even onder een frisse douche steken zodat het tijdelijk niet zo erg jeukt :ok:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

wbt het afbouwen en overschakelen op ander voer dat kan in 1 keer.
Hoeft niet , kan wel.
even aankijken hoe ze erop reageerd.
heb je al eens vers geprobeerd?
rodi/smuldier oid?
Het kan zijn dat de problemen verminderen en overgaan.
Het kan , hoeft niet altijd zo te zijn, maar het is m.i. de moeite waard om eens te proberen.

Wel zou ik even langs de DA gaan als ik jou was.
Jeuk is verschrikkelijk.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

allergien komen nogal een s voor bij dit ras,zeker als er heel veelwit in de vacht zit
je kunt het zelf proberen uit te zoeken, waar de allergie ligt, waarvoor.
ik zelf heb speciaal voer bij de DA vandaan voor Baco, maar daar hangt een prijskaartje aan natuurlijk.
waar hij het in het verleden wel goed op heeft gedaan, is canex vis rijst voer :cheer:
Freggel16
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Freggel16 »

Roxy2007 schreef:Stel het wordt ander voedsel, moet je dat toch afbouwen met het oude voedsel en opbouwen met het nieuwe voedsel?
Overzetten doe ik altijd in 1 keer.

Misschien ander anti vlooien middel gebruikt? Door hoog gras gelopen? Kleedje met wasverzachter gewassen? Gecontroleerd op vlooien?
Made bij *Jolanda*
Afbeelding

Fabulous van hapschaarhove 20-03-2006
Diego Van de Wilde Havana 07-05-2007
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Jeuk aan achterpoot en achterste? 99% kans dat dit van vlooien komt. huis goed spuiten en hond lekker in bad met vlooienshampoo. Heb je nog meer dieren in huis?
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Misschien dat het de anaal klieren zijn die vol zitten? Mijn keeshond heeft wel eens last van zijn anaal klieren, en dat kan ik dan meteen merken. Hij heeft dan jeuk bij zijn achterwerk en ook aan zijn poten.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”